بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى أعمال الامتحانات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=21)
-   -   [الاصدار الثالث 8-12-2023] كنترول المرحلة الثانوية - احمد السيد (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=481484)

saber samy 20-12-2012 02:01 PM

كيف نحول الارقام فى البرنامج الى ارقام عربية

الغرورى 20-12-2012 07:26 PM

شكرا على المجهود الرائع
نرجو رفع شيت المدارس التجريبية للغات

emadghreeb 20-12-2012 08:50 PM

مشكور استاذ/ أحمد وهل ينفع للمدارس التجريبية غفر الله لوالديك

السيد صالح 21-12-2012 12:31 PM

جزاك الله خيرا عل هذا العمل العظيم
الجزء الخاص بالقسم الثاني أدبي بعد التحميل لا يفتح

رجب منجود1 22-12-2012 03:57 PM

قم للصعيدى وفه التبجيلا اولا الصعيدى لسار الرئيس فلولى مشكوررررررررررررررررررررررجدا

said said 22-12-2012 06:27 PM

أستاذي الفاضل أحمد ..
أولا حزاء الله كل خير على هذا المجهود الرائع ، و أنا أطلب منك مساعدة الشيت رائع و لكن أنا أعمل في مدرسة تجريبية لغات و أريد إضافة خانة مادة المستوى الرفيع و ربطها بالشهادة و بقية البيانات للصفين الأول و الثاني و لا أعرف الطريقة فهل ممكن تساعدني و لك كل الشكر و هذا رقم تليفوني و لو تركت تليفونك للتواصل أكون شاكرا جدا لسيادتك .
01005225751

said said 22-12-2012 06:50 PM

أخي العزيز أستاذ أحمد بعد كتابة مشاركتي وجدت أن هناك العديد ممن طالبوك بشيت للمدارس الثانوية التجريبية ، و لم ترد عليهم بالنفي أو الإيجاب ، و أرجوك إن كان هناك إمكانية لذلك فلتخبرنا و هل ننتظر أم لا فالوقت أزف . و لك كل الشكر و التقدير

ashhma 23-12-2012 08:25 AM

أخوك احمد السيد

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة said said (المشاركة 5026668)
أخي العزيز أستاذ أحمد بعد كتابة مشاركتي وجدت أن هناك العديد ممن طالبوك بشيت للمدارس الثانوية التجريبية ، و لم ترد عليهم بالنفي أو الإيجاب ، و أرجوك إن كان هناك إمكانية لذلك فلتخبرنا و هل ننتظر أم لا فالوقت أزف . و لك كل الشكر و التقدير

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
أخى الفاضل
الوقت ضيق و لا أستطيع تنفيذ هذا التعديل الان و لكن بعد امتحان نصف العام سوف اقوم بتصميم برنامج لمدارس اللغات ان شاء الله
برجاء ارسال درجة المستوى الرفيع النهاية الصغرى و الكبرى
أخوك احمد السيد

أحمد هاشم الزيدي 23-12-2012 07:21 PM

بارك الله فيك أخي الفاضل علي هذا العمل الجيد جداً

ms_dwm_2012 23-12-2012 08:19 PM

معلش يااساتذه اسمحولى فى السؤال دا لانى مستجده فى الكنترول :)
اعمال السنه لماده الكيميا مثلا فى الشيت المفروض انها من 4
وانا لما طلبت اعمال السنه من مدرس الماده عطانى كشف ب 3 شهور كل شهر النتيجه فيه من 20 فهمت ان المفروض هجمع ال 3 شهور واقسمهم على 3 :d ( والله شكلى هودى المدرسه ف داهيه وربنا يستر) طلعت النتيجه برده اكبر من 4 طيب ايه بقى اللى المفروض يتعمل ؟ هيا مش الدرجه دى من الثوابت اللى المفروض المدارس كلها بتمشى عليها ولا اكيد اانا اللى مش فاهمه حاجه خالص :/
يارب حد يفدنى ومنكم نستفيد ان شاء الله

tamism 24-12-2012 01:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ms_dwm_2012 (المشاركة 5028482)
وانا لما طلبت اعمال السنه من مدرس الماده عطانى كشف ب 3 شهور كل شهر النتيجه فيه من 20 فهمت ان المفروض هجمع ال 3 شهور واقسمهم على 3 :d ( والله شكلى هودى المدرسه ف داهيه وربنا يستر) طلعت النتيجه برده اكبر من 4 طيب ايه بقى اللى المفروض يتعمل ؟ هيا مش الدرجه دى من الثوابت اللى المفروض المدارس كلها بتمشى عليها ولا اكيد اانا اللى مش فاهمه حاجه خالص :/

اضربى المتوسط فى 2 وخدى علامة عشرية
اضربى المتوسط فى خمس
اضربى المتوسط فى 2 على عشرة

ashhma 24-12-2012 07:54 AM

أخوك احمد السيد

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ms_dwm_2012 (المشاركة 5028482)

أختى الفاضلة
حساب اعمال السنة اختصاص مدرس المادة فإذا كان درجة الشهر من 20 درجة و هناك 3 شهور فيجب ان يكون هناك خانة للجمع و هى تساوى 60 درجة ثم خانة اخرى لاعمال السنة من 4 درجات .
و يقوم مدرس المادة بقسمة مجموع 3 شهور ( 60 درجة ÷ 15 = 4 درجات )
ثم يسلم مدرس المادة الكشف كامل الى لجنة النظام و المراقبة بالمدرسة
أخوك احمد السيد

إكس مان 24-12-2012 01:07 PM

جزاك الله خبراً على هذا المجهود ولو تكرمت عمل شبت فارغ للمرحلة الثانوية لان مخازن الادارة ليس بها شيتات جديدةلا تنسى ذكر الله

على محمود محمد محمد 24-12-2012 10:36 PM

مجهود رائع لكن برنامج العلمى لية اترفع ياريت ينزل لان اعمال الكنترولات بدأت وجزاك اللة خيرياستاذ احمد

ashhma 25-12-2012 06:36 AM

أخوك احمد السيد

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على محمود محمد محمد (المشاركة 5030271)
مجهود رائع لكن برنامج العلمى لية اترفع ياريت ينزل لان اعمال الكنترولات بدأت وجزاك اللة خيرياستاذ احمد

أخى الفاضل
لقد قمت برفعة لان به بعض التعديلات و سوف احمله قريبا جدا
و تأكد من انك حملت أخر نسخة
أخوك احمد السيد

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 10:19 PM.