بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الكليات الأدبية والتربوية (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=161)
-   -   اى استفسار بخصوص كليه ألسن هنجاوبك عليه (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=353866)

manur 14-02-2012 12:10 PM

لو سمحت عايزه اسال عن القسم الايطالي هل ده لازم اكون دارسه فرنساوي في ثانوي لان انا حاليا بدرس الماني مش فرنساوي يعني تنسيق الايطالي عامل ايه ؟وهل الاسباني نفس شروط الايطالي و احب اعرفها .
ولو معرفتش اختار الايطالي او الاسباني كلغه اولى ممكن اختار اي لغه احسن وشغلها متوفر ومضمون
وشكرا

m_hashim777 28-02-2012 11:40 AM

انا عاوز اسأل بالنسبة لقسم اللغة الانجليزية الكتب اللى بينزلوها هل بتبقى كتب اجنبية ولا كل دكتور بينزل كتاب على مزاجة ولو انا مش من الكلية و عاوز اشترى كتاب اعمل ايه (كتاب حسيت انه مهم و عاوز اشتريه)

نسمه ايهاب 28-02-2012 01:57 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
لو سمحتم عايزه استفسر عن حاجه.... انا فى 3 ثانوى كنت علمى وحولت لادبى جبت السنه اللى فاتت 85 إراده ربنا بقى.....المهم جتلى حاله احباط شديد بعد المجهود والمذاكره فقررت احول .. وانا بحب كليه السن اوى وكان نفسى ادرس فيها وما زلت نفسى مكنتش بذاكر فى اول 3 بسبب الاحباط بس بعد كدا شديت حيلى لما عرفت انى لوجبت 98 ممكن اوصل ل91.5 يعنى ممكن اوصل لالسن بس من اسبوع حد نكد عليا وقالى مستحيل تطولى السن لو عملتى ايه اخرك تجاره مثلا وانا كنت حاطه امل انى اجيب السنه دى 98 ومن وقتها مش بذاكر ولا بفتح كتاب ومحبطه جدا. ممكن تسعدونى كلامه صح انى مش ممكن اجيب السن ولا لو فعلا جبت 89 او99 حتى السنه دى ممكن اجيب السن...... ارجو تردوا عليا انا محتاره معتش غير 3 شهور ومضيقه جدا

نسمه ايهاب 28-02-2012 03:51 PM

اتمنى تردو عليا

نسمه ايهاب 29-02-2012 09:57 AM

لو سمحتم عايزه استفسر عن حاجه.... انا فى 3 ثانوى كنت علمى وحولت لادبى جبت السنه اللى فاتت 85 إراده ربنا بقى.....المهم جتلى حاله احباط شديد بعد المجهود والمذاكره فقررت احول .. وانا بحب كليه السن اوى وكان نفسى ادرس فيها وما زلت نفسى مكنتش بذاكر فى اول 3 بسبب الاحباط بس بعد كدا شديت حيلى لما عرفت انى لوجبت 98 ممكن اوصل ل91.5 يعنى ممكن اوصل لالسن بس من اسبوع حد نكد عليا وقالى مستحيل تطولى السن لو عملتى ايه اخرك تجاره مثلا وانا كنت حاطه امل انى اجيب السنه دى 98 ومن وقتها مش بذاكر ولا بفتح كتاب ومحبطه جدا. ممكن تسعدونى كلامه صح انى مش ممكن اجيب السن ولا لو فعلا جبت 89 او99 حتى السنه دى ممكن اجيب السن...... ارجو تردوا عليا انا محتاره معتش غير 3 شهور ومضيقه جدا

نسمه ايهاب 29-02-2012 10:07 AM

asmaa22 01-03-2012 01:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمه ايهاب (المشاركة 4314816)

ماتسمعيش كلام حد ان شاء الله تجيبي السن و انتى ممكن تحسبيها اطرحى الدرجات اللى نقصتيها السنه دى من 410 واللى يطلع اقسميه على 410 و كمان فى 5 درجات مستوى ان شاء الله هتلحقى و هنكون سوا ان شاء الله:)

نسمه ايهاب 02-03-2012 11:46 AM

يارب اكون معاكى فعلا السنه اللى جايه ومرسى انك رديتى عليا ...... المستوى الرافيع لو جبت فيه الدرجه النهائيه يزود المجموع كام فى الميه ......... معلش هتعبك معايا .... لانى بجد عايزه اذاكر ويكون ليا هدف ورا المذاكره دى .....شكرا

أوزوماكي1 03-03-2012 03:59 PM

استفسارات

أنا عندي بعض الإستفسارات أولها إن أنا في آخر سنة من الثانوية علمي..وعايزة أعرف هل من الممكن أن أقبل في قسم ياباني بألسن..وكمان أنا مش ثانوية مصر..أنا مصرية بس عايشة في الكويت..فهل ده هيخلي التنسيق مختلف بالنسبالي...وكمان سؤال معلش..أنا سمعت إن الدكاترة مش بيهتموا باللغة التانية..وما بيدرسوش يعني كروتة..فهل ده صحيح..وآخر سؤال...هل شهادةخريج الألسن بتختلف عن شهادة خريج آداب..ولك جزيل الشكر

Alyaa Dfnany 03-03-2012 05:06 PM

شكرا اولا على الموضوع الجميل اللى فادنى كتير انا عندى اسئلة كتير بخصوص كلية الالسن و ياريت تطمنونى يعنى فيها ^ ^

الالسن السنة دى 2012 بتاخد من كام انا تانية ادبى ...

وانا بحب اليابانى جدا وعايزة اتعلمه فيها ... وانا شايفه سهل معايا الحمد لله ... طيب اجيب كام فى الانجليش عشان ادخله

هو لغة نادرة زى الصينى و الكورى يعنى مفيش سياح كتير بتيجى ... فهل ليه مستقبل

وانا نفسى اتعلم خمس لغات فى الكلية ان شاء الله ... فهل ده ممكن و لا ممكن اللغات تتلخبط مع بعضها و معرفش اركز

.. او غير مقبول فى الكلية اخد 5 لغات للتعلم و لا يه ؟

وهل فيه كلية السن فى صعيد مصر .... اسوان الاقصر قنا .....

واحسن كلية السن فى مصر .... فى اى بلد ؟

وهل فعلا اذا تفوقت فى الكلية بتسافر البلد اللى اخترت انك تدرس اللغة بتاعتها ؟

اسفة ان الاسئلة طويلة ... بس يا ريت الافادة من حضراتكم

.......... شكراا

asmaa22 03-03-2012 11:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمه ايهاب (المشاركة 4318477)
يارب اكون معاكى فعلا السنه اللى جايه ومرسى انك رديتى عليا ...... المستوى الرافيع لو جبت فيه الدرجه النهائيه يزود المجموع كام فى الميه ......... معلش هتعبك معايا .... لانى بجد عايزه اذاكر ويكون ليا هدف ورا المذاكره دى .....شكرا

لا يا حبيبتى لا تعب و لا حاجة بس المستوى بيزود 1.2ف الميه

نسمه ايهاب 05-03-2012 10:14 AM

شكرررررررا ليكى ياأسماء... وربنا يوفقك ويوفقنا جميعا إن شاء الله

Alyaa Dfnany 07-03-2012 08:39 PM

ارجو الافادة من حضراتكم ..... ؟؟

Alyaa Dfnany 12-03-2012 06:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alyaa dfnany (المشاركة 4321099)
شكرا اولا على الموضوع الجميل اللى فادنى كتير انا عندى اسئلة كتير بخصوص كلية الالسن و ياريت تطمنونى يعنى فيها ^ ^

الالسن السنة دى 2012 بتاخد من كام انا تانية ادبى ...

وانا بحب اليابانى جدا وعايزة اتعلمه فيها ... وانا شايفه سهل معايا الحمد لله ... طيب اجيب كام فى الانجليش عشان ادخله

هو لغة نادرة زى الصينى و الكورى يعنى مفيش سياح كتير بتيجى ... فهل ليه مستقبل

وانا نفسى اتعلم خمس لغات فى الكلية ان شاء الله ... فهل ده ممكن و لا ممكن اللغات تتلخبط مع بعضها و معرفش اركز

.. او غير مقبول فى الكلية اخد 5 لغات للتعلم و لا يه ؟

وهل فيه كلية السن فى صعيد مصر .... اسوان الاقصر قنا .....

واحسن كلية السن فى مصر .... فى اى بلد ؟

وهل فعلا اذا تفوقت فى الكلية بتسافر البلد اللى اخترت انك تدرس اللغة بتاعتها ؟

اسفة ان الاسئلة طويلة ... بس يا ريت الافادة من حضراتكم

.......... شكراا

ارجو الافادة فى هذا الموضوع ؟؟!!!

m_hashim777 14-04-2012 01:04 AM

كان عندى سؤال لطلبة قسم لغة انجليزية بالنسبة للكت هل تباع داخل الكلية و لا فى مكتبات خارج الكلية رجاء الرد للاهمية

m_hashim777 22-04-2012 12:23 PM

محدش رد عليا ليه

Guitarist 16-07-2012 08:05 PM

السن كليتين بس في مصر عين شمس و المنيا و بما ان حضرتك عايزة ياباني تنسيقه في عين شمس مش بينزل عن 49 اعتقد في الانجليزي و طبعا اي لغة نادرة بتشتغلي فيها ناااار و بالذات اللغات الاسيوية و هما لغتين بس معاكي و التركيز بيبقى على اللغة الاولى اكتر تقدري تتعلمي مع نفسك كذا لغة انا في السن المنيا و معابا ايطالي و صيني و بتعلم لوحدي مجري و اسباني و بصراحة موضوع السفر ده موجود في المنيا بس مش عارف فيه في عين شمس ولا لا بس اكيد فيه

يا رب اكون ساعدتك

sranty 16-07-2012 11:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_hashim777 (المشاركة 4425208)
كان عندى سؤال لطلبة قسم لغة انجليزية بالنسبة للكت هل تباع داخل الكلية و لا فى مكتبات خارج الكلية رجاء الرد للاهمية

انا عن نفسى كل اصحابى بيقولولى بيشتروا من برا عشان الكتب برا ارخص فاكيد بيتباع كتب فى الكليه
بس مش متاكده

Ahmed Asko 17-07-2012 02:38 AM

سوال مهم وياريت إجابة انا ادبى ومجموعى 91 ونص ممكن تجيلى السن فى التنسيق
كمان مجموعى فى الانجليش وحش جيب 38 ممكن ادخل قسم ايه

creative1 17-07-2012 02:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed asko (المشاركة 4653542)
سوال مهم وياريت إجابة انا ادبى ومجموعى 91 ونص ممكن تجيلى السن فى التنسيق
كمان مجموعى فى الانجليش وحش جيب 38 ممكن ادخل قسم ايه

بخصوص التنسيق مقدرش اقولك اه و لاء سيبها بظروفها وان شاء الله خير

جايب 38 انجلش دي ممكن تخش قسم تركي او صيني ع ما اعتقد ... او شوف انت جايب كام ف الفرنش احسنلك وخش منه ايطالي او اسباني وبالتوفيق

Ahmed Asko 17-07-2012 03:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة creative1 (المشاركة 4653581)

بخصوص التنسيق مقدرش اقولك اه و لاء سيبها بظروفها وان شاء الله خير

جايب 38 انجلش دي ممكن تخش قسم تركي او صيني ع ما اعتقد ... او شوف انت جايب كام ف الفرنش احسنلك وخش منه ايطالي او اسباني وبالتوفيق

انا واخد المانى وجبت فيه 47 يعنى حرام والله ايه علاقة الفرنش بالايطالى او الاسبانى

Guitarist 17-07-2012 03:15 AM

ta3ala elmnia tanse2ha gher 3en shams 5als :)

Ahmed Asko 17-07-2012 03:23 AM

عموما تشكر يا معلم ان شاء الله تجيلى الكلية والواحد يفكر

creative1 17-07-2012 04:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed asko (المشاركة 4653635)
انا واخد المانى وجبت فيه 47 يعنى حرام والله ايه علاقة الفرنش بالايطالى او الاسبانى

طالما انت واخد الماني يبقي ليك حق انك تخش الماني من غير اي شروط فكر وشوف .....

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed asko (المشاركة 4653664)
عموما تشكر يا معلم ان شاء الله تجيلى الكلية والواحد يفكر

العفو ان شاء الله

Alaa teny 17-07-2012 05:07 AM

[QUOTE=creative1;4653744][center]

حضرتك الكلام ده مش صح أنا طالبه فى كليه الألسن قسم ألمانى ولازم يكون يجيب درجه معينه فى الالمانى علشان يقدر يدخل القسم وكانت السنه الى فاتت من 45

Ahmed Asko 17-07-2012 05:28 AM

[quote=الاء عاشور;4653763]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة creative1 (المشاركة 4653744)
[center]

حضرتك الكلام ده مش صح أنا طالبه فى كليه الألسن قسم ألمانى ولازم يكون يجيب درجه معينه فى الالمانى علشان يقدر يدخل القسم وكانت السنه الى فاتت من 45

منا جايب فى الالمانى 46 ونص بس المشكلة أنى مبحبش المادة وشايف انها صعبة

Alaa teny 17-07-2012 05:36 AM

[QUOTE=Ahmed Asko;4653785]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاء عاشور (المشاركة 4653763)

منا جايب فى الالمانى 46 ونص بس المشكلة أنى مبحبش المادة وشايف انها صعبة

كلمه أحب ومحبش حاول تقلل منها لان احيانا ممكن تدرس حاجه مش عايزها بس تتفوق فيها وعادى انا دخلت الكليه وانا مش حبها ودخلت القسم وانا مش عايزة بس بعد مده حبيته لان بجد قسم المانى صعب لكن شيق جدا ولى احترامه ومكانته فى الكليه كلها :078111rg3:

Ahmed Asko 17-07-2012 05:57 AM

[quote=الاء عاشور;4653790]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed asko (المشاركة 4653785)
كلمه أحب ومحبش حاول تقلل منها لان احيانا ممكن تدرس حاجه مش عايزها بس تتفوق فيها وعادى انا دخلت الكليه وانا مش حبها ودخلت القسم وانا مش عايزة بس بعد مده حبيته لان بجد قسم المانى صعب لكن شيق جدا ولى احترامه ومكانته فى الكليه كلها :078111rg3:

طيب لو خدت المانى يبقى أخد لغة تانية ايه

Alaa teny 17-07-2012 06:11 AM

طيب لو خدت المانى يبقى أخد لغة تانية ايه[/quote]
طيب اولا لو اخدت المانى لازم تتأهل الاول قبل ما تقرر تدخله اما بخصوص اللغه التانيه فلو بتدور على الاسهل يبقى اكيد انجليزى بس هو مشهور ان تقديراته غالبا مقبول وده لأن اغلبنا مش بيحضر اصلا وبيدخل على الامتحان :)

Ahmed Asko 17-07-2012 07:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الاء عاشور (المشاركة 4653812)
طيب لو خدت المانى يبقى أخد لغة تانية ايه

طيب اولا لو اخدت المانى لازم تتأهل الاول قبل ما تقرر تدخله اما بخصوص اللغه التانيه فلو بتدور على الاسهل يبقى اكيد انجليزى بس هو مشهور ان تقديراته غالبا مقبول وده لأن اغلبنا مش بيحضر اصلا وبيدخل على الامتحان :)[/quote]

يعنى ايه اتاهل فى الالمانى ؟
وكمان شايف ان الواحد ياخد لغتين جداد وهو معاه الانجليزى يبقى كدة 3 لغات مش كدة احسن

Alaa teny 17-07-2012 08:08 AM

يعنى ايه اتاهل فى الالمانى ؟
وكمان شايف ان الواحد ياخد لغتين جداد وهو معاه الانجليزى يبقى كدة 3 لغات مش كدة احسن[/quote]

تتأهل بمعنى انك تبقي مستعد نفسيا لان اول اسبوع ويااااااارب يعدى على خير هتاخد كلام زى العسل من بعض الدكاتره وبعض زملاء القسم الاخر لان المانى مشهور بسمعته الى زى الفل فى الصعوبه فيعنى ده ممكن يسبب توتر
وبالنسبه لموضوع اللغتين المشكله تكمن فى ان اللغه الاولى بتاخد وقت وكم هائل فمش هتقدر تجمع معاها لغه جديده بسهوله وانا بكلمك عن تجربه لان اعرف ناس كانو بيخدو المانى واسبانى فبعد كده حولو انجلش بس على العموم جرب اول 3 اسابيع ولو قدرت كمل وعلى فكره انجليزى ثانوى غير انجليزى جامعه

m_hilal 17-07-2012 09:39 AM

الـسلام عليكمـ و رحمه الله و بـركاتهـ .

الحـمد لله عـلى كـل حال ، النـتيجه ظهـرت و المـجموع الكٌـلى 95 % ، ادبـى .
جـايب فـى الالـمانى 47.5 ، و الانجليـزى للأسف نـزل بيا الارض فـى تالته " قدر الله و مـا شاء فعل " .

كلها يومين و هـكتب الـرغباات إنـ شاء الله
انا محتاار اكتب إقتصاد و علوم سياسيه الاول ولا الـسن

ياريت لو حد عندو فكره يقدر يساعدنى

mustafa.sharf 17-07-2012 05:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_hilal (المشاركة 4654005)
الـسلام عليكمـ و رحمه الله و بـركاتهـ .

الحـمد لله عـلى كـل حال ، النـتيجه ظهـرت و المـجموع الكٌـلى 95 % ، ادبـى .
جـايب فـى الالـمانى 47.5 ، و الانجليـزى للأسف نـزل بيا الارض فـى تالته " قدر الله و مـا شاء فعل " .

كلها يومين و هـكتب الـرغباات إنـ شاء الله
انا محتاار اكتب إقتصاد و علوم سياسيه الاول ولا الـسن

ياريت لو حد عندو فكره يقدر يساعدنى

بص يا صديقى بمجموعك ده أدخل ألسن وش كنت محتار زيك وكنت جايب 95.5 بس مكنش ليا سياسه واقتصاد شعبه انجلش فانت لاما سياسه واقتصاد شعبه انجلش او فرنش لاما بلاش
سياسه واقتصاد عربى ملهاش اى لزمه اسمع منى عن تجربه كتييير اما اعلام بقى مجالها
للبنات مش للشباب اختى خريجه اعلام ومش رضيت ادخلها عشان قلتلى انى شغلها للبنات الشباب مش بيشتغلوا بيها .. فانت توكل ع الله وادخل ألسن

محمد هستوري 18-07-2012 01:20 PM

ممكن حد يفيدنا لو سمحتوا قسم اللغة الانجليزية في كلية الالسن عين شمس أخد من درجة كام في الانجليزي السنة اللي فاتت؟؟

mustafa.sharf 18-07-2012 08:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد هستوري (المشاركة 4657178)
ممكن حد يفيدنا لو سمحتوا قسم اللغة الانجليزية في كلية الالسن عين شمس أخد من درجة كام في الانجليزي السنة اللي فاتت؟؟

السنه اللى فاتت خد من 45 و ع العموم التنسيق بيتغير كل سنه ممكن الانجلش لو مفيش
اقبال عليه كتيير ممكن ياخود من 40 ..التنسيق الداخلى بيتغيير ع حسب رغبات الطلاب فى اختيار اللغات يعنى عندك الصينى كان تنسيقه عالى اووى كل سنه عشان فى اقبال عليه كان بياخود من 45 وانت طالع السنه اللى فاتت نزل تنسيقه ل40 من درجه الانجلش عشان مكنش فى اقبال عليه وهكذا فانت محدش يقدر يفتى ويقولك هتلحق ولا مش هتلحق

m_hilal 19-07-2012 11:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mustafa.sharf (المشاركة 4654996)
بص يا صديقى بمجموعك ده أدخل ألسن وش كنت محتار زيك وكنت جايب 95.5 بس مكنش ليا سياسه واقتصاد شعبه انجلش فانت لاما سياسه واقتصاد شعبه انجلش او فرنش لاما بلاش
سياسه واقتصاد عربى ملهاش اى لزمه اسمع منى عن تجربه كتييير اما اعلام بقى مجالها
للبنات مش للشباب اختى خريجه اعلام ومش رضيت ادخلها عشان قلتلى انى شغلها للبنات الشباب مش بيشتغلوا بيها .. فانت توكل ع الله وادخل ألسن

ربنـا يبـاركلكـ خـلاص انا بنـسبه كبييييييره قررت خلاص الـسن و امـرى لله بـٌقى
:mad:

mustafa.sharf 20-07-2012 03:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m_hilal (المشاركة 4659920)
ربنـا يبـاركلكـ خـلاص انا بنـسبه كبييييييره قررت خلاص الـسن و امـرى لله بـٌقى
:mad:

ربنا يوفقك يا صديقى وتشرفنا السنادى انشاء الله ..

figof50 20-07-2012 01:44 PM

انا جايبه 93.66 أدبي ممكن أدخل السن ؟

creative1 20-07-2012 08:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة figof50 (المشاركة 4662950)
انا جايبه 93.66 أدبي ممكن أدخل السن ؟

ايوه ان شاء الله تلحقيها :) وانتى بتكتبي الراغبات خليها اول رغبه بالتوفيق

figof50 20-07-2012 09:01 PM

طيب لو دخلتها شغلي هيكون ايه ؟

creative1 20-07-2012 09:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة figof50 (المشاركة 4663791)
طيب لو دخلتها شغلي هيكون ايه ؟

مستقبل الالسن عامة هتبقي مرشده او مترجمه او صحفيه او ( مدرسه لو قفلت ومش لاقيه شغل يعني :d )

بس قوليلي مجموعك ف الانجلش والفرنش كام او اللغه التانيه كام ؟

rabeaalos 21-07-2012 12:21 AM

وانا جبت 92.9

هحصل ولا لا السن المنيا

creative1 21-07-2012 12:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rabeaalos (المشاركة 4664300)
وانا جبت 92.9

هحصل ولا لا السن المنيا

ان شاء الله السن عين شمس وتنورنا :)

" أحبك ربى " 21-07-2012 01:00 PM

طب انا 90.99 هلحق عين شمس ؟؟ او حتى المنيا وهل هينفع احول بسهولة ؟؟

creative1 21-07-2012 07:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة " أحبك ربى " (المشاركة 4665676)

ممكن تلحق المنيا بس مش عارف التحويل نظامه ايه بقا

" أحبك ربى " 21-07-2012 08:01 PM

طب متشكرة جداا

بنوتة حلوان 21-07-2012 08:15 PM

انا بكتب التنسيق دلوقتى كل لما اكتب كلية السن يجيلى رسالة فيها ان لازم يكون مجموع اللغات 70 على الاقل وانا جايبة 81 فى المية ومش راضى ابدا يكت رغبة السن مع العلم انى جايبة 90 و8 من عشرة انا مكنتش عايزاها انا كنت عايزة اكتبها الرغبة السادسة بس الفكرة ليه يعنى انا كنت عايزة اكتبها قبل تجارة وحقوق وكده حد يفيدنى اكتب ايه ولا اعمل ايه . وكمان انا عايزة كلية اداب فانا كتبتها فى الاول فايترى مشهيبصو على الى الرغبات التانية عشان انا جايبة اكتر من المجموع المطلوب بتاع اداب؟

sranty 21-07-2012 09:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة " أحبك ربى " (المشاركة 4665676)

هو التحويل بالنسبه لالسن المنيا انك لازم تقعد سنه دراسه فى المنيا عشان تقدر تحول عين شمس
بس يارب تلحق اى السن :cool:

sranty 21-07-2012 09:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنوتة حلوان (المشاركة 4667130)
انا بكتب التنسيق دلوقتى كل لما اكتب كلية السن يجيلى رسالة فيها ان لازم يكون مجموع اللغات 70 على الاقل وانا جايبة 81 فى المية ومش راضى ابدا يكت رغبة السن مع العلم انى جايبة 90 و8 من عشرة انا مكنتش عايزاها انا كنت عايزة اكتبها الرغبة السادسة بس الفكرة ليه يعنى انا كنت عايزة اكتبها قبل تجارة وحقوق وكده حد يفيدنى اكتب ايه ولا اعمل ايه . وكمان انا عايزة كلية اداب فانا كتبتها فى الاول فايترى مشهيبصو على الى الرغبات التانية عشان انا جايبة اكتر من المجموع المطلوب بتاع اداب؟

طب جربى تعمليه تانى كده يعنى افتحى المتصفح تانى لانه عمره ما بيعمل كده
لكن للاسف معرفش السبب بتاعه :mad:

" أحبك ربى " 21-07-2012 10:32 PM

سنة كاملة ؟؟ يعنى مينفعش احول بأى طريقة

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:15 PM.