بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   الحملة الكبرى لإسترداد حقوق المدرسين المتعاقدين ( للإيجابيين فقط ) (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=149154)

elmister 09-09-2009 06:49 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ايها المتعاقدون المعذبون ... احب ان انوه الى الاخ مدرس متعاقد اننى معاكم منذ بدء الحملة ومتابع خطوة بخطوة رغم الظروف القاسية التى اعانيها هذه الايام لان الدنيا عندى ملخبطة شوية و ان شاء الله انا معاكم وموش كلام وخلاص..... على فكرة..... انا بعت انا و7 متعاقدين اخوة افاضل الفاكسات الاولى وانا شخصيا بعت تقريبا كل ايملات الصحف وخصوصا الاهرام والمصرى اليوم ارسلت له تقريبا 5 اميلات ولكن لم يتم الرد الى الان وقد قمت بالتحدث الى عضو مجلس الشعب عن دايرتنا وقال لى لابد وان تستمروا فى الحملة ولابد وان يسمع اصواتكم كل المسئولين او بالذات السيد جمال مبارك او المقربين اليه تقريبا حينها سيتغير كل شيئ لان هذا الرجل بيسمع كويس لاى مشكلة بس لازم تبقى بجد مشكلة وبيتأثر منها قاعدة عريضة من الناس .. وربنا معانا ان شاء الله ... هنجنى الثمار عما قريب .. وانا معاكم الى النهاية ولكنى فى بعض الاحيان امتنع عن المشاركة لتدنى مستوى الحوار والمعارضة السخيفة التى لا هى بناءه ولا هى جذابه ولكنها من اجل المعارضة (اتعجب والله فى بعض الاحيان ان من لا يجد كلاما ليقوله لماذا يتكلم ؟؟ فليصمت لما يبقى يجى له كلام ينفع حتى ولو نقد يبقى ساعتها يتكلم موش عمال على بطال كلام فى كلام ) مازال اعجابى الشديد بهذه الحملة وهذه النقلة النوعية والجذرية التى حدثت لنا بجد احنا فى نعمة من المفروض وان نشكر ربنا عليها ان هدانا الى هذه وان شاء الله تعالى فيه ثماااااااااااااار هنجنيها وان لم نجد ثماراا فيكفى اننا امتحنا عزيمتنا وارادتنا ؟؟؟ بعدما فقدنا الثقة فيهما (العزيمة والارادة ) .. ممكن اناس منا كثيرة لا تستسيغ معنى هاتين الكلمتين ولكنى والله لا اجد حضارة ولا اجد تقدما لم يعرف هاتين العزيزتين الغاليتين ..وشكراا

متعاقد مظلوم 09-09-2009 06:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ra23sh (المشاركة 1579919)
شكرا ا/ محمد ناصف على مجهودك ونرجو من الجميع بذل المزيد من الجهد لضمان استمرار حملتنا بنفس القوة التي بدانا بها ومواصلة ارسال الايميلات اكثر من مرة دون انقطاع بالاضافة الى الانضمام الى الجروب الخاص بالمتعاقدين على ال facebook والمشاركة فيه
الرابط الخاص بالجروب على ال facebook
http://www.facebook.com/group.php?gi...8568524&ref=mf

متشكر استاذ شؤيف بس دا واجبي ان ادي كل واحد حقة وانا بضم صوتي لصوتك في موضوع جروب الفيس بوووووووووك وياريت الناس كلها تشارك في الجروب ده

مونى عزمى 09-09-2009 08:03 PM

دلوقتى احنا بعتنا فاكس لوزير التنمية الادارية اللى هو اساسا معارض فكرة التثبيت . ولم نرسل فاكسات لوزير التربية والتعليم الذى صرح بانة سيتم تعيين 80 الف متعاقد بشرط ان يحصل على كمبيوتر ولغة المفروض دة نوجة لية فاكسات لانة معانا ولا اية رايكم واية رايك يامحمد

محمد عاطف 22 09-09-2009 09:17 PM

ياجماعة نضيف ازاى مشاركة فى الفيس بوك
انا مشترك من 2007 بس استخدامى لية محدود
كل شغلى ياهو وهوت ميل وسكاى بى
ياريت اللى عندة فكرة يقول علشان نضيف ونشارك يوميا
انا عندى حساب على الفيس بوك بس عاوز اعرف اضيف مشاركة ازاى

khaledelsaed 09-09-2009 09:34 PM

الحمد لله
بعت لكل الايميلات اللي كتبتوها
وكمان بأكتر من اسم وايميل عشان ازيد من عدد الرسائل المبعوثه
ربنا يبارك لنا في الل بنعمله ده ويكون له نتيجه كويسه عشان الواحد اتخنق من كتر فرص الشغل اللي بتضيع عشان خاطر الربطه بتاع التعاقد دي

Observer 09-09-2009 09:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة متعاقد مظلوم (المشاركة 1578149)
علي فكرة انا بعت الايميلات بس فية بعصها ما وضلش وان شاء الله اكمل واحاول مرة تانية

وشكرا استاذ شريف علي جروووووووووب الفيس بوك وعلي فكرة جمبل جدا وانا اشتركت فية وياريت كلنا نحاول نشارك في الجروووووووووب عشان كل مايزيد العدد يبقي افضل

تمام الله ينور أخ مظلوم

مزيد من الحماس أكثر وأكثر

Observer 09-09-2009 09:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة houda_lovely (المشاركة 1578172)
عودا حميدا اخى الحبيب مدرس متعاقد
والله انى احبك مع انى لم اراك راى العين ولكن محبه القلب

واخير احب اقول احنا وراك يا ريس الله معاك ومعاك قلوبنا

وجارى ارسال الرسايل والله الموفق

بارك الله فيك أخى العزيز حودة
أحبك الذى أحببتنى فيه
كلنا يد واحدة
شعورنا واحد
وقضيتنا واحدة
وإن شاء الله ربنا مش هيخذلنا

Observer 09-09-2009 09:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رحمة حسن (المشاركة 1578917)
انا بعت الرسائل للاميلات والحمد لله كلها وصلت باستثناء رسالة من مصراوى مش قادرة افهم معناها بس مرة واحدة لانى بعت الرسائل مرتين مرة بصيغة متعاقد ومرة بصيغة من عندى يعنى واحدة منهم وصلت لمصراوى والحمد لله والباقى وصل بصيغتين مختلفتين :stickjo4:

يلا فاضل كمان انهاردة وبكرة
ربنا يوفقك ويوفقنا جميعاً إن شاء الله
نرجو المتابعة

ra23sh 09-09-2009 09:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عاطف 22 (المشاركة 1581017)
ياجماعة نضيف ازاى مشاركة فى الفيس بوك
انا مشترك من 2007 بس استخدامى لية محدود
كل شغلى ياهو وهوت ميل وسكاى بى
ياريت اللى عندة فكرة يقول علشان نضيف ونشارك يوميا
انا عندى حساب على الفيس بوك بس عاوز اعرف اضيف مشاركة ازاى

أولا بعد الدخول على ال facebook تدخل على رابط الجروب الخاص بالمتعاقدين ثم تقوم بالانضمام للجروب من خلال Join Group على يمين الصفحة ثم يمكنك بعد ذلك اضافة اي مشاركة من خلال Discussion Board او The
Wall
ونرجو المزيد من الاهتمام بالجروب وذلك من خلال الانضمام والمشاركة باي كلمة عن معاناتنا وذلك بالاضافة الى مواصلة حملتنا

Observer 09-09-2009 09:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هند عزت (المشاركة 1578942)
السلام عليكم
ان كمان بعتهم ونفس الرساله وصلتلى من موقع مصراوى

الرسالة دى مش مشكلة لأن الرسالة تم إرسالها بالفعل
والموقع أفاد بتأكيد وصول الرسالة بعد الإرسال مباشرة
شكراً أخت هند

Observer 09-09-2009 09:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magda9910 (المشاركة 1579082)
اتمنى ان يكون الجميع ايجابى

صحيح أخت ماجدة
وننتظر مشاركتك اليومية الإيجابية فى الحملة

Observer 09-09-2009 09:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد بسطاوي (المشاركة 1579701)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عذرا لتغيبي عنكم
ولنكمل المشوار

نكمله .....

Observer 09-09-2009 09:52 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة استاذة اسماء (المشاركة 1579996)
انا اسفة يا جماعة لتغيبي بس عندي مشكلة ف النت حد يقولي ايه المطلوب منى ف المرحلة دي

ممكن حضرتك ترجعى صفحة أو اتنين
وهتلاقى كل حاجة مشروحة بالتفصيل
ننتظر مشاركاتك ونشاطاتك المبدعة

Observer 09-09-2009 09:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الحارث_1 (المشاركة 1580255)
ايه الاستخفاف بعقول الناس ده الاكادمية مفيهاش دراسة ولا ايي معلومة جديدة مفيش غير امتحانات فقط طيب ليه الشروط المؤهل التربوي طلما في امتحان في التربيةهو لازم ادخل دبلوم تربوي وانجح علشان ادخل امتحان وانجح طب منا نجحت في الكليه هو ايه الحكاية بضبططيبطيب الاكاديمية بتعترف بكليات التربية؟ سؤال صعب لات لوبتعترف بها مش يكون في امتحان في التربية لومش بتعترفمش هيكون شرط من دخول الاكاديمية اااااااااااااااااااه دمااااااااااااااااااااااااااااااااااغييييييييييييي يييييييي انا مش فاهم حاجة

سلامة دماغك أستاذ حارث
ريح دماغك وشارك معانا فى الحملة
لأن الحملة دى هدفها الأساسى ترييح الدماغ
عن طريق التثبيت طبعاً
أهلاً بحضرتك

Observer 09-09-2009 09:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmister (المشاركة 1580406)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ايها المتعاقدون المعذبون ... احب ان انوه الى الاخ مدرس متعاقد اننى معاكم منذ بدء الحملة ومتابع خطوة بخطوة رغم الظروف القاسية التى اعانيها هذه الايام لان الدنيا عندى ملخبطة شوية و ان شاء الله انا معاكم وموش كلام وخلاص..... على فكرة..... انا بعت انا و7 متعاقدين اخوة افاضل الفاكسات الاولى وانا شخصيا بعت تقريبا كل ايملات الصحف وخصوصا الاهرام والمصرى اليوم ارسلت له تقريبا 5 اميلات ولكن لم يتم الرد الى الان وقد قمت بالتحدث الى عضو مجلس الشعب عن دايرتنا وقال لى لابد وان تستمروا فى الحملة ولابد وان يسمع اصواتكم كل المسئولين او بالذات السيد جمال مبارك او المقربين اليه تقريبا حينها سيتغير كل شيئ لان هذا الرجل بيسمع كويس لاى مشكلة بس لازم تبقى بجد مشكلة وبيتأثر منها قاعدة عريضة من الناس .. وربنا معانا ان شاء الله ... هنجنى الثمار عما قريب .. وانا معاكم الى النهاية ولكنى فى بعض الاحيان امتنع عن المشاركة لتدنى مستوى الحوار والمعارضة السخيفة التى لا هى بناءه ولا هى جذابه ولكنها من اجل المعارضة (اتعجب والله فى بعض الاحيان ان من لا يجد كلاما ليقوله لماذا يتكلم ؟؟ فليصمت لما يبقى يجى له كلام ينفع حتى ولو نقد يبقى ساعتها يتكلم موش عمال على بطال كلام فى كلام ) مازال اعجابى الشديد بهذه الحملة وهذه النقلة النوعية والجذرية التى حدثت لنا بجد احنا فى نعمة من المفروض وان نشكر ربنا عليها ان هدانا الى هذه وان شاء الله تعالى فيه ثماااااااااااااار هنجنيها وان لم نجد ثماراا فيكفى اننا امتحنا عزيمتنا وارادتنا ؟؟؟ بعدما فقدنا الثقة فيهما (العزيمة والارادة ) .. ممكن اناس منا كثيرة لا تستسيغ معنى هاتين الكلمتين ولكنى والله لا اجد حضارة ولا اجد تقدما لم يعرف هاتين العزيزتين الغاليتين ..وشكراا

أحييك على كلامك الطيب مستر

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 05:17 PM.