بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الجودة والإعتماد التربــــــــــــــــــوى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=369)
-   -   كل ما يخص المراجع الخارجى - دعوة للمناقشة (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=204100)

مسامير 13-03-2011 08:08 PM

شكرا يا مستر فرج انا كان مقابلتي يوم 28/10 وعقبالنا زيك ان شاء الله ومبروك للمرة الثانية ومتنساش تفيدنا بخبرتك

الشادى افندى 14-03-2011 05:59 PM

انا مش عارف هيئة الجودة شغالة الزاى
ايه المعايير فى الامتحانات والمراجعات
انا قربت على سنة تدريب وحتى الان لم ادخل المقابلة
مع انه فى ناس بتدرب فى الهيئة وعارفة ميعاد الامتحان وميعاد المراجعة
يا جماعة انا سمعت ان الكوسة فى الهيئة ليس لها مثيل
الراجل مجدى قاسم حتى الان ما فيش حد قادر يقرب منه
مع العلم انه هناك مخالفات مالية وادارية عليه ومع ذلك لم يسأل
ارجوكم كفاية كوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسة

wahidkamel 15-03-2011 07:47 PM

النظام البائد اطلق كذبة كبرى وصدقها ويريد من الجميع ان يصدقها وهى جودة التعليم .

اسسوا هيئة الهدف منها ظاهريا قياس الجودة ولكنه قياس لإنهيار تلك المؤسسات التعليمية ومنحها شهادات على انهيارها ، فبئس الجودة وبئس من اسسها وهو بالمناسبة رئيس الوزراء الأسبق احمد (نظيف)

انا لا الومكم على الجرى وراء لقمة العيش ، انتم ضحايا للنظام السابق ولكن لا تقنعونا بانها جودة ولا تقنعونا بأن ما تقومون به هو قياس للجودة ، وكفاية ضحك على الدقون ، لاننى اعرف مراجعين لا يفقهون شيئا فى اللغات او الكمبيوتر ، فكرهم ضحل وسطحى وكل ما يهمهم السبوبة .

الشادى افندى 16-03-2011 03:39 PM

فعلا الكلام ده صحيح
بس انا عندى شوية معلومات عن الجودة
بس المهم الفلوس
كل المراجعين بيجروا وراء المقابل المادى
ويبقى كداب اللى يقول انا بحب الجودة علشان ثقافة الجودة

هدى محمد احمد 16-03-2011 10:01 PM

يعنى احنا حنكدب على بعض مفيش حد ينكر ان كلنا داحلينا الجودة علشان الفلوس ودى حقيقة وواقع مفيش انسان فى الدنيا مش بيجرى وراء الفلوس المهم ان ما نسرقش

هدى محمد احمد 16-03-2011 10:07 PM

يا جماعة عمالين تتكلمو عن الجودة وان شغل الجودة شغل كدب فى كدب وهى الجودة بس ما تبصو للدروس الخصوصية مش برضك نوع من الربح الحرام وعبئ كبير على الاسرة ما اهو لو المدرس عمل ال عليه فى الشرح مكنش حد جرى وراء الدروس الخصوصية يعنى باختصار ما نمسكش الجودة ونقول الجودة دى اى كلام وكلام فارغ وتنسو انكم مدرسين بتدو دروس خصوصية وتتسربو من المدرسة بين الحصص علشان الدروس الخصوصية اليست هى ايضا فسااااااااااااااااااااااااااااااااااد كبير للاسف وانا اسفة ان باقول كدة لانى مدرسة وباشوف زملائى بيخرجو من المدرسة لاجل لقمة العيش وهى الدروس الخصوصية

الشادى افندى 17-03-2011 01:00 PM

يا استاذة هدى الدروس غلط بس الجودة فكرها صحيح بس العبرة فى التطبيق
انا باسمع ان المراجعين بيجاملوا المدارس ويقبلوا هدايا
وده غلط

mauda 17-03-2011 04:16 PM

ازاى اعرف انى ترشحت الى ماجعة افتح ايه بالضبط ارجو الرد

الموافى الامام 17-03-2011 06:10 PM

السادة الزملاء ما يكتب خطا كبير ليس من الاخلاق او الاسلام ليس معنى انى لم اوفق ان الجودة ليس لها اهمية

وان الهيئة مضيعة للوقت لا والف لا لكل مشكك لكل مهاجم لمصلحة شخصية ونعم والف نعم لكل ناقد بناء

فتحى زكريا عباس العشرى 17-03-2011 08:56 PM

شكرا على هذا المجهود الرائع

هدى محمد احمد 17-03-2011 09:13 PM

يا اخ الشادى ال بتقوله غلط انا شفت بنفسى المراجعين لم يقبلو اصلا تحية المدرسة من مشروبات ولا يجاملو حتى بالكلام بجد انا شفت بنفسى وحاولت ان اقدم لهم مشروب عندما جاءوا الى مدرستى والله رفضوا ومدرستى اخدت الجودة بدون رشوة وياريت ما نغلطش فى الهيئة ولا المراجعين لان رسالة الهيئة واضحة ومعلنة ويتمتع المراجع بالميثاق الاخلاق وهذا ما اخذناه فى الدورات التدريبية وشكرا

هدى محمد احمد 17-03-2011 09:16 PM

mouda ادخلى على صفحة الحساب الخاص بيكى وعلى ايميلك الشخصى

أم الدنيا مصر 17-03-2011 11:46 PM

كفى جلدا للنفس

مسامير 18-03-2011 02:46 PM

اياكم والياس

حديا جماعه جالو تاني مراجعه لمدرسة من الناس الجدد طمنوني يا حسن العمليه كده بقيت بزراميط علي الاخر

الشادى افندى 19-03-2011 09:00 AM

استاذة هدى اتمنى ان يكون كلامك صحيح
بس اذا كان فى مراجع لايقبل هدية فهناك عشرة يقبلون

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:28 AM.