بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية العلوم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=166)
-   -   ملزمات مواد الفرقه الأولي....متجدد دائما ان شاء الله (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=69709)

***star*** 12-10-2008 01:21 PM

انا خلاص ان شاء الله هنزل الأسبوع الجاي كل ملزمات العملي لكل مواد أولي علوم وكمان هنزل الرياضيات لأن ناس كتير طلبوها مني....وبعد كدا اللي هيطلب مني ملزمه شرح لأي ماده هحاول اجيبهاله في اقل من اسبوع......

الي اللقاء مع مفاجأت العملي والرياضيات .....

ghatoarya 13-10-2008 05:42 PM

ياريت تجيب رياضه لعلوم طنطا

prof.wessam 13-10-2008 07:01 PM

انا في علوم حلوان

وللأسف مادة التحليل الرياضي محضرتش فيها خالص و كلامها صعب جدا يا ريت حل للموضوع ده

***star*** 13-10-2008 10:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ghatoarya (المشاركة 828584)
ياريت تجيب رياضه لعلوم طنطا

قريب هتكون موجوده باذن الله....

***star*** 13-10-2008 10:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prof.wessam (المشاركة 828673)
انا في علوم حلوان

وللأسف مادة التحليل الرياضي محضرتش فيها خالص و كلامها صعب جدا يا ريت حل للموضوع ده

دي ماده دي ولا مستيكه طالعه جديد؟....

انا الصراحه مسمعتش عنها قبل كدا...ياريت تقوليلي بتدرسو فيها ايه الماده دي...

prof.wessam 14-10-2008 08:48 PM

والله معرف عشان محضرتش فيها بس هي غالبا زي الجبر

usama_mustafa 17-10-2008 10:15 PM

شكرااااااااااااااااااااااااااااا دكتور اسلام ولكني انتظر منك الكثير انا لسه طالب في اولي علوم جيلوجيا ممكن توجهني لكي استفيد بعطائك وكتبك لأني مش عارف اتعامل معها او استفيد منها كما اتمني وببساطه الأنجليزي عاملي مشكله كبيره فلو سمحت ممكن توجهني وشكراااااااااااااااااااااااااااااااااااا وتحاول تشرح كتبك شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااا وكيفية استخدمها شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااا وتكتب كل تخصص مفيد ليها هذه الكتب والدروس والمحاضرات اللي حضرتك تكتبها وربنا يكرمك يااااااااااااااا رب

Travel 19-10-2008 06:54 PM

يارييت فعلا يا اسلام مادة التحليل الرياضى
دى مادة اسمها كده

اللى خدناه فيها
النهايات والمتتابعات والمتباينات

وحاجة كمان انا مش فاهماها خااالص
ده بغض النظر عن بعض الحاجات الدوك/ شرحها:romarioxp6:

دى مادة ملهاش علاقة بالديناميكا او الاستاتيكا او الجبر والتفاضل والحاجات دى

(بالنسبة لقسم الفيزيا)

amany kuw 21-10-2008 09:32 PM

hey, 1st thx for this topic..nd and i had a problem in downloading the files so please just tell me how to get it? thx once more

prof.wessam 07-11-2008 12:19 PM

انا عرفت ان مادة التحليل الرياضي زي ماده رياضة 2 في علوم القاهرة

***star*** 08-11-2008 09:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prof.wessam (المشاركة 878076)
انا عرفت ان مادة التحليل الرياضي زي ماده رياضة 2 في علوم القاهرة

حاضر هشوف ولو فعلا لقيتها هنزلها علي المنتدي....معلش مشغول شويه علشان الميد تيرم بقي وكدا...

soso18 01-08-2012 01:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ***star*** (المشاركة 732992)
بسم الله الرحمن الرحيم
اصدقائي طلبه وطالبات كليه العلوم,
انا نويت ان شاء ربنا اني انزل مناهج كليه العلوم في جميع الفرق الدراسيه لها....والمناهج واحده علي مستوي معظم العلوم بتتغير فيها حاجات بسيطه, انا في الموضوع ده هنزل ملفات بي دي اف لملزمات اي ماده انتو تختاروها , او تطلبوها مني ,,وان شاء الله هنكون مع بعض طوال السنه الدارسيه ,,وهنناقش بردو في نفس الموضوع المشاكل اللي هتقابلنا في المذاكره..وهححاول احلهالكم بأذن الله...

تيجي نبدأ بماده لذيذه اوي .................ها يللا؟؟؟.....طيب هي ماده الحيوان ...الماده دي بيدرسها الطلاب اللي دخلو بيولوجي.......يعني علمي علوم......مكونه من فروع (((هستولوجي + سيتولوجي+ فسيولوجي)))) وانا النهارده هنزلكم الفسيولوجي

وده الرابط

http://www.zshare.net/download/18047374cd0a7f86/

وهنستكمل مع بعض لاحقا ان شاء الله...بقيه المناهج لجميع الفرق...وده حسب المواد اللي هتطلبوها مني طبعا..

بعد اذن حضرتك انا كنت بدور على اى محاضرات و لما لقيتها مش راضيه تفتح .... انا عايزه اولى علوم بيولوجى ضرورى جدا ... وشكرا

*مسلمة مصرية* 02-08-2012 02:13 AM

انا اسفة جدا بس ولا رابط فتح معايا وأنا محتاجة المحاضرات جدااااااا
شكرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااا على هذا المجهود الرائع

أحمد أبو تميم 16-09-2012 01:10 PM

لو سمحتم مفيش اى رابط من الروابط دى شغال

nessma dreams 17-09-2012 10:40 PM

ماااااااافيش اي راااابط شغااال

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:01 AM.