بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   "ملتقى طلاب 3 ثانوي" (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=343754)

amr909 03-01-2011 08:07 PM

كل عام و انتم بخير كلو يستعد الامتحنات على الابواب

Mo0on Light 05-01-2011 08:24 AM

مبقاش غير اسبوع ويومين
الايام بتجري من كام يوم كان باقي 42 يوم :d
ربنا يوفق الجميع
كله هيبدأ يوم 15؟؟

deshadarsh 05-01-2011 01:03 PM

ربنا يوفقنا

PrinCeSs MeRaMar 06-01-2011 12:48 AM

شدوا حيلكم يا جماعه والله اولي ثانوي ده سنة لذيذه جدا
و معرفتش حاجه عن المناهج غير اخر شهر ولا شهر ونص
و جبت مجموع حلو الحمدلله

سؤئة الطيوبة 07-01-2011 08:14 PM

الــــــــــــــسلام عليكم

فينكم يا جمـــــــــــــاعة

حد هنااااااااااااااا

NeVeR CoMe BacK 08-01-2011 06:45 PM

ياااااااااااااااااااااارب صبرنى بجد انا حاطة نفسى فى مأزق بششششششع دلوقتى انا ولا زاكرت عربى ولا فيزيا مفتحتهاش والجغرافيا عارفة اسم المادة بالعافية والفلسفة معرفش غير اسمها برده بجد انا هضييييع جدااا والله العظيم مش عارفة اعمل ايه كل اصحابى فاكرنى بدح ولما اقولهم كده يفتكروا انى بدارى العين بجد مش عارفة اعمل ايه دانا دلوقتى وصلت لمرحلة انى بقول يارب انجح!! ،،،،،،،،،،،،،،،،
امتحان العملى فيزيا بعد بكرة ولا فتحتها ولا اعرف فيها ولا تجربة ومفيش عندى وقت خالص بجد انا محتاسة جدااااااااااااااااااااا ربنا معايا مش عارفة طول ال6 ايام اللى فاضلين علا الامتحانات دول هعمل فيهم ايه ولا ايه وياترى هلحق ازاكر حاجة من المواد دى ؟
(لو عرفت الاجابة الصحيحة اتصل ب زيرو مفيش اتصل متلاقينيش )

انا بقيت بهييس ولا ايه !!! يااااااااااااااااااااااااااااااارب عديها علا خير ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،

SwOrD OF JusTice 08-01-2011 09:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة just imagine (المشاركة 2989632)
ياااااااااااااااااااااارب صبرنى بجد انا حاطة نفسى فى مأزق بششششششع دلوقتى انا ولا زاكرت عربى ولا فيزيا مفتحتهاش والجغرافيا عارفة اسم المادة بالعافية والفلسفة معرفش غير اسمها برده بجد انا هضييييع جدااا والله العظيم مش عارفة اعمل ايه كل اصحابى فاكرنى بدح ولما اقولهم كده يفتكروا انى بدارى العين بجد مش عارفة اعمل ايه دانا دلوقتى وصلت لمرحلة انى بقول يارب انجح!! ،،،،،،،،،،،،،،،،
امتحان العملى فيزيا بعد بكرة ولا فتحتها ولا اعرف فيها ولا تجربة ومفيش عندى وقت خالص بجد انا محتاسة جدااااااااااااااااااااا ربنا معايا مش عارفة طول ال6 ايام اللى فاضلين علا الامتحانات دول هعمل فيهم ايه ولا ايه وياترى هلحق ازاكر حاجة من المواد دى ؟
(لو عرفت الاجابة الصحيحة اتصل ب زيرو مفيش اتصل متلاقينيش )

انا بقيت بهييس ولا ايه !!! يااااااااااااااااااااااااااااااارب عديها علا خير ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،

والله انا زيك وبقول يارب انجح

العربى امرو سهل صعب ان حد يسقط فيه لان التعبير مضمون هو وممكن نقول نص النحو مضمون + معانى الكلمات وكام سؤال يبقى نجاح

:) وانا حصلتلى ظروف كنت تعبان ومخدتش ولا درس من شهر 9 لحد دلوقت يعنى ضايع ضايع ضايع

ومش قادر اعوض الى فاتنى :(:(:(:(:(:(
وعليا بكره امتحان عملى كيميا وبعده احياء

ده جدول امتحاناتى شبيه بجدولكوا ولا لا ؟

سؤئة الطيوبة 08-01-2011 10:28 PM

انا امتحنت عملى احياء

في تصنيف الفاصوليا والثعبان

ورسمة السركاريا

والطور الاستوائي

وامتحنت كمياء

في تحضير ملح لا يذوب فى الماء

وامتحنت حاسب

سؤئة الطيوبة 08-01-2011 10:33 PM

جدول امتحانتي غير كدة

السبت........تربية دينية و حـــــاسب الي

الاحد........ورقة عربي اولة ........ورقة عربي تانية

الاثنين.........كمياء

الثلاثاء ..........انجليزي

الخميس .......تاريخ وتربية وطنية

السبت .......هندسة تحليلية

الاحد ....فرنساوي

الاثنين ..........جبر وحساب مثلثات

الاربعاء .......احياء

وبـــــــــــــــس

SwOrD OF JusTice 08-01-2011 11:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سؤئة الطيوبة (المشاركة 2990474)
جدول امتحانتي غير كدة

السبت........تربية دينية و حـــــاسب الي

الاحد........ورقة عربي اولة ........ورقة عربي تانية

الاثنين.........كمياء

الثلاثاء ..........انجليزي

الخميس .......تاريخ وتربية وطنية

السبت .......هندسة تحليلية

الاحد ....فرنساوي

الاثنين ..........جبر وحساب مثلثات

الاربعاء .......احياء

وبـــــــــــــــس

طب ماهو زى جدولى اهو

:039uw8: انا حاتط الجدول كامل يعنى مجموعه الفيزيا مع الكيميا مش امتحاناتى بس يعنى

محافظه الشرقيه برضو ولا ايه اممممممممم

Mostafa Walid 09-01-2011 02:24 AM

السلام عليكم
ايه اخباركم يا شباب اولى
انا تانيه ثانوى ايه بقى اخبار المواد معاكوا خلاص المتحانات قربت وعايزين نسمع درجات حلوه ان شاء الله
انا فى اولى مذكرتش غير 3 مواد الصراحة رياضة وفيزياء وكيمياء والفيزياء كانت حاجة جامده جدا بجد ماده ملهاش حل بس اللى يركز فيها
اما كان فى 3 مواد بردوا زفت خالص يعنى مذكرتهمش حتى يوم الامتحان جغرافيا وتاريخ واحياء ولا الاحياء ديه بجد ماده عايزه تتحرق اصلا بس الحمد لله ربنا عدانى منها على خير وربنا يوفقكم

SwOrD OF JusTice 09-01-2011 10:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafawalid (المشاركة 2991238)
السلام عليكم
ايه اخباركم يا شباب اولى
انا تانيه ثانوى ايه بقى اخبار المواد معاكوا خلاص المتحانات قربت وعايزين نسمع درجات حلوه ان شاء الله
انا فى اولى مذكرتش غير 3 مواد الصراحة رياضة وفيزياء وكيمياء والفيزياء كانت حاجة جامده جدا بجد ماده ملهاش حل بس اللى يركز فيها
اما كان فى 3 مواد بردوا زفت خالص يعنى مذكرتهمش حتى يوم الامتحان جغرافيا وتاريخ واحياء ولا الاحياء ديه بجد ماده عايزه تتحرق اصلا بس الحمد لله ربنا عدانى منها على خير وربنا يوفقكم

:( عقبالنا يارب انا خايف من الكيميا والرياضه موت موت موت موت

النهرده كان امتحان العملى كيميا

جالى ترسيب كلوريد الفضه

والكشف عن النيتريت - الكبريتيت الصوديوم

:040vk0: وحليته كله صح الحمد لله بس للاسف كتبت رقم الجلوس غلط
:(يوم مااحل امتحان كله صح اكتب رقم جلوس غلط لووووول

:confused: مممممم نحس؟

:040vk0: بكره الاحياء

salma hanem 09-01-2011 10:21 AM

اممممم
انا لسه جايه من الفيزيا العملى
دخلت ف قطرات الماء
ومش عافه انا كاتبه اصلا ايه
؟؟؟؟؟؟؟؟
حاجه كده ابيض لبنى
:dddd

SwOrD OF JusTice 09-01-2011 08:17 PM

هههههههههه كلنا لها انا ولا اعرف قطرات ماء ولا اعرف فيزيا

بس عندى كان ف 3 تجارب 2 صعب وواحد سهل نقيت السهل وحليته لان الحمد لله المراقب كان سايب كل واحد يقعد ف الى هو عايزه

انما طبعا لو كان قعدنى ف وحده صعبه كان عادى برضو هضحك عليه واكتب رقم التجربه السهل واحلها هع هع هع هع هع

لان هما بيدونا ورقه بيضه مش فيها اسئله يعنى محدش هياخد باله بيييس

NeVeR CoMe BacK 10-01-2011 10:58 AM

انا امتحنت النهاردة العملى جالى تجربة صعبة بس علا مييين كتبتها كلها،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،
كنت حاطة ورقة التجارب فى الشنطة ابص واكتب وبعدين اطلعها اقلبها الناحية التانية وانقل وظبطت كل حاجة والمدرسين كانو شايفينى وعااااااااااااادى ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:04 AM.