بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى الأزهر الشريــــــــــــف (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=306)
-   -   مستشـارك الأزهــــــرىّ أ / سعيد موسى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=199743)

أ/ سعيد موسى 06-09-2010 02:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عب (المشاركة 2624511)
استاذ سعيد شاكررررررررررر جدااااااااااا

لاشكر على واجب صديقى العزيز ربنا يوفقك ويعطيك كل ماتتمناه

أ/ سعيد موسى 06-09-2010 03:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alien2 (المشاركة 2623973)
استاذى سعيد
ذهبت الى منطقة دمياط اليوم لاستلام العمل
ليس هناك مراعاة للاقدمية او للكفاءة
المهم اى حد يسد العجز فى اى مكان و خلاص
لم اشعر بالراحة فى اليوم الاول لى بين الازاهرة
وهمس لى احدهم جانبا بالمثل القديم
إذا اردت ان تنجز فعليك بالوينجز

معذرة هل ستعمل فى منطقة دمياط الازهرية نفسها ام فى احد المعاهد التابعه لمنطقة دمياط ؟؟؟؟؟؟
و شىء طبيعى اى مكان جديد تذهب اليه تجد نفسك غير مرتاح نفسيا الى ان تتعود على المكان وتجد لك زملاء عندئذ سوف تتعود عالمكان
ومالمقصود بالونجز لماذا تدفع فلوس ؟؟؟

أ/ياسر 06-09-2010 11:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ/ياسر (المشاركة 2623876)
السلم عليكم أخي الفاضل / أرجو من سيا دتكم صورة من الخطة الدراسية للعام الحالي أو حتي السابق لعمل الجدول ولكم جزيل الشكر

الاعدادي والثانوي ... وكل سنة وحضرتك طيب يا أستاذ/ سعيد

أ/ سعيد موسى 06-09-2010 06:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ/ياسر (المشاركة 2626805)
الاعدادي والثانوي ... وكل سنة وحضرتك طيب يا أستاذ/ سعيد

ارجو الرد من الاستاذ عوض او اى زميل على دراية بالاعدادى والثانوى وكل سنه وانت طيب ا/ياسر

نسمات هادئة 06-09-2010 10:31 PM

دكتور سعيد
انا متعاقدة بقالي 4 سنين مدرسة لغة عربية بمنطقة المنصورة اول عقد كنت مدرسة اعدادي بنين رحت المعهد قالوا مينفعش مدرسة في معهد بنين ونفلوني ابتدائي ومن يومها مش عارفه اتنقل تاني للاعدادي مع العلم ان فيه معهد فتيات بجواري وبه عجز شديد في مدرسي اللغة العربية وقدمت اكتر من طلب للتصعيد ولكن مامن مجيب " لابد من واسطة وانا معنديش " اعمل ايه؟

أ/ سعيد موسى 06-09-2010 10:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمات هادئة (المشاركة 2628733)
دكتور سعيد
انا متعاقدة بقالي 4 سنين مدرسة لغة عربية بمنطقة المنصورة اول عقد كنت مدرسة اعدادي بنين رحت المعهد قالوا مينفعش مدرسة في معهد بنين ونفلوني ابتدائي ومن يومها مش عارفه اتنقل تاني للاعدادي مع العلم ان فيه معهد فتيات بجواري وبه عجز شديد في مدرسي اللغة العربية وقدمت اكتر من طلب للتصعيد ولكن مامن مجيب " لابد من واسطة وانا معنديش " اعمل ايه؟

للاسف لاتوجد اجابه ؟؟؟؟ غير اعتمادك على الله سبحانه وتعالى

masterabdo 07-09-2010 05:05 AM

اين الرد على سؤالى حول توزيع منهج الفيزياء للثانوية الازهرية للعام 2011 بعد الحذف الذى حدث فى التربية والتعليم

أ/ سعيد موسى 07-09-2010 08:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة masterabdo (المشاركة 2630634)
اين الرد على سؤالى حول توزيع منهج الفيزياء للثانوية الازهرية للعام 2011 بعد الحذف الذى حدث فى التربية والتعليم

ارجو من الاستاذ عوض الرد على هذا السؤال لاننى كل خبرتى فى الابتدائى

zizoamr 07-09-2010 09:39 PM

السلام عليكم
انا متعاقده من 2005 وقدمت طلب لنقلى من محافظه الى اخرى لما اتصلت بالمنطقه اخبرونى انى فيه مجموعه طلبات حتيجى بعد العيد ان شاء الله بس كنت عايزه اعرف هو تقديم طلب النقل ليه مواعيد معينه ولا فى اى وقت من السنه ممكن اقدم طلب النقل
وجزاك كل خير

أ/ سعيد موسى 07-09-2010 10:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizoamr (المشاركة 2633254)
السلام عليكم
انا متعاقده من 2005 وقدمت طلب لنقلى من محافظه الى اخرى لما اتصلت بالمنطقه اخبرونى انى فيه مجموعه طلبات حتيجى بعد العيد ان شاء الله بس كنت عايزه اعرف هو تقديم طلب النقل ليه مواعيد معينه ولا فى اى وقت من السنه ممكن اقدم طلب النقل
وجزاك كل خير

النقل من محافظة لاخرى ليس له ميعاد محدد

mr fawzy 08-09-2010 01:18 PM

انا مدرس اول رياضيات غير متخصص بالمرحلة الاعدادية بالازهر ومؤهلي بكالوريوس زراعة وحصلت علي الدبلومة العامة في التربية فهل قانونا لي في تدريس رياضيات المرحلة الثانوية

mr fawzy 08-09-2010 02:28 PM

وهل هناك منشور خاص بالغير متخصصين ولو فيه ياريت حضرتك تنزله ولكم مني التقدير

أ/ سعيد موسى 09-09-2010 12:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr fawzy (المشاركة 2636896)
وهل هناك منشور خاص بالغير متخصصين ولو فيه ياريت حضرتك تنزله ولكم مني التقدير

يجيب على هذا السؤال المتخصصون بالمرحله الثانويه
وموضوع هناك منشور بذلك الاجابه بالنفى ولكنه عرف خريج رياضة يدرس رياضه وعلوم يدرس علوم الامر هنا لايحتاج منشور
اما بالنسبة لك غير منطقى يحدث العكس ويطلع منشور بكون واحد غير متخصص يشرح اى ماده

محمد عبد الحميد 77 09-09-2010 01:19 AM

استاذ سعيد متى يحق لى التصعيد الى معلم اعدادى ثانوى علما بانى كما تعلم مدرس ابتدائى متعاقد

أ/ سعيد موسى 09-09-2010 03:27 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عب (المشاركة 2638821)
استاذ سعيد متى يحق لى التصعيد الى معلم اعدادى ثانوى علما بانى كما تعلم مدرس ابتدائى متعاقد

لابد من مساعده من موجه بالاعدادى او الثانوى وطبعا قبلهم الله سبحانه وتعالى

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:18 PM.