بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   فضفضة واحد مجهول (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=561801)

هتـــلر 10-01-2014 02:32 PM

EGypt : is a country which lacks peace .welfare and prosperity

:(

هتـــلر 10-01-2014 02:43 PM

لو بتحقد على حد تخيل انك انت و هو واقفين ادام بعض و اتفرج على نفسك فى خيالك و انت عامل زى الشيطان بتحقد عليه و هو عمال ياخد من حسناتك
وبعدين حط نفسك مكانه و اتفرج على نفسك و هى عماله تحقد و مقهوره اوى
بعد كده اضرب نفسك بالقلم وقولها اتلمى يا كلبة

هتـــلر 10-01-2014 02:48 PM

لما تلاقى الدنيا بتحلو معاك اوى اوى
قرب من ربنا جداً عشان فيه مصيبه بتقرب

هتـــلر 10-01-2014 02:54 PM

اسمع كلامى و ابعد عن المثالى اللى ملوش اخطاء

ههههههههههه :)

هتـــلر 10-01-2014 03:34 PM

وادور ليه على صاحب كويس و عندى اللى خلقه !!!!

هتـــلر 10-01-2014 03:48 PM

زمان وقت ما المدرس كان بيقولنا اللى هيحل السؤال ده هديله عشره جنيه كنا بنحس بحماس فظيع و نقعد نجرى عليه كل شويه اكننا فى ماراثون و ما شاء الله مفيش حد بيجاوب صح و لا مره غير الناس اللى مش حاطه فى دماغها العشره جنيه
هههههههههههههه كنا ماديين وكلاب هههههههههه

مادوكا 10-01-2014 04:38 PM

عندما تقطع علاقتك باحد ربما لا تتمكن من رؤيته مجددا

هتـــلر 10-01-2014 04:47 PM

ميل وحدف منديله
كااااااااتب على طرفه اجيله :)

هتـــلر 10-01-2014 06:08 PM

stop cheating yourself man!
we already know the truth :D

هتـــلر 10-01-2014 07:58 PM

انا شايف ان الجمعيات الخيريه دورها لازم تقوم بيه الحكومه مش الجمعيات الخيريه والتطوع وبس
لازم الحكومة تشغل ناس تخدم الطبقات التعبانه فى المجتمع و يكون الشغل بتطوع او فلوس على حسب اللى عاوز
فعلاً ديه مهزله لما يكون الجمعيات ديه هى اللى بتهتم بس بالطبقات التعبانه والحكومه ملهاش اى دور
انا شايف ان مساعدة الناس اللى حالتهم صعبه اوى مش عاوز تطوع ده عاوز اهتمام من الحكومه و بشكل مستمر كمان مش على حسب التطوع
انا دمى بيتحرق بجد لما الاقى الفقرا و الناس الغلبانه بياخدو حقوقهم بتبرعااات و تطوع بس !!! اصلاً دول ليهم حقوووق فى المجتمع و لازم الحكومه اصلاً تديهم مساعدات بشكل مستمر
مش تبرع بس
بجد مهزله كبيره اللى بيحصل ده و بدل ما نتبرع لازم ندافع عن حقوقهم و نجيبها من الحكومة الفاسده ديه
تبرعك المؤقت هيفيد بايه طالما اصلاً مش واخد حقه

عذراً يا بلدى بس انتى بنت كلب :(

هتـــلر 10-01-2014 10:18 PM

مفيش حاجه اتحمست ليها جامد و عملتها زى ما انا عاوز
خلاص بقيت عارف انى لما اتحمس لحاجه انها مش هتحصل بشكل انا عاوزه و اتعودت :(
و كمان اى حاجه بحس انها هتحصل يحصل عكسها كتير اوى
فعرفت انى لما احس بحاجه بجهز نفسى ان عكسها هو اللى هيحصل

هتـــلر 10-01-2014 10:20 PM

للاسف ناس كتير بتظن ظن معين و كل همها انها تثبت ان ظنها صح وخلاص
مع انك ممكن تبقى برىء تماماً من ظنها ده :(

هتـــلر 10-01-2014 10:22 PM

الفكرة كلها انت بعيد و لا قريب من ربنا
و لا كتب و لا صحاب و لا مركز و لا اى حاجه خالص :(

هتـــلر 10-01-2014 10:23 PM

اياك ثم اياك تلجأ لسلاح اظهار الضعف عشان تستحوذ على شفقة الناس و يرحموك من شرهم
اياااك بجد

هتـــلر 10-01-2014 10:33 PM

والله الجيل بتاعنا ده هَش تماماً و ثقافته سطحيه و بجد جيل معش طفولته صح و جيل ماسخ و دخل عالم النضج بدرى زياده عن اللزوم و جيل بقى يقلد الغرب تقليد اعمى فى كل حاجه و جيل يومه كله قاعد على الفيس بوك عمال يعمل لايك لبوستات تافهه و بوستات لمعلومات مشكوك فى صحيتها و جيل بقى يسمع كلام ادمن البيدج و يعبتره حاجه مقدسه و ميسمعش كلام ابوه وامه و يعتبرهم حاجه قديمه (ولوكال) وجيل بقى مش متربى عشان اتولد و التابلت فى ايده و طول اليوم قاعد عليه و مبيكلمش ابوه وامه الا فين وفين و جيل بيحفظله كلمتين و يندفع على طول و جيل فهم حاجات لسه بدرى عليها اوى و بقى يستخدمها بشكل حيوانى و جيل بقى فاكر الاسلام موضه قديمه و جيل المعلومه بتجيله بسهوله و ميتعبش عليها عشان كده بينساها بسرعه و جيل بقى يتمرد على اى حاجه و فاكر انه عشان فاهم فيس وتويتر و بيخش جوجل انه احسن من الاجيال اللى اكبر منه و فاهم عنهم وميعرفش انهم خدو العلم وقت ما كان العلم بيتعبوله وكان العلم بيثبت عندهم اكتر مننا و جيل بقى يفتخر انه يستخدم الفاظ اجنبية زى بيس و اوه ماى جاد و سورى و يستعر من النحو و البلاغه و يقول عنهم معقدين و اوفر و جيل بيمجد اشهر اللاعبين و المغنين و يعرف عنهم كل حاجه و ميعرفش اى حاجه عن اى صحابى و لا رسول حتى

احنا جيل عاوز الحرق :(

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:31 PM.