بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   جامعة الأزهر (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=212)
-   -   اى حد داخل هندسه الازهر بنات القاهره يتفضل بالدخول لو سمحتم (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=154380)

م.الزعيم 16-10-2010 08:05 PM

على فكرة يابنات الامتحان اللى انا محلتش فيه كان امتحان د/ سيد ونفس الحركة عندكم هيا سبب الامتحان عندنا
سئل وملقاش حد عارف كلمة هههههههههههههه ربنا معاكم
- على فكرة ياسمين انتى تنفعى فى حزب المعارضة هههههههههه يابنتى انا هنضحك على نفسنا احنا ازهرية وده اقل واجب ربنا يستر ونسكن السنة دى
- ايوة كده صح خليكم مع نفسكم فى الرياضة واشرحوا لبعض فيها بالنسبة للميكانيكا حاولوا تتابعوا السكشن وغالبا المسائل مش هتطلع من الكتاب والشيت
- الرسم هيعدى هيعدى متقلقوش منو ان شاء الله
- المعمل النجاح فيها بالحضور يعنى اللى يحضر هينجح اكيد ان شاء الله
على فكرة عمل باور سبلاى مش مشكلة دى حاجة سهلة هو فيه حد كلكم عن معرض ؟
- لا بلاش كورسات دلوقتى المجال واسع بس انتوا لسه مش حددتم اتجاهكم فى كهربا لسه بدرى على موضوع الكورسات
ربنا يوفق الجميع

yasssmine 21-10-2010 11:15 PM

كلامك يخوف يا بشمهندس يعنى هو ممكن يعمل لنا امتحان بجد ان كنت بحسبه بيهزر وكمان لما دكتور مهنا دخل وسمعه وهو بيقول امتحان قعد يضحك وقاله خليه كمان دواير معاه فى نفس القاعده وكان بيهزر ربنا يستر انا بكره الماده دى كره العماء
حزب المعارضه مره واحده يمكن
رياضه مين ال نخلينا مع نفسنا فيها دى كانت فى الاول جميله وبيضه بدات تغمق مش عارفه ليه والله كهربا دى نحبها تكرهنا نكرها تحبنا
الميكانيكا والله لحد الان مفيش معيدين ولا سكاشن دا الدكتور بيقول ال عايزه تشرح فى السكشن تجيلى وانا اكون مشرف عليها وتشرح عادى يعنى هنطلع مهندسين من نفسنا شوفت ازاى

م.الزعيم 22-10-2010 10:16 AM

لا متقلقيش ده الطبيعى فى كهربا
بمعنى أصح اعتمدى على نفسك مش تستنى حاجة من الكلية شغلك مع نفسك

yasssmine 23-10-2010 10:52 AM

اكتر من كده اعتمد على نفسى حسبى الله ونعم الوكيل
الله يحرق الكليات على ال اخترعها قولو امين

م.الزعيم 26-10-2010 11:19 AM

هههههههههههههههههههه
السنة دى فيها حاجات غريبة جدا .
انا حاسس انى معرفش حاجة فى حاجة

yasssmine 29-10-2010 05:37 PM

والله انا مش عارفه اقول ايه اكيد ال عايزه اقوله كلكم عيزين تقولوه بس مش عارفين زيي ربنا يستر هى ال كليه دى بتكرهنا ليه بجد والله نجيلها من هنا تروحلنا من هنا طب نعمل ايه ال يعرف الحل يبعته على ص ب 2545245463463544635463 اكيد حفظتم الرقم ولكم جزيل الشكر
طبعا انتم مستغربين فى ايه بس ده ال طبيعى بعد اولى كهربا الدماغ ملحوسه والفيوزات مضروبه وكله فى التمام وسلام

م.الزعيم 03-11-2010 04:00 PM

معلش دى صدمة طبيعة بتحصل فى اول سنة كهربا ولسه
فيه اخبار عندكم عن امتحانات ؟

yasssmine 04-11-2010 11:07 PM

ربنا يطمنك دائما كده مطمنا يا سلام والله هى مش صعبه ومش سهله ساعات تلاقى الدنيا سوده خالص ومش شايف اى حاجه دا طبعا لما بنكون مش فهمين لكن لما بنفهم ونظبط كده تحس انك ملكت الدنيا وما عليها بس والله كله يهون علشان احس الاحساس ده واكيد لو كنت فهمت من اول مره مكنتش هحس الاحساس الجميل بعد الفهم يا رب كل ال مش فاهم يفهم وال فاهم يفهم اكتر والله كهربا دى حاجه غريبه بس كفايه.
استنو هنا انتم فين صحيح مختفيين ليه ومحدش سامع لحد فيكم صوت بلاش النوم ده بالله عليكم فوقم كده وارغم شويه سلام

yasssmine 06-11-2010 02:55 PM

واخير وبعد طول انتظار المدينه فتحت بس هنقعد فى رابعه لتانى مره طب لما هم هيقعدونا فى رابعه ما سكننوناش من الاول ليه وتبقى القضيه مفتوحه والسؤال مطروح يا ريت الاجابه على ص ب 24165465324565465435246 اظن الرقم سهل بردو

eng.boba 09-11-2010 07:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud ahmed (المشاركة 1619396)
الف مبرووووووووووك للجميع
انا دخلت هندسه القاهره

والف مبروك يابشمهندسه

السلام عليكم جميعا ممكن اشترك معاكم انا طالبه فى هندسه برده بس اعدادى وعاوزه اى حد يقدر يساعدنى لانى حاسه انى تايهه ولسه مش متاءقلمه فى الكليه اوى يعنى واى حد عنده ملازم او مراجعات يقدر ينزلها علشان يكسب فى طلبه اعدادى ثواب وجزاكم الله خيرا اختكم هبه الله

م.الزعيم 09-11-2010 09:41 PM

اولا مبروك يابشمهندسة على دخولك هندسة
بالنسبة للمراجع والملازم فالامر ده سهل جدا
هتلاقيهم فى مكتبة الخليل او ايمن او الحمد او الرحمة هتلاقى هناك ملازم كتير جدا وشرح كويس جدا
نصيحتى ليكم تشوفوا بنت اكبر منكم فاهمة كويس تشرح ليكم المسائل بدل ما تتعبوا لوحدكم وتكرهوا الكلية
وربنا يوفق الجميع

eng.boba 10-11-2010 01:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng.boba (المشاركة 2817332)
السلام عليكم جميعا ممكن اشترك معاكم انا طالبه فى هندسه برده بس اعدادى وعاوزه اى حد يقدر يساعدنى لانى حاسه انى تايهه ولسه مش متاءقلمه فى الكليه اوى يعنى واى حد عنده ملازم او مراجعات يقدر ينزلها علشان يكسب فى طلبه اعدادى ثواب وجزاكم الله خيرا اختكم هبه الله

السلام عليكم انا اختكم هبه اللى كنت اشتكيت لكم عن انى حاسيه انى تايهه فى الكليه وعاوزه اخد رايكم فى حوار الكورسات ده وياريت اللى عارف مكان المكتبه يوصفه بالظبط لحسن لو تهت هايبقى زنبى فى رقبتكم وجزاكم الله خيرا

م.الزعيم 10-11-2010 02:34 PM

هو المكان سهل مش صعب
لو انتى فى مدينة البنات ممكن تاخديها مشى لحد مدينة البنين مش هتاخد منك ربع ساعة
وهناك اسئلى عن مكتبة الخليل هتلاقيها عند محل ملك الكوكتيل ادخلى هناك هتلاقى ورق اعدادى متعلق وكل مذكرة مكتوب رقمها شوفى انتى عايزة مذكرة فى ايه وقولى رقمها وهو هيجبهم ليكى اتفرجى وشوفى انتى عايزة تصورى ايه؟
بس انا مستغرب ازاى انكم لحد دلوقتى متعرفوش المكتبات دى؟
دى هندسة كلها شغالة من هناك

yasssmine 10-11-2010 11:26 PM

اولا حمد لله على السلامه ان نتم صحيتم
ثانيا اهلا بيكى يا هبه معانا ويا رب فعلا نقدر نساعدك بالنسبه للملازم مش لازم تروح الخليل ولا حاجه انا معايا كل الورق ال ممكن تحتاجيه واعطيته لبنت عندكم فى اعدادى وان شاء الله اخليها تنزله فى الكشك الاحمر ال بره الكليه
بالنسبه للكورسات فدى مش ليها لازمه خالص والله اعدادى ما تستاهلش كورسات خاااااااااااالص

yasssmine 10-11-2010 11:31 PM

يا بشمهندس الزعيم لو سمحت انا عايزه برنامج كويس لرسم الدوائر ويكون التعامل معاه بسيط ومش صعب ويا ريت ما يكونش دوس لانه بيشلنى وشكرا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:44 AM.