بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   جامعة الأزهر (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=212)
-   -   اى حد داخل هندسه الازهر بنات القاهره يتفضل بالدخول لو سمحتم (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=154380)

yasssmine 25-09-2010 01:07 PM

يلا واحنا مستنيينك يا بشمهندس رفاعى علشان تعلمنا الفبركه زى اعدادى
خلاص يا جماعه اكيد كلنا رجعين الجامعه ان شاء الله بقى نتقابل اخر الاسبوع ونشوف ايع ال حصل فى المحروبه سلام وشدو حيلكم من الاول مده علشان ان شاء الله تبقى سنه سعيده علينا ةاخرها يبقى تمام مش قلق من النتيجه يلا بلاش رغى سلاااام

yasssmine 25-09-2010 01:10 PM

لا شكر على واجب يا طالبه القران احنا فى الخدمه ومفيش سوء فهم ولا حاجه دا عادى جدا مجرد نقاش بس وخلاص الحمد لله خلص واى حاجه عيزاها انا معاكى فى الكليه انزلى اسالى عليه تحت وانا تحت امرك

eng refa3y 25-09-2010 11:46 PM

بس اعدادى مفبركتش فيها
غير قليييييييل فى الرسم
اما احس ان الرسمه فيها حاجه غلط
كنت بتصرف انا
الجيش قال ايه ؟؟؟؟

م.الزعيم 26-09-2010 07:05 PM

انا اسف يجماعة على عدم المشاركة بس كانت عندى ظروف صعبة ولسه فايق منها
المهم انا ماروحتش الكلية لحد الان ومش هقدر افيد حد اووى
بالنسبة للرسم هو سهل جدا وهتشوفوا بنفسكم الفرق بين اعدادى واولى
اهم حاجة فعلا المسمار المسمار المسمار المسمار
سلام لانى بجد تعبان

eng refa3y 26-09-2010 08:48 PM

الف سلامه عليك يابشمهندس
وربنا يعدى الظروف على خير

نورالحياه 28-09-2010 09:45 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم يا بشمهندين ويا بشمهندسات وعاملين ايه كل سنه وانتم طيبين بمناسبه الدراسه والبدايه
ويارب تبقى سنه سعيده كده على الناس كلها وكلها خير يارب ازيك يا بشمهندس رفاعى والف سلامه على البشمهندس الزعيم لا فوق وارجع تانى لنشاطك زى زمان كده وكل مهندسين ف التوبيك
انا ف كهربا الحمد لله مع ياسمين بس ايه حساها صعبه شويه والدكاتره يالا ربنا معانا
يعنى عندنا دكتور مهنى بيدينا دواير ودكتور شريف رسم ودكتور المجالات اسمه دكتور علوان تقريبا
وبرمجه دكتور حمدى عبدالحليم برمجه ياريت اى حد يعرف حاجه عن القسم يفيدنا يا جماعه
او عن الدكاتره والنظام وكده واسفه انى طولت عليكم يالا سلام

eng refa3y 29-09-2010 11:37 AM

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
الحمد لله انا تمام

وربنا يرجعلنا الزعيم بالسلامه
لانه هو اكتر واحد هايعرف يفيدكم

ياعنى عشان كلكم متكهربين

م.الزعيم 29-09-2010 03:46 PM

السلام عليكم
اهلا بيكى بشمهندسة نور الحياة نورتى قسم كهربا انتى والبشمهندسة ياسمين
معلش هتحسوا بصعوبة شوية فى اول السنة بس ان شاء الله هتلاقوها سهلة
بالنسبة للدكاترة
الدكتور مهنى احضرى كل محاضراته واكتبى وراه كويس وباذن الله هتلاقوا الامتحان مش هيخرج كتير عن اللى هيقولوه
معلش مادة الدوائر هتلاقوها شديدة شوية بس اللى هتخدوه الترم الاول كله هيتلم ليكم فى اول محاضرة من الترم التانى
بالنسبة للدكتور علون قولوا ربنا يستر لانوا لسه راجع للقسم واول مرة اشوفه كان فى امتحان الشفوى السنة اللى فاتت فبصراحة معرفش عنو حاجة
بالنسبة للدكتور حمدى انا هقول معاكم ربنا يستر لانو اول سنة هيدنا السنة دى وقال كلمتين صعبين فى اول محاضرة بس بصراحة هيفيدكم جامد والمادة دى جميلة هتحسوا انها لعبة حلوة
بصوا مهم جدا تعرفوا نظام الدكتور فى القسم بتاعنا بالذات وانا باذن الله هبقى اقول ليكم حاجات بس مش دلوقتى
مكدبش عليكم انتوا هتسدفيوا بس هتتعبوا !
ربنا معانا

م.الزعيم 29-09-2010 03:55 PM

ربنا يكرمك ياعمى رفاعى
الحمد لله
اخبار السنة الجديدة معاك ايه؟

yasssmine 29-09-2010 08:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng refa3y (المشاركة 2691539)
بس اعدادى مفبركتش فيها
غير قليييييييل فى الرسم
اما احس ان الرسمه فيها حاجه غلط
كنت بتصرف انا
الجيش قال ايه ؟؟؟؟

مش مهم المهم نعرف نرسم الرسم الرخم ده مش عارفه ليه حاسه انو رخم بالله عليكم طمنونى من ناحيه الرسم ده يعنى نظامه ايه سهل ولا ....مش عارفه دكتور شريف دخل شرح المسمار الالوظ والصاموله والجاويط والورده وحاجات كتير وكل رسمه فيها تكات كتير توقع وكركب الدنيا علينا مش عارفه ليه كده من اول محاضره وكمان بيقولنا يدوب خمس لوح معقول هنرسم 5 لوح بس
صحيح يا بشمهندس رفاعى ايه الجيش ده مش فهمه

yasssmine 29-09-2010 08:46 PM

ساره ازيك ايوه كده ارجعى نورى التوبيك تانى وكويس انك اتكلمتى على الدكاتره بس طبعا نسيتى تتكلمى عن اهم واحد فى المنطقه دكتور عبد ربه السنارى بتاع الرياضه مش عارفه والله يا جماعه الدكتور ده جاى منين من كوكب اخر دا بيشرح لوحده كده مش عارفه بلاش نغلط المهم انى مش عارفه ايه اخبار الرياضه السنه دى فى الرياضه شكلها هتبقى ماده الموسم مع دكتور عبد ربه ما علينا ربنا يستر
ايه ده هو ال دوائر ماده ممتده ولا ايه يعنى مش هنمتحنها ترم اول ولا ايه بصراحه اكتر ماده حبتها هى الدواير حلوه بتشغل المخ بالنسبه للدكتور محمود علوانى محدش عارف نظامه وكمان الماده مش باين لها معالم يا ريت تعرفونا نظامها ايه
وكمان ايه هى المواد ال هنمتحنها فى الترم الاول
وكمان دكتور حمدى نظامه ايه مش ده بتاع الرياضه ال انتم كنتم بتتكلمو عليه وبتقولو انكم مش بتفهمو منه ولا ايه بس بصراحه شكله دكتور كويس ومحترم قوى مش زى ما كنت فاكره بس بيقولو بيجيب امتحان مش حلو ربنا يستر
اسفه يا جماعه على كتر الرغى بس كفايه على الشمهندس جاد يعرفنا النظام والبشمهندس رفاعى يعرفنا الرسم ومره تانيه اسفه على كتر الاسئله

كوثركوكو 30-09-2010 08:19 AM

يا ياسمين ممكن طلب لو سمحتى

yasssmine 30-09-2010 11:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوثركوكو (المشاركة 2703052)
يا ياسمين ممكن طلب لو سمحتى

طبعا اتفضلى اطلبى من غير ما تستاذنى واهلا بيك معانا بس انتى كليه ايه

كوثركوكو 30-09-2010 12:08 PM

انا ممكن اكلمك ميل يا يسمين ولا على المعوم ده ميلى bb_bb4995 انا فى انتظارك

كوثركوكو 30-09-2010 12:11 PM

جدول كلية الهندسه اولى اعدادى بنات ازهر ايه ممكن ؟

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 12:56 PM.