بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   اجتماعيات طالب (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=112)
-   -   كفاية كسل يا دفعة ثانوية عامة 2015 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=603942)

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907997)
هو الصراحه ربنا مديه ملكه انه يفهم اللى قدامه بس انا احياينا لو مش ببقى مركزة معاه ساعتها ومشغوله فى الكتابه مش بفهم حاجه خاااااااالص....بس هو فى النحو الوحيد اللى بيفهمنى وبيخلينى اقفله....انا باخد عنده من اولى اعدادى وسبته فترة اتدمرت فيها فى النحو ورجعت له تانى .وهو بيعزنى اوى عشان كده مش بيزعقلى ..بس للاسف مش بقدر امسك اعصابى قدامه اص مش دى اول مرة على طول بنتخانق ومع ذلك مستحملنى........واللى بيدايقنى منه لما يدخل السياسه فى الدرس بنقعد انا وهو نتخانق خناق محصلش ونتهى بننا نسكت ونكمل شرح ونيجى الحصه اللى بعدها ولا اكن حصل حاجه.....يا جماعه انا فعلا عايزه حل لعصيبيتى انا بصبر بصبر وفى الاخر بنفجر فى اللى قدامى

طب خليكى ناااصحة بقى وحاولى تعتذريله ده عشرة عمر يا بنتى مش بتقولى من اولى اعدادى ؟؟؟
وحكاية العصبية ده مشكلة جيل والله بس خلى السنة ده تعدى على خير وماتاخديش حاجة على اعصابك حاولى تكونى باردة وهادية مهما كان من الاستفزاز :p

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:34 AM

منار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sondos labib (المشاركة 5908000)
انتى خدتى بالك من تافه ونسيتى محتاجه تركيز .عشان بس ارقامها واشكالها

ماااااشى يا ستى واخدة بالى والله بس احنا بنحاول نصد الاكتئاب ونخلى الدنيا بمبى ومع ذلك عارفة انها لاااااااازم تتذاكر :)

Physician future 22-06-2014 09:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور القمر الخافت (المشاركة 5908004)
طب خليكى ناااصحة بقى وحاولى تعتذريله ده عشرة عمر يا بنتى مش بتقولى من اولى اعدادى ؟؟؟
وحكاية العصبية ده مشكلة جيل والله بس خلى السنة ده تعدى على خير وماتاخديش حاجة على اعصابك حاولى تكونى باردة وهادية مهما كان من الاستفزاز :p

هحاولبس موعدكيش..........بالنسبه لانى اعتذر فده محااااااااااااااااااااااااااال انا مش بعتذر لحد مهما ان كان ..........بعدين هو اللى خلانى اتنرفز بصى انا هروح الدرس بدرى واذاكر عربى ناو واحل اللى فى مذكرته واقوله علمهولى واتكلم معاه بهدوء دة ان مولعش فيا لانى نرفزته قدام بنات جديده مش يعرفوة.........المهم يا بنتى هو مش ليه غير فى النحو يعنى قراءة وقصه مع نفسك انتى.......

نور القمر الخافت 22-06-2014 09:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5908006)
هحاولبس موعدكيش..........بالنسبه لانى اعتذر فده محااااااااااااااااااااااااااال انا مش بعتذر لحد مهما ان كان ..........بعدين هو اللى خلانى اتنرفز بصى انا هروح الدرس بدرى واذاكر عربى ناو واحل اللى فى مذكرته واقوله علمهولى واتكلم معاه بهدوء دة ان مولعش فيا لانى نرفزته قدام بنات جديده مش يعرفوة.........المهم يا بنتى هو مش ليه غير فى النحو يعنى قراءة وقصه مع نفسك انتى.......

هههههههههه طيب تمااام سلااام :d

Physician future 22-06-2014 09:43 AM

سلاااااااام

prencess dream 22-06-2014 10:52 AM

انا داخله ثانيه ثانوي بس عجبني الحماس ده ربنا يوفقكم

ahmad khalid 22-06-2014 11:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907983)
والله وانا لحد ناو عايزظة ادخل رياضه..........بس لو قلت الكلمه دى لماما احتمال كبير ت***نى..........فهدخل علوم ..........اصل ماما دخلت اخواتى كلهم علوم .......وعايزانى ابقى زيهم ...........مع انى متاكده فى الاخر انها هتدخلنى الكليه اللى هى عايزاها..........ذى ما عملت مع اختى ....يلا ربنا يعنى باه ......ويابختك مفيش حد بيتحكم فى اختياراتك

لأ انا الحمد لله حتى ماما هى اللى سبتنى اختار علمى ولا ادبى بس انا طبعا اختارت علمى عشان اسهل:d
بس انتى على فكرة ممكن لو قد الرياضة تقولى لمامتك انك هتدخليها عشان تجيبى مجموع هندسة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sondos Labib (المشاركة 5907985)
احمد نصيحه منى .........انا اللى كان بيخلينى اقفل الرياضه وكمان االف فى حلها لدرجه انى كنت بالف طرق حل .........ومرة الفت قانون فى اولى ثانوى بس مش عرفت اثبته بس حليت بيه والحل طلع صح.....هو انى كنت فى الاجازة بذاكر الرياضه واحل علها ولما اروح الدرس اقرا الدرس تانى .....وكنت ببقى قاعده فى الدرس مستنيه الجديد من الاستاذ فكنت بفتكر الشواذ اللى بيقولها ودة اللى فرقنى عن صحابى لانهم مش كانو بيفتكرو

انا الحمد لله بعر ابدع فى الرياضة بس مش دايما لأن ساعات فى مسائل بتقف قدامى و الاقى ناس اصحابى حلوها و بيجيبوا درجات زيى فى الامتحان
هو ارزل حاجة ان السنادى مخلين الرياضة اجبارى بعد ما كانت اختيارى فى النظام القديم
الامل بس انهم يجيبوا الميكانيكا اختيارى مش اجبارى:bosyht9:

ahmad khalid 22-06-2014 11:06 AM

انا هروح ابدأ دلوقتى و ابقى ادخل بليل
سلام

Dr Alaa Inv 22-06-2014 11:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmad khalid (المشاركة 5908083)
بس انتى على فكرة ممكن لو قد الرياضة تقولى لمامتك انك هتدخليها عشان تجيبى مجموع هندسة

انا الحمد لله بعر ابدع فى الرياضة بس مش دايما:bosyht9:

بعد متابعة معظم تعليقاتك حاسس انك عايز تجذب الناس لعلمي رياضة ...... حاسس بالوحدة في الجروب ولا ايه ! :d

Tom Jones 22-06-2014 11:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bavari (المشاركة 5908094)
بعد متابعة معظم تعليقاتك حاسس انك عايز تجذب الناس لعلمي رياضة ...... حاسس بالوحدة في الجروب ولا ايه ! :d

أذا كان على كدة سهلة !

انا كمان رياضة

يعنى انت مش لوحدك
.

Tom Jones 22-06-2014 11:32 AM

هو انتوا بدأتوا ؟

Dr Alaa Inv 22-06-2014 11:37 AM

بدأنا ايه ؟

Tom Jones 22-06-2014 11:58 AM

تراجعوا قبل تالتة

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 12:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sondos labib (المشاركة 5908006)

بصي يا سندس ع حسب ما حكيتي سوري بقي انتي اللي غلطانه لان "مستحيل" تفهمي و تكتبي ف وقت واحد ولو شرح ع اساس انك بتكتبي وراه يبقي هيضيع وقت كتير ف الحصه اكتبي بس الحاجات المهمه مش الحصه كلهااا
عندك مذكرات ع النت فيها شرح العربي انتي مش مضطرة تكتبي كل حاجه
و يا ستي بلاش تعتذري لو هو عشره زي استاذي كدا بردو ف دا هينسي انك زعلتيه اصلا و بعد حصتين هيتعامل معاكي عادي
بس خليكي فاكره انك اللي غلطانه...

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 22-06-2014 12:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة prencess dream (المشاركة 5908062)
انا داخله ثانيه ثانوي بس عجبني الحماس ده ربنا يوفقكم

شدي حيلك يا قمر ف تانيه وخصوصا النحو والبلاغه وانجليزي
وربنا معانا كلنا :)

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:16 AM.