بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   قسم خاص بالمدرسين المتعاقدين (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=134645)

الاستاذ علاء 15-10-2009 08:18 PM

لازم يبقى فيه فعل واتخاذ قرار صح يحققلنا الى بنتمناه بجد ولازم نبقى ايد واحده بجد

ranad2003 15-10-2009 08:28 PM

يا استاذ علاء اقترح واشترك معانا واتفاعل معانا بجد ساعتها هنبقى فعلا ايد واحدة

مياده3 15-10-2009 10:48 PM

خبر مهم
تهيب الأكاديمية المهنية للمعلمين بالســـادة المعلميـــن المساعدين الذين تم قبـول أوراقهــم بأفرع الأكاديميـــة بالمحافظات المختلفة، سرعة التوجه إلي قسم الإحصاء بالإدارات التعليمية التابع لها لتسجيل وتحديث بياناتهـم واستلام كود المعلم المساعد وكلمة السر الخاصة بكل منهم فوراً. وذلك تمهيداً لإعلان أرقام الجلوس ومقار اللجان
http://academy.moe.gov.eg/

Mr.Trueman 16-10-2009 11:31 PM

والله الناس دى بتهرج . هو احنا هنمتحن فى ايه ؟ونذاكرها امتى؟

hfshaheen 16-10-2009 11:59 PM

اقتباس:

فى تقديم للاكاديمية للعقود 1/1/2009 للتربوى فقط وتكتب اقرار انك مش كملت سنة
يا أخ elbltagy78
الكلام ده مؤكد ولا ايه يا ريت تقوللي و من امتى القرار ده؟ شكرا

مياده3 17-10-2009 05:20 PM

خبر مهم من موقع الاكاديميه
تهيب الأكاديمية المهنية للمعلمين بالســـادة المعلميـــن المساعدين الذين تم قبـول أوراقهــم بأفرع الأكاديميـــة بالمحافظات المختلفة، سرعة الدخول على الموقع وطباعة استمارة التقدم للاختبار ومراجعة البيانات بها، واعتمادها من المدرسة والإدارة التعليمية، وتقديمها إلي قسم الإحصاء بالإدارة التعليمية التابع لها تمهيداً؛ لتسليمها إلي فرع الأكاديمية، حتى يتسنى للأكاديمية إصدار أرقام الجلوس وتحديد مقار لجان الاختبار .

مونى عزمى 17-10-2009 06:08 PM

يعنى ياميادة هنطبع الاستمارات دى منين وندخل على اى موقع

فارس الليل 17-10-2009 08:34 PM

موقع الاكاديمية المهنية للمعلمين
من هنا
ودخل الكود
والرقم القومى
وكلمة السر
هاتلاقى بيناتك
اطبعها
واختمها من المدرسة
و سلمها لقسم الاحصاء بالادارة
علشان يوصلك الاسم و ورقم الجلوس
ومقر اللجنه وتاريخ الامتحان
مع ارق امنياتى بالتوفيق للجميع
ان شاء الله

(هند) 17-10-2009 10:21 PM

السلام عليكم
انا فعلا جربت الموقع بس بتسجل الكود والسرى والقومى فقط يظهر ورقه مختصرة للبيانات
وجزاكم الله كل خير

فارس الليل 17-10-2009 10:28 PM

فعلا البيانات مختصره جدا

مودى العربى 17-10-2009 11:33 PM

انا اسمى محمود احب ان اشكر كل الموجدين فى الغرفة عايز اعرف اية ظروف الاكاديمية ؟ واية هى الشروط المطلوبة؟انا كنت اعرف انا لازم يعدى سنة على التعاقد بس لقيت ناس قدمت ورقها وهى ما فاتش عليها سنة من التعاقد ارجو الرد السريع؟

Mr.Trueman 17-10-2009 11:42 PM

اللهم يارب يارب يارب يا عالم ما بالنفوس ياري ياكريم يا مجيب
ياسميع يا عليم
ياذا الجلال والاكرام يارحمان يارحيم
يا حنان يا منان
اللهم انك الاحد الصمد الذي لم يلد ولم يولد ولم يكن له كفوا احد
اللهم اني ادعوك باسمك الاعظم الذي اذادعيت به اجبت واذا سالت به اعطيت
يالله يالله يالله اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

يسر امورنا اللهم يسر امورنا اللهم يسر امورنا
ربنا اتنا في الدنيا حسنه وفي الاخرة حسنه وقنا عذاب النارب
وصل اللهم على محمد وعلى ال محمد كما صليت على ابراهيم وعلى ال ابراهيم انك حميد مجيد

ranad2003 18-10-2009 12:37 AM

امين يارب العالمين

Noga83 18-10-2009 01:16 AM

يلا ياجماعة اطبعوا الورق من موقع الاكاديمية بعد لما تدخل رقم الكود والرقم السري والرقم القومي واختموها من مدير المدرسة وسلموها في قسم الاحصاء في الادارة التابع لها

اول لما الموقع يفتح بتلاقي بيانات مختصرة جدا اضغط تحت على طباعة استمارة التقدم هتفتحلك صفحة فيها بياناتك بالتفصيل الممل اتاكد منها كويس واللى عنده غلط يبلغ مركز الاحصاء عنده لو طلعت صح ان شاء الله هتلاقي عندك كلمة فوق بتقولك تعليمات الطباعة مضمونها يعني انك تضغط على كلمة Tools في شريط القوائم ومنها اختار internet options وبعد كده اختار منها privacy وشيل علامة الصح من مربع block pop up خلااااص كده كله تمام ارجع بقي للورقة اللى هتطبعها وغير الرقم من 90% لــــ75% ده حجم مناسب انا جربته واطبع بقي ويلا روح او روحي المدرسة واختموها

اخر حاجة لو اي حد طلعله رسالة فيما معناها انه موقف activx control يدخل على internet option ومنها يختار security وبعدين custom level ويعمل enable لـــــــــــ run activx control كده ان شاء الله مفيش مشاكل طلعت معايا غير كده وذاكروا كويس يلا سلام عليكم

ahmedgamalsms 18-10-2009 06:03 AM

عندما أدخل الكود تظهر ليست لك صلاحيات للدخول ماذا أفعل

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 05:11 AM.