بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   عندك أي سؤال عن كليه العلوم أو المواد الدراسيه ....أتفضل أدخل (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=76801)

شموخ مسلمة 13-12-2008 02:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prof.wessam (المشاركة 967049)
طب يا ريت ترفعيلي الاغنية بليز

و الله يابنتى هيا الاغنية عندى ع الموبايل و نظرا لان الموبايل مش عايز يتعرف ع الجهاز فمش هقدر ارفعها :(
متاسفة بجد يا وسام كنت اتمنى اجيبهالك
ربنا يوفقك

H.H.KH 14-12-2008 08:56 PM

هو انا عندى الأغنية ديه على الموبايل ......وبما انى شايفاكى مهتمة اوى ونفسك فيها جدا ...فهحاول ارفعهالك .....بس معلش ممكن مش الايام ديه لان عندى امتحانات عملى....وربنا يوفقك ويوفقنا كلنا:)

***star*** 15-12-2008 06:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة H.H.KH (المشاركة 970390)
هو انا عندى الأغنية ديه على الموبايل ......وبما انى شايفاكى مهتمة اوى ونفسك فيها جدا ...فهحاول ارفعهالك .....بس معلش ممكن مش الايام ديه لان عندى امتحانات عملى....وربنا يوفقك ويوفقنا كلنا:)

طيب ياريت تبقو تنزلوها علشان نلحق نشوفلها anti songs قبل ماتنتشر وتبقي خطر علينا:angry2::angry2::angry2:

zoro_st 16-12-2008 10:14 PM

انا عايز شيتات العملى بتاعت الجيوفزيا لسنة اولى
جف 101

mahmouedr 08-01-2009 08:49 AM

يا ريت تقولى مجموع الكلية دى من كام تقريبا علشان أنا نفسى أدخلها

***star*** 09-01-2009 03:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmouedr (المشاركة 1013984)
يا ريت تقولى مجموع الكلية دى من كام تقريبا علشان أنا نفسى أدخلها

ان شاء الله تدخلها وتكون معانا فيها....وابقي ابحث في جوجل عن نتيجه تنسيق المرحله الأولي والثانيه من تنسيق 2007 و 2008 وانت تجيب متوسط مجموعها:)

sama17 13-02-2009 01:11 PM

اسلام:)
ميرسي على كل الحاجات الجامدة دى و الله :)
انا ليا سؤال :)
انا كلية علوم قسم علوم طبيعية و رياضة...
طبعا احنا لسه فى سنة اولى:...و نزلت درجات معمل الفيزياء ...جبت فيه درجه حلوة 43-45
سؤالى بقى..انا حاسة انى مش حليت حاجة فى امتحان النظرى بتاعها..هو ممكن اشيل المادة؟؟؟ولا العملى هيرفعنى و لا ايه؟؟
و سؤالى التانى ..بجد بجد اانا عاوزة ابقى حاجة جامدة فى القسم دة...اعمل ايه؟؟؟و على فكرة انا مش بحب شغل الدح دة بيتعبنى ..هو المحاضرة بحضرها و سلام عليكم على كدة..صح ولا غلط؟؟؟
و شكرا اوى و الله انتا برنس..

thief 06-03-2009 02:21 AM

ياجماعه لو سمحتم كنت عايز اعرف منكم الله يكرمكم ايه هى الاقسام اللى ممكن خريج علمى رياضه ثانوى عام يخشها فى علوم جامعه القاهرة ارجوكم محتاج ردكم عليا لانى بجد مش عارف وهل ياترى انا ينفع اخش قسم جيولوجيا ولا لا
اخوكم اسلام ابراهيم تالته عام علمى رياضه

thief 11-03-2009 11:25 PM

لو سمحتم ياجماعه كنت عايز اعرف فى فالتنسيق بيكتبو علوم/رياضه وعلوم بس وكل حاجه وليها مجموع معين ايه دة وليه الاختلاف فى المجموع ياريت تقيدونى انا اخوكم سامو علمى رياضه سنه تالته وكنت عايز اعرف لو سمحتم ضرورى

thief 12-03-2009 03:18 PM

لو سمحتم ياجماعه كنت عايزة اسالكم هو علوم عين شمس/رياضه احسن ولا القاهرة /رياضه مع العلم بان عين شمس واخده اقل فى المجموع انا اختكم تالته علمى رياضه ممكن تفيدونى وياريت تعرفونى هو نظام المصاريف ايه سواءا فى القاهرة او عين شمس الله يكرمكم ياجماعه فيدونى

karem20055002 13-04-2009 02:09 PM

طيب استاذ / استاذة ***star***

انا عندي كام سؤال كدة فأرجوا انك توسع صدرك معايا شوية

انا كريم طالب اولي ثانوي لسة وداخل علمي ان شاء الله

1_ هل كلية العلوم بتاخد من علمي علوم ولا علوم ورياضة ولا اقسام ( ارجوا التوضيح )
2_ بالنسبة للعمل بمجال البترول هل هو متوفر ام انة حلم كما يقول الاغلبية . وان هندسة بترول افضل ؟
3_ هل كلية العلوم افضل ام الهندسة (بصفة عامة ) من ناحية العمل . المرتب . الدراسة . المجموع . الخ الخ

وانا بسأل الاسئلة دي لأن في ناس كتيير قالولي بلاش علوم وحرام تضيع اربع سنين وكأنك معملتش حاجة
او بمعني اصح ( كسروا مجاديفي )

في انتظار الرد .

***star*** 14-04-2009 02:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة karem20055002 (المشاركة 1169011)
طيب استاذ / استاذة ***star***

انا عندي كام سؤال كدة فأرجوا انك توسع صدرك معايا شوية

انا كريم طالب اولي ثانوي لسة وداخل علمي ان شاء الله

1_ هل كلية العلوم بتاخد من علمي علوم ولا علوم ورياضة ولا اقسام ( ارجوا التوضيح )
2_ بالنسبة للعمل بمجال البترول هل هو متوفر ام انة حلم كما يقول الاغلبية . وان هندسة بترول افضل ؟
3_ هل كلية العلوم افضل ام الهندسة (بصفة عامة ) من ناحية العمل . المرتب . الدراسة . المجموع . الخ الخ

وانا بسأل الاسئلة دي لأن في ناس كتيير قالولي بلاش علوم وحرام تضيع اربع سنين وكأنك معملتش حاجة
او بمعني اصح ( كسروا مجاديفي )

في انتظار الرد .

بالنسبه لعلمي علوم تقدر تدخل منها بيولوجي وجيولوجي.....اما بالنسبه لعلمي رياضه تقدر تدخل منها علوم جيولوجيا او رياضيات بس....

هو هندسه بترول افضل شويه انما بصراحه لو لقيت فرصه شغل في المجال ده كويسه....يمكن تبقي في يوم احسن من واحد في هندسه بترول بكتير...

مفيش حاجه اسمها كليه كذا افضل من كليه كذا صدقني.....طيب كليه الطب ماهو الواحد هيتخرج منها بمرتب قليل جدا اما يشتغل في مستشفي....وحلني بقي عقبال مايعمل اسم ويشهر نفسه....وبالنسبه للمرتب دي مقدرش اضمنهالك في اي حاجه ...هي وظروفها.....

خلص انت بس وسيبك من حكايه المرتب دلوقتي..وان شاء الله تدخل كليه حلوه وتكون جايب مجموع احلي:).... وربنا يوفقك

محمد.فوكس 14-04-2009 08:05 PM

بعد اذنك يا معلم اسلام ..
لازم يعني نعرفه ان علوم طبيعية اللي هو من علمي رياضة بيدخل فيزياء و كيمياء و حاسب.
لامؤاخذة ..
شكرا

thief 15-04-2009 06:17 AM

سلام عليك ياشباب لو سمحتم انا كنت عاوز اعرف ايه برنامج او قسم جيولوجيا البترول دة اللى موجود بجامعه القاهرة كليه العلوم وهو ياترى بمصاريف دة ولا ايه وبيقبل من علمى رياضه ولا لا
انا اسلام 3 ث رياضه وكنت عاوز حضارتكم تفيدونى يعنى

thief 15-04-2009 06:20 AM

ولو سمحتم ياجماعه هو ممكن خريج علمى رياضه يلتحق بقسم العلوم الجيولوجيه والجيوفزيائيه ولا لا بكليه عين شمس او القاهرة

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:25 PM.