بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

رحييق 16-09-2011 08:21 PM

حضرتك اتأكدت منين أستاذي الفاضل؟؟؟؟؟؟؟؟
أصل المعهد اللى جانبنا الدراسة فيه الأحد وأقاربي مش هيروحوا السبت!
؟؟؟؟؟

اللهم آميـــــــــــــــــــــــــــــــن

قانونية 16-09-2011 08:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ولاء عفيفى (المشاركة 3969763)
اولا الف مبروووك لاخوانا فى الازهر و الاوائل ثانيا نفسى اعرف موضوع تعيين الجاصلين على الماجيستير و الدكتوراه و طلاب المنح اختفى ليه مفيش عنه اى اخبار و الكتور عبد الرحمن كان بيطمنا على طول الحقيقه عدم ظهوره منذ فتره على المنتدى قلقنا جدا لان لما بيكون فى اخبار حلوه لازم نسمعها اولا من الدكتور عبد الرحمن الله يبارك فيه ارجوك يا دكتور عرفنا ايه اخر الاخبار حتى لو مش تمام بس نطمن

نفس السؤال أية اخبار الحاصلين على ماجستير سينضموا لقائمة التعينات ولا اية ؟ ياريت حد يرد بصراحة وتكون معلومتة مؤكدة ونهائية لاننا تعبنا خلاص من الاحباط وخيبة الامل

ا

ramy gama 16-09-2011 08:37 PM

يبدأ غدا السبت العام الدراسى الجديد لنحو 2 مليون ونصف المليون طالب أزهرى موزعين على ما يقرب من 500. 8 معهد على مستوى الجمهورية، حيث يبدأ الطلاب بداية العام الدراسى هذا العام فى يوم السبت والذى كان سابقا إجازة أسبوعية.

وقال لشيخ عبد التواب قطب، رئيس قطاع المعاهد الأزهرية لـ"اليوم السابع" إن الدراسة ستبدأ غدا على أن تعود إجازة يوم السبت من الأسبوع المقبل نظرا لاستكمال أعمال التصحيح للدور الثانى للشهادات الأزهرية، مقررا المرور غدا على مراكز التصحيح على أن يعقبها مرور على طلبة الشعبة الإسلامية المستحدثة بمعهد شبرا الخيمة وباقى الشعب لمتابعة انتظام الدراسة يعقبها المرور على العديد على المعاهد الأزهرية.

وأوضح أنه يجرى الآن استطلاع للرأى فى الإدارات التعليمية التابعة للقطاع بالمحافظات حول إلغاء أو العمل بإجازة السبت، حيث إن هناك بعض المحافظات أرسلت طلبات تطالب بإلغاء إجازة السبت، وهو ما سيتم عن طريق دراسة لجميع رغبات المحافظات.

يأتى ذلك وسط دعوات من معلمى الأزهر بالإضراب عن العمل أول أيام الدراسة وذلك لعدم التثبيت حتى الآن.

http://www.youm7.com/News.asp?NewsID...97&IssueID=168

اسلام الجبالى 16-09-2011 10:32 PM

بعد التحية الطيبة عليكم جميعا ......

ياترى اية اخر الاخبار عن خريجى 2011 .
هل هيكون وضعهم مثب وضع الخرجين
من 2003 الى 2010 ولا اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ramy gama 17-09-2011 12:12 AM

ولا إيه!!!!!!!!!!!!!!!!

ramy gama 17-09-2011 12:31 AM

ربنا يسهل للجميع شوف انت بس الجيش وبعدين ربنا يسهل ويكرم كل الأوائل يااااااااااااااااااااارب

خالد عقيبى 17-09-2011 01:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama (المشاركة 3971554)
الدراسه علي فكره في المعاهد الأزهريه غدا السبت بجميع المعاهد
وكل عام وأنتم بخير وإن شاء الله في شهر 10 نكون كلنا في الكليااات اللهم آميييييييييييين

اللهم امين يا دكتور رامى ربنا يسمع منك واموضوع يخلص فى أقرب وقت

خالد عقيبى 17-09-2011 01:21 AM

هام آخر الأخبار
من سمية الشاطر في 16 سبتمبر، 2011‏، الساعة 11:07 مساءً‏‏

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الإخوة والأخوات
أولا: أتقدم بخالص أسفي واعتذاري للجميع ممن لم أوافيهم بآخر الأخبار سواء علي الصفحة أو اتصلوا بي علي هاتفي المحمول ولم أرد عليهم نظرا للمرض الشديد الذي حل بي بعد عودتي من السفر.
ثانيا: بفضل الله تم الإنتهاء من دراسة الدرجات المالية وتسكين كل في قسمة وكليته مساء يوم الخميس, ولم يتبقي إلا مراجعته المراجعه النهائية من رئيسة القطاع والمكتب الفني لرئيس الجهاز وبعدها يتم إعداد الجواب الموجه لوزارة المالية والذي ينص علي الموافقة النهائية علي الدرجات المالية من رئيس الجهاز المركزي.
ونتمني علي الله تعالي أن يتم الإنتهاء من هذه الأمور يوم الأحد ولو تم الإنتهاء منها إن شاء الله يرسل الجواب لوزارة المالية يوم الإثنين.
ونسألكم الدعاء أن يتم الله علينا الأمر, فالأمر يحتاج لدعاء حضراتكم حيث أن يوم الأحد هو أهم أيام موضوعنا في الجهاز المركزي.
وإن شاء الله سوف نوافي حضراتكم بآخر الأخبار يوم الأحد, وإن احتجنا لإعتصام أمام وزارة المالية فسوف نعلن عنه علي الصفحة بعد اتفاق اللجنه التنسيقية أما الآن فلا داعي لتواجد أحد سواء بالجهاز المركزي أو وزارة المالية.
وأسألكم الدعاء لي بالإخلاص والقبول والشفاء العاجل بإذن الله.

mshamsha 17-09-2011 05:48 AM

ارجو الافاده من الاعضاء
هل يوجد جديد بخصوص تعيين حمله الماجستير والدكتوراه ولا الموضوع اتنسى

أ. محمد احمد عبد الرحيم احمد 17-09-2011 09:36 AM

انا بصراحة مش عارف

أ. محمد احمد عبد الرحيم احمد 17-09-2011 09:38 AM

ياريت لو تعرف تبقى تعرفونى

aa.aa 17-09-2011 04:56 PM

غدا إن شاء الله يتضح الأمر

منى أبو الجود 17-09-2011 08:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama (المشاركة 3971554)
الدراسه علي فكره في المعاهد الأزهريه غدا السبت بجميع المعاهد
وكل عام وأنتم بخير وإن شاء الله في شهر 10 نكون كلنا في الكليااات اللهم آميييييييييييين

آمين يارب العالمين ...........والله يا أخ رامي انا رحت معهدي انهاردة لكن للحق بدون حماس لأن تفكيري كله متعلق بموضوع تعيينا في الجامعة مش عارفة لا قدر الله لو محصلش حاخد وقت عقبال ما انسى ان في يوم من الأيام كنت مرشحة للتعيين في الجامعة........طبعا زي ما حضرتك عارف أحوال المعاهد الأزهرية لا يسر وانا عن نفسي كنت بحاول تأدية واجبي على أكمل وجه لكن دون فائدة .......التلاميذ خصوصا في المرحلة الابتدائية اتعودوا على الغش حتى المجتهد حقوا بيضيع لما تلميذ مستواه اقل منه يغش ويجيب درجة ممكن تكون اعلى من تلميذ ذاكر بجد ......ناهيك طبعا عن الدروس الخصوصية التي تجعل التلميذ مش عايز يقعد في الفصل ومش منتبه لانه عارف ان الدرس حيخده بره .........
عموما ربنا يصلح أحوالهم ...ويخرجنا من هذه القرية الظالم أهلها على خير ........وييسر أمر تعييننا في الجامعة التي هي المكان الصحيح لكل الأوائل...........

منى أبو الجود 18-09-2011 12:57 AM

بشرى لأوائل التربية والتعليم شاهدت الان برنامج على قناة سي بي سي الذي تقدمه لميس الحديدي مستضيفة وزير التعليم العالي معتز خورسيد وصرح فيه بأنه الان يجري تفعيل القرار الذي ينص على تعيين العشرين الاوائل من كل كلية في الوظائف الحكومية والجامعات .............وهذا ما قاله بالضبط وقال ان هذا القرار توقف العمل به من عام 2003 ولذلك سوف يتم بإذن الله تعيين العشرين الاوائل من كل كلية من عام 2003 الى 2010 وجاري الان توفير الدرجات المالية من جهاز التنظيم والادارة .............وهذا الكلام مؤكد على لسان الوزير شخصيا وكان ما ختمت به الحلقة وممكن تحميله من على النت لمشاهدته

El Ninio 18-09-2011 12:58 AM

الله عليكي ... تسلمي ع الخبر الحلو ده
ربنا يبشرك دايما

رحاب كريم 18-09-2011 08:11 AM

لا تنسى ذكر الله

eldeep2012 18-09-2011 08:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى أبو الجود (المشاركة 3976578)
بشرى لأوائل التربية والتعليم شاهدت الان برنامج على قناة سي بي سي الذي تقدمه لميس الحديدي مستضيفة وزير التعليم العالي معتز خورسيد وصرح فيه بأنه الان يجري تفعيل القرار الذي ينص على تعيين العشرين الاوائل من كل كلية في الوظائف الحكومية والجامعات .............وهذا ما قاله بالضبط وقال ان هذا القرار توقف العمل به من عام 2003 ولذلك سوف يتم بإذن الله تعيين العشرين الاوائل من كل كلية من عام 2003 الى 2010 وجاري الان توفير الدرجات المالية من جهاز التنظيم والادارة .............وهذا الكلام مؤكد على لسان الوزير شخصيا وكان ما ختمت به الحلقة وممكن تحميله من على النت لمشاهدته

طيب وايه الجديد ؟؟!!!

boskovice 18-09-2011 12:27 PM

اكد مصدر مسؤل بالتنظيم و الاداره انه سوف يتم تعيين 46 الف من اوائل الخريجين خلال ايام بعد حصر الاماكن الشاغرة وذلك بعد توقف دام سبع سنوات وسوف يتم ذلك خلال ايام وسوف يقوم جهاز التنظيم و الادارة بتنزيل استماره الرغبات على موقعه من اجل ملائها قريبا

المصدر ( المساء )

الف مبروكــــــــــــــــــ

;)

قنديل الشاعر 18-09-2011 12:50 PM

الحمد للة انا حاسس ان فية فرج قريب بازن اللة وانا بشكر كل الناس اللى بتساعد وبتابع الاخبار وبشكر الدكتور عبد الرحمن المنياوى وربنا يوفقنا ان شاء اللة والسلام خاص من ابو ملك

boskovice 18-09-2011 01:09 PM

بعد توقــــــف 7 ســـــــنوات تعييـن 46 ألفا من أوائل خريجي الكليات..خلال أيام

كتب ــ علاء الطويل:
الأحد 18 سبتمبر 2011

أكد د.صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة انه سيتم خلال أيام تعيين 46 ألفاً من أوائل خريجي الكليات منذ توقف التعيينات الحكومية عام .2004
أشار في تصريحات خاصة لـ "المساء" إلي أنه سيتم نشر "استمارة توظيف" علي موقع الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة علي الانترنت للأول والثاني من كل كلية بحيث يقوم كل فرد بملء الرغبات "الجهات التي يود الالتحاق للعمل بها".
أكد أنه سيتم في النهاية حصر الاستمارات ومحاولة تلبية رغبات المتقدمين وفق الأماكن المتاحة.. مشيرا إلي أن الجهاز بصدد تنفيذ الاجراءات الفعلية للتثبيت فور موافاته بالاحتياجات الوظيفية من الوزارات والهيئات العامة ووحدات الإدارة المحلية ورؤساء الجامعات المصرية والمراكز البحثية بالأماكن الشاغرة من الدرجات الوظيفية حتي يقوم بتثبيت أوائل الخريجين عليها. متوقعا أن ينتهي الجهاز من تلقي الخطابات من تلك الجهات في غضون أيام قليلة

المصدر http://www.almessa.net.eg/

نقول الف مبروك مقدما ؟

:).

El Ninio 18-09-2011 03:29 PM

ايه استمارة توظيف للأول والثاني من كل كلية ؟؟
هو هينفع الاستمارة اللي على النت دي ؟؟
تاني حاجة الأول والثاني ؟؟ وباقي الأوائل ولا بيحوروا وهيعينوا الأول والثاني بس ؟؟
ولا الاستمارة دي للأول والثاني بس ع النت والباقي هيملى يدويا في التنظيم والإدارة ؟؟
شيء مش هيبقى منطقي .. هنرجع تاني بقى نحور في الكلام يا صفوت يا نحاس ولا ايه ؟؟

سامح الجعيدي 18-09-2011 03:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boskovice (المشاركة 3977464)
بعد توقــــــف 7 ســـــــنوات تعييـن 46 ألفا من أوائل خريجي الكليات..خلال أيام

كتب ــ علاء الطويل:
الأحد 18 سبتمبر 2011

أكد د.صفوت النحاس رئيس الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة انه سيتم خلال أيام تعيين 46 ألفاً من أوائل خريجي الكليات منذ توقف التعيينات الحكومية عام .2004
أشار في تصريحات خاصة لـ "المساء" إلي أنه سيتم نشر "استمارة توظيف" علي موقع الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة علي الانترنت للأول والثاني من كل كلية بحيث يقوم كل فرد بملء الرغبات "الجهات التي يود الالتحاق للعمل بها".
أكد أنه سيتم في النهاية حصر الاستمارات ومحاولة تلبية رغبات المتقدمين وفق الأماكن المتاحة.. مشيرا إلي أن الجهاز بصدد تنفيذ الاجراءات الفعلية للتثبيت فور موافاته بالاحتياجات الوظيفية من الوزارات والهيئات العامة ووحدات الإدارة المحلية ورؤساء الجامعات المصرية والمراكز البحثية بالأماكن الشاغرة من الدرجات الوظيفية حتي يقوم بتثبيت أوائل الخريجين عليها. متوقعا أن ينتهي الجهاز من تلقي الخطابات من تلك الجهات في غضون أيام قليلة

نقول الف مبروك مقدما ؟

:).

بعد اذنك ممكن توضحلي نقطة الاول والثاني علي كل كلية

losacat 18-09-2011 04:07 PM

ممكن حضرتك توضح نقطة الاول والتانى يعنى ايه؟

مش القرار كان للعشرين وكمان الاول والتانى على الكلية دول خلاص المفروض انهم اتعينوا معيدين؟

قنديل الشاعر 18-09-2011 04:33 PM

يا ناس هو الدكتور صفوت النحاس دة حالف مايسيب الناس تفرح مرة حتى يوم مايقول حاجة لازم تكون مش واضحة اية حكاية الاول والتانى دى ونفس العدد 47000خريج ويوم مقال الخمسة قال 47000هو الرقم دة عملوا حاجة ياناس اقسم باللة احنا تعبنا لو حد فاهم حاجة يفهمنا ابوس اديكو الراجل دة هيموتنى واللة انا كرهتو وكرهت نفسى بسببة حد يوضح اية حكاية الاول والتانى على الكلية دى وفينكو يادكاترة حد يرد علينا

منى أبو الجود 18-09-2011 04:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قنديل الشاعر (المشاركة 3978196)
يا ناس هو الدكتور صفوت النحاس دة حالف مايسيب الناس تفرح مرة حتى يوم مايقول حاجة لازم تكون مش واضحة اية حكاية الاول والتانى دى ونفس العدد 47000خريج ويوم مقال الخمسة قال 47000هو الرقم دة عملوا حاجة ياناس اقسم باللة احنا تعبنا لو حد فاهم حاجة يفهمنا ابوس اديكو الراجل دة هيموتنى واللة انا كرهتو وكرهت نفسى بسببة حد يوضح اية حكاية الاول والتانى على الكلية دى وفينكو يادكاترة حد يرد علينا

يا جماعة ملكوش دعوة بكلام صفوت النحاس ده ...........لان الوزير معتز خورشيد لسه مأكد امبارح في التليفزيون على تعيين العشرييييين الاوائل من كل كلية من 2003 ل 2010 وربنا يوفقكوا للخير ان شاء الله

ramy gama 18-09-2011 07:22 PM

النهارده لم يحدث شيء في التنظيم وسيتم المراجعه غدااااااااااااااا للورق
و ارساله الي الماليه فور مراجعته
.... والله المستعان

منى أبو الجود 18-09-2011 07:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ramy gama (المشاركة 3978771)
النهارده لم يحدث شيء في التنظيم وسيتم المراجعه غدااااااااااااااا للورق
و ارساله الي الماليه فور مراجعته
.... والله المستعان

السلام عليكم يا أخ رامي وألف مبروك لنا جميعا بس يا ترى ايه سبب التأخير انهاردة ليه لم يتم مراجعة الورق لعله خير

د.عبدالرحمن المنياوي 18-09-2011 07:42 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

إخوتي الأفاضل في هذا المنتدى المحترم ...

أعتذر عن غيابي الفترة الماضية لظروف سفري خارج البلاد لحضور مؤتمر دولي هام بتخصصي ..

والآن أرحب باستفسارات الإخوة والأخوات شاكرا كل من سأل عن وقت غيابي وأدام الله المحبة بيننا ..

ajeebmido22 18-09-2011 07:46 PM

الف حمد لله على سلامتك يا دكتور عبد الرحمن

ياريت تفهمنا ايه قصد صفوت النحاس بتعيين الاول والثانى فقط فى اوائل الجامعات؟؟؟

خليل المسيرى 18-09-2011 08:23 PM

يا جامعه الى الان لم يعرف أى اخبار بما حدث داخل التنظيم ومازالت اللجنة المتابعه لم تعلن عن آخر الأخبار لكن كل ما عرف أن الوراق على وشك الانتهاء وكلنا على أمل ان نسمع غدا خبر يفرح قوبنا ويصدق الرؤساء فى أقوالهم

ahmed m saeed 18-09-2011 08:27 PM

ياريت يا سمية الشاطر تطمنينا على اوائل الازهر

ياريت يا سمية الشاطر تطمنينا على اوائل الازهر ال6127 اللى الجامعة بعتتهم الجهاز هل وافقو علي تعيينهم معيدين ولا لسه حد يفيدنا يا جماعة بالله عليكم اى حد عند فكرة يقولنا

ahmed m saeed 18-09-2011 08:31 PM

ياريت يا د/عبد الرحمن تطمننا على اوائل الازهر ال6127 اللى الجامعة بعتتهم الجهاز هل وافقو علي تعيينهم معيدين

mo2ns 18-09-2011 08:54 PM

للدكتور عبد الرحمن

انا متابع المنتدى من فترة طويلة وتراودنى عدد من النقاط بخصوصك ارجو ان تتكرم وتشرحها

1- حضرتك نادر ما بتقوم بالرد على اى رجل بخصوص اى سؤال ولو رديت بيكون رد اهو بالعافية ولكن على الجانب الاخر نجد سرعة الرد مع الجنس الاخر وبيكون كمان مزاجك عال العال وبتهزر.

2- تغيب فترات طويلة وتقول النت كان فاصل ومرة تقول كنت فى مؤتمر علمى فى مدغشقر او السنبلاوين ومرة تعتذر بأن كاوتش العربية عملها معك وكأن ذلك يمنعك على الدخول على النت. سبحان الله.

3- ياريت توضحلنا مين انت بالظبط. وبتشتغل ايه .
( مجرد خريخ ام دكتور ام ماذا ).
مرة تقول انا كنت فى اجتماع مع الوزير ومرة تقول انا اعمل فى جامعة المنيا.

ياريت توضح كل هذه الاسئلة
لو مش رديت هعتبر سؤالى الاول هو نفسه الاجابة عن كل اسئلتى
اى عبقرى تانى عايز يعمل فيها الواد الفت
ويدافع عن الدكتور عبد الرحمن يخليه فى حاله هو عنده والله لسان ويعرف يرد كويس.
انا واثق ان فيه منافقين هيتكلموا ويردوا ويدافعوا بكل استماتة. ياريت يكون الرد للشخص الموجه له السؤال

( ملحوظة ) دى مجرد اسئلة بريئة تحتاج للرد مش اكتر من كده

El Ninio 18-09-2011 10:39 PM

لا حول ولا قوة إلا بالله

طبيعي ان ناس كتير ترد عليك هنا
ومش نفاق لا سمح الله
ولا بيحاول يعمل فيت ؟؟ هيعمل فيت ليه يعني وايه السبب ؟؟
ياريت يكون كلامك محترم شوية عن كدة ومن غير سخرية
يعني ايه تتهم اي حد يحاول يدافع عن شخص بانه منافق
هينافقه ليه يعني ؟؟ محدش ليه مصلحة معاه
فيه ناس كتير هنا تعرفه شخصيا
وطبيعي ان الناس تدافع عنه
لأن محدش شاف منه غير كل خير بصراحة
ومش صحيح كلامك انه بيرد ع البنات والشباب لأ
انا من ساعة ما دخلت المنتدى هنا وقبل ما اسجل كنت متابع بردو
الراجل مابيتأخرش عن حد ... ولد او بنت
وغير كل ده هو هيرد عليك بنفسه

وكلمة أخيرة حسبي الله ونعم الوكيل فيك لو غلطت فيا في غيابي

ramy gama 18-09-2011 11:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى أبو الجود (المشاركة 3978795)
السلام عليكم يا أخ رامي وألف مبروك لنا جميعا بس يا ترى ايه سبب التأخير انهاردة ليه لم يتم مراجعة الورق لعله خير

خير أخت مني ان شاء الله .....الأعداد كبيره علي فكره وبعدين بتتراجع من الموظفين ...وبعدين تتراجع تاني من المكتب الفني ..وبعدين بتتراجع تاني من رئيسة القطاع ..وبعدين تعتمد
وبقول تاني الأعداد كبيره إن شاء الله علي الأربعاء بالكتير هتكون في الماليه

<< خدو الخبر دا ::: تم تعيين حوالي 150 معيد من كلية الطب وتم استلامهم العمل الأسبوع اللي فات
بس هما ما كانوش معانا في الحصر.
..وان شاء اله الورق في الماليه ما هو إلا روتين وبس ولايأخذ وقت إطلاقا

بس يطلع من التنظيم بس ...... والله الموفق والمستعان

محمود المصري 2010 18-09-2011 11:53 PM

عفواً أعضاء المنتدي الكرام

أستأذن الجميع وبالأخص دكتور / عبد الرحمن وجميع أعضاء المنتدي الكرام بالرد علي الزميل في ثلاث كلمات :
(((((((( إنت مال أهلك !!!!! )))))))))))
وشكراً

سامح الجعيدي 19-09-2011 12:19 AM

الف حمد الله علي السلامة يادكنور عبد الرحمن

ونرجو من سيادتكم بتوضيح خبر نشر اليوم بجريدة المساء بتعيين الاول والثاني عل كل كلية

ramy gama 19-09-2011 12:23 AM

لن ارد عليك إلا بكلمتين فقط <<< إتق الله >> ولا ترمي الناس بالباطل

amralaraby 19-09-2011 12:29 AM

ياريت ياد/ عبدالرحمن توضحلنا الخبر المنشور فى جريدة المساء بخصوص تعيين ال20 الاوائل ....................... وحمدالله على السلامه .

eldeep2012 19-09-2011 12:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo2ns (المشاركة 3979132)
انا متابع المنتدى من فترة طويلة وتراودنى عدد من النقاط بخصوصك ارجو ان تتكرم وتشرحها

1- حضرتك نادر ما بتقوم بالرد على اى رجل بخصوص اى سؤال ولو رديت بيكون رد اهو بالعافية ولكن على الجانب الاخر نجد سرعة الرد مع الجنس الاخر وبيكون كمان مزاجك عال العال وبتهزر.

2- تغيب فترات طويلة وتقول النت كان فاصل ومرة تقول كنت فى مؤتمر علمى فى مدغشقر او السنبلاوين ومرة تعتذر بأن كاوتش العربية عملها معك وكأن ذلك يمنعك على الدخول على النت. سبحان الله.

3- ياريت توضحلنا مين انت بالظبط. وبتشتغل ايه .
( مجرد خريخ ام دكتور ام ماذا ).
مرة تقول انا كنت فى اجتماع مع الوزير ومرة تقول انا اعمل فى جامعة المنيا.

ياريت توضح كل هذه الاسئلة
لو مش رديت هعتبر سؤالى الاول هو نفسه الاجابة عن كل اسئلتى
اى عبقرى تانى عايز يعمل فيها الواد الفت
ويدافع عن الدكتور عبد الرحمن يخليه فى حاله هو عنده والله لسان ويعرف يرد كويس.
انا واثق ان فيه منافقين هيتكلموا ويردوا ويدافعوا بكل استماتة. ياريت يكون الرد للشخص الموجه له السؤال

( ملحوظة ) دى مجرد اسئلة بريئة تحتاج للرد مش اكتر من كده

بصراحة من خلال كلامك وأسلوبك اللى يرد عليك يبقى غلطان وأتمنى من أعضاء المنتدى تجاهل هذا الكلام وبطالب المسؤليين فى المنتدى بحذف صاحب التعليق يعنى ده جزاء الراجل انه واقف جنبنا وبيساعدنا
وبعدين انت تقصد ايه بكاوتش العربية ؟؟!! قصدك تقول انك شغال ميكانيكى..... لا تعالالى ........ هتلاعبنى بالالفاظ هلاعبك أنا عارفك ياعدوى هههههههههههههههههه والله انت بتفكرنى بعمرو مصطفى

boskovice 19-09-2011 12:34 AM

موضوع تعيين العشرين الاوائل دة قرار نهائى وجارى تنفيذة محدش يشك او يقلق فى التعيين

اما موضوع الاول والتانى دى محدش يعرف يجاوب علية غير النحاس باشا لانة وضح جزء من اللكلام

ومش رضى يفهمنا ويوضحلنا هو يقصد اية بيهم

الله اعلم :d

alaarabie 19-09-2011 06:15 AM

لصديقي العزيز الدكتور عبد الرحمن المنياوي من فضلك:

كن كالنخيل عن الأحقاد مرتفعا...يرمي بصخر فيلقي أطيب الثمر.

لا تلقي بالا لمثل هذه الإدعاءات الكاذبة التي لا تصدر من حاقد أو جاهل ثم أنك لست موظفا عند أحد في هذا المنتدي ولك كامل الحق والحرية أن تختفي لفترات أو أن تظهر علينا من جديد وتكتب مرة أخري في المنتدي حتي دون إبداء أية أعذار،وذلك لأنك حر ومن يتكرم بإعطائك هبه أو عطية أو راتب شهري فليخبرنا حتي نخصم من راتبك المدة التي تغيب علينا فيها ونرضي بذلك الأخ اللي بيخبط شمال ويمين

قانونية 19-09-2011 07:39 AM

أصحاب المنتدى الكرام محدش لية عايز يرد على سؤالنا لية لية ؟ الحاصلين على الماجستير والدكتوراة هينضموا لقرار تعين الاوائل ولا اية
نرجو الرد والافادة بالله عليكم

wafa2 19-09-2011 10:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قانونية (المشاركة 3980601)
أصحاب المنتدى الكرام محدش لية عايز يرد على سؤالنا لية لية ؟ الحاصلين على الماجستير والدكتوراة هينضموا لقرار تعين الاوائل ولا اية
نرجو الرد والافادة بالله عليكم

المفروض ان الحاصلين على الماجستير والدكتوراه وطلاب المنح من ضمن التعينات اللى تم التصريح بها ولكن مشكلة هذه الفئة ان تعينها هيكون داخل الجامعات وطبعا الاماكن الشاغره او بمعنى اصح المصرح بيها من الجامعات اقل من عدد الفئة دى ولذلك فى حوارات كتييييييييييييييير تجرى يعنى مره قالوا ان فى حوالى 3000 درحة تقريبا والعدد الكلى 6 الاف ومره قالوا ان الدرجات بتزيد بس اخر كلام سمعته ان طلاب المنح هيتم تسكينهم بالامر المباشر ودى لسه مش عارفه ظهر ولا لا ودى يقدر يفيدنا فيه د عبد الرحمن وبما انى اعتقد انك مش من ضمنهم فالباقى وضعهم كتالى
هيتم تعيين الكل فى الجامعات الخكوميه والخاصه فى حلال مدة سنة على 3 مراحل واللى فهمته ان المرحلة الاولى هتبدا كمان شهر او اقل قليلا او اكثر قليلا محدش عارف الصراحة وهيتم الاعلان فيها عن الاماكن المتاحة فى الجامعات بس هيكون بطريق الاعلان وكل واحد من حقه يقدم فى اى جامعه وطبعا هيحصل مفاضله بين المتقدمين هتقوليلى على اساس ايه هقولك محدش يعرف واعتقد ان المفاضله هتكون لها اليه بكل جامعه او كل اعلان يعنى وربنا يستر ومتتفصلش الاعلانات على مزاج الكليات
صدقينى هو دى الوضع الراهن ومحدش يعرف هيبدوا امتى ولو فى اى جديد هيتم الاعلان عنه فورااااااااااااا

wafa2 19-09-2011 10:13 AM

بس انا كان لى سؤل غريب شويه
انا من ضمن الحاصلين على الماجستير ومن ضمن اللى هيتعيموا فى اوائل الجامعات وبما ان يقال ان التعيين قريب يعنى هنقول هتعيين فى خلال شهرين تلاتة وساعتها هنتقل فى قائمة الماجستير من خانة حاميلن الماجستير الغير معينين للحاملى المعينين فهل ساعتها هيكون فى فرق فى المفاضله فى اعلان الجامعات؟؟؟؟ مش عارفه حد فهم سؤالى ولا لا بس لو حد فهمه وعنده الاجابه ياريت يتفضل بالرد على وربنا يكتب لنا الخير
طبعا انا مسكت نفسى بالعافيه انى مردتش على الاخ اللظيف اللى كاتب الكلام فوق بس ياريت يخليه فى حاله ولا يقذف الناس بالباطل وطبعا د عبد الرحمن مش محتاج انه يرد عليه لانه ارقى من هذه التفاهات وشغل العيال

د.بتول 19-09-2011 10:16 AM

د.عبد الرحمن شكله زعل ؟
حسبي الله ونعم الوكيل فيك وبعدين كنت ريحت نفسك خالص ومتدخلتش الموضوع ولا سجلت من اصله انت شكلك سجلت علشان تقول الكلمتين دووول

كل سنه وانتو طيبين 19-09-2011 12:11 PM

السيد الفاضل- د عبد الرحمن المنياوى بعد التحيه يحزننى كثيرا ما قرأته عنك من هذا التافه لكن الطبيعى ان شخص كهذا لانهمتم به ولو كنا نعلم ماسيكتب ماكنا قرأناه ولكن حدث ماحدث ويحزننى اكثر ان يشغل هذا التافه ورايه الشخصى الذى لم يحالفه التوفيق فيه ولو جزء بسيط من حيز تفكيركم ارجو منك عدم الرد عليه لانه ياسيدى لايستحق عناء الرد عليه. برجاء قبول احترامى وتقديرى لشخصكم الكريم (عماد)

محمد عبد الحميد بدوي 19-09-2011 12:55 PM

ان الله لا يضيع أجر من أحسن عملا

لا اله الا أنت سبحانك اني كنت من الظالمين
يا رب أنصرنا وثبت أقدامنا ولا تخيب رجائنا يا مجيب الدعوات أجب دعائنا

د.بتول 19-09-2011 01:13 PM

طمنا يا دكتور ارجوك ايه الجديد؟

رحاب كريم 19-09-2011 01:23 PM

اصلا ال اتكلم ده ماهو الا عربجى المفروض ما يتعاملش غير مع الحيوانات رغم انى كده اتسببت فى انى جرحت مشاعر العربجيه بسبب انضمامه ليهم .وخلى بالك مش بس الولاد ال هيردو عليك لما تغلط فى الراجل المحترم ده .ربنا يجازيك عنا خير ياد.عبد الرحمن.

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:37 PM.