بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليات الهندسة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   ...*رابطة طلاب هندسة اسكندرية*..... (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=143973)

emadtoto10 30-09-2009 11:11 AM

اقتباس:

شكرا شكرا شكرا شكرا:022yb4:
يا عماد على المعلومات الهايلة والروعة دى

بجد وفرت عليا دوخة اول يوم:bosyht9:
وانا بلف على مكان المحاضرة:d:d:d

بس ايه الغيبة دى كلها:blush:
و برضه
بتغيب وتغيب
وتفاجئنا بمعلومات تحفة:039uw8:
مشكووووووووووووور
اعمل ايه بقى اصلى المدام بتاعتى كانت بتولد ههههههههه معلش بجد علشان الجهاز بتاعى عطلان ومش بقعد غير فى السيبر

emadtoto10 30-09-2009 11:12 AM

اقتباس:

شكرا يا بشمهندس عماد على المعلومات دى وجزاك الله خيرا

على ايه يا بشمهندسة البشمهندسين ده الواجب ومعلش انى مش بدخل كتير

emadtoto10 30-09-2009 11:14 AM

اقتباس:

الله ينور عليك يا بشمهندس عماد
هو ده الشغل ولا بلاش

انت كدة تقريبا سهلت حاجات كتير

جزاك الله كل خير يل بشمهندس
الحمدلله ويارب دايما اسهل عليكم مشاوير كتييييييييير وشكرا على الرد الحلو ده

theotherface 30-09-2009 11:15 AM

شكراا ياعمده باشا...
ايوه كده التعريفات ديه احسن من ان الواحد يروح جاهل فى الكليه ..

emadtoto10 30-09-2009 11:17 AM

اقتباس:

الدراسة خلاص يا مهندسين على الابواب والشبابيك وكل حته شوفوا كده وقولوا رايحين ولا ايه عشان بصراحة مكسل
:abdoog8:

مش عارف والله يا حودة بس انا اصلا كنت عامل حسابى اروح يوم الخميس وبعدين الكلام اللى بتقوله اكيد ولا ايه علشان انا يوم 12/9 ضربت خناقة هناك وخلاص بقيت مسجل خطر على الكلية

emadtoto10 30-09-2009 11:19 AM

اقتباس:

شكراا ياعمده باشا...
ايوه كده التعريفات ديه احسن من ان الواحد يروح جاهل فى الكليه ..

يعنى احنا نبقى جايبين حاجة وتسعين فى المية وفى الاخر نروح ندور زى الاط ...... فى الكلية على المبنى اللى حنحضر فيه هههههههههههه
شكرا على ردك وصباح الخير كمان

theotherface 30-09-2009 11:59 AM

تاكيدا للخبر!!

ياجماعه اهو الخبر لسه بتاع انهارده بياكد ان الدراسه يوم 3/10 والخبر منقول من جريده الجمهوريه يعنى كده ولا فى تأجيل ولا حاجه واهو صوره من الخبر منقول عن موقع الجمهوريه ..

lody92 30-09-2009 01:05 PM

3adad el neharda ahow

الصفحة الأولى

44858‏السنة 133-العدد2009سبتمبر30‏11 من شوال 1430 هـالأربعاء

الدراسة السبت‏..‏ وخطة شاملة لاحتواء إنفلونزا الخنازير
لجان عليا بالمحافظات لمتابعة الوضع الصحي
ودورات تدريبية للتوعية

http://www.ahram.org.eg/archive/2009/9/30/44858_10m.jpgنظيف خلال رئاسته لاجتماع مجلس المحافظين
استكمالا لاستعدادات الدولة لمواجهة وباء إنفلونزا الخنازير مع بدء العام الدراسي واقتراب موسم الحج‏;‏ شدد الدكتور أحمد نظيف رئيس مجلس الوزراء علي ضرورة الانتهاء من تطبيق جميع الإجراءات الاحتياطية لمواجهة الوباء في المدارس والمؤسسات التعليمية بجميع المحافظات بالتزامن مع الموعد المحدد لبدء الدراسة يوم السبت المقبل‏.‏

وكان الدكتور نظيف قد عقد أمس اجتماعا موسعا لمجلس المحافظين‏,‏ ووزراء الصحة‏,‏ والأسرة والسكان‏,‏ والتربية والتعليم‏,‏ والتعليم العالي‏,‏ والداخلية‏,‏ والتنمية المحلية‏,‏ فضلا عن وكيل الأزهر‏.‏وقرر نظيف تشكيل لجنة عليا في كل محافظة برئاسة المحافظ‏,‏ لمتابعة الوضع الصحي في أنحاء المحافظة يوميا‏,‏ وتضم اللجنة ممثلي قطاعات التعليم‏,‏ والتعليم العالي‏,‏ والأزهري‏,‏ والصحة في المحافظة‏.‏

وكلف رئيس مجلس الوزراء وزيري التعليم والتعليم العالي باستكمال دورات التدريب المكثفة لمديري المدارس ونظارها لرفع قدراتهم علي التعامل مع الوضع الصحي في مدارسهم ومؤسساتهم التعليمية‏,‏ وكان نحو‏284‏ ألف مدير مدرسة وناظر قد خاضوا هذه الدورات فعليا‏.‏

وطالب نظيف بضرورة التنسيق الجيد بين إدارات المدارس‏,‏ وهيئات التدريس‏,‏ وأولياء الأمور للتعامل مع أي إصابات محتملة بالمرض دون أدني هلع أو ارتباك‏.‏

وشملت الإجراءات الاحتياطية‏,‏ التي تم تنفيذها بالفعل داخل القطاع التعليمي‏,‏ طباعة‏37‏ ألف حقيبة بداخلها رسائل متنوعة للتوعية‏,‏ وجار إعداد‏15‏ ألف حقيبة مماثلة‏,‏ وتتولي وزارة التربية والتعليم توزيعها‏,‏ إلي جانب المعاهد الأزهرية بأنحاء الدولة‏.‏ وإلي جانب هذا‏,‏ انتهت وزارة الصحة من تدريب أكثر من ثمانية آلاف طبيب‏,‏ و‏19‏ ألف ممرضة وزائرة صحية‏,‏ ونحو‏29‏ ألف منسق‏,‏ وشملت الدورات التدريبية‏,‏ التي عقدت خلال شهر سبتمبر‏,‏ كيفية رصد أعراض الإصابة بالفيروس المسبب لمرض إنفلونزا الخنازير‏,‏ وسبل التعامل معه‏,‏ والتواصل مع أولياء الأمور للتأكد من وجود حالات إصابة أخري داخل الأسرة الواحدة‏.‏

وبالنسبة للجامعات والمعاهد العليا‏;‏ تقرر رفع درجة الاستعداد في المدن الجامعية‏,‏ وتوفير أطباء مقيمين في كل مدينة جامعية‏.‏ وعرض الدكتور محمد واصل وكيل الأزهر خطة الاستعداد الخاصة بالمعاهد والكليات الأزهرية‏.‏ وعلي صعيد آخر‏,‏ استعرض اجتماع أمس الموسع الإجراءات التنفيذية لقرار حظر تداول الطيور الحية في أنحاء إقليم القاهرة الكبري بشكل قاطع‏,‏ وتقرر تكثيف الحملات الليلية لضبط السيارات التي تهرب الطيور الحية‏.‏
‏302‏ حالة وفاة بإنفلونزا الخنازير في الهند

lody92 30-09-2009 01:09 PM

gazin walla eh????????????????????????????

Ma7moud_442 30-09-2009 01:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emadtoto10 (المشاركة 1648021)

مش عارف والله يا حودة بس انا اصلا كنت عامل حسابى اروح يوم الخميس وبعدين الكلام اللى بتقوله اكيد ولا ايه علشان انا يوم 12/9 ضربت خناقة هناك وخلاص بقيت مسجل خطر على الكلية

أيوة يا عمدة الكلام اكيد انا مصور الاعلان ده من جوة الكلية من مبنى الاعدادى
وانا والله مش عارف اروح ولا لاء بس انا مكسل اساسا

EnG.BeLaL 30-09-2009 08:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ma7moud_442 (المشاركة 1647695)
الدراسة خلاص يا مهندسين على الابواب والشبابيك وكل حته شوفوا كده وقولوا رايحين ولا ايه عشان بصراحة مكسل

:abdoog8:

نصيحة مني روحوا يا باشمهندسين هتفرق معاكم جدا المحاضرة دي

lody92 30-09-2009 09:04 PM

6ab howa da lel 2ksam kolaha walla el mota5asesa bas?

the_engineer 01-10-2009 12:02 AM

ان شاء الله هحضر المحاضرة و ربنا يفرجها انا بقالي ساعتين بدور على المنهج اللي انا هدرسوا السبت الجاي

هي الدراسة السبت الجاي صح؟؟

eng_emy 01-10-2009 12:41 AM

ان شاء الله حروح:049gc0:
بس عارفين لو مطلعش فيه حاجة:mad:
انتو حرين بقى:abdoog8:
نسخة الاودة بتاعة الفيران معايا:d:d:d

eng_emy 01-10-2009 12:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the_engineer (المشاركة 1649868)
ان شاء الله هحضر المحاضرة و ربنا يفرجها انا بقالي ساعتين بدور على المنهج اللي انا هدرسوا السبت الجاي

هي الدراسة السبت الجاي صح؟؟

صح ان شاء الله يوم السبت:bosyht9:
وفى ناس على حسب مجموعتها عندها السبت اجازة:p
بس كله حيروح اول يوم اللى هو السبت يعنى
عشان نعرف المجاميع وارقام السكاشن والجدول والحاجات دى:d

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:55 PM.