بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   أخبار المعلمين المنقطعين بمحافظة كفر الشيخ و المحافظات الأخرى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=493346)

معلمه من المنقطعين 25-09-2013 10:33 PM

استاذى الفاضل محمود لطفى1 حضرتك عندك حق وانا والله لوموجوده هاكون معاكم بس اقدر ابلغ ناس ممكن يروحو لازم التحرك بسرعه

مدرس انجليزي 2000 25-09-2013 10:50 PM

بلطيم يا جماعة بتجهز ورق التعيين خلال 45 يوم بيصدر قرار التعيين

ايناس محمد. 26-09-2013 10:22 AM

يوجد مشكلة كبيييييرة بالنسبة لنا

السيد دياب عطل كل شئ بالنسبة لنا

الاحصاء مش راضية تغير صحيفة الاحوال من معلم مؤقت الى معلم مساعد

الا بقرار من الادارة

على فكرة انا ذهبت الاحصاء النهاردة

و من الاحصاء ذهبت للادارة و دخلت للاستاذ جلال مدير الادارة

طلب انى اذهب للسيد دياب لكتابة ورقة ان بناء على القرار الوزارى تم التغير من معلم مؤقت الى معلم مساعد

رحت للسيد دياب لكنه رفض تماما و قال اننا مش من حقنا دخول الدورة و اننا معلم مساعد غير مثبت

انا بصراحة كدت ان اتشاجر معه و قالى ارفعى قضية بالعقد اللى معاكى و اعملى اللى عايزاه

يا جماعة لازم وقفة لنا جميعا

معلمه من المنقطعين 26-09-2013 03:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايناس محمد. (المشاركة 5516408)

الا بقرار من الادارة

طلب انى اذهب للسيد دياب لكتابة ورقة ان بناء على القرار الوزارى تم التغير من معلم مؤقت الى معلم مساعد

رحت للسيد دياب لكنه رفض تماما و قال اننا مش من حقنا دخول الدورة و اننا معلم مساعد غير مثبت

انا بصراحة كدت ان اتشاجر معه و قالى ارفعى قضية بالعقد اللى معاكى و اعملى اللى عايزاه

لا حول ولا قوة الابالله انا كان عندى امل فى ادارتكو ياايناس عموما الحل دلوقتى فى المديريه نتجمع ونروح للاستاذ سعيد عطيه ونشرحله كل حاجه واشمعنى بلطيم واحنا لا وياريت لو يكون معانا مايثبت كلامنا بالاوراق واتبقى محاوله ونجرب وربنا ييسر لنا الحال

مدرس انجليزي 2000 26-09-2013 04:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايناس محمد. (المشاركة 5516408)

الا بقرار من الادارة

السيد دياب مش بيحب المنقطعين لان حصل له مشكلة بسببهم قبل كدا
لازم نتحرك كدا امامنا اكتر من سنتين دي فرصة لن تعوض و بالتحرك ان شاء الله هنوصل لحقنا

ايناس محمد. 26-09-2013 04:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معلمه من المنقطعين (المشاركة 5516652)
لا حول ولا قوة الابالله انا كان عندى امل فى ادارتكو ياايناس عموما الحل دلوقتى فى المديريه نتجمع ونروح للاستاذ سعيد عطيه ونشرحله كل حاجه واشمعنى بلطيم واحنا لا وياريت لو يكون معانا مايثبت كلامنا بالاوراق واتبقى محاوله ونجرب وربنا ييسر لنا الحال

احنا بالفعل بدأنا الاتصال ببعض يعنى كل من يعرف معلم او معلمة من المنقطعين مؤهل عالى بيتم اخبارهم الان بالموضوع

و سيتم محاولة اخيرة فى الادارة لو استمروا فى رفضهم فى عدم تعديل صحيفة الاحوال من معلم مؤقت الى معلم مساعد

سوف نذهب جميعا الى المحافظ ان شاء الله

و كمان هنشوف موضوع منقطعين بلطيم و تعينهم ما هو مش معقول هم يتعينوا و احنا لا بالرغم ان المنقطعين على مستوى المحافظة كلهم فى ملف واحد
و ربنا يوفقنا الى ما فيه الخير لنا جميعا

ايناس محمد. 26-09-2013 04:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدرس انجليزي 2000 (المشاركة 5516704)
السيد دياب مش بيحب المنقطعين لان حصل له مشكلة بسببهم قبل كدا
لازم نتحرك كدا امامنا اكتر من سنتين دي فرصة لن تعوض و بالتحرك ان شاء الله هنوصل لحقنا

ان شاء الله بالتكاتف جميعا سوف نحصل على حقوقنا

ياريت حضرتك تخبر زملائك المنقطعين باللى حصل النهاردة

و على فكرة يوجد اخوة و اخوات بيجمعوا بعض علشان كلنا نذهب نقابل المحافظ

بس ياريت الجميع يتكاتف و بلاش حد يعتمد على حد لازم كلنا نكون يد و احدة

معلمه من المنقطعين 26-09-2013 04:56 PM

ربنا ييسر لنا الخير جميعا وانا اللى هاققدر عليه انى احاول ابلغ الناس اللى اعرفهم بالميعاد اللى هتتفقو عليه وتروحو للمحافظ المشكله عندى ان الطيران دلوقتى زحمه جدا مش عارفه انزل ربنا ييسر الامور معلش سؤال انتى مسالتيش الاستاذ دياب ده على موضوع بلطيم

ايناس محمد. 26-09-2013 05:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معلمه من المنقطعين (المشاركة 5516725)
ربنا ييسر لنا الخير جميعا وانا اللى هاققدر عليه انى احاول ابلغ الناس اللى اعرفهم بالميعاد اللى هتتفقو عليه وتروحو للمحافظ المشكله عندى ان الطيران دلوقتى زحمه جدا مش عارفه انزل ربنا ييسر الامور معلش سؤال انتى مسالتيش الاستاذ دياب ده على موضوع بلطيم

سألته عن موضوع بلطيم قالى محصلشى كلكم زى بعض

قولت له لا هم بيجهزوا اوراق تعينهم ( و طبعا كنت باتكلم و انا كلى ثقة بناء على كلام الاخوة هنا )

عموما كله هيبان و طالما هو مش عايز يغير لنا صحيفة الاحوال يبقى هو اصلا عايز يعقد الامور

لكن احنا مش هنسيب حقنا و لازم نأخذه ان شاء الله

دعواتك اختى العزيرة

مدرس انجليزي 2000 26-09-2013 05:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايناس محمد. (المشاركة 5516712)
ان شاء الله بالتكاتف جميعا سوف نحصل على حقوقنا

ياريت حضرتك تخبر زملائك المنقطعين باللى حصل النهاردة

و على فكرة يوجد اخوة و اخوات بيجمعوا بعض علشان كلنا نذهب نقابل المحافظ

بس ياريت الجميع يتكاتف و بلاش حد يعتمد على حد لازم كلنا نكون يد و احدة

تم بالفعل الاتصال و ان شاء الله فى اجتماع الليلة او غدا فى بيلا مع الزملاء و معايا مستندات من بلطيم
لكن الاستاذ عبدالخالق كلامه اتغير ليه بعد ما نزل على صفحته على الفيس بوك قال لزميل المنقطعين ملهومش حاجة ليه كلامه اتغير اكيد السيد دياب السبب

معلمه من المنقطعين 26-09-2013 05:06 PM

والله معاكم بقلبى ياايناس يارتنى كنت موجوده بس مش قلتلك لازم ورق رسمى عن بلطيم ربنا ينصرنا جميعا

ايناس محمد. 26-09-2013 05:15 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مدرس انجليزي 2000 (المشاركة 5516729)
تم بالفعل الاتصال و ان شاء الله فى اجتماع الليلة او غدا فى بيلا مع الزملاء و معايا مستندات من بلطيم
لكن الاستاذ عبدالخالق كلامه اتغير ليه بعد ما نزل على صفحته على الفيس بوك قال لزميل المنقطعين ملهومش حاجة ليه كلامه اتغير اكيد السيد دياب السبب

اكيد السيد دياب كلم الاستاذ عبد الخالق و اقنعه اننا ملناش حق

لكن على فكرة اخويا واقف معانا و فى صفنا و كلم الاستاذ عبد الخالق و الاستاذ عبد الخالق قاله فيما معناه ان جميع المنقطعين لازم يقفوا واقفة و يحصلوا على حقوقهم

و للعلم و الله اخويا وقف جامد النهاردة امام السيد دياب و قاله ان من حقهم التغير الى معلم مساعد و السيد دياب مش راضى برضة

اخى قال ان لو سمعنا كلام السيد دياب و انتظرنا العامين هيكون بعدها عقدنا لاغى

ايناس محمد. 26-09-2013 05:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معلمه من المنقطعين (المشاركة 5516730)
والله معاكم بقلبى ياايناس يارتنى كنت موجوده بس مش قلتلك لازم ورق رسمى عن بلطيم ربنا ينصرنا جميعا

ان شاء الله ربنا ينصرنا جميعا

و يارب ترجعى تلاقى ربنا فرجها علينا جميعا و الامور مشيت

asekot 26-09-2013 06:27 PM

زملائى المنقطعين بعد ما أخدو الدوره قدمو ورقهم للاداره يوم الاحد اللى فات وناس قدمت يوم الاثنين واقسم بالله ان الكلام ده صحيح100% ولو عرفت اجيب اى ورق هرفعهولكو

محمود لطفى1 26-09-2013 07:53 PM

انا غلبت من كتر الكلام ومحدش كان بيصدقنى ولا بيسمع كلامى وكنت باتكلم واحطلكم الدلائل لكن بردة كنت حاسس ان كل واحد بيقول احنا كنا فين وبقينا فين ودلوقت لما الفاس وقعت فى الراس جايين ندور كان المفروض من أول ما أخدنا علم ان بلطيم دخلوا الكادر نبدأ نتحرك وياما وضحت وقلت يا جماعة مش لازم معلم مساعد يستنى سنتين كلكم وقفتوا وقولتوا لا لازم سنتين زى العقد وقعدتو تقولو دا 2012 لسة وكلام كتير والنهاردة الاخت ايناس بتقول ان أخوها قالها لو انتظرتوا العامين هيكون العقد لاغى وكل يوم بيتضح صحة كلامى اللى كنتم بتعارضونى فيه
وياريت نلحق نتحرك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:58 PM.