بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

assemasuty 03-10-2011 10:25 AM

هيا فين الرجالة بتاعة أوائل العام محدش راضى يتحرك لية مش عايزين تعملة زى أوائل الأزهر لية ......................؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وكمان الدكتور عبد الرحمن قال دى عايزة وقفة
هنفضل قاعدين كدة لمل نمل وتجرلنا حاجة

الكابتن الصادق 03-10-2011 11:58 AM

بتوع العام معتمدين على الدكتور عبد الرحمن الى عمال يديهم حقن مسكن
ويبقوا يقبلونى لو كلامه طلع صح

boskovice 03-10-2011 01:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iMenesi (المشاركة 4021308)

شكرا أخت وفاء على الخبر
بس الخطوات دي هتاخد وقت كبير
انا مش عارف احنا اتعمل حسابنا في الموازنة أساسا ولا لأ
اصل الخطوات دي كتيرة وهتاخد وقت كبير

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة iMenesi (المشاركة 4021308)

وخايف مانلحقش

حتى الان احنا تبع الموازنة الجديدة بتاعة السنة الجاية

يعنى الاستمارات على كلام خورشيد كمان شهر والحصر هيقعد شهرين تكون السنة خلصت

بعدها بشهرين هيتم التعيين

يعنى على ما اعتقد لو احنا استمرينا نسمع تصريحات بدون فعل هنتعين على السنة الجاية

اما لو اتحركنا ونزلنا اعتصام حتى تنفيذ مطالبنا الموضوع هيخلص خلال شهر بالكثير

حكومة تحت ما تتخيل ملهاش اى لازمة مماطلة نايمة كل الصفات الى مش كويسة فيها

حكومتنا عاوزة الى تعدلها بالاعتصام او بالزن على الودن

ولا كانهم بيجيبو الوظايف من جيب اهلهم منفضين لينا خالص وعمالين ياجلو كل حاجة

دة مثل جديد >> عاوز تاخد حقك بسرعة روح اعتصم

:d

boskovice 03-10-2011 01:15 PM

تعيين 60 ألفاً من أوائل الخريجين

كتب علاء الطويل:

الأثنين 3 اكتوبر 2011

( المصدر المساء )

أكد د. صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة أنه تم اعتماد خطة توظيف أوائل الخريجين منذ عام 2003 حتي عام 2010 بإجمالي 60 ألف خريج بدءاً من هذا الشهر.
قال النحاس إن خطة التوظيف تم اعتمادها بعد الانتهاء من توفير كافة الدرجات والإمكانات المالية من وزارة المالية وبعد الاطلاع علي الدرجات المتاحة في كافة الوزارات والهيئات والجهات المختلفة.
أشار إلي أن الخطة تتضمن تعيين الخمسة الأوائل بكل كلية في آخر سبع سنوات بعد استبعاد المعيدين الذين تم تعيينهم وذلك في إطار المشروع القومي للتشغيل الذي أقره مجلس الوزراء في شهر يوليو الماضي.
أوضح أن هذه التعيينات تعد الأولي منذ سبع سنوات وهي الفترة التي تولي فيها أحمد نظيف رئاسة مجلس الوزراء حيث أصدر خلالها قراراً بإيقاف التعيينات

هههههههههههههههههههههه تعيين الخمسة الاوائل فقط والمشكلة بيقولك 60 الف خريج ههههههههههههه
مش فاهم حاجة فى اى حاجة وبيتكلم هو كل من هب ودب عمال يتكلم على موضوع اوائل الخريجين ولا اية

موضوع العشرين الاوائل منتهى محدش يقلق بس المشكلة النحاس دماغة وحشة والحكومة اوحش احتمال يقولك اقتراح هنعين الشهر دة الخمسة وبعدين كمان كذا شهر ال 15 الله اعلم

نصيحة منى الحقوو نفسكم النحاس والحكومة بتلعب من تحت

لتحت على الناس صدقونى اللهم بلغت اللهم فاشهد الاعتصام هو الحل وبكرة تعرفو

:(

رحاب كريم 03-10-2011 01:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boskovice (المشاركة 4021790)
تعيين 60 ألفاً من أوائل الخريجين

كتب علاء الطويل:

الأثنين 3 اكتوبر 2011

( المصدر المساء )

أكد د. صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة أنه تم اعتماد خطة توظيف أوائل الخريجين منذ عام 2003 حتي عام 2010 بإجمالي 60 ألف خريج بدءاً من هذا الشهر.
قال النحاس إن خطة التوظيف تم اعتمادها بعد الانتهاء من توفير كافة الدرجات والإمكانات المالية من وزارة المالية وبعد الاطلاع علي الدرجات المتاحة في كافة الوزارات والهيئات والجهات المختلفة.
أشار إلي أن الخطة تتضمن تعيين الخمسة الأوائل بكل كلية في آخر سبع سنوات بعد استبعاد المعيدين الذين تم تعيينهم وذلك في إطار المشروع القومي للتشغيل الذي أقره مجلس الوزراء في شهر يوليو الماضي.
أوضح أن هذه التعيينات تعد الأولي منذ سبع سنوات وهي الفترة التي تولي فيها أحمد نظيف رئاسة مجلس الوزراء حيث أصدر خلالها قراراً بإيقاف التعيينات

هههههههههههههههههههههه تعيين الخمسة الاوائل فقط والمشكلة بيقولك 60 الف خريج ههههههههههههه
مش فاهم حاجة فى اى حاجة وبيتكلم هو كل من هب ودب عمال يتكلم على موضوع اوائل الخريجين ولا اية

موضوع العشرين الاوائل منتهى محدش يقلق بس المشكلة النحاس دماغة وحشة والحكومة اوحش احتمال يقولك اقتراح هنعين الشهر دة الخمسة وبعدين كمان كذا شهر ال 15 الله اعلم

نصيحة منى الحقوو نفسكم النحاس والحكومة بتلعب من تحت

لتحت على الناس صدقونى اللهم بلغت اللهم فاشهد الاعتصام هو الحل وبكرة تعرفو

:(

ربنا يدينا ويديلك طولة العمر

assemasuty 03-10-2011 01:36 PM

يا دكتور عبد الرحمن لو سمحت قولنا فين الحل ونورناأرجوك

سيدالنجم 03-10-2011 01:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة assemasuty (المشاركة 4021832)
يا دكتور عبد الرحمن لو سمحت قولنا فين الحل ونورناأرجوك

السلام عليكم اولا
بس انا ملاحظ ان اعضاء المنتدى ده بيتكلمو بس
ياجماعة فى اعتصام بكر لاوائل الخريجين امام التنظيم ولادارة الساعة العاشرة
طبعا ده لاوائل العام
ياريت اعضاء المنتدى ده يشركو معانا على اوائل الخريجين طالبين تعين
وياريت متزعلوش بس احنا لازم نفوق وناخذ حقنا

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 02:53 PM

ياجماعة لازم الناس تفهم الوضع كويس موضوع العشرين الأوائل ده منتهي خلاص والاستمارات في الجامعات قريبا جد خا أيام يعني لكن المشكلة في الاجراءات والروتين والناس اللي اتعودت يبقى يومها بسنة .. والأخ اللطيف الظريف اللي عمال يقول إن احنا بندي مسكنات للناس وحقن وكلام فاضي يا أخ احنا رفعنا صورة الاستمارة على المنتدى منذ أيام والكل دلوقت أصبح عارف شكلها ويملاها إزاي وبارك الله في الإخوة هنا اللي بيبذلوا مجهود في ده .. اما انت بقى ياعم الصادق ورينا همتك كده وحرك انت الموضوع وسيبك مننا ومن البروفين بتاعنا وتعامل انت وقول حاجة مفيدة يا تسكت خالص .. أما بخصوص الأخبار الصحفية ده موضوع اتكلمنا فيه كتير جدا قبل كده .. أي حد بيقول أي حاجة وبتتنشر وفي جرايد بتجي أخبار من جرايد تانية وكله على كله .. احنا ناس بتوع قرارات وقوانين وخلي كلام الجرايد لصاحبنا الصادق النايم في العسل .. مجلس الوزراء في جلسة 17/8/2011 أقر بتعيين العشرين والقرار صدر واتصدق عليه وخلاص ... أما المهم بقى هو إن بادعي الناس كلها مرة أخرى وباكد على كلامي تاني الكل ياريت يتحرك ويدعم اعتصام الأوائل القادم علشان نحرك الموضوع ونسرع الإجراءات ياجماعة .. تحركوا من اجل تسريع وتسهيل موضوعكم تحركوا وسيبكوا من أي حد تحركوااااااااا يا أوائل اللي يقدر يروح يروح اللي يقدر يضغط إعلاميا يضغط واللي مش قادر يشارك على الأقل بالدعاء ..

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 02:56 PM

آخر أخبار أوائل العام: تم مخاطبة السيد الأستاذ الدكتور وزير التعليم العالى والبحث العلمى والتكنولوجيا بكتب الجهاز المركزى للتنظيم والإدارة المنتهية بالكتاب رقم 2360 بتاريخ 26/9/2011 والذى يتضمن موافاة الجهاز بعدد الـ (20) الأوائل بكل كلية بكافة الجامعات المصرية من عام 2003 حتى عام 2010 ورغبات الخريجين فى الوحدات الإدارية التى يرغبون التعيين فيها بعدد (4) رغبات وفقا لمحل الإقامة ، وقد أرفق مع هذا الخطاب النماذج التالية : -نموذج خاص بحصر أوائل الخريجين على مستوى كافة الكليات المصرية . - نموذج خاص برغبات أوائل الخريجين لعدد (4) رغبات وفقا لمحل الإقامة ، وعلى أن ترد هذه النماذج بعد استيفائها واعتمادها مع مندوب وزارة التعليم العالى بأقصى سرعة . - كما تم إرفاق بيان بالوحدات الإدارية بالدولة ليكون تحت نظر الخريج عند استيفاء نموذج الرغبات بالجهات التى يرغب فى التعيين فيها وفقا لمحل إقامته **فور وصول هذه البيانات بمعرفة مندوب وزارة التعليم العالى سيتم إدخالها على الحاسب الآلى بقاعدة البيانات المخصصة وذلك لتوزيع أوائل الخريجين على الجهات التى تم اختيارها بمعرفة الخريج بناء على نموذج الرغبات مع مراعاة أحكام قانون نظام العاملين المدنيين بالدولة الصادر بالقانون رقم 47 لسنة 1978 ولائحته التنفيذية ( المادة رقم 18 الفقرة الثالثة والتى تتضمن بأن : " يكون التعيين فى الوظائف التى تشغل بدون امتحان وتكون الشهادة الدراسية أحد الشروط الواجب توافرها فيمن يشغل الوظيفة فيكون التعيين طبقا للمؤهل الأعلى وعند التساوى تكون الأولوية للأعلى فى مرتبة الحصول على الشهادة الدراسية فالأقدم تخرجاً فالأكبر سناً " . **ثم يصدر الجهاز المركزى للتنظيم والإدارة القرارات الخاصة بالتعيين وترسل إلى الجهات المعنية للتنفيذ وتسليم العمل للخريجين بعد استيفاء مسوغات التعيين وموافاة الجهاز بإقرارات تسليم العمل للإفراج عن الدرجات المالية اللازمة بكل وحدة وإرسالها لوزارة المالية لاتخاذ اللازم من جانبها وفقاً لأحكام التأشيرات العامة للموازنة للسنة المالية 2011/2012 . والله الموفق والمستعان ..، مع خالص تحياتى وتقديرى ..،

منيسو 03-10-2011 02:59 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أرجو من الدكتور عبد الرحمن إنه يطمنا لأنى فقدت الأمل فى التعيين ومش فاهمة الموضوع ده بجد ولا إيه ليه كل ما تحصل خطوة نقعد شهور نستنى اللى بعدها هل الحكومة ده جاده فى موضوعنا ولا بتضحك علينا والمفروض نعمل إيه والله العظيم أنا زهقت وحسبى الله ونعم الوكيل

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 03:02 PM

بالمناسبة الخبر ده رفعته امبارح بالنص كده بس النت كان فاصل .. لكن انهارده جاءت الأخبار بتأكيده وأهوه الرابط بتاع التأكيد .. http://www.youm7.com/News.asp?NewsID=504732&SecID=97

منيسو 03-10-2011 03:05 PM

ربنا يطمنك يا دكتور ونسأل الله أن يجعله فى ميزان حسناتك
بس هى الإستمارة فين على المنتدى لأنى أول مرة أشارك فى المنتدىوشكرا

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 03:24 PM

غدا التحرك أما التنظيم والإدارة في القاهرة واللي مش قادر يتصدر الصورة هناك وحابب يكون في الظل خليك إيجابي وعلى الأقل اعتصم أما مديرية التنظيم والادارة بمحافظتك .. اتحرك علشان حقك أنا لي صوت .. إذاً أنا موجود

د.بتول 03-10-2011 03:45 PM

السلام عليكم
دكتور عبد الرحمن لو سمحت حضرتك بتقول انك نزلت الاستمارة على الموقع دا ؟

sgamea2010 03-10-2011 04:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منيسو (المشاركة 4022042)
ربنا يطمنك يا دكتور ونسأل الله أن يجعله فى ميزان حسناتك
بس هى الإستمارة فين على المنتدى لأنى أول مرة أشارك فى المنتدىوشكرا

شارك معنا وانت تعرف الكثير على
جروب الاوائل الصح

http://www.facebook.com/#!/groups/15...7&notif_t=like

د.بتول 03-10-2011 04:06 PM

اه خلاص انا شفت الاستمارة
يا دكتور لو سمحت كل واحد فينا لما يجي يملاها بيكون عارف ايه الوظائف المتاحة في مدينته؟
لان كتيير منا وخصوصا البنات يكون صعب عليه يشتغل في مدينة تانية

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 04:06 PM

الاستمارة كان رفعها الأخ صلاح هنا يا جماعة وهنحاول نرفعها تاني .. وعموما هي على صفحتي على الفيس بوك .. د.عبدالرحمن المنياوي

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 04:09 PM

مبرووووووووووووووك ياجماعة الاستمارات نزلت الجامعات وكمان تحددت مواعيد ملئها بالجامعات ..

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 04:11 PM

خدوا الرابط ده هيحمل معاكوا مبلف بقرار وأماكن ومواعيد ملئ الاستمارات http://www.caoa.gov.eg/NR/rdonlyres/...%8A%D9%861.pdf

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 04:14 PM

مبروك ياجماعة مواعيد ملى الاستمارات من خلال الرابط ده http://www.caoa.gov.eg/NR/rdonlyres/...%8A%D9%861.pdf أعرف ميعادك ومبروك للجميع وتمنياتى لكم بالتوفيق

د.بتول 03-10-2011 04:19 PM

دكتور عبدالرحمن
ياريت تفدني؟ انا دلوقتي بره مصر ومش هقدر انزل قبل يوم 20 اكتوبر
ومش عارفة اعمل ايه وكمان مش هعرف اعمل موضوع التوكيل دا هيكون فيه فرصة للي يتأخر عن الميعاد؟

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 04:29 PM

كل واحد يا جماعة يكتب هو خريج جامعة إيه وانا أقوله موعد ومكان تقديمه فين ..

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 04:32 PM

لسه محددوش المتخلفين عن الموعد هيعاملوهم إزاي .. ولو إني بانصح بشرعة التصرف .. أو النزول بدري كام يوم

د.بتول 03-10-2011 04:36 PM

انا خريجة جامعة الزقازيق

د.بتول 03-10-2011 04:39 PM

طيب لو عملت توكيل هينفع يا دكتور؟

sgamea2010 03-10-2011 04:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.بتول (المشاركة 4022203)
انا خريجة جامعة الزقازيق

مديرية التنظيم والادارة بمحافظة الشرقية خلال الايام 9 ، 10 ، 11 أكتوبر 2011

mshamsha 03-10-2011 04:45 PM

الى الدكتور عبد الرحمن
نود ان نعلم هل هناك اى شئ تم بخصوص حمله الماجستير والدكتوراه وهل لنا اسنمارات خاصه بهذه الفئه المنسيه دائما ارجو الافاده

wafa2 03-10-2011 04:46 PM

جزاك الله خيرا د عبد الرحمن بجد فرحتنا ويارب يتمها على خير

سمسم سمسم سماسم 03-10-2011 04:58 PM

ايه اخبار اوائل الازهر يا جماعه اليوم، ولا فيه ميعاد جديد أصلا الواحد بقى مدرب نفسه على ميعاد جديد كل يوم إلا يوم الخميس الميعاد اللي بعده طويل ههههههههههههههه والله العظيم دي حاجه ممله استغفر الله العظيم

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 04:58 PM

الزقازيق مديرية التنظيم والإدارة بالشرقية أيام 9-10-11 أكتوبر

سمسم سمسم سماسم 03-10-2011 05:01 PM

موعد جديد مضروب من اللجنه التنسيقيه لأوائل الازهر

أنا عاوز أعرف ليه لجنة أوائل الازهر بتضرب مواعيد كده هو الكلام ببلاش الرجاء لما يكونوا مش عارفين مش عيب لما يقولوا مش عارفين زهقنا والله

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:02 PM

تااااااااااااااااااني مبروك ياجماعة مواعيد ملى الاستمارات من خلال الرابط ده تااااااااااااااااااني http://www.caoa.gov.eg/NR/rdonlyres/...%8A%D9%861.pdf أعرف ميعادك ومبروك للجميع وتمنياتى لكم بالتوفيق الورق المطلوب أصل وصورة المؤهل الدراسي .. وصورة البطاقة رقم قومي ..

المبرمج امير ابوحشيش 03-10-2011 05:03 PM

دكتور عبد الرحمن بعد السلام عليكم انا خريج جامعة المنيا كلية حاسبات ومعلومات دفعة 2009 بعد اذن حضرتك ايه اللي المفروض اعمله دلوقتي

د.بتول 03-10-2011 05:16 PM

يا دكتور عبد الرحمن هينفع توكيل وتوكيل عام ولا ايه ؟

El Ninio 03-10-2011 05:32 PM

اللهم لك الحمد على كل شيء
:022yb4:ألف ألف مبروووووووووكـ يا شباااااااااب:022yb4:
ألف ألف شكر يا دكتور عبد الرحمن على أخبارك المبشرة دي

يارب اكرمنا يارب

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:35 PM

أوائل جامعة المنيا .. أحد أيام 9-10-11 أكتوبر في التنظيم والإدارة على الكورنيش قبلي

منايا الفردوس 03-10-2011 05:35 PM

السلام عليك د/ عبدالرحمن
جزاكم الله خير الجزاء
احنا فى فرحة غامرة
من فضل حضرتك انا من اوائل العام جامعة سوهاج كلية التربية دفعة 2010 ممكن اعرف امتى ملىء الاستمارات
وهل هتكون فى الجامعة ولا التنظيم والادارة؟

uiuiui 03-10-2011 05:39 PM

د.عبد الرحمن هى ملء الرغبات فين ف التنظيم والاداره ولا الجامعه
طب انا دلوقت كنت تعاقد ف التربيه والتعليم واتعينت من شهر على الدرجه الثالثه اروح املى الرغبات ولا ماليش علشان بشتغل

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:41 PM

يا جماعة بإذن الله أوائل جامعة المنيا أنا هاكون موجود معاهم أمام التنظيم والإدارة يوم الأحد علشان نتقابل هناك وشكرا لكم .. وأهو فرصة نشوف بعض لأول مرة ..

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:43 PM

الاستمارات هتملأخلاص في التنظيم والإدارة .. واللي متعين له أن يملأ أيضا

El Ninio 03-10-2011 05:45 PM

نتشرف بيك يا دكتور
وربنا يسهل

د.بتول 03-10-2011 05:45 PM

يا دكتور الله يخليك جاوبني
هل ممكن اي حد يملئ الاستمارة مكاني ؟ ولو مينفعش ممكن توكيل وتوكيل ايه عام؟ واللي متخلف عن ملء الاستمارة هيكون ايه وضعه؟

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:52 PM

بتوع سوهاج لأ مالهومش استمارات . . . . . . . . . . . غير يوم 9-10-11 أكتوبر في التنظيم والإدارة سوهاج

د.عبدالرحمن المنياوي 03-10-2011 05:55 PM

انتظري يا أخت بتول لعلي أجد لك الرد الأخير

sgamea2010 03-10-2011 06:03 PM

سؤال للمصلحة العامة موجه للدكتور عبدالرحمن لعله يقدر يفيدنا
ازاى استمارة رغبات من غير رغبات ولو مفيش رغبات تبقى مجرد مسكنات
ولابد من الاعتصام للضغط وتسريع الاجراءات

الحمد لله علي كل شئ 03-10-2011 06:13 PM

الاستاذ الدكتور المحتررررررررررررم عبد الرحمن
بعد خالص تحياتي وتمنياتي لحضرتك بدوام الصحه والعافيه والسعاده
رينا يبشر حضرتك دائما بالخير مثلما تفعل معنا دائما
انا يادكتور خريجة جامعة الفيوم اريد ان اعرف مكان موعد ملئ الاستمارات
وشكرررررررررا لسيادتكم وربنا يحقق لحضرتك كل ما تتمناه اااااااااامين يااااااااااااارب العالمين
مع خالص تحياتي
دكتور ان سمعت ان المفاضله للمؤهل الاعلي طب انا يادكتور قضيت سنه اولي تمهيدي ماجستير بتقدير جيد جدا وترتيبي الاولي وداخله ان شاء الله سنه ثانيه وعندنا في الكليه ممكن يعطوني افاده بدرجاتي وترتيبي في سنه اولي تمهيدي ماجستير فهل هذا ممكن يعتبر مؤهل اعلي عند المفاضله في التعيين والوحيده في دفعتي كلها اللي دخلت تمهيدي ماجستير علما بان في البكالويوس ترتيبي الخامسه علي الكليه والثانيه علي القسم ارجو الافاده من حضرتك كما عودتنا دائما وشكرا علي سعة صدر سيادتكم

المبرمج امير ابوحشيش 03-10-2011 06:17 PM

معلش يا دكتور منياوي بلدياتك بقي وهصدعك شوية انا عاوز وظيفتي في المنيا بس بطاقتي حاليا الجيزة لاني كنت شغال في الجيزة هيبقي ايه الحوار اقولك يادكتور معلش ممكن تضيفني عند حضرتك عالياهوو مش هاخد من وقتك اكتر من خمس دقايق ايميلي miroman2006***********

yoyo_8499 03-10-2011 06:26 PM

دكتور رجاء تقولى انا بطاقتى اسكندرية وان شاء الله هنقل محافظة تانية كمان شهر وجامعتى ومحافظتى الاسكندرية ينفع احتار المحافظة اللى هنقل فيها ان شاء الله وتكون وظيفتى فى جامعتها ولك منى جزيل الشكر

دكتور مسلم 03-10-2011 06:29 PM

شكر وثناء واستفسار

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
بادئ ذي بدأ.....فليدعوا كل من هو فى منتدانا بالرحمة لشهداء ثورتنا المجيدة التى لولاها لما تم نصر الله علينا
احب ان اهنئ كل اوائل العام بوصول استمارات الرغبات الى مديريات التنظيم والادارة بالمحافظات المختلفة واخص بالشكر والعرفان الدكتور /عبد الرحمن المنياوى لما ابداة من افعال دلت على صفاء النية وحسن السريرة جزاك الله عنا خيرا يادكتور
لى استفسار بسيط انا من خريجين جامعة الاسكندرية ومحل اقامتى بدمنهور - محافظة البحيرة وتعلم يادكتور ان عدد الاوائل فى جامعة الاسكندرية المقيمين بمحافظة البحيرة اكثر بكثير جداااااا من اوائل الجامعة المقيمين بمحافظة الاسكندرية بما معناة ان المنافسة فى محافظة الاسكندرية اقل شراسة منها فى محافظة البحيرة فهل من الممكن ان اطلع على الوظائف الشاغرة فى تللك المحافظتين قبل التقديم لحسم مقر اقامتى الدائم سواء استمر فى البحيرة او انتقل للعيش فى الاسكندرية المجاورة وفى الختام لكم منا احلى سلام

losacat 03-10-2011 06:45 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طيب يادكتور وفق القرار اللى شوفناه فى الرابط يبقى مفيش ال4 رغبات اللى كنا سمعنا عنهم لكن هما هيسكنونا وفق المؤهلات صح ولا ايه؟؟؟

وياريت لو فى رغبات حضرتك تقترح عليا كام واحدة كدا على سبيل الاحتياط لانى بجد مش عارفة غير انى ابقى معلمة بمدرسة او ممكن فى تطوير المناهج مثلا

مع العلم انا خريجة تربية لغة عربية ودراسات اسلامية (ومعلش بقى بقيت برخم عليكم كتير فى المنتدى اليومين دول)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:49 PM.