بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   بشري لمن لم ياتي لهم قرار التعين رقم53 لأخطاء الاكاديمية اطمنوا الحل هنا أرجو التثبيت (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=291077)

طارق سمير انور 26-02-2011 03:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف رسول الله (المشاركة 3158200)
الاعتصام يوم الاحد ( بعد بكره ) امام وزارة التربية والتعليم بالقاهرة وكل يوم حتى يصدر قرار تعيين للجميع

الاعتصام يوم الاحد ( بعد بكره ) امام وزارة التربية والتعليم بالقاهرة وكل يوم حتى يصدر قرار تعيين للجميع

وسيبك من القال يالله نفسي هيندم ويقول يارتني كنت معاهم

وهو ده الكلام المظبوط غير كده لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالا

ايهاب العراقى 26-02-2011 12:37 PM

ياريت يا جماعه نصبر شويه بس على الحكومه دى و الله يا جماعه الناس شغاله بايدها و رجليها

نجاحو 26-02-2011 01:19 PM

حد يقول الأسماء اللي نزلت في التعينات في مديرية إيه بالضبط؟

Mr. English 26-02-2011 05:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيف رسول الله (المشاركة 3158204)

كلام سليم بس لازم أولاً نشتكي للنيابة الادارية علي الخط الساخن16117 بالتليفون الارضي من أي مكان هم أكدوا أنهم هيحققوا في المشكلة لاتها تعد خطأ ادراي واضح وكمان كلنا هنروحيوم الاثنين ومعنا مجموعة من الصحفيين وبعض البرامج الاعلامية والجميع يتقدم بشكاوي فردية لإدارة خدمة المواطنين التابعة لمكتب الوزير مباشرة ثم نتقدم جميعاً بشكوي مجمعة وعليها توقيعتنا جميعاً نحن المتضررين من أخطاء الأكاديمية التي لم تدرج أسمائنا ضمن المعينين بالرغم من أستيفائنا لكل الشروط ولكن ما منعنا كان خطأهم في أذخل بيانات خاطئة ككتابة أربع موديولات بدل سبعة أو عدم تسجليهم اسمائنا بالسهو
أذا من يوم الاحد عندنا أربع خطوات :
1-شكوي للنيابة الادارية علي الخط الساخن 16117

2- شكوي فردية لكل منا علي حدا لمكتب الوزير

3- شكوي جماعية نتقدم بها جميعا لمكتب الوزير ادارة خدمة المواطنين

4- مخاطبة المسئولين ووسائل الاعلام سواء بالفاكس أو الإيميل ولقد كتبت العديد منها في الصفحات رقم 2 و3 من هذا الموضوع

صلاح العربي 26-02-2011 05:53 PM

معلم مساعد مصري 26-02-2011 09:07 PM

قرر محافظ بنى سويف عدم اعتماد الكشوف الخاصة بالمعلمين المساعدين لتعيينهم على وظيفة معلم ، تلك الكشوف التى ارسلتها الوزارة واعتقد أن عدد هؤلاء المعلمون يقدر ب 2600 ملعم كمرحلة أولى .

كان سبب عدم اعتماد هذه الكشوف تظاهر اكثر من 1600 معلم تنطبق عليهم الشروط ولم يدرج اسمائهم ضمن المرحلة الاولى . وأكدت الوزارة بأن اسمائهم سوف تدرج فى المرحلة الثانية .

أنا شايف أن لو كل المحافظين يعملوا كدا دا هيخلي الاكاديمية تراجع أخطاءها وحق اللي أتظلموا زينا يرجع لينا

وأخوتنا اللي أسمائهم جات بالفعل ميقلقوش هم كدا كدا هيتثبتوا بس اللي هيفرق هو اننا كمان يرجع لنا حقنا

Mr. English 26-02-2011 09:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نجاحو (المشاركة 3159272)
حد يقول الأسماء اللي نزلت في التعينات في مديرية إيه بالضبط؟

معظم محافظات الدلتا

معلم مساعد مصري 26-02-2011 09:42 PM

1 مرفق
ياريت كمان نتصل بجميع فروع الاكاديمية نشتكي ونعرف هم وصلوا إلي إيه بالظبط في حل مشكلتنا وتصحيح أخطائهم ودي جميع التليفونات والفاكسات

Mr. English 26-02-2011 10:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معلم مساعد مصري (المشاركة 3160436)
ياريت كمان نتصل بجميع فروع الاكاديمية نشتكي ونعرف هم وصلوا إلي إيه بالظبط في حل مشكلتنا وتصحيح أخطائهم ودي جميع التليفونات والفاكسات

llممتاز يا ريت كل واحد فعلاً يبتكر طريقة تساعد في حل المشكلة

Mr. English 26-02-2011 10:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة yasser_hassan (المشاركة 3157395)
اقتراح
ان يقوم كل المساعدين المستوفين لكل الشروط والذين لم يتم تعيينهم بالاعتصام امام ابواب الادارات العليمية التابعين لها
ويغلقو ابوابها لحين تعيينهم

إذا ذهبنا للوزارة وقدمنا شكاوي مجمعة لمكتب الوزير هيكون ليه تأثير أقوي خصوصاً ان هتكون فيه وسائل إعلام وصحف يوم الاثنين أمام الوزارة

بالاضافة ان كل واحد فينا لازم يقدم شكوي للنيابة الادارية بالتليفون عالخط الساخن 16117

ayman shamloul 26-02-2011 11:22 PM

ممكن اقول شئ اخر الناس الي ما جاش ليهم قرار تعيين لية ؟؟؟؟؟
لازم يتم تعيينا فوراً بدون اي شروط وبعد ذلك يتم تدريبنا والحصول علي icdl اسوة بكل الوزارت الاخري
وكمان الي اهم من ذلك المرتب علي كدا كام 326.25 جنية ههههههههههههههه
والله حرام
دا مش استغلال للمواقف بس انا شغال في التربية والتعليم بقالي 10 سنوات ولم يتم تعييني وانا كلية تربية
ومعايا 2 مديول
حنفضل كدا لأمته
لازم نفوق لان الي بيحصل مع المدرس دا حرام مش كفاية اقل مرتب في الدولة وكمان اخر ناس يتم تعييننا
طيب لية وعاوز حد يجاوبني

ayman shamloul 26-02-2011 11:31 PM

عاوز رقم فاكس وزارة التربية والتعليم فوراً

aleman 27-02-2011 12:00 AM

شكرا للموضوع

magedhelal 27-02-2011 03:34 AM

يا ترى فى حد فيكم شاف كشوف المعينين بأسيوط

nour mahmoud 27-02-2011 02:26 PM

اللهم انصرنا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:34 PM.