بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   نتيجة الشهادات المعادلة (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=148868)

Toto92 12-09-2009 12:45 AM

بيفتح عندي تمام

esezy 12-09-2009 01:24 AM

اهلا يا جماعه ازيكو
قولولي اللي جايين من السعوديه نسبكو كام في القدرات عشان اعرف انا لوحدي اللي خايبه ولا في ناس واقفه جنبي

esezy 12-09-2009 01:28 AM

هو انا شفت انو مكتوب في المصري اليوم انو السبت المقبل هتظهر النتيجه في مقال اكد على كده المشرف على تنسيق شهادات المعادله دا اللي مكتوب والله اعلم انهي سبت

esezy 12-09-2009 01:29 AM

أكد المشرف العام علي التنسيق، أن مكتب التنسيق سوف يعلن نتيجة تنسيق الشهادات المعادلة العربية والأجنبية يوم السبت المقبل.
وتزامن ذلك مع موافقة المجلس الأعلي للتعليم قبل الجامعي، برئاسة الدكتور يسري الجمل، وزير التربية والتعليم، علي إلغاء أداء الطلاب الحاصلين علي الشهادات المعادلة من الدول العربية، امتحان مادة المستوي الرفيع، مع طلاب شهادة امتحان الثانوية العامة المصرية. قال الجمل: إن القرار جاء لتحقيق مبدأ تكافؤ الفرص بين الطلاب الذين يدرسون في الدول العربية، وأقرانهم الذين يدرسون في مصر.

سارة 2 12-09-2009 01:32 AM

ازيك يقلبى عاملة اية النتيجة ان شاء اللة يوم الاتننين قرار نهائى بازن اللة لان احنا اصلا بعد المرحلة التالتة

mohammedmohsen 12-09-2009 01:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة esezy (المشاركة 1589679)
أكد المشرف العام علي التنسيق، أن مكتب التنسيق سوف يعلن نتيجة تنسيق الشهادات المعادلة العربية والأجنبية يوم السبت المقبل.
وتزامن ذلك مع موافقة المجلس الأعلي للتعليم قبل الجامعي، برئاسة الدكتور يسري الجمل، وزير التربية والتعليم، علي إلغاء أداء الطلاب الحاصلين علي الشهادات المعادلة من الدول العربية، امتحان مادة المستوي الرفيع، مع طلاب شهادة امتحان الثانوية العامة المصرية. قال الجمل: إن القرار جاء لتحقيق مبدأ تكافؤ الفرص بين الطلاب الذين يدرسون في الدول العربية، وأقرانهم الذين يدرسون في مصر.

الخبر دة من السنة الي فاتت
طالع منه تراب حتى :022yb4:

الطالبة السعيدة 12-09-2009 01:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فارس البسمة (المشاركة 1589088)
يا بني اللي جايين من الإمارات بشكل خاص مستواهم عالي جدا ( توب ) في اللغة .... ده يكفي إنهم ممتحنين امتحان السيبا .
وأ نا أعرف ناس كتيير جايين من برة وجابوا امتياز في اللغة.... يعني الموضوع مش مستاهل..
تحياتي..........

أنا أؤيد هذا الكلام تماما يا جماعة لو ماتعرفوش السيبا دي زي التويفل بس اسهل شوية

3aBdOOOz 12-09-2009 01:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الطالبة السعيدة (المشاركة 1589705)
أنا أؤيد هذا الكلام تماما يا جماعة لو ماتعرفوش السيبا دي زي التويفل بس اسهل شوية

bas mesh a3la men beto3 elamerican diploma we beto3 elIGCSE

7med@ 12-09-2009 01:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العمييد (المشاركة 1589060)
النتيجه اكيييييد اكييييد اكييد اكيد مش السبت

احتمال الاربعاء القادم

لو فى اى حاجه جديدة كانوا قالوا

و بعدين الاربعاء مش بعيد

الواحد مبيصدق الاجازة تيجى و انتوا عايزين الدراسه تبدأ

فى حاجه قلقانى غير موضوع النتيجه الانجلش فى مصر اصعب بكتير من الانجلش اللى فى الدول العربيه

الجماعه اللى ان شاء الله ح يدخلوا كليات عمليه بيخدوا كورسات فى اللغه ولا سيبنها على ربنا

انا عن نفسى مكبر دماغى و عايز اتمتع بالاجازة و اللى يحصل يحصل

يا ريت لو فى حل لموضوع اللغه يكون سهل

تعاونوا على البر و التقوى و ساعدوا أخوكوا

بص يا ايها العميد :022yb4:
على فكرة الانجليزي في دراسة الكليات العملية مش محتاج واحد دارس غير اساسيات الانجليزي
عارف الفرق بين طالب مدارس اللغات والمدارس العادية انه بينطق الكلام خواجة شوية هههههههه
اوووو ..... اييييييييي وكده يعني
انما هما الاتنين متساويين لأن دراسة الجامعة معظمها مصطلحات باللاتيني ولا ده ولا ده درس لاتيني ولا حتى بتاع الدبلومة الامريكية

الطالبة السعيدة 12-09-2009 02:55 AM

معاك حق في دي

[QUOTE=3aBdOOOz;1589721]bas mesh a3la men beto3 elamerican diploma we beto3 elIGCSE[/QU

ابراهيم نجيب 12-09-2009 03:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ultas devils (المشاركة 1584368)
نزل الحدود الدنيا للسعودية بنين وبنات
وحصلت مشاكل وعمل كذا عضوية وقعد يقول نفس الكلام
وقل ادبه وبتاع على الناس بس اخد الى فيه النصيب http://www.thanwya.com/vb/images/icons/icon10.gif
اه كان من شويةكده برضه عندى
اكيد كان فيه عيب فى السيرفر

على فكرة والله العظيم انا ما عملتش كذا عضوية والله انا ابراهيم وخلاص ومقلتش أدبي على حد لكن انتو بتحاولو تلحقوا بي أعمال الآخرين
انا نزلت الحدود الدنيا كما توقعها وقالها لي صديق معرفة في التنسيق ولقيت اللي بيقول يا نصباب يا كداب يا حرامي
قلت انا متأكد من اللي بقوله وبس
بعد كده حصلت مشاكل والله انا مليش ذنب فيها وحصلت خناقات وشتايم وكلهم فاكرين ان انا اللي عمال اخش وأشتم لكن والل ما انا
وبعدين بالعقل لما حد يحب يعمل حاجة زي دي أكيد مش هيخش باسمه كده (ابراهيم نجيب) مش معقول ذكاؤه خارق كده
الله يسامح كل من اتهمني ويتهمني بتلك التهم

سارة 2 12-09-2009 03:07 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخباركم اية ياجماعة

Toto92 12-09-2009 03:09 AM

اقتباس:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة اخباركم اية ياجماعة
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
الاخبار تماااااااام لسه زي ما احنا انتي اخبارك ايه !! و ازي اعصابك ؟

mohammedmohsen 12-09-2009 03:10 AM

انت لسة عايش
طيب ابسط حاجة انت مش قلتك حيطلع بكرة
مطلعش ليهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

Toto92 12-09-2009 03:11 AM

اقتباس:

على فكرة والله العظيم انا ما عملتش كذا عضوية والله انا ابراهيم وخلاص ومقلتش أدبي على حد لكن انتو بتحاولو تلحقوا بي أعمال الآخرين
انا نزلت الحدود الدنيا كما توقعها وقالها لي صديق معرفة في التنسيق ولقيت اللي بيقول يا نصباب يا كداب يا حرامي
قلت انا متأكد من اللي بقوله وبس
بعد كده حصلت مشاكل والله انا مليش ذنب فيها وحصلت خناقات وشتايم وكلهم فاكرين ان انا اللي عمال اخش وأشتم لكن والل ما انا
وبعدين بالعقل لما حد يحب يعمل حاجة زي دي أكيد مش هيخش باسمه كده (ابراهيم نجيب) مش معقول ذكاؤه خارق كده
الله يسامح كل من اتهمني ويتهمني بتلك التهم
حصل خير يا ابراهيم
عموما انت عملت الي عليك بس يمكن حصل سوء تفاهم و ربنا يسامحنا جميعا
و اتمنى متكونش زعلان م اللي حصل كلنا هنا اخوات

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:16 PM.