بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   س ، ج ... كل الاستفسارات المتعلقة بالتنسيق ، مهم لجميع الطلبة (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=344892)

MOSTAFA093 11-08-2011 03:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة theking1985 (المشاركة 3822823)
http://www.thanwya.com/vb/life/buttons/viewpost.gif لو سمحتم انا عايز احول من آثار القاهرة لألسن عين شمس وانا مجموعى جايب ألسن وكمان انا من المنصورة اختار "إلتماس"؟؟ ولا فى إختيار تانى ؟؟؟ وكمان هل ممكن الإلتماس يترفض؟؟؟ والنتيجة بتبان إمتى ؟؟ وشكرا

لو كنت هتحول للمنطقة الجغرافية ( أ ) يعنى عين شمس تبع المنطقة الجغرافية بتاعتك يبقى ممكن تحول عادى
ومش عارف يعنى إيه التماس والله
بس هى الشروط إنك تحول لمنطقة أقرب ( أ ) مش أبعد منك لأنه ده غير متاح
وتكون جايب مجموع الكلية المحول لها

-0-0-0-0-0- 11-08-2011 04:11 AM

لو سمحت انا جاتلى اداب المنيا وعايزة احول ادب اسكندرية عشان انا من اسكندرية ومجموعى 301 اعمل اية

MOSTAFA093 11-08-2011 04:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة -0-0-0-0-0- (المشاركة 3823136)
لو سمحت انا جاتلى اداب المنيا وعايزة احول ادب اسكندرية عشان انا من اسكندرية ومجموعى 301 اعمل اية

هو فرق بينك وبين اداب اسكندرية 12 درجة ونص يعنى فرق كبيير جداً
طيب ادخل على موقع التنسيق وحول لأداب اسكندرية يمكن يقبلوك
واتبع الخطوات كاملة وانتظر النتيجة بعد كدا

-0-0-0-0-0- 11-08-2011 04:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa093 (المشاركة 3823177)
هو فرق بينك وبين اداب اسكندرية 12 درجة ونص يعنى فرق كبيير جداً
طيب ادخل على موقع التنسيق وحول لأداب اسكندرية يمكن يقبلوك
واتبع الخطوات كاملة وانتظر النتيجة بعد كدا

طيب اختار تحويل اية
وممكن احول اية فى اسكندرية عشان انا مينفعش اروح حتى تانية

nona.ali 11-08-2011 06:17 AM

لو سمحتو بليييييييز هو تنسيق مرحلة تالته هيبدأ امتى ؟؟؟ ونبى لو حد يعرف يقولى بلييز ... وكمان عايزة اعرف هو ايه نظام تجارة تعليم مفتوح بالنسبة للمصاريف والشهادة زيها زى تجارة انتظام ولا فى فرق ؟؟؟؟؟ بليز حد يرد عليا

عصام للالكترون 11-08-2011 07:43 AM

انا الحمد لله دخلت علوم أسيوط بس انا عايز قسم حاسب فقط ودا غير موجود فى أسيوط وموجود فى المنيا ومجموعى يقبل المنيا هل فى اى طريقة مهما كانت صعبة انى احول بجد حراااام

مصطفىhassan 11-08-2011 08:42 AM

الله يبارك لك يا استاذ مصطفى تساعدني انا مرحلة تانيه واستنفدت جميع الرغبات وجيت النهارده الفجر اكتب الرغبات من جديد لقيتهم قفلوا التسجيل أعمل ايه الان؟انا اعصابي تعبت ومش عارف اتصرف والرقم اللي حطينوه (19468)مش باعرف اوصل منه لحاجه ،هل كده خلاص راحت عليا ولا ايه انا مش عارف انام ولا اعمل حاجه وحاسس بضياع الله يبارك لك قول لي اتصرف ازاي؟؟؟؟

امنيةف 11-08-2011 09:07 AM

لو سمحت انا دخلت عشان اعمل تقليل اغتراب و الموقع مبيفتحش واقف عند جملة جارى تحميل بياناتك الشخصة وهو واقف من زمان على كدة اعمل ايه

MOSTAFA093 11-08-2011 09:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nona.ali (المشاركة 3823450)
لو سمحتو بليييييييز هو تنسيق مرحلة تالته هيبدأ امتى ؟؟؟ ونبى لو حد يعرف يقولى بلييز ... وكمان عايزة اعرف هو ايه نظام تجارة تعليم مفتوح بالنسبة للمصاريف والشهادة زيها زى تجارة انتظام ولا فى فرق ؟؟؟؟؟ بليز حد يرد عليا

تنسيق المرحلة التالتة هيبدأ تقريباً يوم 12 أغسطس على حد علمى ، بس هنقول على طول لما يظهر
ونظام تجارة مفتوح بيبقى زيك زى الانتظام فى نظام الدراسة والشهادة بس الفرق إنك ليكى مواعيد لوحدك وامتحانات لوحدك وبدفعى مصاريف بس المصاريف على حسب كل جاامعة بس هى مش هتزيد عن 1500 أو 2000 فى السنة كلها
بس الأفضل تروحى الجامعة وتسألى عن البرنامج بالظبط ومصاريفه كام

MOSTAFA093 11-08-2011 09:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام للالكترون (المشاركة 3823539)
انا الحمد لله دخلت علوم أسيوط بس انا عايز قسم حاسب فقط ودا غير موجود فى أسيوط وموجود فى المنيا ومجموعى يقبل المنيا هل فى اى طريقة مهما كانت صعبة انى احول بجد حراااام

والله على حد علمى مش هتقدر تحول لأنها منطقة أبعد منك وانت مقبول فى المنطقة ( أ ) ومش ينفع تحول ل ( ب ) أو ( ج )
بس تقدر لو تثبت إن معاك سكن هناك خاص بك
بكده ممكن تروح وتحول
بالتوفيق

MOSTAFA093 11-08-2011 09:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفىhassan (المشاركة 3823627)
الله يبارك لك يا استاذ مصطفى تساعدني انا مرحلة تانيه واستنفدت جميع الرغبات وجيت النهارده الفجر اكتب الرغبات من جديد لقيتهم قفلوا التسجيل أعمل ايه الان؟انا اعصابي تعبت ومش عارف اتصرف والرقم اللي حطينوه (19468)مش باعرف اوصل منه لحاجه ،هل كده خلاص راحت عليا ولا ايه انا مش عارف انام ولا اعمل حاجه وحاسس بضياع الله يبارك لك قول لي اتصرف ازاي؟؟؟؟

والله مش عارف أقولك إيه ، يعنى حضرتك لا سجلت فى ميعادك ولا سجلت دلوقتى
أمال إيه اللى كان بس مصبرك الوقت ده كله ..!!
على العموم أنا مش عندى حل والله غير إنك تفضل تتصل بالرقم لغاية ما يردوا هما بس اللى يقدروا يحلولك مشكلتك
بس متقلقش كل حاجة محلولة ، وإن شاء الله تقدر تقدم عادى ، بس بطرق تانية أنا مش عارفها والله
ربنا معاك وبالتوفيق

MOSTAFA093 11-08-2011 09:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امنيةف (المشاركة 3823664)
لو سمحت انا دخلت عشان اعمل تقليل اغتراب و الموقع مبيفتحش واقف عند جملة جارى تحميل بياناتك الشخصة وهو واقف من زمان على كدة اعمل ايه

افتحى يا أمنية من متصفح اكسبلورر وهو هيشتغل معاكى من غير مشاكل
وأى حاجة تحتاجيها ، إحنا تحت أمرك

امنيةف 11-08-2011 11:53 AM

انا سجلت تربية شعبة تربية فنية اسماعيلية فى تقليل الاغتراب وانا معملتش اختبار القدرات لو جاتلى الكلية دى هل ينفع يقبلونى ولا لالو سمحت رد عليا بسرعة عشان انا قلقانة قوى ولو مرضوش يقبلونى هل مفيش كليات تانية ادخلها ومعلش اخر سؤال انا كنت سالتك عن فى كليات مش مكتوبة فى الحد الادنى للجامعات وحضرتك قولتلى ان هى فيها كدة مكان للطلاب بس انا ملقتش حاجة من الكليات دى فى تقليل الاغتراب ممكن تقولى الكليات دى متكتبش ليه وانا اسفة انى طولت عليك

امنيةف 11-08-2011 12:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mostafa093 (المشاركة 3822855)
التحويل من كلية لكلية بيبقى من على النت ، وهو الآن مفتوح لو عايزة تحولى بس هتحولى للمنطقة الجغرافية ( أ ) فقط ، لأن ده المتاح

وبالنسبة لكلية حقوق منزلى دى منصحش بيها خالص لأن هيبقى صعب عليكى إنك تقضيها فى البيت من غير محاضرات ولا تواصل ولا حاجة
لو عايزة تحولى لكلية عايزاها داخل المنطقة الجغرافية وجايبة مجموعها أوك حولى ، لو مش عايزة خليكى فى حقوق بس خليكى انتظام عادى خالص عشان تقدرى تكلملى فيها

بالتوفيق

متشكرة قوى على الرد

امنيةف 11-08-2011 12:10 PM

لو سمحت رد عليا بسرعة

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:09 PM.