بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   قسم خاص بالمدرسين المتعاقدين (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=134645)

ahmedgamalsms 23-09-2009 07:53 PM

خبر مهم للمعلمين المساعدين: تقرر أن يكــون أخـر موعـد لاستــلام أوراق المعلميــن المساعدين الذين تنطبق عليهم الشروط لدخـول اختبار الترخيص لوظيفــة معلم هو يوم الاثنيــن الـمــوافق 5/10/ 2009م . علماً بأن فروع الأكاديمية فى أنحاء الجمهورية مفتوحة يومياً من التاسعة صباحا إلى

الأمير محمد السيد حمودة 23-09-2009 08:23 PM

يا جماعة الاخصائيين الاجتماعيين المتعاقدين كده مظلومين اه والله مظلومين كيف يضعون الدبلومة التربوى شرط للدخول لامتحان الاكاديمية علما بان الاخصائى الاجتماعى درس المواد التربوية التى درسها طالب كلية التربية واوكيف يتم ذلك والاخصائى الاجتماعى هو اساس التربية وهو القادر على حل مشكلات الطلاب والمدرس يكتفى باالعملية التعليمية والدروس الخصوصية فقط الرجاء من سيادة الوزير استسناء الاخصائيين الاجتماعيين من شرط الدبلومة التربوى لان كدة حرام

(هند) 23-09-2009 08:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأمير محمد السيد حمودة (المشاركة 1629607)
يا جماعة الاخصائيين الاجتماعيين المتعاقدين كده مظلومين اه والله مظلومين كيف يضعون الدبلومة التربوى شرط للدخول لامتحان الاكاديمية علما بان الاخصائى الاجتماعى درس المواد التربوية التى درسها طالب كلية التربية واوكيف يتم ذلك والاخصائى الاجتماعى هو اساس التربية وهو القادر على حل مشكلات الطلاب والمدرس يكتفى باالعملية التعليمية والدروس الخصوصية فقط الرجاء من سيادة الوزير استسناء الاخصائيين الاجتماعيين من شرط الدبلومة التربوى لان كدة حرام

اهلا بيك ياأستاذ محمود ياريت تشاركنا فى الحملة وشكرا لاجابتك الدعوة

ميدو احياء 23-09-2009 10:28 PM

اخلر موعد لتقديم الملفات للاكاديميه يوم 5/10/2009

Mr.Trueman 23-09-2009 11:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدرس متعاقد (المشاركة 1628536)
ويعجبنا فيك أستاذ سمارت حكمتك وفطنتك
ترد بالآيات القرآنية والأحاديث النبوية
وترفق بكل موقف أو موضوع ما يناسبه
من القرآن والسنة والأقوال المأثورة
بارك الله فيك أستاذ سمارت
لكل إنسان من إسمه نصيب

قال تعالى : ( وإن يريدوا أن يخدعوك فإن حسبك الله هو الذي أيدك بنصره وبالمؤمنين ( 62 ) وألف بين قلوبهم لو أنفقت ما في الأرض جميعا ما ألفت بين قلوبهم ولكن الله ألف بينهم إنه عزيز حكيم ( 63 ) ""الانفال""
ربنا ينصرنا على من ظلمنا.جزاك الله خيرا اخى الكريم.

said_math 24-09-2009 12:13 AM

بجد فكرة روووووووووعه؟
بس والله يا جماااعه المتعاقدين دول وانا منهم تايهين ومش عارفين نعمل ايه

والله ربنا يسترها معاااااااااانا

ويسترها فى الاياااااااااااام الى جايه

وعايز اقول حاجه للجماعه اللى بيكلموا بعض ذى الشااااااااات

احنا فى منتدى يا جماااااااااااااااااااااعه

ههههههههههههه

زى القمر 24-09-2009 12:38 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الأمير محمد السيد حمودة (المشاركة 1629607)

السلام عليكم
انا ايضا بضم صوتى الى صوتك وربنا يوفقنا
انا برضه اخصائية اجتماعية واخدت دورة تاهيل تربوى وقالولى ما تنفعش

زى القمر 24-09-2009 12:40 AM

انا تابعة لادارة المنتزه الاسكندرية هل احد من المتعاقدين حصل على تدريب من الاكاديمية
ارجو الرد

مياده3 24-09-2009 01:40 AM

هى الاكاديمية هتكون فاتحة السبت ان شاء الله ياستاذ mmegypt

MUSTAFAEGYPT 24-09-2009 02:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مياده3 (المشاركة 1630526)

ان شاء الله فاتحة والخير

خبر مهم للمعلمين المساعدين:
تقرر أن يكــون أخـر موعـد لاستــلام أوراق المعلميــن المساعدين الذين تنطبق عليهم الشروط لدخـول اختبار الترخيص لوظيفــة معلم هو يوم الاثنيــن الـمــوافق 5/10/ 2009م .
علماً بأن فروع الأكاديمية فى أنحاء الجمهورية مفتوحة يومياً من التاسعة صباحا إلى السادسة مساء من السبت حتى الخميس .

MUSTAFAEGYPT 24-09-2009 02:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مياده3 (المشاركة 1630526)

ان شاء الله فاتحة والخير ده من على موقع الأكاديمية كمان

خبر مهم للمعلمين المساعدين:
تقرر أن يكــون أخـر موعـد لاستــلام أوراق المعلميــن المساعدين الذين تنطبق عليهم الشروط لدخـول اختبار الترخيص لوظيفــة معلم هو يوم الاثنيــن الـمــوافق 5/10/ 2009م .
علماً بأن فروع الأكاديمية فى أنحاء الجمهورية مفتوحة يومياً من التاسعة صباحا إلى السادسة مساء من السبت حتى الخميس .

مياده3 24-09-2009 05:40 PM

جزاك الله خيرا

موري2 24-09-2009 07:52 PM

انا مروة
الاسكندريه
بكالوريوس علوم و تربيه شعبه عامة تخصص رياضيات
تعاقد منذ 2006 و برضه في الابتدائي
كنت بدرس حاسب الي لحد السنة دى اول سنة يخلونى اشتغل رياضيات للصف الثالث الابتدائي و ربنا يستر شكل السنة من اولها مش مظبوطة يعنى مش متفائله خير النهاردة المدير قالي هديكى جدول حساب لسنة ثالثه و انشطة و احبشلك جدول حلو كدة قولت يارب استرررررررر

نفسي اعرف بقي هل لينا اجازات رعايه طفل ؟

موري2 24-09-2009 07:53 PM

نسيت اقولكم معايا شهادة ال icdl بقالها سنة تقريبا

موري2 24-09-2009 07:56 PM

زى القمر انا كمان تابعه لادارة المنتزة التعليميه

انا روحت فرع الاكاديميه النهارده و وديت الورق المطلوب و قالي تعالي 5/10 اسألي عن معاد الامتحان

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:29 PM.