بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

العروبة2 17-06-2011 03:28 PM

اقتباس:

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العروبة2
شكرا لمجهود الكل وخصوصا د/ عبد الرحمن

لى سؤال بعد اذنك:
لو صاحبى شاف اسمه فى الكشف المتعلق فى الجامعه وكان الترتيب 11
وبعد كده لقى الكشف على الاكاديميه ليس موجود به اسمه
فهل من بارقة امل؟؟؟؟؟؟
والعبرة باى كشف؟؟؟

ارجو الرد للأهمية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطةد.عبدالرحمن المنياوي
العبرة بكشف الجامعة يا أخي ..

بس المهم يكون شاف فعلا اسمه في كشف الجامعة ..

أشكرك شكرا جزيلا
و أخو صاحبى دكتور فى الجامعه و هو اللى شاف له اسمه
بس المشكلة ان اخوة فى جامعه و صاحبى خريج جامعه تانية

يعنى من رايك يرجع للجامعه ويسأل و ما ييأسش (لان حالته النفسية تعبانه جدا)
اصل هو من المنيا لكن كليته فى اسوان وانت عارف بقى المشوار

انا أسف انى اثقلت عليك
بارك الله لك فى علمك و زوجك وولدك واثابك الجنة

uiuiui 17-06-2011 03:31 PM

ميرسى جدا على رد حضرتك واهتمامك بس ف سؤال ينفع اشتغل فى المراكز البحثيه ولا كليه علوم بس

ايمان العطار 17-06-2011 03:44 PM

السلام عليكم لية يادكتور مش عايز ترد على انا عايزة من حضرتك توجهنى لو سمحت وشكرا

mido_9_1987 17-06-2011 04:01 PM

دكتور عبد الرحمن
انا اسف على كثرة الاسئله بس الصراحة مش لاقيين حد يرد علينا
اولا دلوقت انا فى قطاع خاص ومتامن عليا والمكان اللى فيه مش وحش بس مش حلو دلوقت اخاف لو جالى التعيين اسيبها واروح تكون المكان ده اسوا فده ان شاء الله بعد استخارة ربنا بس هل عند الاتصال بى هيقولى على المكان اللى هتعين فيه ولا ااقدم الورق وبعد كده بالرغبات اتوزع
ثانيا لو رفضت الوظيفة من حق اللى باعدى اخر الكشف اى بعد العشرين انه يتصلو بيه او عند اعتذار اى فرد من الاوائل يدخل اللى بعده فى الترتيب من الاخر
ولك جزيل الشكر

uiuiui 17-06-2011 05:50 PM

معلش يادكتور يعنى ايه تعيين الاوائل على كادر عام مش كادر خاص ارجو التوضيح

معتز عبدالكريم 17-06-2011 06:02 PM

لا تنسى يا دكتور عبدالرحمن ان تسأل عن موضوع استبعاد المؤمن عليهم لانى فى قلق دائم ويعلم الله بحالى
ولك جزيل الشكر والتقدير

heba vet 17-06-2011 06:20 PM

السلام عليكم
ياريت يا د/عبد الرحمن تتأكدلنا من موضوع استبعاد المؤمن عليه لاننا كل ما نتصل بالأكاديمية يقولو انه هيتم استبعاد كل المؤمن عليهم سواء فى القطاع الخاص او العام
ولك جزيل الشكر

معلم مساعد 2011 17-06-2011 07:41 PM

لو سمحت يادكتور انا خريجه تربيه نوعيه جامعه الزقازيق شعبه رياض اطفال
وطالعه السابعه علي الكليه والسادسه علي شعبه رياض اطفال
هايبقي تعيني ايه مثلا
وشكرا لحضرتك

معتز عبدالكريم 17-06-2011 07:51 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معتز عبدالكريم (المشاركة 3545767)
لا تنسى يا دكتور عبدالرحمن ان تسأل عن موضوع استبعاد المؤمن عليهم لانى فى قلق دائم ويعلم الله بحالى
ولك جزيل الشكر والتقدير

ياريت يا دكتور ترد عليه قبل الظهر بكره عشان لو كده انا هحجز بكره من السعوديه وانزل مصر عشان الغى الرخصه بنفسى عشان رفضوا يلغوها الا للشخص بنفسه فرد حضرتك ليه متوقف على بقائى وخسران العمل بالسعوديه والعوده الى مصر نهائيا
ولك جزيل الشكر
عارف انى تاعبك معايا

ايمان العطار 17-06-2011 08:38 PM

السلام عليكم دكتور عبد الرحمن
انابفكرك بموضوعى ان الثانيةعلىالقسم كلية الفنون الجميلة جامعة الاسكنرية دفعة 2009 ومطلعتش من العشرين ليةطبعالان الكلية المفروض اثنين عمارة بتنسيق مختلف علمى رياضة وفنون بتنسيق اخر مش كانو اخذو عشرةمن دول
وعشرة من الاخر وكمان قالو لى انهم اخذو من 80%مع ان معظم المعيدين اللى متعينين اقل من ذلك يعنى حلال على الاول
ا
يتعين اقل من 80 %وحرام على الثانى يعنى هم مش من العشرين يعنى اتخذو على الاقسام مش على مستوى الكلية انابعت فاكس لرئس الوزراء ان يعاملنا مثل الازهر حضرتك بتقول ماينفعش دى قوانين يعنى قوانين من وجه نظرى ظالمة قلت ارفع قضية
دا احنا شباب الثورة مانسكتش على الظلم
حضرتك قلت الوزير ليس له سلطة عل الجامعة ورئس الجامعة ليس له سلطة على الاقسام دلنى اراسل واوارفع قضية لمين
جعللك الله منتصرا وناصرا للمظلومين امين

حمادة جبل 17-06-2011 10:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 3545217)
شوف يا دكتور حمادة لو الجامعة اللي انت اتخرجت منها طلبت تخصصك هتروح هناك دوغري .. لو غير كده يبقى انت ونصيبك .. لأن مفيش حاجة اسمها توزيع جغرافي في الحالة دي ..

انا متشكر جدا علي اهتمامك بالرد علي يادكتور عبدالرحمن بس هي ممكن الكلية بعد هذا القرار ما تطلبش او تقول احنا مش عايزين ...... ولا القرار ده هيبقي تكليف للاول والثاني دون النظر الي حاجة الكلية ولا اييييييه..... مع العلم ان الكلية لم تعيين منذ2001 .

معتز عبدالكريم 18-06-2011 05:43 PM

انت رحت فين يا دكتور
انت قلتى هتتصل بالكتور ماجد أمبارح او النهارده وهتسأله عن الناس الى متأمن عليها
ياريت ترد علينا عشان نتصرف لو فيه حاجه
وانت عارف ان ده مستقبلنا ولازم نكون قلقنيين اكتر من كده
رجــــــــــــاء منك ترد علينا

heba_moukhtar 18-06-2011 06:28 PM

شكر واجب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والله ياجماعة أنا من المتابعين للموضوع ده من فترة طويلة بس ماكنتش باشارك وعاوزة أقول حاجة مهمة

بصراحة الراجل اللي اسمه الدكتور عبدالرحمن المنياوي ده راجل في منتهى الاحترام وعامل إقبال كبير جدا على المنتدى وعلى الموضوع ده بالذات يعني عامل حس للصفحة والحمد لله وصلت التعليقات هنا لأرقام عالية وغير مسبوقة

وعلشان كده أنا باشكر الراجل المحترم ده واللي متأخرش علينا في الردود خالص وباطلب من إدارة المنتدى طلبين هامين :

الطلب الأول : أتمنى تثبيت هذا الموضوع وهو موضوع هام فعلا ويستحق التثبيت

الطلب الثاني : أتمنى من إدارة المنتدى نيابة عنا جميعا تقدير هذا العضو المتميز المسمى د.عبدالرحمن المنياوي لمجهوداته المبذولة والتي كان من شأنها تزايد الإقبال والإيجابية على منتدانا الرائع

وأعتقد إن محدش مختلف معايا في المطلبين دول فياريت اللي متفق معايا يكتب ويحاول يتواصل مع إدارة المنتدى وياريت الأعضاء القدامى وذوي الخبرة في المنتدى يساعدونا في ذلك

انا بس عاوزة كل واحد ياخد حقه من التكريم لأنه نوع من الأنانية إننا ناخد ولا نعطي واللي شايف عكس كده يقوللي

وشكرااااااااااااااااااااا

:078111rg3: :078111rg3: :078111rg3:

heba_moukhtar 18-06-2011 06:34 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والله ياجماعة أنا من المتابعين للموضوع ده من فترة طويلة بس ماكنتش باشارك وعاوزة أقول حاجة مهمة

بصراحة الراجل اللي اسمه الدكتور عبدالرحمن المنياوي ده راجل في منتهى الاحترام وعامل إقبال كبير جدا على المنتدى وعلى الموضوع ده بالذات يعني عامل حس للصفحة والحمد لله وصلت التعليقات هنا لأرقام عالية وغير مسبوقة

وعلشان كده أنا باشكر الراجل المحترم ده واللي متأخرش علينا في الردود خالص وباطلب من إدارة المنتدى طلبين هامين :

الطلب الأول : أتمنى تثبيت هذا الموضوع وهو موضوع هام فعلا ويستحق التثبيت

الطلب الثاني : أتمنى من إدارة المنتدى نيابة عنا جميعا تقدير هذا العضو المتميز المسمى د.عبدالرحمن المنياوي لمجهوداته المبذولة والتي كان من شأنها تزايد الإقبال والإيجابية على منتدانا الرائع

وأعتقد إن محدش مختلف معايا في المطلبين دول فياريت اللي متفق معايا يكتب ويحاول يتواصل مع إدارة المنتدى وياريت الأعضاء القدامى وذوي الخبرة في المنتدى يساعدونا في ذلك

انا بس عاوزة كل واحد ياخد حقه من التكريم لأنه نوع من الأنانية إننا ناخد ولا نعطي واللي شايف عكس كده يقوللي

وشكرااااااااااااااااااااا

:078111rg3: :078111rg3: :078111rg3:

معتز عبدالكريم 18-06-2011 08:14 PM

ياريت تنورنا يا دكتور

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:45 AM.