بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية السياحة والفنادق (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=168)
-   -   قسم خاص بالاستفسارات عن الكلية (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=78633)

sympathique 16-08-2009 03:31 PM

ممكن تدخل على المواضيع دى

اسئلة اختبار الانترفيو ( كلية سياحة وفنادق الاسماعيلية 9

ومين راح الانترفيو

كلية سياحة وفنادق جامعة حلوان

المهندس7000 22-08-2009 07:40 PM

انا لسى مقدمتش لغاية دلوقتى فى السياحة والفنادق مستنى نتيجة التحويلمن السادات الى حلوان فى مشكلة فى كدة ارجو الاجابة بسرعة

المهندس7000 22-08-2009 07:45 PM

ياجماعة محدش رد لية

treka_100 22-08-2009 08:31 PM

مافيش اي مشكلة في كده
واحنا تحت امرك

nosa kamanosa 29-08-2009 12:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sendrlavig (المشاركة 1453353)
انا اعرف ان ينفع ابقا مرشده وانا محجبه وبعدين ايه التنازلات الكتيرة دى ولو هشتغل فى اماكن اداريه يبقا اختار قسم ايه

بصى هو انا داخله انشاء الله ارشاد لان اللى عرفيته بعد كدا انى ممكن اشتغل بالحجاب وكمان حتة خلع الحجاب دى اخويا قالى ما بقيتشى دلوقتى موجودة اوى لان الحجاب انتشر بصورة كبييييييييرة اوى وكمان هناك فى الكلية عرفت ان انا ممكن لو لقدر الله ماشتغلتش كمرشدة ممكن اشتغل فى اى حاجة تانية لان بكارليوس الارشاد يأهلنى اشتغل فى اى مكان لان الدراسة اولا اولا بالانجليش كلها فالانجليش بتاعنا اكييييييد هيبقى كويس وغير كدة احنا هناخد كورسات برة بس عشان نملا السى فى بتاعنا باى حاجة
وبعدين الشغل دة زى الجواز اشتغلنا بشهادتنا خير وبركة والحمد لله اشتغلنا فى مجال مالوش علاقة بدراستنا الحمد لله بردو وبعدين البنت مسيرها للجواز والقوعاد فى البيت اى نعم قسم ارشاد غاااالى بس الغالى تمنه فيه الاهم القيمة العلمية اللى بنكتسبها من القسم واذا كان الرجالة مش لاقين شغل احنا يا بنات هنلاااااااااااقى اكتبى ارشاد واتكلى على الله هو احسن قسم واصعب قسم فى الكلية اصلا وبنات كتيييييييييير ازى شوفتوهوم هناك اهاليهم مدخالينهم ارشاد ومحجبات عادى يعنى

mahomud 08-09-2009 05:11 PM

هااااااااااااااااي شباب انا محمود داخل اولي سياحه وفنادق حلوان قسم دراسات سياحيه عربي

mahomud 08-09-2009 05:13 PM

في اي حد محتاج اي استفسار

sympathique 08-09-2009 06:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahomud (المشاركة 1575755)
هااااااااااااااااي شباب انا محمود داخل اولي سياحه وفنادق حلوان قسم دراسات سياحيه عربي

الف مبروك يامحمود ونورت القسم

zomahisham3 25-09-2009 06:36 PM

هاااااااااااااااااااي يا اسلام ازيك انا لسا في اولي كوليا و عايز اعرف ايه المواد الي بدرسها في اولي كوليا و المواد الي بدرسها في تانية تخصص فندقة و انا في معهد الألسن سياحة و فنادق بمدينة نصر - مكرم عبيد

zomahisham3 27-09-2009 08:08 AM

انا عايز رد لو سمحتووووووووووووووو حد يرد عليا

واحده تانيه 11-12-2009 06:44 PM

هل الحاصل على دبلوم سياحه وفنادق بمجموع كبير يدخل فعلا كليه السياحه والفنادق

eslam_2009 11-12-2009 11:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة واحده تانيه (المشاركة 1797596)
هل الحاصل على دبلوم سياحه وفنادق بمجموع كبير يدخل فعلا كليه السياحه والفنادق

اه طبعا ينفع تدخلى كلية سياحة وفنادق وانتى واخدة دبلوم سياحة بس بشروط :
1- لازم مجموع عالى فى الدبلوم لانهم بيختاروا 10% او 15% تقريبا من طلبة الدبلومات لدخول كلية السياحة

2- مينفعش تدخلى قسم ارشاد سياحى للأسف

3- بتدخلى القسم اللى انتى درستيه فى الدبلوم تقريبا يعنى لو كنتى سياحة بتدخلى قسم دراسات سياحية , ولو كنتى فنادق بتدخلى قسم دراسات فندقية او ادارة فنادق

وابقى اسألى برضو فى كلية السياحة فى الجامعة اللى انتى ناوية تدخليها عشان تتأكدى اكتر

مساعده بلييييييييز 22-12-2009 03:37 AM

naughtycat_91*************

لو سمحت انا فى تربيه اساسى مواد اجتماعيه وبصراحه انا بكره القسم ده اووووى وكنت عايزه اعرف لو عايزه احول السنه الجيه
لقسم تانى هدخل بتنسيق السنه اللى اتخرجت فيها ولا بتنسيق السنه الجايه وممكن اعرف هوه انا لازم اسقط السنادى ومرحش
الكليه خالص ولااروح وانجح عادى وبرده احول السنه الجايه ولو فى قسم تانى ينفع احوله وافضل سنه تانيه برده بدل مارجع سنه اولى تانى
معلش انا طولت على حضرتك بس انا محتاره اوووووى وياريت لو اى حد يفيدنى

chocolate2010 22-12-2009 04:06 AM

http://www.shbab1.com/2minutes.htm

البوب اللطيف 22-05-2010 12:10 AM

انا لسه مشترك في المنتدى جديدلانه بصراحه رائع وانا محتاج اوي لحد يفيدني وملقتش احسن من المنتدى الرائع ده بص يا اسلام انا في كلية تربيه عام قسم رياضه وجايب في الثانويه العامه 92% وفي الانجليزي 45 وانا في الفرقه الاولى بس ربنا موفقنيش فيها وكمان انا مبحبهاش وعاوز احول لكلية سياحه وفنادق حلوان وانا عارف ان كده سنه ضاعت عليا بس مش مهم المهم ان انا احول ياريت تقولي ينفع ولا لا ولو ينفه ايه هيا الاجراءات اللي ممكن اعملها ياريت الرد بسرعه لن انا فعلا محتاج لافاده واجراءات التحويل هتبدأ في شهر 8 وشكرا على مجهوداتك الرائعه

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:41 PM.