بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   جروب طلاب الصف الاول الثانوى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=335960)

ليدى اوسكار 15-08-2011 11:27 AM

ازيكم انا بالنسبة الى اى معاد بعد المغرب مناسب جدا

asmaa232 15-08-2011 12:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة تيتو توتى (المشاركة 3837177)
انا محمد بس ياريت تنادلوى ب حماده انا من الغربيه
وعلى العموم ok no problem

انت منين ف الغربية يا محمد؟؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسلامى عزتى (المشاركة 3838691)
ازيكم يا جماعة ايه اخباركم واخبار الدروس وصلتوا فى كل مادة لحد فين ؟ وحليتوا فى كل كتاب اد ايه ؟ متخافوش مش هقر عليكم هنق بس :) انا امبارح جبت كتاب سربريس طلع جميل بس ايه رأيكم فى القاموس ايلى فى الاخر ده
ناويين تحفظوه كله ولا ايه ؟

الكلمات اللى ورا دى حفظت اول عمود بتاع الثورة اللى ع الشمال دا كان من شهر يعنى زمانى نسيت كل حاجة ومن اسبوعين كدا حفظت 3 اربع كلمات عن الادمان والمخدرات بس متهيألى مش هلاقى وقت اصلا احفظ فيه حاجة ربنا يستر بقى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة !! Dark man !! (المشاركة 3842192)
يا جماعة الترتيب اللى عرفنا نجمعه للى مسجلين معانا

1 - omnia2012 : 298
2 - اميرة : 295
2 - اسلامى عزتى : 295
3 - الجنرال احمد : 294
4 - ماتشو : 293.5
4 - دراك مان : 293.5
5 - ليدى اوسكار : 293
5 - احمد اسامة هيكل : 293
6 - islam2012 : 292.5
7 - asmaa : 291.5

والله يا جماعة دول بس اللى فاكرهم اتمنى ان الباقى يكتب درجاته :)

اهئ اهئ يا كسوفى يعنى انا اقل واحدة فيكوا يلا الحمد لله

asmaa232 15-08-2011 12:31 PM

جماعة ياريت حد يفيدنى ف الموضوع دا

انا ف درس الانجليزى كنت تمام اوى السنين اللى فاتت وكنت رايحة بردو الدرس ناوية جد وكدا المهم بقى اللى معاه كتاب البت باى بت احنا بنحل منه ف الدرس ففى حاجة ف الاول اللى هى الماجعة دى تشوز وريرايت والكلام دا غلطت فيه غلطتين تلاتة كدا وكل جملة المستر يقول عليها حاجات تانية او بمعنى أصح يتوسع ف المعلومة يعنى مثلا ف التشوز لما يكون فى حرف جر وكدا يقولنا معنى كل اختيار وانا مكنش عرفاه لانها حاجات إلى حد ما جديدة او اول مرة اسمع عنها بس مش هى دى المشكلة المشكلة ان بعض الحاجات اللى كان بيقولها كان فى شوية من زملاتى عارفينها فأنا من يومها وانا محبطة جدااا وبدأت اكره الانجليزى كمان ومش عارف اعمل ايه !!!

asmaa232 15-08-2011 12:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدعوق (المشاركة 3842643)
طيب في رسالة عاوزة ابعتها لاسماء
ازيك عاملة اية يا رب تكوني بخير بجد وحشتيني اوي
لو شفتي الرسالة دية شجعيني انا بجد محتاجة حد يشجعني علي المذاكرة
رمضان كريم يا امورة

يااااااه ازيك يا مريم وانتى والله وحشانى خالص
بجد اليومين دول انا اللى محتاجة حد يشجعنى مش عارةف حصلى ايه انا محبطة اوى ومكتئبة م اللى حصل ف درس الانجليزى وحاسة انى بدأت اكرهه كمان
والله اكرم
انتى ايه اخبارك بدأتى دروسك ولا ايه

بالله عليكوا ادعولى

ليدى اوسكار 15-08-2011 12:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asmaa232 (المشاركة 3844341)
انت منين ف الغربية يا محمد؟؟

الكلمات اللى ورا دى حفظت اول عمود بتاع الثورة اللى ع الشمال دا كان من شهر يعنى زمانى نسيت كل حاجة ومن اسبوعين كدا حفظت 3 اربع كلمات عن الادمان والمخدرات بس متهيألى مش هلاقى وقت اصلا احفظ فيه حاجة ربنا يستر بقى

اهئ اهئ يا كسوفى يعنى انا اقل واحدة فيكوا يلا الحمد لله

ان شاء الله تحفظيهم كلهم لو حبطتى نفسك من اولها مش حتقدرى تحفظيهم كل يوم كلمتين كدة و حيخلصوا الدراسة فعليا لسة مبداتش
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asmaa232 (المشاركة 3844352)

انا ف درس الانجليزى كنت تمام اوى السنين اللى فاتت وكنت رايحة بردو الدرس ناوية جد وكدا المهم بقى اللى معاه كتاب البت باى بت احنا بنحل منه ف الدرس ففى حاجة ف الاول اللى هى الماجعة دى تشوز وريرايت والكلام دا غلطت فيه غلطتين تلاتة كدا وكل جملة المستر يقول عليها حاجات تانية او بمعنى أصح يتوسع ف المعلومة يعنى مثلا ف التشوز لما يكون فى حرف جر وكدا يقولنا معنى كل اختيار وانا مكنش عرفاه لانها حاجات إلى حد ما جديدة او اول مرة اسمع عنها بس مش هى دى المشكلة المشكلة ان بعض الحاجات اللى كان بيقولها كان فى شوية من زملاتى عارفينها فأنا من يومها وانا محبطة جدااا وبدأت اكره الانجليزى كمان ومش عارف اعمل ايه !!!

مش اى داعى تحبطى نفسك فى طلبة -منهم انا -يحبوا يحضروا قبل الدرس و و يحاولوا فسها و و يدوروا فى القواميس على شوية حجات بتبقى طريقة مذاكرة و بعدين دية اول سنة شيوة و حتسخنى و حتعقديهم

asmaa232 15-08-2011 12:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ليدى اوسكار (المشاركة 3844375)
ان شاء الله تحفظيهم كلهم لو حبطتى نفسك من اولها مش حتقدرى تحفظيهم كل يوم كلمتين كدة و حيخلصوا الدراسة فعليا لسة مبداتش

ماشى هحاول من اول انهاردة ان شاء الله احفظ شوية كل يوم

مش اى داعى تحبطى نفسك فى طلبة -منهم انا -يحبوا يحضروا قبل الدرس و و يحاولوا فسها و و يدوروا فى القواميس على شوية حجات بتبقى طريقة مذاكرة و بعدين دية اول سنة شيوة و حتسخنى و حتعقديهم

مهى المشكلة انه مكنش درس جديد منا اصلا بحضر قبل الدرس وكدا بس دى كانت حاجات كدا زى معلومات من برة او معلومات عامة
دى كانت حل اسئلة ع القديم

ومتشكرة جدا ليكى على اهتمامك
معلشى انا مضطرة اقوم عندى درس
فى رعاية الله

طالبةُ التفوقِ 15-08-2011 05:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سنيوريتا 96 (المشاركة 3844203)
مع انى قولت قبل كدا بس مش مهم
اسمى ولاء
وجبت 293
ونفسى اطلع دكتورة قلب
اه صحيح انتى جبتى كاااااااااااااااام؟

يالهوى افتكرت انا اسفة اوى ياقمر معلش الزاهيمر بقى :p انا جبت 295 :frown: للاسف الحمد لله

سنيوريتا 96 15-08-2011 05:47 PM

اخيرا حد فتح معايا

سنيوريتا 96 15-08-2011 05:48 PM

لولو انتى فييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ

طالبةُ التفوقِ 15-08-2011 05:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asmaa232 (المشاركة 3844352)

ازيك يا سمسمة وحشانى يا حبيبتى ايه اخبارك ياقمر ربنا يوفقك يارب :)
متفكرنيش بالانجلش لان انا جالى احباط منه مش لاقية مدرس كويس :( للاسف واحد بيهتم بالجرامر بس وبيسيب الكلمات والشورت ستوريس وواحد بيهتم بالكلمات وبيحفظ الجرامر وانا مابحبش اسلوب حفظ الجرامر فانا ناوية اخلينى مع الاول بتاع الجرامر واذاكر الكلمات مع نفسى بس والله مش عارفة جايلى احباط وماليش نفس افتح الكتاب انا جايبة كتاب سربريس من كام يوم وهغيره بجيم لان المستر قال هاتوا جيم فانا عندى المعاصر وعندى مذكرة مستر تانى فمش معقول هقدر اخلص ده كله :( مش عارفة اعمل ايه ادعولى انا كمان :(

طالبةُ التفوقِ 15-08-2011 05:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سنيوريتا 96 (المشاركة 3845571)
لولو انتى فييييييييييييين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ

ازيك يا لولو ايه اخبارك واخبار المذاكرة :mad: والله انا مش عارفة الانجلش بالذات لسه معرفش فيه حاجة
تحبى نتكلم فى ايه ياقمر ؟

سنيوريتا 96 15-08-2011 05:54 PM

اى حاجة يا جميل

سنيوريتا 96 15-08-2011 05:55 PM

انا بدأت الانجلش بس بدأنا الترجمة بس ولسه ما دخلناش فى المنهج

سنيوريتا 96 15-08-2011 05:57 PM

انتى وصلتى لحد فين من الدروس؟

سنيوريتا 96 15-08-2011 05:58 PM

ايه انتى رحتى فين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:56 PM.