بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   أخر أخبار مدرسين الحصة بأسيوط (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=326438)

abu_ menna_13 13-09-2011 01:07 PM

على لسان التوجيه بتاعي

وصل فاكس بعودة المنقطعين

ahmedamean 13-09-2011 01:26 PM

لو سمحت يابو منه متعرفش الناس الى مستلمش هتستلم امتى
وهل من الممكن بعد منستلم وناخذ صورة من العقد ممكن يمشونا تانى

abu_ menna_13 13-09-2011 02:16 PM

أنا سألت في الادارة قالو فيه فحص للعقود

ولو انتا عقدك سليم يبقى ان شاء الله اضمن انك هتستلم قريب

ولو عقدك كان بناءا على افاده مزورة يبقى هيتلغي العقد وهيحولو الزور للنيابه الادارية

وطلاما العقد اتفحص وسلمك مدرسة ازاي هيمشيك تاني طبعا لأ

ahmedamean 13-09-2011 02:28 PM

متشكر يا ابومنه ( انا من اسيوط واشتغلت سنتين فى ابنوب كاخصائى تطوير وقبضت المكافأة مرتين)

منى عوض 14-09-2011 02:29 PM

لو سمحتم ياجماعة عندى مشكلة وعايزة حد يفدنى عملت مدرسة عربى فى مدرسة بنظام الحصة لعدة شهور ثم انقطعت ولم اقم بالزهاب للقبض من المدرسة لظروف ومرت عدة سنوات ونسيت الموضوع وصدر قرار ان الذى كان يعمل بنظام الحصة او العقد وانقطع يعود للعمل مرة اخرىحتى لو كان شهر وتقدمت ونزل اسمى ولكنهم يتحرون الأن ان الأسماء فى الحسابات الذين كانوا يقبضون فلوس حتى لو كان جنية واحد فماذا أفعل الأن هل سيكون هناك اسم لى فى الحسابات وتكون الفلوس محولة امانات ام انهم لغوا اسمى لأنى لم استلم فلوسى وهل سيكون اسمى فى دفاتر حسابات المدرسة افيدونى جزاكم اللة خيرا لأنى محتاجة الشغل ضرورى

nnoora 14-09-2011 05:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى عوض (المشاركة 3962863)
لو سمحتم ياجماعة عندى مشكلة وعايزة حد يفدنى عملت مدرسة عربى فى مدرسة بنظام الحصة لعدة شهور ثم انقطعت ولم اقم بالزهاب للقبض من المدرسة لظروف ومرت عدة سنوات ونسيت الموضوع وصدر قرار ان الذى كان يعمل بنظام الحصة او العقد وانقطع يعود للعمل مرة اخرىحتى لو كان شهر وتقدمت ونزل اسمى ولكنهم يتحرون الأن ان الأسماء فى الحسابات الذين كانوا يقبضون فلوس حتى لو كان جنية واحد فماذا أفعل الأن هل سيكون هناك اسم لى فى الحسابات وتكون الفلوس محولة امانات ام انهم لغوا اسمى لأنى لم استلم فلوسى وهل سيكون اسمى فى دفاتر حسابات المدرسة افيدونى جزاكم اللة خيرا لأنى محتاجة الشغل ضرورى

ان شاء الله ليكى حتى لو مخدتيش الفلوس المهم تكونى فعلا اشتغلتى وتكون ادارة المدرسة كانت بتوديلك استمارات القبض لادارتك بعد ده كله هتلقى اسمك هناك حتى لو مده سنيين ف الفتره الاى اشتغلتى فيه
ده الاى انا اعرفه

منى عوض 14-09-2011 06:24 PM

ميرسى لحضرتك خالص فعلا انا أشتغلت فى مدرستين مختلفيين بس مدد مش طويلة ومقبطش يعنى لازم المدرسة تكون بعتت استمارة بأسمى فى الأدارة حتى لو كانت المدة مش طويلة وانا مقبطش من المدرسة ويكون اسمى فى الأدارة فى الحسابات ياريت لوحد يقدر يفيدنى يرد عليا الموضوع مهم والظيفىة انا محتجاها جدا وخايفة اضيع فى الموضوع دة لأنى ماأخدش فلوس قبض

abu_ menna_13 15-09-2011 01:04 AM

ده لو كانت المدرسة بعتتلك استمارات الحصص يبقى هتلاقي اسمك وممكن كمان تاخدي فلوس الاستمارات لو مكنش حد صرفها من المدرسة

منى عوض 15-09-2011 02:00 PM

جزاكم اللة خيرا يارب يلاقوا الأستمارات انا لسة جاية من الأدارة فى كفر الشيخ ومحدش وصل لحاجة وبيقولوا الملفات القديمىة أعدمت ومش عرفين ندور على حاجة وكل الى نزل اسمائهم هيروحوا يوم الأحد ويعتصموا هناك لما نشوف أخرتها اية

الاستاذ احمد جعفر 15-09-2011 03:26 PM

انا روحت النهارده ادارة البدارى و كشوف الصحافه تعاقد (1\9) كانت متعلقه بس الموجه بتاعى ( موجه الدراسات ) ابلغنى ان عدد حصص تعاقد (2\9) هيكون 8 حصص فقط
مبروك

mae999 16-09-2011 12:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى عوض (المشاركة 3966316)
جزاكم اللة خيرا يارب يلاقوا الأستمارات انا لسة جاية من الأدارة فى كفر الشيخ ومحدش وصل لحاجة وبيقولوا الملفات القديمىة أعدمت ومش عرفين ندور على حاجة وكل الى نزل اسمائهم هيروحوا يوم الأحد ويعتصموا هناك لما نشوف أخرتها اية

فيه دفتر اسمه دفتر 129 وهو موجود منه واحد فى المدرسة وواحد تانى فى الماهيات بتاعت الادارة ممكن تدورى فيهم وكمان فيه دفتر موجود فى الحسابات بتاعت الادارة تقريبا اسنه دفتر 55 هتلاقى فيه ان شاء الله
والله الموفق

hon_hon 16-09-2011 06:04 PM

انا يمعت ان فىنشره فى المدارس ان الاسبوع الاول اسبوع ترفيهى

ياترى المعلومة دى صح ولا لا ياريت لو حد عنده معلومة يفيدنا

منى عوض 16-09-2011 07:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mae999 (المشاركة 3968446)
فيه دفتر اسمه دفتر 129 وهو موجود منه واحد فى المدرسة وواحد تانى فى الماهيات بتاعت الادارة ممكن تدورى فيهم وكمان فيه دفتر موجود فى الحسابات بتاعت الادارة تقريبا اسنه دفتر 55 هتلاقى فيه ان شاء الله
والله الموفق

والدفتر 129 بيكون مسجل فية اية بالظبط اسم كل واحد اشتغل بالمدرسة ولا اية وممكن يكون موجود من سنة 2001 حتى دلوقتى واية دفتر55 بيكون فية اية افيدونى افادكم اللة وشكرا لتعبكم بس لو حد يعرف حد مختص قريبة فى الحسابات يسألى من فضلكم

أ. محمد احمد عبد الرحيم احمد 16-09-2011 07:42 PM

فعلا هى لقمة بس للاسف لقمة ناشفة جداااااااااااااااااااا

abu_ menna_13 16-09-2011 10:21 PM

كود PHP:

فعلا هى لقمة بس للاسف لقمة ناشفة جداااااااااااااااااااا 

ياعم الحمد لله

abu_ menna_13 17-09-2011 11:05 AM

كل عام وأنتم بخير .... بمناسبة السنة الدراسية الجديدة

رامي فانز 17-09-2011 08:05 PM

انا من المعلمين المنقطعين في محافظة اسيوط مركز ديروط وجبت افاده من المدرسة اللي كنت شغال فيها قبل كده وعملت العقد لكن في حاجة مش فاهمها يعني ايه التعاقد بالمكافأة الشاملة علي بند 2/2 أجور موسمية للعاملين علي بند 3/10 تدريس .

وبحث في النت لقيت انه
البند 3/10 ( أجره الشهري 108 جنيه) وبيتحسب باليوم واليوم اللي تغيبه يتخصم ومافيش أجازات عارضة والحاجات دي

ارجوكم افيدوني لاني مش فاهم حاجة ؟؟!!

ايهاب90 17-09-2011 08:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رامي فانز (المشاركة 3975565)
انا من المعلمين المنقطعين في محافظة اسيوط مركز ديروط وجبت افاده من المدرسة اللي كنت شغال فيها قبل كده وعملت العقد لكن في حاجة مش فاهمها يعني ايه التعاقد بالمكافأة الشاملة علي بند 2/2 أجور موسمية للعاملين علي بند 3/10 تدريس .

وبحث في النت لقيت انه
البند 3/10 ( أجره الشهري 108 جنيه) وبيتحسب باليوم واليوم اللي تغيبه يتخصم ومافيش أجازات عارضة والحاجات دي

ارجوكم افيدوني لاني مش فاهم حاجة ؟؟!!

بند 10/3 اللى هو معلم بالحصة وفعلا زى ما كان الواحد بيغيب بيتخصم من الأجر وملوش أجازات عارضة بند 2/2 اللى هو على الباب أول أجور الدولة وده يستحق أى زيادات تطبق على العاملين المعينيين

ايهاب90 17-09-2011 08:25 PM

وده التعاقد اللى اتعملنا اللى هو بند 2/2 حاليا واتعمل لينا احنا العاملين على بند 10/3 ( معلم بالحصة )

ايهاب90 17-09-2011 08:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu_ menna_13 (المشاركة 3973478)
كل عام وأنتم بخير .... بمناسبة السنة الدراسية الجديدة

وانت طيب يا استاذنا

alzahraamostafa 19-09-2011 07:35 PM

قولولى مبروك يا جماعة اخيرا تم العقد واستلمت جواب العمل
وبقدم شكرا خاص للسيد الفاضل ابو منه والاستاذ عمرو المصرى
جزاكم الله الف خيرا

ايهاب90 19-09-2011 07:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alzahraamostafa (المشاركة 3982343)
جزاكم الله الف خيرا

1000 مبروك

abu_ menna_13 20-09-2011 10:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alzahraamostafa (المشاركة 3982343)
جزاكم الله الف خيرا

ههههههههههههههههههههههه أخيراااااااااا

ألف مبروووووووووووووك

وعقبااااااال التثبيييييت

قريبا بإذن الله

abu_ menna_13 25-09-2011 11:50 PM

بناءا على فاكس وصل الادارات الأحد الساعة 1 ظهرا

تعاقد المنقطعين

ب

120

حاجة تحرق الدم

hon_hon 26-09-2011 01:11 PM

اية معنى الكلام ده يابو منه يعنى المنقطعين مرتبهم 120 بس

واللى على راس عمل 485 ولا اية احنا تعبا والله

ايهاب بابا 26-09-2011 02:15 PM

ما اعتقدش ان الناس هتسكت على ان اى حد يكون مرتبه 120 جنيه داظلم

hon_hon 26-09-2011 04:04 PM

فى ناس قبضت شهر9 ذ485 من اللى كانو مستمرين

shimyclas 26-09-2011 05:58 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايهاب بابا (المشاركة 4004263)
ما اعتقدش ان الناس هتسكت على ان اى حد يكون مرتبه 120 جنيه داظلم

ياراجل
انت بتهرج
120 جنيه
ده حرام
فعلاً الناس مش هتسكت
باعمنا فى ناس بقلها 10 سنين ب100 وخمسة
انت شكلك كنت مسافر وجيت

reda_abonar 26-09-2011 06:25 PM

فعلا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu_ menna_13 (المشاركة 4003310)

تعاقد المنقطعين

ب

120

حاجة تحرق الدم

ايوه الكلام ده صحيح
بس الكلام ده للمنقطعين واللى كانوا بالحصة على بند 3 / 10
كل التعاقدات الجديدة شهر 7 وشهر 9 على السواء

hon_hon 26-09-2011 07:35 PM

يعنى اية ياعم الكل انا اعرف ان مرتبات 1/7 طلعت 485 شهر 9

وياريت يكون كلام ان 120 لتعاقدات 1/9 غلط لان ده ظلم ياريت حد يفيدنا ياجماعة

ايهاب بابا 26-09-2011 08:01 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu_ menna_13 http://www.thanwya.com/vb/life/buttons/viewpost.gif

تعاقد المنقطعين

ب

120

حاجة تحرق الدم

ارجو ان يكون هذا الكلام غير صحيح وان كان صحيح اكيد ماحدش هيسكت

ايهاب بابا 26-09-2011 08:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة reda_abonar (المشاركة 4004863)
ايوه الكلام ده صحيح
بس الكلام ده للمنقطعين واللى كانوا بالحصة على بند 3 / 10
كل التعاقدات الجديدة شهر 7 وشهر 9 على السواء

سيادتك تقصد ان حتى اللى على راس العمل وبقالهم سنين بالحصه بعد ما عملو تعاقدات فى 2/7 وقبضوا بالعقد 485 جنيه هييجوا الشهر الجاى يرجعوهم ل 120 جنيه تانى ارجو التوضيح من فضلك للاهميه

ايهاب بابا 26-09-2011 08:10 PM

مش كفايه ان احنا ما اتثبتناش واحنا بقالنا اكتر من ثلاث سنوات حسبى الله ونعم الوكيل

abu_ menna_13 26-09-2011 11:43 PM

يا جماعه النهارده حاولت أعرف أي حاجة تخص الموضوع ده من إدارتي معرفتش

كل ما أسأل حد يقولي مفيش حاجة من الكلام ده

انما فيه ناس من إدارات تاني خصوصا صدفة بتأكدلي موضوع الفاكس

وواحد موظف قالي ممكن يكونو بيتكلمو على الزياده 125% بس فهمو الفاكس غلط

المهم ان الموضوع لسة مش أكيد وأنا غلطتي اني نشرت الخبر من غير ما أحصل على الفاكس نفسو

ويارب يكون الكام ده غلط ان شاء الله

أحسن أنا حاسس بإحباااااااااااط رهيب

m_adel_143 26-09-2011 11:50 PM

احنا معلمي الحصة بالدقهلية اشتغلنا ترم واحد فقط اللي هو بعد الثورة

هيتم التجديد لينا بــ 150 جنيه راتب شهري

عدد الحصص 18

المدة من 1-10-2011 الي 1-5-2012

حد عنده في محافظته زي النظام ده ؟\

لو حد من اللي اشتغلوا بعد الثورة يقولنا

عبده على73 27-09-2011 12:10 AM

فى إدارة دار السلام التعليمية بمحافظة سوهاج تعاقد المنقطعين عن العمل ومنهم الحاصلين على مؤهلات عليا وفوق متوسط ومتوسط على 120جنيه للمؤهلات العليا و110 جنيه للمؤهل الفوق متوسط والمتوسط والعقد لمدة سنة فقط ويجدد بنفس المدة يعنى سنة واحدة أو حسب حاجة العمل ومن يطلع على البنود الموجودة بالعقد يكتشف الظلم والقهر الواقع على المدرس ومن الشروط التى توجد بالعقد أن صاحبه يكون متفرغ فقط لهذه الوظيفة ولا يعمل بالقطاع الخاص يعنى دخله الشهرى ومصروف بيته من مبلغ ال120جنيه يعنى ممكن يضحى بعمل أو شغل خاص كان يأكل منه عيش وأملا فى التثبيت والإلتحاق بوظيفة فى الحكومة تضمن له مستقبله يتفرغ لهذه الوظيفة المؤقتة والتى يجدد عقدها كل عام أوحسب حاجة العمل يعنى ممكن يستغنوا عنه فى أى وقت والناس دى لم تنقطع عن العمل حسب رغبتها فمنهم من تقدم للعمل لديهم بعد قضى فى التدريس فترة لم يأخذ حقه فى التثبيت أو استغنوا عنه بحجة ما فيش مكان والمدارس مكدسة فهل هذا الكلام يعقل والشخص الذى قام بوضع هذه البنود الظالمة وإصدار هذه القرارات الظالمة لا يمتلك ذرة من الضمير فحسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم.

hon_hon 27-09-2011 12:11 AM

على فكرة من لسان وكيل الوزارة نفسة ان مفيش حاجه خالص من الكلام ده ودى اشاعات

الحمد لله

abu_ menna_13 27-09-2011 12:51 AM

هو فعلا يا جماعه ال 120 بياخدوها في سوهاج انا بكلم واحد منهم بيأكدلي المرتب ده عندهم

ووكيل الوزارة أنا اتكلمت معاه أكتر من مرة في الموضوع ده لما كنا بنجتمع ان التعاقدات كلها واحده

وكان بيأكدلي ان التعاقدات والمرتبات كلها واحده وانو فيه حوالي 68 مليون موجودين وبيطلب دعم حوالي 23 مليون علشان يكفي المتعاقدين جميعا لكن على كلامو ساعتها كان عدد المنقطعين حوالي 7 ألاف مش عارف بعد ما تفاقم العدد ايه أقواله

على العموم احنا مش هنتأكد من أي حاجة إللا لما نقبض أول شهر

يارب

reda_abonar 27-09-2011 11:31 AM

يعنى اسيوط جمهورية وحدها ولا ايه الكل زى بعضه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abu_ menna_13 (المشاركة 4006068)
هو فعلا يا جماعه ال 120 بياخدوها في سوهاج انا بكلم واحد منهم بيأكدلي المرتب ده عندهم

ووكيل الوزارة أنا اتكلمت معاه أكتر من مرة في الموضوع ده لما كنا بنجتمع ان التعاقدات كلها واحده

وكان بيأكدلي ان التعاقدات والمرتبات كلها واحده وانو فيه حوالي 68 مليون موجودين وبيطلب دعم حوالي 23 مليون علشان يكفي المتعاقدين جميعا لكن على كلامو ساعتها كان عدد المنقطعين حوالي 7 ألاف مش عارف بعد ما تفاقم العدد ايه أقواله

على العموم احنا مش هنتأكد من أي حاجة إللا لما نقبض أول شهر

يارب

بس المشكلة انكم محددتوش مدة الانقطاع
انا اعرف ناس منقطعة لها 25 سنة ودخلت بالكوسة كتيرررررررررررة جدا وده ظاهررررررر جدا فى قرية موشا
التابعة لادارة اسيوط
الناس ليها 15 سنة الى 25 سنة
الحق لله
المفروض الناس دى داخله تهاجم فقط
حررررررررررررررام جدا اللى بيحصل
المفروض ان الانقطاع يكون له اسباب
على اساسها تنظر لجنة فى عودتك ام لا
لكن اللى حصل ده خطوة واسعة ياريت تلحقوا تلموها قبل ما تغرق الدنيا وتحرق الاخضر واليابس

abu_ menna_13 27-09-2011 10:25 PM

والله أنا ياما قلت نخلي مدة الانقطاع أخر 5 سنين فقط

بس مين يسمع

وقولت تربية الأول في المنقطعين علشان ناس كوووم كانت شغالة في التسعينات كلهم دبلومات

دنا معاي ناس في المدرسة رجعت من السعوديه علشان تتعاقد وتقعد شوية لحد متثبت رجليها

زي مابيقولو وبعدين يرجعو تاني وناس جاية من الامارات والله

احنافشار 28-09-2011 03:36 PM

سلام عليكم

اخوانى الاعزاء وحشتونى انا كا ن ليا حساب قبل دا بس نسيت كلمة السر عمما انا لما لاقيت الجدل كبير حول موضوع المرتبات ولاخ ابو منه عمال ينكد فينا من غير دليل سالت احدى مديرى الادارات عن وجود مفردات مرتب خاصه للمنقطعين او وجود مفردات مفرات للى على راس العمل فاجاب انه فيه مفردات مرتب للتقاعدات على بند كذا ولم يحدد فيها منقطع او على راس العمل وبالتالى نفهم انى المرتبات وحده...
لذا بلاش تفتو يا خونا معلش علشان هى اعصابنا مش ناقصه والله ...
انا زيادة تاكيد كلفت صديقى لانى لسه مستلمتش يروح الاداره ويقراء مفردات المرتب بنفسه ...
وقراها لاقيها بالفعل 480 ومش محدد فيها غير البند اذا هى للكل
ولما يكرمنى واستلم جواب التعاقد الاسبوع الجاى او بكره ان شاء الله هزلكم المفردات بالتفصيل علشان ترتاحو نفسيا وربنا يوفق الجميع رجاء محدش يقول الا كلام موثق

reda_abonar 28-09-2011 05:45 PM

طيب خلاص ابقى قابلنى ونام واحلم ..............

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احنافشار (المشاركة 4009374)
اخوانى الاعزاء وحشتونى انا كا ن ليا حساب قبل دا بس نسيت كلمة السر عمما انا لما لاقيت الجدل كبير حول موضوع المرتبات ولاخ ابو منه عمال ينكد فينا من غير دليل سالت احدى مديرى الادارات عن وجود مفردات مرتب خاصه للمنقطعين او وجود مفردات مفرات للى على راس العمل فاجاب انه فيه مفردات مرتب للتقاعدات على بند كذا ولم يحدد فيها منقطع او على راس العمل وبالتالى نفهم انى المرتبات وحده...
لذا بلاش تفتو يا خونا معلش علشان هى اعصابنا مش ناقصه والله ...
انا زيادة تاكيد كلفت صديقى لانى لسه مستلمتش يروح الاداره ويقراء مفردات المرتب بنفسه ...
وقراها لاقيها بالفعل 480 ومش محدد فيها غير البند اذا هى للكل
ولما يكرمنى واستلم جواب التعاقد الاسبوع الجاى او بكره ان شاء الله هزلكم المفردات بالتفصيل علشان ترتاحو نفسيا وربنا يوفق الجميع رجاء محدش يقول الا كلام موثق

وماله معاك لألف سنة لقدام
انا عاوز اعرف هى الحكومة خلاص فى ايديها مصباح علاء الدين
لما خصموا من الناس البدل النقدى
يعنى يخصموا بدل النقدى علشان يدوا حضراتكم 485 جنيه
صحووووووووووا النوم
خلاص ان ان ان شاء الله لما تستلم ابقى هات بيان المفردات ده
وهيبقى لك الحلاوة

hon_hon 28-09-2011 06:02 PM

الاستاذ رضا ليه الاحباط ده بس

هو انت معنا ولا مع الناس الاخريييين

بلاش احباط هو الناس مش مصدقه انهاممكن تاخد المبلغ ده ليه

هو المبلغ كبيييييير للدرجة دى ولا احنا مش بنحلم اساسا بيه والمبلغ فوق حلمنا

وربنا يوفق ان شاء الله للاحسن بس يلريت شوية تفاؤل

احنافشار 28-09-2011 06:23 PM

حبيب قلبى

يظهر الاستاذ من القدامى وخايف لحسن نكون هناخد من مرتبه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
عموما انا واثق من كلامى والله جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
الى قالى مدير احدى الادرات الكبرى مافيش فاكس مرتبات خاص بمجموعه معينه
هو فاكس واحد للمتعاقدين
وبكره نكيد العوازل

احنافشار 28-09-2011 06:32 PM

بالتوفيق ان شاء الله

انا عرفت انى الاستاذ رضا خايف لانه من القدامى متخفش
لو قرايت الجمهوريه او الاهرام من حوالى شهرين المحافظ كان قايل انه وفر بند مالى
12 الف متعاقد من المعلمين الموجدين على راس العمل والمنقطعين على مربوط الدرجه الماليه
يبقى البند المالى موجود من الاول معلش تبقى انتو عاوزين تاخدو ونقعد احنا اخواتكم الصغيرين كدا
هههههههههههههههههههه عادى هتفرج معانا وهنرزق برضه

reda_abonar 28-09-2011 08:26 PM

الارزاق بالله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احنافشار (المشاركة 4009723)
12 الف متعاقد من المعلمين الموجدين على راس العمل والمنقطعين على مربوط الدرجه الماليه
يبقى البند المالى موجود من الاول معلش تبقى انتو عاوزين تاخدو ونقعد احنا اخواتكم الصغيرين كدا

انا مش من القدامى ولا حاجة
ولكن انا مع الحق
وكمان
طالما المحافظ خطى خطوة كبيررررررررررة هو مش قدها
يبقى يتحمل اللى هتشوفوا قريب وهتسمع عنه فى القريب العاجل
انا مراجع مالى ولست مدرس اساسا
كل سنة وانت طيب

reda_abonar 28-09-2011 10:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احنافشار (المشاركة 4009707)
يظهر الاستاذ من القدامى وخايف لحسن نكون هناخد من مرتبه
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
عموما انا واثق من كلامى والله جدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
الى قالى مدير احدى الادرات الكبرى مافيش فاكس مرتبات خاص بمجموعه معينه
هو فاكس واحد للمتعاقدين
وبكره نكيد العوازل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احنافشار (المشاركة 4009723)

استغفر الله
يعنى المحافظ ده نبى
ولا كلامه قرآن
هو قال وخلاص
وبكرررررررررررررة فى القريب العاجل هيدفع الثمن
لانه عمل مخالفة مالية كبيرة جدا
سحب الحوافز من المعلم والمعلم المساعد
علشان ميزانيتة خربااااااااااااااااااانة
وسلملى على الاهرررررررررررررررام والاخبااااااااااااااااااار والجمهووووووووووورية وكمان المساء علشان متزعلش
وكمان سلالالالالالالالالالام كبير للمحافظ
والبااااااااشا وكيل الوزارة
وحضرتك
سمعنا سلالالالالالالالالالام كبير
تلاقيه كان شايل الفلوس دى ومحوشها فى الحصالة والحصالة اتملت حب يفكها شوية

احنافشار 28-09-2011 10:33 PM

ربنا يهدى انا مش هعلق على كلامك تانى

ramy12 28-09-2011 11:57 PM

وافق محافظ الغربية على تعديل عقود 5740 مدرسا من الذين كانوا يعملون بالمكافأة الشاملة إلى العقود المميزة اعتبارا من أول أكتوبر وتعديل قيمة المرتبات والمكافأة التى يحصلون عليها لتصل الى 560 جنيها.

ياريت احنا كمان فى اسيوط نطالب بنعديل العقود من عقود المكافاة الشاملة الى عقود مميزة لان عقود المكافاة الشاملة على حسب القانون 47 وبالتالى لا يحق لنا التعيين الا بعد مرور 3 سنيين بعقد المكافاة الشاملة ثم الانتقال الى عقود مميزة ننتظر فيها 3 سنوات على حسب القانون 155 لتعيين كمعلمين والكلام دة حسب كلام التنظيم والادارة

احنافشار 29-09-2011 02:21 AM

يا صديقى والله العظيم عقود اسيوط مميزه تصدق بالله سالت باحث ادارى فى الاداره جارى قالى عقود المستمرين والمنقطعين على مربوط الدرجه التالته الماليه بنفس مفردات المرتب ايه انتو مش مومنين
مرتب فى المفردات 485 انا متاكد مليون فى الميه وفى زميل فى المنتدى سال وكيلالوزاره نفسه يا اخونا بلاش الشك انتو مش مصدقين نفسك من الفرحه ولا ايه انتو تستحقو اكتر من كدا داحنا تريا غلابه قوى بجد

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:09 PM.