بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   قسم خاص بالمدرسين المتعاقدين (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=134645)

Mr.Trueman 15-09-2009 02:20 AM

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

Signore.Ahmed 15-09-2009 02:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emtaha2010 (المشاركة 1598691)
مازالت سلسلة العذاب والمعاناه مستمره للمتعاقدين في الازهر الشريف
وحسبنا الله ونعم الوكيل

خبر سيئ :stickjo4:

مازال الخصم من مرتبات المتعاقدين مستمرا (قبضت مرتب شهر 9 زي شهر 8 أي 310,25 جنيها)

:abdoog8: :giljotiiniug3:

أنا فى واحد لسه قايلى أن مرتبات المتعاقدين الجدد 100 جنيـــه فقط !!!!!!!!!!!!!! :(

هل الكلام ده حقيقى ، أنا لسه همضى على العقد :(

MUSTAFAEGYPT 15-09-2009 05:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مياده3 (المشاركة 1600355)
mmeegypt
ممكن اسال حضرتك اخر ميعاد للتقديم فى اكاديمية دمياط امتى سمعنا انه الاسبوع دا الكلام دا صح
جزاك الله خيرا

هما لسة محددوش موعد لانتهاء التقديم ياميادة

وبعدين احنا ليه لسة هننتظر ماتروحى تقدمى

احسن شىء انك تقدمى بدرى بدرى

MUSTAFAEGYPT 15-09-2009 06:00 AM

صدقونى ياجماعة احنا هنا ( المتعاقدين ) فى دمياط قالبين الدنيا رأس على عقب وعاملين حملة قوية فى جرائد دمياط المحلية والمحافظ وعدنا انه هيوضع حل للموضوع ده

لو كل واحد بدأ بنفسه ومحافظته أكيد الوضع هيتغير

MUSTAFAEGYPT 15-09-2009 10:34 AM

اللهم انى لا اسالك رد القضاء ولكنى اسألك اللطف فيه

جنتى اسامه فارس 15-09-2009 11:23 AM

السلام عليكم و رحمة الله
انا عندى مشكله كبيييييييييييييييييره جدا و هى التربوى اولا انا اخصائيه تطوير و زميلتى اخصائى اجتماعى و مطلوب منننا دبلوم تربوى عام , و طبعا عوزه اخدها فى مكان سهل لانى عندى اطفال و كمان يكون قريب
المهم عوز اعرف هل الاخصائى للتطوير ليه تربوى ؟ و لو فيه اه الورق المطلوب و الفلوس و كل حاجه عن الموضوع ده علشان انا ارفانه جدا جدا و عوزه اعرف راسى من رجلى
ارجو الرد بسرعه

Signore.Ahmed 15-09-2009 12:49 PM

يا جماعة ، هل فعلا مرتب المتعاقد 100 جنيه فقط ؟؟؟؟!!!! عقد عادى مش مميز فى البداية .

otroja 15-09-2009 01:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جنتى اسامه فارس (المشاركة 1604437)
السلام عليكم و رحمة الله
انا عندى مشكله كبيييييييييييييييييره جدا و هى التربوى اولا انا اخصائيه تطوير و زميلتى اخصائى اجتماعى و مطلوب منننا دبلوم تربوى عام , و طبعا عوزه اخدها فى مكان سهل لانى عندى اطفال و كمان يكون قريب
المهم عوز اعرف هل الاخصائى للتطوير ليه تربوى ؟ و لو فيه اه الورق المطلوب و الفلوس و كل حاجه عن الموضوع ده علشان انا ارفانه جدا جدا و عوزه اعرف راسى من رجلى
ارجو الرد بسرعه

.... نمرة شئون الطلبة في معهد الدراسات التربوية بجامعة القاهروة ....0235675866
انا اخدت الدبلوم التربوي السنه دي ونجحت بفضل الله
في معهد الدراسات التبويه بجامعة القاهره
بس نظام تعليم اليكتروني او زي مابيسموه التعليم عن بعد
ارتباطك بالمعهد عن طريق النت..... الانشطه والاعلانات عن المقابلات او الامتحانات المناهج ومقابلات الدكاتره
كله بيكون عن طريق النت
كل المطلوب كان مستخرج اصلي للمؤهل وشهادة الميلاد واكيد صورة البطاقه
المصروفات السنه دي كانت حوالي 850 جنيه مصري
والدبلومه سهله جدا وممتعه ...
بس اسمحيلي ازيدك الكلام للاخر
ان في مشكلتين ..اولا كان اخر ميعاد لتقديم 1/9/2009
ومش عارفه ممكن تقدمي التماس او كده ولا لاء

ثانيا نظام التعليم عن بعد السنه دي شرط تقدمك بما يفيد انك اخدتي الicdl
على القل الاربع موديولات بتوع الوورد والباور بوينت و و .... وبردو للاسف مش عارفه هل ممكن زي الاكاديميه كده يكتفوا بانك تمضي تعهد باخد الicdl في اقرب فرصه ولا لاء ؟؟

يا رب اكون افدتك

otroja 15-09-2009 01:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة signore.ahmed (المشاركة 1604751)
يا جماعة ، هل فعلا مرتب المتعاقد 100 جنيه فقط ؟؟؟؟!!!! عقد عادى مش مميز فى البداية .

المتعاقدين الجدد بقبضوا _ المفروض _ صافي 226
الغقد المميز بياخدو 322 تقريبا في اول سنه
تاني سنه 340
تالت 370
والمكافأه زي ماهي ال1600

last_net 15-09-2009 05:41 PM

جبت الارقام منين
احنا مرتبنا 307 بالعافيه
عمره ماهيعدى 322 تانى اللى بعد التسكين على معلم بلاش كتر كلام وخد الخبر الحلو ده
معلش يا جماعه الحملة هندهديها شوية
ومعلش برضوا لاخونا اللى جايب منشور النقابه لان ده حاجه قديمه فعلا احنا لينا نقابه بس الادارات بتختلف من مكان للتانى فى وقت الخصم والاشتراك
المهم الخبر اللى خلانى طاير من الفرحه
يسرى الجمل يعلناختبارات المعلم المساعد(80 الف) فى اكتوبر الجاى وتعييين الامر اللى متكررش من سنسن
والكلام ده مش من عندى لا من البوم السابع ومبروك التثبيت ليكم

otroja 15-09-2009 10:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة last_net (المشاركة 1606533)
جبت الارقام منين
احنا مرتبنا 307 بالعافيه
عمره ماهيعدى 322 تانى اللى بعد التسكين على معلم بلاش كتر كلام وخد الخبر الحلو ده
معلش يا جماعه الحملة هندهديها شوية
ومعلش برضوا لاخونا اللى جايب منشور النقابه لان ده حاجه قديمه فعلا احنا لينا نقابه بس الادارات بتختلف من مكان للتانى فى وقت الخصم والاشتراك
المهم الخبر اللى خلانى طاير من الفرحه
يسرى الجمل يعلناختبارات المعلم المساعد(80 الف) فى اكتوبر الجاى وتعييين الامر اللى متكررش من سنسن
والكلام ده مش من عندى لا من البوم السابع ومبروك التثبيت ليكم

اولا الف شكر ليك على اسلوبك في الرد
:slap1qk6:

ثانيا انا اعمل بالعقد منذ ان كان المرتب يا استاذي افاضل 107 جنيه وبتاع 35 قرش تقريباً

وبعدين في تعديل في المرتبات واصبح مرتبنا في متوسط ال195 جنيه ثم 226

ثم انعم الله علينا بالعقد المميز واصبح المرتب لي ولكل من حولي 322 والسنه دي اصبح 340 تقريبا وبنقبضهم ولله الحمد

طبعا كل تغير في الارقام بنتكلم في سنه ماليه
الا نقلة العقد فابنصرف الفلوس زي العقد مامكتوب من تاريخه
يعني الي استلم في ابريل بيقبض من اول ابريل 322 واترقي في السنه الماليه في شهر 7 الى 340 العام الماضي والسنه دي هم بيقبضو 370وملحوظه... انهم قبضو بعد شهر 7 بأثر رجعي

واحنا اللي نزلنا العقود في اكتوبر 2008 قبضنا فرق المرتبات في شهر مارس

اي خدمه:stickjo4:

اكرر شكري لاسلوبك في الرد

تامر الرفاعى 15-09-2009 11:02 PM

يا جماعه لازم نعترف بحاجه:
-الحمله مش نجحه زى محنا فاكرين...كتير جدا من المتعاقدين لا يعرفوا شئ عن الحمله وخاصتا الاقاليم وذى عندنا فى دمياط لأن كتير جدا ما يعرفوش حاجه عن موقع الثانويه العامه.
لازم يكون فى حل تانى لكن اللى بيحصل ان كل مدرس يدخل يقول كلام تشجيع وخلاص وان دخل وقال كلام جد أكيد بيكون داخل باسم تانى .
لازم نوصل صوتنا للسيد جمال مبارك انا عارف انه بيوقف بجوار الشباب لازم يعرف ان مكانة المدرس اتهزت.
-ازاى هشرح قدام طلاب بيقولولى انك مدرس متعاقد بشكوه نطردك ده غير تناكة اولياء الامور.
-نفس حد يرد عليا: لو واحد هاجر هجره غير شرعيه كلنا بنهاجمه ونقول عليه مغفل ولو واحد اصبح جاسوس لاسرائيل نقول عليه خاين عميل.
ولو واحد معملش كل ده وسمع كلام الحكومه وقدم فى مسابقه واشتغل مدرس وأستحمل كل الاهانات من الساده الاقدم منه ثم بعد كده مشوه/طردوه ياترى هيبقه حالته ايه يا جماعه نفسنا ما نكرهش مصر
لازم نوصل صوتنا لاكتر من مكان لازم ننقل خطوره الموقف لازم نحمى أجيال من انها تكره مصر
-ابوس ايد كل مسئول بلاش تعاملوا المتعاقدين على انهم نجس سيبوهم يشتغلوا بضمير
لازم ننقل رسالتنا على كل المنتديات لازم نحاول نقابل بعض الاعلامين والدور الاكبر يقع على عاتق سكان القاهره لانهم اكثر قرب من صناع القرار
لازم نغير حملتنا ونخلى عنوانها
"حتى لا نكره مصر"
لازم يكون فى ترابط اكثر بين كل المحافظات لازم ناخد ارقام مبويلات بعض ونتواصل لازم نلاقى حد مهم وكبير مكانتا فى المجتمع يراس الحمله لازم نتحرك قبل ما نكره مصر .
لازم نوصل افكارنا للسيد الرئيس اللى اكيد وسط مشاغله هيحللنا مشاكلنا
بنحبك يا مصر مهما تعملى فينا

Mr.Trueman 15-09-2009 11:50 PM

اللهملاتؤاخذنابمافعلالسفهاءمنا

سها أحمد شوقي 16-09-2009 03:20 AM

عندي ليكم خبر حلو
بس ربنا هو الموفق
جاء في جريدة الجمهوريه وباب (عقول تتفتح) أن إختبار الصلاحيه سيكون في أكتوبر المقبل.
وكذلك في جريدة الأهرام
ياااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب التوفيق

MUSTAFAEGYPT 16-09-2009 03:45 AM

انت تريد وانا اريد والله يفعل مايريد

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 05:21 PM.