بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

boskovice 30-06-2011 04:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hassansalah17 (المشاركة 3617462)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة يادكتور عبد الرحمن انا الاول على القسم والسابع على الكلية بتقدير عام جيد جدا مع مرتبة الشرف ودفعة 2005 وانا شغال فى قطاع خاص ومتأمن علية ودخلت موقع الاكاديمية ولقيت اسمى وانا سمعت ان اللى متأمن عليهم سوف يتم استبعادهم هل الكلام ده صحيح

لا يا استاذ حسان مفيش استبعاد للمؤمن عليهم ولا حاجة

معتز عبدالكريم 30-06-2011 05:21 PM

انت زعلان منى والا ايه يا دكتور
انا مقدرش على زعلك
انا سألت سؤاليين وحضرتك مجوبتش عليه
من اخوك الى مغلبك معتز

د.عبدالرحمن المنياوي 30-06-2011 07:25 PM

اعذرووووووووووني

معتز عبدالكريم 30-06-2011 07:36 PM

اكيد يادكتور
بس يارب يكون خير
وطمنا عليك يا غالى
اخوك الى مغلبك
مـــــــعتز

meslmat 30-06-2011 08:00 PM

يارب يكون خير

قطرالندى25 30-06-2011 09:16 PM

يارب يا دكتور يكون خير

إياد العزازي 30-06-2011 10:04 PM

السلام عليكم أنا محب لكم وصديق جديد نعم انتم
انا خريج كلية اصول الدين والعوه بالزقازيق 2007 ( شعبة حديث )
والاول على قسم الاصول بشعبه الثلاث ( تفسير عقيده حديث )والوحيد على هذا ال قسم الحاصل على تقدير جيد جدا مع مرتبة الشرف على هذا القسم وبسبب دمج التقدير التراكمي مع الاخر حالف الحظ زميلى دفعة 2006 فعين هو مع العلم اني الاول على القسم كاملا في سنتي
أرجو الافادة : حيث انني حاليا اعمل بالخارج مدرسا ولكني ارى بارقة امل في ام الدنيا ارجو الافادة منكم بالله عليكم والسلام عليكم

إياد العزازي 30-06-2011 10:12 PM

والاول على قسم الاصول بشعبه الثلاث ( تفسير عقيده حديث )والوحيد على هذا ال قسم الحاصل على تقدير جيد جدا مع مرتبة الشرف على هذا القسم وبسبب دمج التقدير التراكمي مع الاخر حالف الحظ زميلى دفعة 2006 فعين هو مع العلم اني الاول على القسم كاملا في سنتي
أرجو الافادة : حيث انني حاليا اعمل بالخارج مدرسا ولكني ارى بارقة امل في ام الدنيا ارجو الافادة منكم بالله عليكم والسلام عليكم

منى أبو الجود 30-06-2011 11:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة إياد العزازي (المشاركة 3619457)

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته أن شاء الله يا أخ إياد تتعين في الكلية مادام ترتيبك الأول على قسمك وشعبتك والقرار واضح ينص على تعيين الأول والثاني من كل شعبة وقسم معيدين ودا قرار وزاري وإن شاء الله يتنفذ وكلنا عندنا أمل والله المستعان

emtaha2010 30-06-2011 11:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى أبو الجود (المشاركة 3619831)
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته أن شاء الله يا أخ إياد تتعين في الكلية مادام ترتيبك الأول على قسمك وشعبتك والقرار واضح ينص على تعيين الأول والثاني من كل شعبة وقسم معيدين ودا قرار وزاري وإن شاء الله يتنفذ وكلنا عندنا أمل والله المستعان

واذا كان الاول علي القسم (دفعة 2004) أزهر متعين معيد وهو حاليا مدرس مساعد

ممكن يتعين الثالث علي القسم بدلا منه

بمعني يتعين الثاني والثالث

طالما الاول متعين 2005

Ahmed Farag12 01-07-2011 12:40 AM

يا دكتور عبد الرحمن ، الف تحية لحضرتك
انا خريج 2007 كلية التربية تعليم اساسى بدمنهور والاول علي قسم الدراسات الاجتماعية ولست من العشرين الاوائل علي الكلية
هل سيتم تعييني ضمن الاوائل

اذكر الله اذكر الله اذكر الله
ألا بذكر الله تطمئن القلوب
سبحان الله و الحمد الله
ولا إله إلا الله والله اكبر
ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

aswan.com 01-07-2011 01:42 AM

ياريت الي عنده معلومة ومتاكد منها يشارك بيها واللي مش متاكد بلاش بلبلة

meslmat 01-07-2011 02:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aswan.com (المشاركة 3620319)
ياريت الي عنده معلومة ومتاكد منها يشارك بيها واللي مش متاكد بلاش بلبلة

ولو معاه مستند يرفقه

زهرة العلوم 01-07-2011 07:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed farag12 (المشاركة 3620078)
يا دكتور عبد الرحمن ، الف تحية لحضرتك
انا خريج 2007 كلية التربية تعليم اساسى بدمنهور والاول علي قسم الدراسات الاجتماعية ولست من العشرين الاوائل علي الكلية
هل سيتم تعييني ضمن الاوائل

اذكر الله اذكر الله اذكر الله

ألا بذكر الله تطمئن القلوب

سبحان الله و الحمد الله

ولا إله إلا الله والله اكبر

ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

ارجو الرد على هذه المشكلة

وكيل مدرسة 01-07-2011 10:29 AM

فى تربية السويس سمعنا ان دفعات التعيين من العشرين الاوائل على مستوى الكلية و ليس القسم بداية من دفعة 2003او2004 لكن التعيين مش هايكون فى الكلية و لكن هايكون فى وزارات مختلفة و ان التعيين هايكون من سنة التخرج يعنى مثلا لو دفعة 2005 يبقى هاريرجعولك الاقدمية فى التعييين اكنك شغال من 6 سنين و فعلا اتاكدنا من الكلية ان الاسماء و البيانات اتبعتت للجهة المختصة و مسالناش ايه هى... و قالو ان الكليات كده دورها انتهى لان خطابات التعيين هاتوصل للمعينين على عناوينهم وده اللى احنا عرفناه من الكلية لكن كل ده كلام و فى النهاية هاتبان الحقيقة و الكلام الصحيح و ربنا يوفق الجميع للخير ان شاء الله

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:15 AM.