بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية الصيدلة (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=525)
-   -   يا خبر بفلوس (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=153342)

mahmoud ahmed2 15-09-2009 05:21 AM

وعن الجزء السابع اللى هو بعنوان فكاهه واللى هيتجدد منه فقط فى هذه الجوله النكته
نكته الجوله الثانيه خاصه بالازواج
:av4056bb7jp3:واحد نايم جنب مراته فسمعت صوت، بتقوله يا راجل قوم يا راجل فى حرامى فى الصاله، قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، قالتله يا راجل فى حرامى فى اوضه النوم قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، وبعدين قالتله يا راجل حرامى شالنى وماشى قالها روحى ماتخفيش سايبة فى البيت سبع:av4056bb7jp3:
هذه النكته
1/بايخه
2/حلوه
3/حلوه اوى

mahmoud ahmed2 15-09-2009 05:29 AM

ميرسى اوى يا موكى على تعليقاتك الظريفه
وانت كده علقت عن كل حاجه مطلوبه فى الجوله الاولى ماعدا رايك فى الاستفتاء اللى هو فى الجزء الثالث من موضوعنا والخاص بطرح السؤال اتمنى اشوف اجابتك بنعم او لا وقدامك اسبوع ليوم الاحد ليتم نشر النسبه على التصويت
وبكده يا جماعه بعد ماتم كتابه الجوله التانيه من الاخبار
نتيجه التعليق على نكته الجوله الاولى من الاخبار (حلوه) وده من قبل لبنى وموكى وينتهى التعليق على هذه النكته فقط
واتمنى الزوار يعلقوا بقى على نكته الجوله التانيه قبل نشر اخبار الجوله التالته
ويارب اخبار الجوله التانيه تعجبكم ومتنسوش يا جماعه التعلييق مستمر فقط فى الجوله الاولى على الكاريكاتير والصوره حتى يوم الاحد يتم اختيار افضل التعليقات

Moky 15-09-2009 05:33 AM

[quote=mahmoud ahmed2;1601234]

هل تؤيد تأجيل الدراسة هذا العام بسبب أنفلونزا الخنازير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

1/نعم
2/لا
3/لا اهتم[/
لانه قرار عشوائي غير مدروس يعني مش متاخد على اساس وبعدين حيقعودوا يأجلوها لحد امتى يعني لو اجلوها كتير حنلحق ناخد حاجة وله نمتحن وله كده؟ مش عارفة الوضع حيبقى الزاي ومش بعيد بعد كده يرجعوا يقولو ده كان قرار غلط
quote]

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud ahmed2 (المشاركة 1603275)
بعد كده هنقول اهم اخبار الجزء التانى واللى خاصه بالفنون والمنوعات
واول خبر بعنوان

مطالبات الكترونية تطالب عمرو دياب بقراءة القرآن بصوته

وعن تفاصيل الخبر
دشن عدد من جمهور ومعجبي الفنان عمرو دياب مجموعات على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك" تطالبه فيه بقراءة القرآن بصوته وتسجيل هذه القراءة وبثّها على الإنترنت أو طرحها على "سي دي" وكاسيت.
وقال أعضاء المجموعة " نحن كشباب نحلم بأن نستمع للقرآن الكريم بصوت عمرو دياب فنحن نحبه ونحب صوته، وإذا قرأ عمرو القرآن بصوته فسيكون وسيلة جيدة لتقريب عدد كبير من الشباب من قراءة القرآن الكريم، خاصة وأن كثيراً من الشباب لا يقرؤن القرآن إلا نادراً وإذا تذكروه يتذكروه في رمضان فقط".
وأضافت المجموعة " فكرنا باعتبارنا في شهر رمضان الكريم وفيه ناس كتير ما بتعرفش تستفيد بهذا الشهر الاستفادة الصح في وسط الهوجة الإعلامية من مسلسلات وبرامج لا حصر لها، وفيه ناس كتير بتبقى بعيدة عن القرآن ومش بتسمعه ولا بتقراه باستمرار، خاصة في ظل سيطرة الأغاني على شوارعنا ومعظم بيوتنا.. وكمان مع انتشار قرّاء القرآن اللى ممكن تكون أصواتهم لا تثير إعجاب الناس بهم لذلك فكرنا إزاي نعكس الأمر ونفكر في طريقة تخلي الناس تسمع القرآن من حد كلنا بنحبه أو على الأقل له شعبية كبيرة بين جمهور الشباب".
وأكدوا "علشان كده إحنا بنوجه دعوتنا للفنان عمرو دياب في أن يُفكر في قراءة القرآن بصوته وتسجيله علشان يكون هو حلقة الوصل أو الطريق اللي يوصلنا لهدفنا بين أننا نسمع القرآن دايماً في كل مكان وبين أننا نسمعه من حد بنحبه .. وأكيد لو سمعناه مرة علشان صوته هو هنسمعه بعد كده علشان قيمة وعظمة القرآن نفسه

بصراحه يا جماعه انا اضايقت من الخبر ده جدا لان انا حاسس انه عيب وحبيت اشوف رايكم فيه

انا برضة اضايقت من الخبر ده لان عمرو دياب حتلقيه ما يعرفش يقرأ بالتجويد،
القرآن مش زي أي حاجة بنقرأها في شروط وآداب في القراءة
وكمان شايفه ان ده مش حيقرب الشباب و له حاجة من القرآن لانهم حينشغلوا بالصوت واللي بيقرأ أكتر من القرآن ،وما شاء الله في قراء للقرآن اصواتهم جميلة وقراءتهم صحيحة زي الشيخ مشاري بن راشد يعني فيه الأقدر من عمرو دياب بكتير
لي عودة إن شاء الله

mahmoud ahmed2 15-09-2009 05:36 AM

انتظروا الجوله الثالثه من الاخبار ان شاء الله فى تمام الساعه الرابعه عصرا مع تمنياتى بالتوفيق للجميع
اخوكم طموح الفارما د/محمود احمد

mahmoud ahmed2 15-09-2009 05:43 AM

ميرسى يا موكى على اهتمامك بالموضوع وتعليقاتك والتصويت كمان
وميرسى اوى لكل الناس اللى شجعونى وعجبتهم فكره الموضوع

mahmoud ahmed2 15-09-2009 12:50 PM

ايه يا جماعه انتم كسلانين كده ليه الناس بتدخل تقرا وخلاص بدون ما تضيف التعليق والتعليق ده هو اللى هيخلينى اذا كنت اكمل ولا لا لانكم بتشجعونى بيه وبتحسسونى ان الموضوع عجبك اتمنى من كل الناس اضافه التعليقات المطلوبه
وجزاكم الله كل خير

mahmoud ahmed2 15-09-2009 01:04 PM

مستنى الردود يا جماعه ومينفعش اضيف اخبار جديد الا لما احسن ان السابقه لها اتقرت وانا متهيالى اللى عجبته الفكره بيزور الموضوع اكتر من مره ويارب دايما يفضل الموضوع عند حسن ظنكم

mahmoud ahmed2 15-09-2009 05:29 PM

لسه يا جماعه لم يتم اضافه اى تعليقات جديده
ولم اشعر بان فى ناس مهتمه بالتعليق على الموضوع
مع انه هيبقى احد النشاطات الطلابيه الهامه فى الجامعه
وادينا بندرب نفسنا عليه
وبالتالى انا هضطر مضفش اى اخبار جديده الا بعد التعليقات
يعنى ممكن نضيف اخبار كل 12 ساعه مثلا يعنى مرتين يوميا على ما الزوار الكرام يزورو الموضوع

mahmoud ahmed2 16-09-2009 01:32 AM

يعنى ينفع كده يا جماعه هو ده تشجيعكم للموضوع
من الساعه 6 صباحا لم يتم اضافه اى تعليق مطلوب او حتى غير مطلوب
بجد انا زعلان
زى مايكون الموضوع مش عاجبكم

ahmed_nadder2003 16-09-2009 03:49 AM

انت بجد عملت مجهود كبير اوى اوى يا محمد ربنا يجزيك ان شاء الله خير على قد نيتك والسلام عليكم

ahmed_nadder2003 16-09-2009 03:54 AM

معلش انت اسمك محمود مش محمد احوليت انا شوية معلش متخدش فى بالك

lobna24 16-09-2009 04:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud ahmed2 (المشاركة 1603481)
وعن الجزء السابع اللى هو بعنوان فكاهه واللى هيتجدد منه فقط فى هذه الجوله النكته
نكته الجوله الثانيه خاصه بالازواج
:av4056bb7jp3:واحد نايم جنب مراته فسمعت صوت، بتقوله يا راجل قوم يا راجل فى حرامى فى الصاله، قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، قالتله يا راجل فى حرامى فى اوضه النوم قالها يا شيخه نامى جنبك سبع، وبعدين قالتله يا راجل حرامى شالنى وماشى قالها روحى ماتخفيش سايبة فى البيت سبع:av4056bb7jp3:
هذه النكته
1/بايخه
2/حلوه
3/حلوه اوى

هههههههههههههههههههههههههههههه
حلوه اوووى والله

lobna24 16-09-2009 05:07 AM

الف شكر ع الموضوع وع المجهود

mahmoud ahmed2 16-09-2009 11:30 AM

ميرسى اوى يا لبنه انت بتعليقك عالنكته تبقى قفلتى باب التعليق عالجوله التانيه ويتم اضافه الجوله التالته من الاخبار عاوزك معايا كده يا دوك على طول بترفعى من روحى المعنويه

mahmoud ahmed2 16-09-2009 11:33 AM

وبالنسبه للدكتور احمد نادر بليز طبعا بعد ما اشكرك على ردك
اتمنى من حضرتك انك تضييف تعليقاتك على الكاريكاتير والصوره والنكته الجديده اللى هتبقى فى الجوله التالته ويمكن تعليقك يبقى اظرف تعليق
واتمنى كمان اضافه اجابه عالسؤال الخاص باستطلاع الراى
يارب تفهمنى وارجو من حضرتك تنفذ طلبى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:13 PM.