بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كليه الحاسبات والمعلومات (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=211)
-   -   أي حد نفسه يسأل عالكلية او أي استفسار يخش هنا ويسأل براحته (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=536095)

2mrsameh 04-09-2014 02:13 PM

سوال حياة او موت

هو لنزل تانى فى الدور الثانى السنة جاء ياخذ المادة بس او السنة كلى الرجاء الرد:(:(:(

Eng.Mo'men 04-09-2014 04:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maro medo (المشاركة 5985206)
ممكن لو حد يعرف معلومات عن كلية computer science بجامعة المستقبل والدراسة فيها حلوة ولا لأ انا قدمت فيها وعاوز اعرف معلومات عنها وشكرا

كويسة ومستقبلها كويس وخريجيها بيشتغلوا ع طول

Eng.Mo'men 04-09-2014 04:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedxx2015 (المشاركة 5986721)
حضرتك انا جايب 84 فى الميه و قدمت مرحلة تانيه هندسة بلبيس و كده بس اصلا انا مش غاااااااوى هندسه اهلى فى البيت عايزين هندسه و كده علشان الشغل و الحوار ده و ان حاسبات ملهاش لازمه بس انا اصلا زكى بالفطره فى حكاية البرمجه لدرجة ما تتصورهاش و بحب البرمجه و الكمبيوتر بطريقه لا تتخيل فانا بسأل حضرتك انا خلاص قدمت ورقى فى هندسة بلبيس خاصه دى ينفع اسحب ورقى و كده و اقدم حاسبات و معلومات خاصه فى الشروق او المعاهد العليا دى و لو ينفع هو قولى بصراحه هو خريج حاسبات و معلومات خاصه بيلاقى شغل و لا ايه بالظبط و ايه مستقبل خريج حاسبات و معلومات خاصه علشان بجد محتااااااااار جدا بالله عليك رد عليا بسرعه

ايوة ينفع عادي تسحب ورقك وتقدم فى حاسبات خاصة ومستقبلها كويس وشغلها موجود خصوصا انك حابب الموضوع اوي .. بس اسمع كلام اهلك وكمل ف هندسة بس ادخل قسم حاسبات فى هندسة بلبيس بس لو مافيهاش حول بسرعة لهندسة تانية او حاسبات ومعلومات ع طول :)

Eng.Mo'men 04-09-2014 04:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 2mrsameh (المشاركة 5988314)
هو لنزل تانى فى الدور الثانى السنة جاء ياخذ المادة بس او السنة كلى الرجاء الرد:(:(:(

مش عارف والله اسأل المدرسة :)

ahmedxx2015 05-09-2014 01:16 PM

هو قسم حاسبات ده فى اتصالات صح ؟

ahmedxx2015 05-09-2014 01:23 PM

طب هى الحاسبات دى مش فى قسم اتصالات بردو على ما اعتقد صح ؟ بلبيس فيها اتصالات

ahmed ud 06-09-2014 07:10 AM

لو سمحت .. انا محتار اوووى انى اخش حاسبات و معلومات خاص فى الاكادمية البحرية ولا لأ
(اولا) انا كنت عايز اعرف هل شهادتها كويسة ولا اى كلام ؟؟؟
(ثانيا) هل الكلية ليها مستقبل بجد مش كلام و بس يعنى عشان انا كل لما اخش هنا الكلية بتزيد فى نظرى و بحبها اكتر و بكون متحمس انى ادخلها لكن لما اكلم حد عليها او اهلى و على مستقبلها بحسسونى انها عادية و شغلها قليل فى الوقت دة و خصوصا فى المحافظة اللى ساكن فيها و هى اسوان .. و ان كلية نقل دولى و اللوجيستيات احسن منها من حيث الشغل و المستقبل خصوصا بعد انشاء قناة السويس و كدة !! انا عايز حد بس يفهمنى اكتر بعد الدراسة هعمل ايه ؟؟ و ممكن اشتغل فين ؟؟ و هل شغلها ليه مجال واسع ولا فى اماكن محددة او لازم يكون معايا واسطة او كدة ؟؟ محتاج حد يطمنى على انى هخش الكلية اللى حاببها و اللى هشتغل بيها بردو

=> ارجو الرد من شخص متخرج من الكلية و فاهم شغلها كويس اوووى .. شكرا جزيلا :)

2mrsameh 07-09-2014 10:49 AM

سوال مهم جدا

لى واحد صحابى نزل فى مادة الانجليزية مش عرف هل يذاكر مادة بتعت السنة لى كان فى والا منهج تغير الرجاء الرد:excl::excl:

Eng.Mo'men 07-09-2014 05:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedxx2015 (المشاركة 5988973)
هو قسم حاسبات ده فى اتصالات صح ؟

شعبة حاسبات فى كهربا

Eng.Mo'men 07-09-2014 05:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed ud (المشاركة 5989834)
لو سمحت .. انا محتار اوووى انى اخش حاسبات و معلومات خاص فى الاكادمية البحرية ولا لأ
(اولا) انا كنت عايز اعرف هل شهادتها كويسة ولا اى كلام ؟؟؟
(ثانيا) هل الكلية ليها مستقبل بجد مش كلام و بس يعنى عشان انا كل لما اخش هنا الكلية بتزيد فى نظرى و بحبها اكتر و بكون متحمس انى ادخلها لكن لما اكلم حد عليها او اهلى و على مستقبلها بحسسونى انها عادية و شغلها قليل فى الوقت دة و خصوصا فى المحافظة اللى ساكن فيها و هى اسوان .. و ان كلية نقل دولى و اللوجيستيات احسن منها من حيث الشغل و المستقبل خصوصا بعد انشاء قناة السويس و كدة !! انا عايز حد بس يفهمنى اكتر بعد الدراسة هعمل ايه ؟؟ و ممكن اشتغل فين ؟؟ و هل شغلها ليه مجال واسع ولا فى اماكن محددة او لازم يكون معايا واسطة او كدة ؟؟ محتاج حد يطمنى على انى هخش الكلية اللى حاببها و اللى هشتغل بيها بردو

=> ارجو الرد من شخص متخرج من الكلية و فاهم شغلها كويس اوووى .. شكرا جزيلا :)

خاص كويسة .. ايوة معادلة بكلية الحاسبات الحكومية .. ايوة مستقبلها كويس بشرط اجادتك فى المجال عشان فيه منافسين خريجي كليات تانية .. ههههههههه لالا سيبك منهم ياعم دا الدنيا كلها دلوقتي شغالة بالكمبيوتر انت ادرى واحد بمستقبلك .. اثناء الدراسة هتظبط نفسك فى الكورسات وبعد الدراسة هتدرب وتشوف ناقصك ايه فى الكورسات فى اي تخصص سواء برمجة او شبكات او قواعد بيانات والبرمجة من ضمنها برامج الديسك توب العادية او برامج الويب .. تطوير الويب يعني .. هتشتغل فى بنوك او مصانع او شركات برمجيات على حسب تخصصك .. مجاله واسع بس فى اسوان مش اوي فى القاهرة اوسع بكتييير .. لا مش محتاج واسطة ولا حاجة ... قدم وربنا هيوفقك ان شاء الله

Eng.Mo'men 07-09-2014 05:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة 2mrsameh (المشاركة 5991036)
لى واحد صحابى نزل فى مادة الانجليزية مش عرف هل يذاكر مادة بتعت السنة لى كان فى والا منهج تغير الرجاء الرد:excl::excl:

هو هو مش اتغير :)

ahmed ud 08-09-2014 05:46 AM

شكرا .. حضرتك طمنتنى والله عشان كنت قلقان و قاعد اسبوع بفكر فى الموضوع دة .. بس كنت عايز اسأل حضرتك سؤال .. دلوقتى ايه الفرق بين مهندس اتصالات و الكترونيات و الحاسبات و معلومات ؟؟؟ عشان انا سمعت ان المعيدين اللى هيدرسولنا فى الاكادمية هيبقى معظمهم من هندسة اتصالات و الكترونيات و سمعت انهم بياخدو مواد كتير من اللى احنا هناخدها فى الحاسبات .. ف كنت عايز اعرف ايه الفرق بين هندسة اتصالات و الحاسبات ؟؟؟ خصوصا فى مجال الشغل ؟؟؟ و لو فعلا المعيدين دول هيدرسولنا فى الاكادمية دة يعتبر حاجة حلوة ولا وحشة ؟! و شكرا جزيلا لحضرتك :)

ahmedrefat2009 08-09-2014 03:27 PM

ممكن لو حد يعرف دروس الرياضيات التي يتم تدريسها في قسم bioinformatics عين شمس لو سمحت

ممكن لو حد يعرف دروس الرياضيات التي يتم تدريسها في قسم bioinformatics عين شمس لو سمحت
يعني محتويات كورس الرياضيات

Youssef 3atf 16-09-2014 01:06 AM

سلام عليكم ... كنت عاوز أعرف إيه رأيكو في المعهد ده : القاهرة العالي (علوم حاسب)قطعة2 م.خدمات البنفسج تجمع اول

و هو نظام المصاريف فيه نظام الساعات المعتمدة 271 للساعة الواحدة ده هيبقى غال كده ولا إيه و هل فيه أماكن أفضل منه في نفس رينج المجموع ؟

و شكراً

reda ashraf 17-09-2014 04:01 PM

لو سمحت انا اترشحت للمعهد العالى للادارة وتكنولوجيا المعلومات بكفر الشيخ ( شعبة علوم حاسب ) وفيه ناس كتير قلولي انه فرص شغل المعاهد قليله عن الكليات . ممكن توضيحلي ايه النظام

Omar Yassen 19-09-2014 09:26 PM

انا واقع ف مشكله دلوقتي و عاوز رأي البشمهندسين فيها ..

دلوقتي انا جاتلي حاسبات و معلومات الشروق و البشمهندس مؤمن قالي رأيه فيها انها كويسه وقالي كدا ف موضوع كنت منزله ..

دلوقتي مجموعي يجيب تجاره انتساب قاهره , عين شمس , حلوان ..

و اهلي بيحاول يقنعوني ان شهاده كليه تجاره حكومه احسن من شهاده المعهد العالي اللي هو الشروق اللي انا فيه دا ..

و انا شايف عكس كدا و مش عارف اعمل ايه و ف نفس الوقت انا كنت هموت و اخش حاسبات
و كنت داخل علمي رياضه مش حاطط قدامي هندسه كنت حاطط حاسبات
لاني كنت بحلم بيها من و انا ف 2 اعدادي ايام منهج فيجوال بيسك بتاعه الحاسب الألي
و انا اهتميت بالموضوع و عندي خلفيه مش بطاله عن كذا لغه برمجه
و منضم لفريق و كنت راسم طريقي كويس اوي بس محصلش نصيب فالحكومه
و جت فالخاص و احسن خاص كمان اللي هي الشروق ..

الخلاصه من كل الكلام دا ..
هل كلام اهلي صحيح ان شهاده تجاره حكومه افضل من شهاده حاسبات من معهد عالي ؟
هتخرج فعلا الاقي شغل .. هي ارزاق و كل حاجه و عارف برضو انها بتعتمد علي الامكانيات للي جي يقدم للشغل ..
بس شهاده المعاهد العليا و بالذات الشروق معترف بيها ف سوق العمل ؟
و شكرا.

2mrsameh 23-09-2014 05:07 PM

اعطاء نصيحة

لى واحد صحابى نزل فى مادة دلوقتى هو محبط حزن جدا على نفسى :excl:مش عرف يعمل اية

supernour 23-09-2014 06:06 PM

ممكن حد يقلي كتب حاسبات و معلومات القاهرة سنة اولي

MoatazMuhamed 28-09-2014 05:36 PM

انا كنت عايز اعرف هيا الكلية بتقبل علمي ام ادبي
و بتقبل من كام في ال 2

EhabAmmar 30-09-2014 02:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moatazmuhamed (المشاركة 6013254)
انا كنت عايز اعرف هيا الكلية بتقبل علمي ام ادبي
و بتقبل من كام في ال 2

علمى رياضه .... و تقريباً حكومى 93%

EhabAmmar 30-09-2014 02:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة supernour (المشاركة 6008596)
ممكن حد يقلي كتب حاسبات و معلومات القاهرة سنة اولي

متقلقش حاجات كويسه و سهله مش صعبه بس لازم تكون فاهم برمجه و حابب الموضوع

2mrsameh 13-10-2014 04:21 PM

الرجاء الرد

لى واحد صحابى نزل فى مادة دلوقتى هو محبط حزن جدا على نفسى مش عرف يعمل اية
:bosyht9:

Markmamdoh 13-10-2014 11:28 PM

انا اخوكم ف ثالثة ثانوى ممكن اعرف كلية حاسبات و معلومات بتقبل من مجموع كام ولما اتخرج اشتغل اية وفين
معلش علشان انا مش لاقى حد يفيدنى فى الموضوع دة؟

O.Halawany 09-04-2015 03:37 PM

بعد اذن حضرتك انا لسى مبدأتش في 3 ثانوي اصلا بس عايز اعرف كم حاجة قبل ما اقرر رياضة ولا احياء
من الاول : انا في العموم مش بحب رياضة بس شكلي كدا هدخل رياضة عشان نفسي اخش هندسة برمجيات
انا حاليا لا افقه اي حاجة في البرمجة بس انا حاببها ونفسي ادخل هندسة برمجيات " ومخدتش اي كورس فيها لان مكنش بيبقى عندي وقت "
فعايز اعرف الاجازة الجايه دي قبل ما ابدأ في موال " 3 ثانوي " هل اخد كورسات في البرمجة ؟ عشان لو ربنا وفقني باذن الله ودخلتها هندسة برمجيات ابقى داخل فاهم حبتين ولا ايه ولو لازم اخد يبقى اخد كورسات في ايه ؟
ياريت اي حد يجاوبني

Duke Tefa 17-05-2015 06:16 PM

هو الواحد بعد ما يخلص كلية الحاسبات دي
ايه المهن بتاعتها
يعني اقصد بيشتغل ايه

ماجى روفا 28-06-2015 12:55 AM

عايزة اعرف اية هو قسم علمى رياضة وتابع لاى كلية

Ahmed AboHamed 07-07-2015 11:06 AM

ممكن حد يقولى اى احسن جامعه فيها كلية حاسبات و ليه ،،،،،،،شكر

Eng.Mo'men 12-07-2015 02:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة markmamdoh (المشاركة 6025898)
انا اخوكم ف ثالثة ثانوى ممكن اعرف كلية حاسبات و معلومات بتقبل من مجموع كام ولما اتخرج اشتغل اية وفين
معلش علشان انا مش لاقى حد يفيدنى فى الموضوع دة؟

ربنا يوفقك .. من 93% تقريبا واما تتخرج هتشتغل فى بنوك وشركات فى مجال البرمجيات انك تصنع برامج للشركات والبنوك او انك تعمل لهم قواعد بيانات يعني تحفظ البيانات الخاصة بيهم ع الكمبيوتر او انك تعمل لهم انظمة اتصالات بين اجهزة الكمبيوتر وتتحكم فيها

Eng.Mo'men 12-07-2015 03:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة o.halawany (المشاركة 6152702)
بعد اذن حضرتك انا لسى مبدأتش في 3 ثانوي اصلا بس عايز اعرف كم حاجة قبل ما اقرر رياضة ولا احياء
من الاول : انا في العموم مش بحب رياضة بس شكلي كدا هدخل رياضة عشان نفسي اخش هندسة برمجيات
انا حاليا لا افقه اي حاجة في البرمجة بس انا حاببها ونفسي ادخل هندسة برمجيات " ومخدتش اي كورس فيها لان مكنش بيبقى عندي وقت "
فعايز اعرف الاجازة الجايه دي قبل ما ابدأ في موال " 3 ثانوي " هل اخد كورسات في البرمجة ؟ عشان لو ربنا وفقني باذن الله ودخلتها هندسة برمجيات ابقى داخل فاهم حبتين ولا ايه ولو لازم اخد يبقى اخد كورسات في ايه ؟
ياريت اي حد يجاوبني

مافيش مشكلة انك تدخل الكلية وانت لسة مش عارف برمجة .. فيه بيتخرجوا منها ابيض ف البرمجة وبعدين بياخدوا كورسات وبيزاكروا وبيبقوا تمام فيها .. لالا ركز بس فى 3 ثانوي وهات مجموع الكلية اللى انت عاوزها وبعدها ممكن تبدأ بكورس برمجة بسيط تفهم فيه اساسيات البرمجة فى اجازة 3 وانت داخل الكلية .. اللى انت محتاجه ف الاجازة بتاعة 3 ثانوي كورس اساسيات برمجة هتاخد فيه لغة c++ بس وتبقا فاهم شوية عن الكمبيوتر يعني اساسيات الفرق بين الهاردوير والسوفت وير وشوية كلام سهل كدا عام يعني عشان هتبقا طالب حاسبات طبيعي تبقا فاهم اساسيات الكمبيوتر

Eng.Mo'men 12-07-2015 03:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة engineer tefä (المشاركة 6185832)
هو الواحد بعد ما يخلص كلية الحاسبات دي
ايه المهن بتاعتها
يعني اقصد بيشتغل ايه

الواحد بعد ما بيخلص كلية بيشتغل فى حاجة من 3 ::--

1-البرمجة :: انه يصنع برامج

2- داتا بيز :: انه يعمل قواعد بيانات من خلال نظام هو بيصنعه بإيده

3- شبكات :: انه يراقب الاجهزة ويتحكم فيها ويعمل نظم اتصالات بينها وبين بعضها

ممكن يشتغل فى الديزاين بس دا مايعتبرش مجال تبع الكلية بس كله بينفد ع كله

Eng.Mo'men 12-07-2015 03:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ماجى روفا (المشاركة 6230936)
عايزة اعرف اية هو قسم علمى رياضة وتابع لاى كلية

مافيش حاجة اسمها قسم علمي رياضة فى كلية معينة .. دا نظام فى الثانوية العامة اسمه " علمي رياضة " وليه اسم تاني الشعبة الهندسية اللى من خلالها تقدري تخشي الكليات الهندسة زي بترول وهندسة وحاسبات وتخطيط عمراني وفنون تطبيقية وفنون عمارة وفيه كليات تانية برده زي تجارة وتربية وعلوم وحقوق واداب .. :)

Eng.Mo'men 12-07-2015 03:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed abohamed (المشاركة 6239235)
ممكن حد يقولى اى احسن جامعه فيها كلية حاسبات و ليه ،،،،،،،شكر

عين شمس .. العملي والتطبيق فيها اكتر من النظري

kh4led 16-07-2015 01:06 AM

يا جماااااااااااااعه عاوز اعرف اعداد طلاب حاسبات علي مستوي الجمهوريه بالله عليكم بس تكون مؤكده

Neill 18-07-2015 11:35 AM

يعني ايه نظام الساعات المعتمدة او credit hours? بياخد من مجموع كام و ليه مصاريف ولا لأ? و ايه الجامعات اللي موجود فيها?

asd khaled 25-07-2015 03:38 PM

انا مجمـوعى السنه دى 92.44 .. اخـش حاسبـات ولا هندسـه خاصـه ؟؟
يـا ريـت حـد يفيدنـى .. :))

mohamed taha mohamed mohamed 25-07-2015 10:21 PM

هل علوم حاسب بالمعاهد الخاصة هو نفسة بعين شمس العاهد هي وارجو الافاده بافضلهم
اكاديمية الشروق
المعد العالي بالعبور
مودرن اكاديمي
اكادمية طيبه المعادي

محمود فتوح علي 01-08-2015 11:30 AM

يا فندم لو انا علمي علوم وعاوز ادخل كلية الحاسبات والمعلومات ينفع ولازم اجيب كام

eryaymen100 02-08-2015 08:11 PM

هو انا لازم اكون بحب الكمبيوتر علشان اقدم فيها ولا مش شرط

medohooks 05-08-2015 01:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.mo'men (المشاركة 6242337)
الواحد بعد ما بيخلص كلية بيشتغل فى حاجة من 3 ::--

1-البرمجة :: انه يصنع برامج

2- داتا بيز :: انه يعمل قواعد بيانات من خلال نظام هو بيصنعه بإيده

3- شبكات :: انه يراقب الاجهزة ويتحكم فيها ويعمل نظم اتصالات بينها وبين بعضها

ممكن يشتغل فى الديزاين بس دا مايعتبرش مجال تبع الكلية بس كله بينفد ع كله

ينفع ابقا صانع العاب بمعني اشتغل في اي شركة العاب بره في قسم الجرافيك و صنع الالعاب ؟

عايز اعرف حاسبات و معلومات السنا دي واخده من كام

و عايز اعرف لو دخلتها في معهد التكنولوجيا في العاشر من رمضان هفرق اه عن خريج حاسبات و معلومات من الكليه
انا جايب 88%

Ahmed Alsehrawy 12-08-2015 02:02 PM

مستقبل خريج كلية فنون تطبيقية ؟؟

SpringDaughter 24-08-2015 03:44 AM

لو سمحت عايزة اعرف ايه افضل معهد خاص في علوم الحاسب
و هل معهد العاشر من رمضان افضل ولا فيه احسن منه و نظام دراسته صعب ولا لأ
لأن كتير بيقوله انه صعب و ان فيه تلات تيرمات فهل هقدر اخد كورسات و انا بدرس ولا ده هيقصر علي دراستي
بسبب ضيق الوقت

اسفة علي الاطالة و شكرا

3aBkaRiNo99 28-09-2015 03:36 AM

ازاي اقدر اوصل للكليه من علمي علوم ؟

miar.kh7 18-06-2016 06:01 AM

كنت عايزة اعرف بتاخد كام من المغتربين
وايه الاقسام اللي بتوفرها تفرق عن حاسب الي إللي في منوف
و هل هي احسن من هندسة منوف؟
وشكرا مقدما على الرد :)

Eng.Mo'men 14-07-2016 08:23 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miar.kh7 (المشاركة 6452470)
كنت عايزة اعرف بتاخد كام من المغتربين
وايه الاقسام اللي بتوفرها تفرق عن حاسب الي إللي في منوف
و هل هي احسن من هندسة منوف؟
وشكرا مقدما على الرد :)

المنوفية فيها علوم حاسب وتكنولوجيا معلومات ونظم معلومات وبحوث العمليات ودعم اتخاذ القرار

مجموع المغتربين متغير لكن اعلي من مجموع الثانوية المصرية

من وجهة نظري احسن .. لكن لو بتنظري للنقابة يبقا هندسة لان حاسبات لسة نقابتها مش خلصت

aya..sayed 15-07-2016 08:59 PM

طيب انا في سنه اولي وعايزه افهم ايه المجالات الموجوده بالتفصيل والمفروض ابدأ منين عشان اكزن متأسسه يعنى في لغات كتير وحاسسه انى تايهه

omarkhalifa 28-07-2016 06:21 AM

كنت عاوز اخش علوم الحاسب اكاديمية الشروق .. ممكن اعرف راى حضرتك فى الدراسه فى الشروق

مستر كيوت 28-07-2016 03:26 PM

أنا هقدم في معهد حاسبات " السلاب " إية رأي حضرتك ؟

ابو عبد الرحيم 31-07-2016 05:05 AM

عامل ؟ ياهندسه
كل سنه وانت طيب
انا ثانويه ازهريه
كنت عايز اعرف شعبة نظم ومعلومات
بتدرس مواد برمجه ولا برمجه وتجاره
وايه افضل معهد او اكاديميه تكون معتمده : وبفضل التركيز علي البرمجه
وايه نظام ااكاديميه الشروق ومعهد العبور والعاشر ومدينه الثقافه والعلوم
النظم ومعلومات الي فيها ايه ظروفها مع البرمجه

Mohamed_20151 14-08-2016 10:35 PM

طب بالنسبه لتخصص. القسم الي تجيب فيه مجموع أعلى هو الي هتخصص فيه ولا ايه؟؟

اسطورة زمانه 21-08-2016 12:28 PM

هو انهو احسن كلية من حيث التوظيف في المستقبل

حاسبات ولا هندسة ؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:49 PM.