بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   مين علوم الاسكندرية؟؟؟؟؟؟؟؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=67156)

maha mostafa 02-10-2009 02:20 PM

هاي بنات انا مها داخلة علوم طبيعية في علوم اسكندرية وياريت نتعرف علي اصدقاء وياريت يكونوا بنات

محمد المصرري 02-10-2009 04:17 PM

السلام عليكم جميعااا...إزيكم ياشباب .. يارب تكونوا كلكم بخير.. علي فكرة ياجماعة الجداول نزلت ...

محمد المصرري 02-10-2009 04:19 PM

خبر هااااااااااااام جداااااااا ....
لطلبة علوم "نظام جديد" الدراسة هتبدأ يوم 10\10 بإذن الله
يعني من الاسبوع القادم
اما بالنسبة للاسبوع الحالي فهو اسبوع عشان حذف وإضافة المواددد فقط لا غيررررررر يعني مفيهوش دراسة ..
والخبر ده اكيد بإذن الله ....

one way 02-10-2009 05:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد المصرري (المشاركة 1654470)
يعني من الاسبوع القادم
اما بالنسبة للاسبوع الحالي فهو اسبوع عشان حذف وإضافة المواددد فقط لا غيررررررر يعني مفيهوش دراسة ..

معلش انت عرفت منين يعنى بكره مفيش محاضرات لا يمكن . ولا انت قصدك سنة اولى ؟؟؟؟
معلش ياريت تكتب انت عرفت الكلام ده منين

broken heart2010 02-10-2009 09:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد المصرري (المشاركة 1654470)
يعني من الاسبوع القادم

معقولة الكلام ده حضرتك متاكد .طيب ليه مالوش انت متاكد من الخبر ده .طيب يا جماعة اللي جابوا الجدول مش مكتوب فيه ميعاد بدء الدراسة او حتي سمعتوا الكلام ده في الكلية

Nogha 02-10-2009 10:03 PM

اقتباس:

لا يا نهي الكلام ده مش صحيح لاني انا جبت ورقة gpaبعدنتيجة السمر كورس ولقيته زاد تلاقيكي جبتيه من الشاطبي بس .الشاطبي مكنش فيه غير الورق اللي قبل السمر كورس روحي وحدة الحاسب في محرم بيك وهو هيطلعالك
اقتباس:

هما بس اللي اكدوا عليه ان السامر كورس مش هيتاخد بيه في الاقسام وهيتاخد بتقديرك قبل السامر كورس
ربنا يكرمك يا قمر :078111rg3:
انا فعلا سحبت ورقتى من الشاطبى و معرفش اصلا انه فيه حاجة فمحرم بك
ان شاء الله اسحبها و اقولك:av4056bb7jp3:

Nogha 02-10-2009 10:11 PM

اقتباس:

يعني من الاسبوع القادم

الحذف و الاضافة شغال الى جانب الدراسة
الدكتور قالنا ان السكاشن احتمال ما تشتغلش اول اسبوع و ده احتمال

المحاضرات حتشتغل من اول يوم و يمكن بكروتة كمان لأننا متأخرييييييييين
و الكلام ده كلام الدكتور عندنا فى القسم (د.محمد القرش)

Nogha 02-10-2009 10:13 PM

اقتباس:

معلش انت عرفت منين يعنى بكره مفيش محاضرات لا يمكن . ولا انت قصدك سنة اولى ؟؟؟؟
معلش ياريت تكتب انت عرفت الكلام ده منين
بصراحة يا وان واى انا اتوقع ان سنة اولى حيشتغله برده محاضرات من اول يوم و السكاشن هى اللى تانى اسبوع

اقتباس:

معقولة الكلام ده حضرتك متاكد .طيب ليه مالوش انت متاكد من الخبر ده .طيب يا جماعة اللي جابوا الجدول مش مكتوب فيه ميعاد بدء الدراسة او حتي سمعتوا الكلام ده في الكلية
قالولنا ان المحاضرات حتشتغل من 3/10
و بالنسبالنا احنا بكرة محاضرتنا الساعة 11 فى الشاطبى

محمد المصرري 02-10-2009 10:37 PM

لا ياجماعة انا بتكلم علي الفرقة التانية معرفش نظام سنة اولي ده ايه
وبعدين ده مش كلامي انا
ده كلام الدكاترة كذا دكتور قالولنا ان اول اسبوع هيبقي تسجيل واضافة المواد
والدراسة هتبدأ في الاسبوع التاني
والله اعلم ...........

محمد المصرري 02-10-2009 10:39 PM

عموما نروح بكرة ونشوف ايه النظام ؟؟؟
بس جايز الكلام ده في قسم معين بس ؟؟
مش عارف الله اعلم

broken heart2010 03-10-2009 04:40 PM

يوم ممل بكل ما في الكلمة من معني ايه العدد ده كله والدكاترة بسم الله ما شاء الله ربنا يعينا يا جماعة اخر الاخبار اللي عرفتها ان المصاريف 190 و10 كارنيه والدمغات بتكون ع حسب اللي هيطلبوه مننا في القسم والقسم في طريق الحرية وانا كسلت اروح الللي يعرف الدمغات دي بكام وهنجيبها منين يقول والكتب والسكاشن والمجموعات او اي اخبار تانية تهمنا لاني دوخت النهارده وكل حاجة يقولنا اسالوا في طريق الحرية انا عارفة اني بتقل عليكم انا اسفة بجد بس ياريت اي معلومة حتي لو صغيرة تفيدونا وانشاء الله هنكمل بعض في معرفة كل حاجة

shado_ram 03-10-2009 10:47 PM

بسم الله _ السلام عليكم ورحمة الله وبركاته زملائى الطلاب وعلماء المستقبل باذن الله.

الحمد لله قد احضرت لكم جدول كلية علوم الفرقة الثانية قسم كيمياء.

وارجو ان اكون قد وفقت للمساعدة.............وما توفيقى الا بالله

اللهم اجعل عملى خالصا لوجهك الكريم..........الهم اميـــــــــــــن

تفضلوا......

http://www.thanwya.com/vb/showthread...21#post1657821

shado_ram 03-10-2009 10:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة broken heart2010 (المشاركة 1650176)
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته انا مضفتش مواضيع قبل كده بس انا جربت دلوقتي وتقريبا زي ما هقول لحضرتك انشاء الله اتنقل للصفحة الرئيسيه بتاعة كلية العلوم وهتلاقي في نهايتها ع اليمين مكتوب موضوع جديد ث اضغط عليه وهيتفتحلك صفحة جديده مكتوب فيه اسم الموضوع والموضوع اكتب فيها اللي حضرتك عايزة ولو موضوع منقول او موقع ضيفه بكوبي عادي اتمني تكون المعلومات دي صحيحة وشكرا جدا ع اهتمامك

بارك الله فيكى اختى الكريمه وجزاكى الله عنى كل خير على مساعدتك.

وادام الله خيركِ وعطائك.

Nogha 04-10-2009 08:26 AM

ده احنا مش بس اشتغلنا دى الدكتورة عندنا دخلت اتكلمت عن انفلونزا الخنازير ربنا يعافى الجميع و بعد كدة دخلت فى المنهج شرحت ال introduction و خلصتها و دخلت فى chapter 1و لو عليها كانت عايزة تخلصه لولا اننا كنا تعبنا و قالتلنا المنهج كبييييييير و فعلا طلع المنهج introduction + 9 chapters

اقتباس:

يوم ممل بكل ما في الكلمة من معني ايه العدد ده كله والدكاترة بسم الله ما شاء الله ربنا يعينا يا جماعة اخر الاخبار اللي عرفتها ان المصاريف 190 و10 كارنيه والدمغات بتكون ع حسب اللي هيطلبوه مننا في القسم والقسم في طريق الحرية وانا كسلت اروح الللي يعرف الدمغات دي بكام وهنجيبها منين يقول والكتب والسكاشن والمجموعات او اي اخبار تانية تهمنا لاني دوخت النهارده وكل حاجة يقولنا اسالوا في طريق الحرية انا عارفة اني بتقل عليكم انا اسفة بجد بس ياريت اي معلومة حتي لو صغيرة تفيدونا وانشاء الله هنكمل بعض في معرفة كل حاجة

انتو كنتم فى محرم بك.صح؟ احنا كنا فى الشاطبى و كانت زحمة جداااااااااا
موضوع دفع المصاريف و الكارنيه و الحاجات دى تتعمل فين؟ فى الشاطبى و اللا محرم بك؟ و ادفع المصاريف امتى؟ ده كل ما اروح الشؤون فى محرم بك تقولى لسا

بصى يا قمر انا هى حاجة واجدة اللى ممكن افيدك فيها لأنى وخدة ماينور كيميا و امبارح اخدنا اول محاضرة فى الكليميا مادة اسمها كيمياء العناصر الممثلة و هى عندكم برده و ادتهلنا د.امل فوزى الحسينى و قالتلنا اننا نحجز الكتاب من طريق الحرية يعنى شكل الكتب بتاعتكم حتكون من طريق الحرية
اما بقى مجموعات السكاشن فنفسى ينزلوها لأن انا الدنيا كلها سايحة عندى مش عرفة انظم حاجة بسبب انى حتى مش عرفة مجموعتى ايه
و بعدين عندنا مجاميع الكيميا تنقسم الى 6 مجموعات و الاحصاء الحيوى الى 3 مجموعات يعنى كل مادة حتفرق مش كل المواد نفس المجموعة
من الآخر دووووووووووووخة
الله يعيننا
و انا ان شاء الله اى حاجة جديدة حعرفها ان شاء الله ابلغها ليكم

broken heart2010 04-10-2009 02:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nogha (المشاركة 1658445)
ده احنا مش بس اشتغلنا دى الدكتورة عندنا دخلت اتكلمت عن انفلونزا الخنازير ربنا يعافى الجميع و بعد كدة دخلت فى المنهج شرحت ال introduction و خلصتها و دخلت فى chapter 1و لو عليها كانت عايزة تخلصه لولا اننا كنا تعبنا و قالتلنا المنهج كبييييييير و فعلا طلع المنهج introduction + 9 chapters

انتو كنتم فى محرم بك.صح؟ احنا كنا فى الشاطبى و كانت زحمة جداااااااااا
موضوع دفع المصاريف و الكارنيه و الحاجات دى تتعمل فين؟ فى الشاطبى و اللا محرم بك؟ و ادفع المصاريف امتى؟ ده كل ما اروح الشؤون فى محرم بك تقولى لسا

بصى يا قمر انا هى حاجة واجدة اللى ممكن افيدك فيها لأنى وخدة ماينور كيميا و امبارح اخدنا اول محاضرة فى الكليميا مادة اسمها كيمياء العناصر الممثلة و هى عندكم برده و ادتهلنا د.امل فوزى الحسينى و قالتلنا اننا نحجز الكتاب من طريق الحرية يعنى شكل الكتب بتاعتكم حتكون من طريق الحرية
اما بقى مجموعات السكاشن فنفسى ينزلوها لأن انا الدنيا كلها سايحة عندى مش عرفة انظم حاجة بسبب انى حتى مش عرفة مجموعتى ايه
و بعدين عندنا مجاميع الكيميا تنقسم الى 6 مجموعات و الاحصاء الحيوى الى 3 مجموعات يعنى كل مادة حتفرق مش كل المواد نفس المجموعة
من الآخر دووووووووووووخة
الله يعيننا
و انا ان شاء الله اى حاجة جديدة حعرفها ان شاء الله ابلغها ليكم

شكررررررررررا جدا يا نهي ايوة احنا كنا في محرم بيك وفعلا كلية كئيبة زي ما كانوا بيقولوا واللي ضايقني بجد ان عددنا في المحاضرة كان كبير اوي وكان نفسي اسمع الدكتور بس في حاجات كتير معرفتش اسمعها بسبب الدوشة والدكاترة مش مهتمين باننا نسمع ونفهم يارب يقسمونا بسرعة ويكون العدد قليل بس يانهي انتي ممكن تدفعي المصاريف دلوقتي عادي والدمغات بتجبيها من القسم بس انا شوفت بنات دفعت المصاريف والكتب ايوة ممكن تكون كلها في طريق الحرية لانهم قالونا كل حاجة تخص القسم هناك انشاء الله هبقا انزل واعرف كل حاجة من هناك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:13 AM.