بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   إبداعات و نقاشات هادفة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=59)
-   -   سلسة يا ترى ايه السبب؟؟متجدد / النقاش الحالى ( الصداقة بين البنات والشباب ع النت ).. (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=445098)

مريم السباعى. 29-07-2012 07:05 AM

واحنا جميعا يشرفنا اننا نلاتقى عند نقطة تجمعنا وانا على ثقة من ذللك ان اى حد كويس بجد بيدخل بقصد انه يعبر عن رئيه يسمع ويستمع اليه ونتعرف على ارءا بعض وهو دة الغرض الاساى من اىحورا

والقوانين او اداب الحوار معمولة علشان الشئ دىة فاتمنى دائما ان يكون عندا نا جميعا الروح دى
لا تحيز
لاتعميم
لا تجازوز للحدود

ومستكملين معاكم طرح مضوعاتكم فى اى شئ لتناقش
تابعوووووووووووونا

Mohamed.A1‏ 29-07-2012 07:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم السباعى (المشاركة 4693846)
بداية يا مناجاة قبل ما نبدى اى مناقشة مش من حق اى عضو يقول لحد حسبانةىالله ونعم الوكيل لمجرد ان قال رئى مخالف معاه فارجو الالتزام يقولعد المناقشة
وشكرا

شكرا لتوضيحك
ولكن حسبنا الله ونعم الوكيل
ذكر لله سبحانه وتعالى
ونوع من التفويض لله فى امر العبد نفسه
لربه سبحانه وتعالى
شكرا

Mohamed.A1‏ 29-07-2012 07:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم السباعى (المشاركة 4693877)
واحنا جميعا يشرفنا اننا نلاتقى عند نقطة تجمعنا وانا على ثقة من ذللك ان اى حد كويس بجد بيدخل بقصد انه يعبر عن رئيه يسمع ويستمع اليه ونتعرف على ارءا بعض وهو دة الغرض الاساى من اىحورا

والقوانين او اداب الحوار معمولة علشان الشئ دىة فاتمنى دائما ان يكون عندا نا جميعا الروح دى
لا تحيز
لاتعميم
لا تجازوز للحدود

ومستكملين معاكم طرح مضوعاتكم فى اى شئ لتناقش
تابعوووووووووووونا

اتمنى مع حضرتك ان الناس تفهم يعنى ايه
نقاش هادف مش سب وقذف فى الناس وخلاص
ياريت نعمل بديننا واحنا نرتاح
تحياتى :d

مناجاةُ النجاةَََِ 29-07-2012 07:12 AM

يا مريم انا مش بقول لحد حسبي الله و نعم الوكيل .. الناس بتتحسسني اني لما اقول " حسبي الله " " لا حول و لا قوة الا بالله " " أستغفر الله " اني بشتم مثلا .. انا قصدي افوض امري لمن بيده مقاليد الامور
يا أخي محمد انا قريت الرسالة مرتين و مسحتها .. هي مين البنت و مين حضرتك؟

Mohamed.A1‏ 29-07-2012 07:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مناجاةُ النجاةَََِ (المشاركة 4693815)
لا الحقيقة تتقال .. معدشي ف شهامة ف الصعيد الا قليل جدااااااا.. و كمان معدش محافظ ع عادات و تقاليد دا بقا كله تقليد ف تقليد

ههههههههههههههههههههه
يا رجل الكلام ده غلط ولا لا...........؟
يا اخى قاعد محافظ وتمام التمام
انت بس من زمان مشفتش حد هناك
انا عاوزك تتكلم اكتر عن رايك ده جيبته
من انهوووووووو حته
تحياتى

مريم السباعى. 29-07-2012 07:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مناجاةُ النجاةَََِ (المشاركة 4693885)
يا مريم انا مش بقول لحد حسبي الله و نعم الوكيل .. الناس بتتحسسني اني لما اقول " حسبي الله " " لا حول و لا قوة الا بالله " " أستغفر الله " اني بشتم مثلا .. انا قصدي افوض امري لمن بيده مقاليد الامور
يا أخي محمد انا قريت الرسالة مرتين و مسحتها .. هي مين البنت و مين حضرتك؟

اولا انا مش فاهمىة انه رسالة الى بتكلمو عليها
ثانيا مدام كلنا متفقين على مبدئ يبقى خلاص مفيش داعى ندى للشيا نانه يوقع بينا احنا كلنا فى الاخر بنتناقش مناقشة هادفة فمنخليش اىشئ بسيط يعمل اى حاجة بينا او يقطع علينا و المناقشة والحورا الهاجف مادم كل حد عارف حدود الحورا كويس

مريم السباعى. 29-07-2012 07:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed.a1‏ (المشاركة 4693892)
ههههههههههههههههههههه
يا رجل الكلام ده غلط ولا لا...........؟
يا اخى قاعد محافظ وتمام التمام
انت بس من زمان مشفتش حد هناك
انا عاوزك تتكلم اكتر عن رايك ده جيبته
من انهوووووووو حته
تحياتى

محمد اولا مناجاة بنت مش ولد ثانيا دة رئيها وهى حرة فى بس طبعا احنا وضحنا انها مينفعش تعمم وتاقول كل الصعيدة وحشين او معندهومش شهامة ولا حضرتك برضته تعمم وتقول كل الصعيدة فل الفل
ووضحنا يجى لسادس مرة بلاش ندخل المواضيع العرقية او التحيز لمحافظة دونةالتانةي او *** دون التانى
كلا له رئيه
الشهامة دى خلق مفروض يحمله كل مؤمن ومسلم عارف دين ربنا كويس اين كان عرقه او لون او اصله
ارجه تكون الفكرة وضحت لنا جميعا
وياريت تفكرو معايا ايه المواضيع التانية الى نفسنا بجد ننقشها ولا اعمل انا اقترحات وانتو تختارو منها

Mohamed.A1‏ 29-07-2012 07:24 AM

فى اعضاء بتحاول افتعال اى مشاكل
فى اى مكان معرفش ليه فاكرين الناس طيبة
ولكن باللى بيعملوه بيحراروا القوة الكامنة داخلنا
الغير محدودة باذن الله
ده موضوع لنقاش احب اعرف فيه راى الاعضاء
:d
تحياتى وشكرا

مناجاةُ النجاةَََِ 29-07-2012 07:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم السباعى (المشاركة 4693895)
اولا انا مش فاهمىة انه رسالة الى بتكلمو عليها
ثانيا مدام كلنا متفقين على مبدئ يبقى خلاص مفيش داعى ندى للشيا نانه يوقع بينا احنا كلنا فى الاخر بنتناقش مناقشة هادفة فمنخليش اىشئ بسيط يعمل اى حاجة بينا او يقطع علينا و المناقشة والحورا الهاجف مادم كل حد عارف حدود الحورا كويس

شيااااااااااطين مييييييييين؟؟ الشياطين متسلسلة و الحمد لله .. و الله انا مش قصدي اتشاكل .. بس بجد الصعيد " لا تعليق" و انا مش بشتم و لا بهين انا بقول اللي شوفته و الله المستعان

مريم السباعى. 29-07-2012 07:29 AM

الموضوع الاول ايه اكتر فترة تؤثر فى حياة الانسان من وجه كل نظر فيكم ولماذا
الموضوع الثانى هل تفتكرو برغم هموم الشارع المصرى بما يحماه من عدم استقرار سواء امنى اوسياى الا انه مزال بيحمل الضحكة فى كل ثانيا قلبه هل تفتكرو روح المرح دى بجد لسة مالية قلوب المصرين ام انها صحكة ولكنها ليست من القلب بسب ما يحمله من هموم

الموضوع الثالث علاقة الاخواة بين الاخ واخته لماذا دائما نجد فيها شئ من الاضطراب او الشدة وال*** برغم انه اقرب انسان اليها فى حمياتها نصحها بعد ابيها ومئا ريئكم فى السوكيات التى يصردها الاخ مع اخته

ها 3 مواضيه اهم كل واحد يقولى نفسه نناقش انا فيهم حاليا

Mohamed.A1‏ 29-07-2012 07:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مريم السباعى (المشاركة 4693902)
محمد اولا مناجاة بنت مش ولد ثانيا دة رئيها وهى حرة فى بس طبعا احنا وضحنا انها مينفعش تعمم وتاقول كل الصعيدة وحشين او معندهومش شهامة ولا حضرتك برضته تعمم وتقول كل الصعيدة فل الفل
ووضحنا يجى لسادس مرة بلاش ندخل المواضيع العرقية او التحيز لمحافظة دونةالتانةي او *** دون التانى
كلا له رئيه
الشهامة دى خلق مفروض يحمله كل مؤمن ومسلم عارف دين ربنا كويس اين كان عرقه او لون او اصله
ارجه تكون الفكرة وضحت لنا جميعا
وياريت تفكرو معايا ايه المواضيع التانية الى نفسنا بجد ننقشها ولا اعمل انا اقترحات وانتو تختارو منها

طبعا بنت او ولد مش مهم النوع
المهم الراى نعبر عنه بصورة جميلة ومقبولة
وطبعا احنا بنحاول بقدر الامكان اننا نتناقش
بشكل هادف وفكرتك يا اختى مريم واضحة
واعتذر للاستاذة لغلط غير مقصود فى النوع
تحياتى وشكرا

مريم السباعى. 29-07-2012 07:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مناجاةُ النجاةَََِ (المشاركة 4693913)
شيااااااااااطين مييييييييين؟؟ الشياطين متسلسلة و الحمد لله .. و الله انا مش قصدي اتشاكل .. بس بجد الصعيد " لا تعليق" و انا مش بشتم و لا بهين انا بقول اللي شوفته و الله المستعان

خلاص صلو على نبى قلنا دى ارررررررررراء ولا يا منجاة المهم شوفو المواضيع الى منزلها عايزة رئى فيها فورا موضيع سخنة

مناجاةُ النجاةَََِ 29-07-2012 07:32 AM

الأول و الثالث .. الاتنين احلي من بعض .. اممممممم مش عارف

مريم السباعى. 29-07-2012 07:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مناجاةُ النجاةَََِ (المشاركة 4693929)
الأول و الثالث .. الاتنين احلي من بعض .. اممممممم مش عارف

لا يا قمر خاول تفكر فكر فك رفكر وادينى قرارك واباقةى كمان يفكر ولا نعمل قرعة مللك وكتابه الى معاه عملة يعملها

مريم السباعى. 29-07-2012 07:34 AM

علفكرة هما كلهم حيتناقشو الحكاية بس فى الترتيب وانا
بقترح الاول

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:07 AM.