بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   قسم خاص بالمدرسين المتعاقدين (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=134645)

سها أحمد شوقي 09-09-2009 07:43 PM

مفيش حد عااارف هنمتحن إمتي بالظبط

MUSTAFAEGYPT 09-09-2009 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سها أحمد شوقي (المشاركة 1580620)
مفيش حد عااارف هنمتحن إمتي بالظبط

فيه واحد زميلى إسمه عارف عماشة هروح أسأله

MUSTAFAEGYPT 09-09-2009 08:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مياده3 (المشاركة 1580293)
ممكن حضرتك تكتب ايه اللى مطلوب بالضبط للتقديم لاكاديمية دمياط الجديده والمواعيد لان لسه محدش قدم عندنا فيها
وجزاك الله خيرا

الأكاديمية فاتحة الباب للتقديم من 17/8 الى الآن ولم تحدد مواعيد لإغلاق باب التقديم ويبيتم قبول الملفات يوميا ابتداءاً من الساعة الواحدة حتى الثالثة

بالنسبة للأوراق يااختى الفاضلة ميادة 3 مع العلم إن حضرتك معرفتنيش ميادة واحد واتنين فين نفس المطاليب اللى ذكرها الأخوة هنا بالمنتدى بخلاف الآتى :

• الأكاديمية هنا لا تشترط مرور عام كامل على المتعاقد أهم شىء يكون حضر تيرمين فى المدرسة
  • تقرير الآداء بتاع الموجه والمدير موجود الصيغة بتاعته هنا فى الأكاديمية بتنقليها وبتمضى عليها مدير المدرسة والموجه
  • انا كنت النهاردة عند الأكاديمية لقيت ناس بيقدموا من بلقاس والمنصورة

(هند) 10-09-2009 11:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmeegypt (المشاركة 1576238)
لا مش سر طبعا بس خبر جميل بالنسبة للأجازات وعرفته بالصدفه عن طريق التنظيم والادارة والخبر هو .............. لحظة هرد على التليفون وارجع أكمل

السلام عليكم
شكرا للاهتمام والرد
ش كفاية المسئولين بيعذبونا احنا كمان هنستخف بعض

MUSTAFAEGYPT 10-09-2009 12:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هند عزت (المشاركة 1583905)

مش كفاية المسئولين بيعذبونا

لقد حزنت كثيراً لقيام المسئولين ب*****ك

ودائما تذكرى قوله تعالى ( ولا تحسبن الله غافلاً عما يعمل الظالمون إنما يؤخرهم ليوم تشخص فيه الأبصار )

فإصبرى وإحتسبى
وممكن حضرتك تراسلى منظمات حقوق الانسان أو مركز النديم لحقوق الانسان للتحقيق فى قضايا ال*****

(هند) 10-09-2009 01:04 PM

السلام عليكم
شكرا لذوقك واهتمامك

MUSTAFAEGYPT 10-09-2009 01:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رحمة حسن (المشاركة 1579805)
ادعولى يا جماعة
افتكر ان محافظتى هى المحافظة الوحيدة اللى العقودات فيها لا تنص على بند الاكاديمية وهم مش موافقين بالعقد اللى مش فيه البند ده رغم انى والله مستوفاه لجميع شروط الاكاديمية
ومش عارفة المسألة هتنتهى على ايه ربنا يستر

الأخت الفاضلة

الرجاء الرجوع والتأكد من صحة هذه المعلومات لأن المتعاقدين القدامى عندنا بيقدموا عادى مع ان عقدهم لاينص على بند الكاديمية

MUSTAFAEGYPT 10-09-2009 01:07 PM

انا غتدى متعاقدين بالمدرسة من خمس سنوات عقد قديم واخدوا كمان الرقم السرى معانا نحن اصحاب العقود المميزة

فحضرتك ارجعى للأكاديمية فما ضاع حق وراء مطالب

MUSTAFAEGYPT 10-09-2009 01:14 PM

وتأكدى أن الدور عليكم قد تكون الأكاديمية عندكم بتعمل كدة عشان عملية تنظيم لا أكثر عشان يخلصوا من اصحاب العقود اللميزة وبعد كدة يتفرغوا ليكم العملية عملية وقت مو أكثر

MUSTAFAEGYPT 10-09-2009 01:24 PM

لقد تذكرت الآن كلمة لأحد اساتذتى عندما قال لى

( يامصطفى إنك فى حياتك سوف تقابل أناس عقولهم مثل عقول العصافير فتعامل معهم بعقلية متقدمة )

MUSTAFAEGYPT 10-09-2009 01:27 PM

ممكن تكون الأكاديمية بتعمل معاكم كدة عشان تنظم العملية شوية فلا تقلقى والدور عليكم بعد ذلك

(هند) 10-09-2009 01:50 PM

السلام عليكم
ياريت نشوف الايجابية دى والردو الذكية والتفاعل وسرعة الرد والمشاركات الايجابية الفعالة فى صفحة الحملة الكبرى لتثبيت المدرسين المتعاقدين وعلى فكرة الحملة للايجابين فقط

MUSTAFAEGYPT 10-09-2009 01:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmeegypt (المشاركة 1584083)
لقد تذكرت الآن كلمة لأحد اساتذتى عندما قال لى

( يامصطفى إنك فى حياتك سوف تقابل أناس عقولهم مثل عقول العصافير فتعامل معهم بعقلية متقدمة )

وقد يسأل سائل لماذا تذكرت هذه الكلمة الآن

فأقول له رداً على إحدى الرسائل الخاصة

للأسف الشديد فيه ناس يظهرون أمامنا بمظهر حسن داخل المنتدى وفى البرايفت تظهر شخصيتهم الحقيقة

وأنا أحذرهم

(هند) 10-09-2009 01:59 PM

السلام عليكم
اولا انا الى يقصدها الاستاذ مصطفى انا مغلطش فيك ولا قلت حاجه انت الى بدات بس محبتش يكون الموقع ساحه للكلام والردود الى مش ليها لازمه وبتحذرنى من ايه حضرتك ؟؟؟

(هند) 10-09-2009 02:05 PM

واحب اقول لحضرتك انا لو فيه حاجه عايزه اقولها وهغلط فيك زى ما انت غلطت فيا من الاول على الاقل قلتها فى رساله خاصه مش قدام الموقع كله والحد له انا مقلتش اى كلام غلط ليك لحد الان وحتى فى الرساله الخاصة وان مش زى ما بتقول بظهر بشكل تانىفى البرفيت الحمد لله ناس كتير تعرفنى من الموقع وبيكلمونى واسلوبنا واحد سواء برفيت او ميل او على الموقع

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:19 AM.