بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   "ملتقى طلاب 3 ثانوي" (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=343754)

loly2020 21-09-2010 03:18 PM

هاى يا جماعه المدرسه سهله جدا والمواد لذيذة انا كيميا بردة بس مش باخد فيها درس علشان المستر بتاع الفصل كويس بس العربى انا حسيت انه صعب فا اخدت فيه درس على العموم يا جماعه اللى واخد المانى المادة سهله ولا علشان انا عايزة اخد المانى بس احنا عندنا فى سوهاج فى مدرستنا مفيش غير مدرس واحد والاسبانى بردة مدرس واحد وبيقولوا ان الالمانى هيكمل معاكى فى تانيه ثانوى فامش عارفه اخد المانى ولا ؟ ياريت كل واحد يكتب رأيه

loly2020 21-09-2010 03:20 PM

:frown:وعلى فكرة الكيميا والفيزيا حسب الفصل بتاعك

سؤئة الطيوبة 22-09-2010 02:50 AM

اية دة فينكم يا بتووووووووووووووووووع سنة اولـــــــــــــــــة

حد يحط اسئلة مش عارفها ونتناقشها

موضوع عن الدراسة عن المواد وناقشة

المهم نشغل الموضوع دة.........ونتفاعل مع بعضنا البعض ههههه كيميائية انا ههههه

salma hanem 22-09-2010 01:52 PM

********************************************gd

Steerforth 22-09-2010 06:19 PM

احنا المدرسة غريبة جدا قبل لما ندخل اصحبنا قلولنا مفش شرح و الغريب ان كل المدرسين بشرحو و بضمير كمان و اخر دلع
لدرجة ان لو واحد قلهم عايز درس مش بيرضي يقلو معنديش وقت انا حاسس اني في مش حكومة والله
عندي سؤال لو في مادة عايز فيها درس اروح سنتر ولا مش كويسة حد يفدني

NeVeR CoMe BacK 02-10-2010 12:43 PM

انا لسة هبدأ اخد درس فى العربى مش عارفة فيه اى حاجة خالص،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ومع انى باخد درس فى الفيزيا بس برده حاسة انى مش عارفة حاجة فيها الاستاذ بتاعنا ده بيملا السبورة كتابة وقوانين والمزكرة بتاعته فظيعة متروسة علا اخرها والواحده حاسة انها كل مرة بيدينا معلومات كتيرة وجديدة وبنسى اللى فات ومن الاخر مش بذاكر الفيزيا خالص بجد مش عارفة اعمل ايه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tarneem 06-10-2010 02:48 AM

هاى انا جديده واسمى ترنيم وعجبنى الموضوع جدا
وحابه اقول مشاركه يمكن تنفع (سرى) اولا : انت مش قلت ايه المشكله بتاعتك ولا حتى حددت ليها اى ابعاد علشان كل اصحابك يقدروا يساعدوك .
ثانيا: اصحابك حاولو يعطوك شويه نصائح عامه تنطبق على اى حد حاسس بزهق او ملل ,لكن انت حاولت تنتحر,وبعدين احنا مش عارفين اذا كان اللى انت فيه دا اسبابه ايه بالضبط؟؟ ثم انك قلت انك بتاخد حبوب وحقن ,هل هى تحت اشراف الدكتور ولا ادمان؟؟
ثالثا: انت عاوز الناس ازاى تساعدك وانت مش عارف تساعد نفسك مش بتقول انت متدايق من ايه وايه الاسباب اللى خليتك تفكر فى الانتحار؟؟ اصحابك اللى عاوزين يساعدوك سالوك وانت مش رديت باجابه تقدر تفيدهم وتخليهم يعطوك نصيحه تساعدك بجد فى موضوعك.
رابعا: احنا بنحاول نساعدك علشان تخرج من اللى انت حاسس بيه والمفروض انك تساعدنا علشان نقدر نساعدك,يعنى تتناقش معانا وترد علينا علشانك مش علشانا .
وفى الآخر دى مجرد مناقشه وراى بنقترحه عليك حبيت تنفذه براحتك مش حبيت شوف انسب رأى ليك وحاول تنفذه.
ميرسى جدا انكم عطيتونى الفرصه انى اقول رأى المتواضع ّترنيمّ

coody 06-10-2010 05:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarneem (المشاركة 2721668)
هاى انا جديده واسمى ترنيم وعجبنى الموضوع جدا
وحابه اقول مشاركه يمكن تنفع (سرى) اولا : انت مش قلت ايه المشكله بتاعتك ولا حتى حددت ليها اى ابعاد علشان كل اصحابك يقدروا يساعدوك .
ثانيا: اصحابك حاولو يعطوك شويه نصائح عامه تنطبق على اى حد حاسس بزهق او ملل ,لكن انت حاولت تنتحر,وبعدين احنا مش عارفين اذا كان اللى انت فيه دا اسبابه ايه بالضبط؟؟ ثم انك قلت انك بتاخد حبوب وحقن ,هل هى تحت اشراف الدكتور ولا ادمان؟؟
ثالثا: انت عاوز الناس ازاى تساعدك وانت مش عارف تساعد نفسك مش بتقول انت متدايق من ايه وايه الاسباب اللى خليتك تفكر فى الانتحار؟؟ اصحابك اللى عاوزين يساعدوك سالوك وانت مش رديت باجابه تقدر تفيدهم وتخليهم يعطوك نصيحه تساعدك بجد فى موضوعك.
رابعا: احنا بنحاول نساعدك علشان تخرج من اللى انت حاسس بيه والمفروض انك تساعدنا علشان نقدر نساعدك,يعنى تتناقش معانا وترد علينا علشانك مش علشانا .
وفى الآخر دى مجرد مناقشه وراى بنقترحه عليك حبيت تنفذه براحتك مش حبيت شوف انسب رأى ليك وحاول تنفذه.
ميرسى جدا انكم عطيتونى الفرصه انى اقول رأى المتواضع ّترنيمّ

كلام جميل و رأي مظبوط
يمكن نقدر نوصل لحلول مناسبة للحالة الصعبة دي بإذن الله

muostafa22 23-10-2010 01:12 PM

عاوزين نرجع الملتقي تاني ياريت شوية نشاط :)

حد امتحن امتحانات الشهر ولا لسة هتبدأو بكرة ؟

e.e.g.h 23-10-2010 04:00 PM

شكرا جدااا

e.e.g.h 23-10-2010 04:01 PM

مدرسة مبارك للمتفوقين هى أعفن مدرسة ثانوى

سؤئة الطيوبة 24-10-2010 09:29 PM

احنا ابتدينا نمتحن امتحان االشهرررررررر

لحد دلوقتى امتحنت كمياء واحياء

سؤئة الطيوبة 24-10-2010 09:31 PM

:frown:بكرة همتحن

تاريخ :blush:

وانجليزي :angry2:

ووطنية:bosyht9:

SwOrD OF JusTice 24-10-2010 11:11 PM

انا امتحنت عربى ودين وفرنساوى ورياضه
بكره تاريخ وحاجه تانيه مش فاكر

NeVeR CoMe BacK 25-10-2010 06:14 PM

احنا لسة الامتحانات بتاعتنا هتبدا من اول الاسبوع الجاى ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ربنا يستر ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:25 PM.