بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الكليات الأدبية والتربوية (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=161)
-   -   ائتلاف اقتصاد وعلوم سياسية رغبه اولى (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=345297)

icy zaza 26-07-2011 02:02 AM

yahoo ياجماعه

The king Boy 26-07-2011 02:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the king boy (المشاركة 3736676)
انا مرحلة اولى لسه ادبي جبت ٩٢.٧ هل كده كويس السنة دي علشان عايز ادخل سياسة واقتصاد ان شاء الله وياريت تنصحوني بالنسبة للسنة الي جاية انا عارف ان ده مش مكان الكلام ده بس قولت اكتبه هنا بما انكم ماشاء الله كلكم مجاميع جميلة وعلى فكرة انا اخدت التاريخ في تانية وشكرا

معلش يا جماعة اصلكم مردتوش عليا في الموضوع ده

nado_nona 26-07-2011 03:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة the king boy (المشاركة 3741345)
معلش يا جماعة اصلكم مردتوش عليا في الموضوع ده

هو انت ٢ ثانوي ورايح ٣ ثانوي يعني ؟ لو فعلا يبقي شد حيلك علي الاخر في ٣ ثانوي ان شاء الله عشان ترفع مجموعك اكتررررر وربنا يكرمك
اما لو انت ٣ ثانوي ورايح ١ جامعة عشان مش فهماك اوي بصراحه يبقي اعتقد ٩٢ ٪ صعب انك تلحق سياسة واقتصاد

The king Boy 26-07-2011 07:19 AM

ايوه انا ٢ ثانوي وشكرا

Nana green tea 26-07-2011 10:29 PM

ان شاء الله تلحق سياسة و اقتصاد شد حيلك الموضوع مستاهل

و دا ميلي ع الفيس يا جماعة

mennazeeew*************

Nana green tea 26-07-2011 10:30 PM

hotmail

هوت ميل

بس مش عارفة كتبوا نجوم بدالها ليه

icy zaza 27-07-2011 12:36 AM

مش عايزنا نتعرف ....... hhhhhhhhhhhh

The king Boy 27-07-2011 09:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nana green tea (المشاركة 3745578)
ان شاء الله تلحق سياسة و اقتصاد شد حيلك الموضوع مستاهل

و دا ميلي ع الفيس يا جماعة

mennazeeew*************

شكرا ويارب الحقها ان شاء الله

doc_toto 27-07-2011 10:58 AM

هو اللى يدخل سياسة واقتصاد يتخرج اييه

ASKARFEPS84 27-07-2011 12:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nado_nona (المشاركة 3729880)
انا كمان عربي علي فكرة مش لغات .. ولينا ناس نعرفهم عربي برده بس لما دخلوا دخلوا انجليش .. في البداية صعبه بس بعد كده تعووود من بعد اول ترم .. عادي نتعب شوية بس اكييييييييييييييييد هنلاقي مجال احسن وهنبقي مطلوبين اكتر خصوصا ان اللغة مطلوبة واكيد هناخد جمبها كورسات وكده وبالتوفيق ان شاء الله للجميع

بالتوفيق ليكوا جميعا " انا خريج سياسة واقتصاد" من 6 سنين .... فى البداية قرار رائع دخول feps وده اختصار لأسم الكلية اهنيكم عليه وبالتوفيق ... وبالنسبة لأنجليزي ولا عربي ... صدقوني مش بتفرق كتير اوي ... طبعا اللغة اقوى من خلال الدراسة لكن مش عايزين نعقد الى هايدخل عربي ...... واياكم والتفرقة العنصرية بعد دخول الكلية ..... طالما دخلت feps يبقى انت رائع بصرف النظر عن القسم ... لأن فى ناس كتير مش هتقدر على مصاريف انجليزي او فرنسي

بالتوفيق ونصيحتي ليكم الاستفادة من الانشطة ونماذج المحاكاة والمؤتمرات داخل الكلية وعدم الانغلاق على الدراسة فقط
وانا تحت امركم لو حد عايز يعرف حاجة

icy zaza 27-07-2011 01:13 PM

لو سمحت ان قسم ايه وشغال ايه دلوقت وأيه افضل قسم فى الكليه

Nana green tea 27-07-2011 06:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة askarfeps84 (المشاركة 3747797)
بالتوفيق ليكوا جميعا " انا خريج سياسة واقتصاد" من 6 سنين .... فى البداية قرار رائع دخول feps وده اختصار لأسم الكلية اهنيكم عليه وبالتوفيق ... وبالنسبة لأنجليزي ولا عربي ... صدقوني مش بتفرق كتير اوي ... طبعا اللغة اقوى من خلال الدراسة لكن مش عايزين نعقد الى هايدخل عربي ...... واياكم والتفرقة العنصرية بعد دخول الكلية ..... طالما دخلت feps يبقى انت رائع بصرف النظر عن القسم ... لأن فى ناس كتير مش هتقدر على مصاريف انجليزي او فرنسي

بالتوفيق ونصيحتي ليكم الاستفادة من الانشطة ونماذج المحاكاة والمؤتمرات داخل الكلية وعدم الانغلاق على الدراسة فقط

اه طبعا حضرتك خبرة و لازم نستفيد منها

1_ هل بتشتغل دلوقتي بالشهادة ؟ هل الشغل كويس ؟ ياتري كنت قسم ايه ؟

2_ كنت عربي ولا انجليزي ؟

3_ احكيلنا عن اول يوم ف الكلية لو فاكرو ؟ :)

nado_nona 27-07-2011 07:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ASKARFEPS84 (المشاركة 3747797)

مش الكلية اسمها economics and political science امال الاختصار ده Feps اختصار لكلمة ايه ؟؟؟ .. وهل هي فعلا الكليه الوحيده في مصر يعني مفيش منها في الجامعات الخاصه الا الجامعه الامريكيه تقريبا ؟؟ وفي وزراء بيدرسوا فيها ؟؟

matrix90 27-07-2011 07:11 PM

Feps

faculty of economics and politicial science

:D

nado_nona 27-07-2011 07:46 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matrix90 (المشاركة 3749321)
Feps

faculty of economics and politicial science

:D

tmaaaam kda 3rfna el F gaya mnen :P:P

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:46 AM.