بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الاختبارات الشاملة أحياء 3ث (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=564)
-   -   اختبارات احياء ثانوية عامة من 1996الي 2004 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=76300)

ricolding 21-06-2012 09:43 AM

ههههههههههههه
ايه ده كله خلاص شيلى idm
او حملى الفلاش من الانترنت اكسبلورير

nany ashraf 21-06-2012 09:52 AM

أنا مش عارفة أدخل خالص على المراجعة دي ، حد يساعدني...

ricolding 21-06-2012 09:55 AM

ادخل موضوع معا نضمن الاحياء وشوف الصور
لازم تكون مسطب الفلاش بلير
انصحك بتغير المتصفح لو فى مشاكل

nany ashraf 21-06-2012 10:04 AM

طيب بليز إيه هو الscreen name ده ؟؟؟؟

ricolding 21-06-2012 10:05 AM

اكتب اسمك يعنى !
واتك انتر وادخل

nany ashraf 21-06-2012 10:08 AM

ميرسي .....

دمعة توبة 21-06-2012 11:30 AM

فِعلاً معاك حق
الدليل في الأحياء مُهمل جداً جداً
و حتى المستر بتاعي لما كنت أسأله على حاجه فيه
يقول لي مش تحلي الدليل
عموماً إحنا ممكن نحله دلوقت
ولو حد معرفش سؤال نعلاضه على بعض هنا أو في موضوع للدليل بس
و نساعد بعض ن غير مدرسين :(

babagamil 21-06-2012 12:28 PM

ياجماعه كتاب المدرسه اهم 1000000 مره من الدليل علشان حتى لو جاب نقطه لفه من الدلليل بتبقى مشروحه فى كتاب المدرسه فألأصح فى الفتره دى اننا نقرى المنهج كله حرف حرف

ابراهيم حماد23 21-06-2012 12:42 PM

انا هذاكر اليوم الاول 1 2 3 5
اليوم الثانى4 6 7 8
اليوم الثالث الوراثة
اليوم الرابع dna
3ايام مراجعة +حل امتحانات مصر

ricolding 21-06-2012 01:46 PM

التغذية الغير ذاتية

http://authorlive.com/recDownload/63...6465262500.exe

بنكمل ان شاء الله حل على فصول 1 2 3 4 7
الساعة 10 مسائا
semo.uhostall.com/a7ya2.html

hebabasmala 21-06-2012 05:14 PM

استفسار من السادة المدرسين

أنا دلوقتى دخلت امتحان العربى والانجليش والفيزياء
امتحان الفيزياء كان سهل جداااااااااااااااااا بس حصل ظروف فى الامتحان ومحلتش بس حليت اللى ينجحنى يعنى خلاص مبقاش من حقى امتحنها تانى
باقيلى الأحياء و علم النفس
لو فيه أى حل بأى طريقة يخلينى أمتحن الفيزياء تانى أو أعيد السنة دى كلها على بعضها ياريت أنا عارفة ان ده مينفعش بس بسأل برضه لأنى بجد كده مش قادرة امتحن اللى باقى
و لو مينفعش كده أنا عايزة أأجل السنة وأبدل الأحياء برياضه 2 يا ترى ينفع ولا لأ ؟؟؟
ياريت حد يرد عليا بسرعة لأن أنا دلوقتى مش عارفة أذاكر على انى داخلة امتحان الأحياء ولا لأ

loly mohamed 21-06-2012 06:50 PM

ليه كده يا حبيبتى استعينى بالله وشدى حيلك فى اللى جاى وحاولى قفلى المواد دى وسيبيها على ربنا حرام تضيعى سنه بحالها الواحد ما هيصدق يخلص نت الثانويه كلها الكلام دا كنتى ممكن تعمليه بدرى عن دلوقتى وحاولى ما تاخديش قرار تندمى عليه بعد كده واهم حاجه صلي صلاه استخاره واسألي ربنا الخير وان شاء الله ربنا يكرمك ويهديكى للى ليكى الخير فيه

colona 21-06-2012 07:12 PM

عنوان المشاركه بيقول ياريت استاذ بس انا طالب ولما قرأت المشكله حسيت انى ممكن اساعدك فانا هرد لو فيها تطفل

بصى انا واخد احياء برضوا وكنت بفكر نفس التفكير ده فى اخر شهر انى ااجل السنه دى وابدل رياضه وبدات اقنع نفسى وابرر القرار دا لكن الحمد لله انى معملتش كدا لانى فعلا كنت هفضل ندمان طول حياتى هو العمر فيه كام سنه يا هبه وبعدين يا ستى انتى اكيد تعبتى طول السنه وانا اقسملك ان ربنا مش هيضيع تعبك والله وجايز اللى حصل فى الفيزياء معاكى يكون فيه خير " وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم " فا ستعينى بالله وابدأى ذاكرى الاحياء . اما عن سؤالك اللى هو عن طريقه تمتحنى بيها الفيزياء تانى فده للاسف مرفوض وف حاله واحده بس يجوز انك تمتحنى الماده دور تانى وتخدى الدرجه كامله الحاله دى ان يكون فيه محضر يثبت حاله مرضيه حصلت فجاه قبل الامتحان ودا عايز لف وعلى فكره الجنه اللى ورانا فو واحده اغمى عليها وراحت المستشفى مع انها شاطره جدا واتضح انو مستحيل تمتحنه تانى حتى لو عملت محضر اثبات حاله لان الورقه كانت موجوده المهم سيبك كن تفكيرك السلبى دا لانو كلام فاكس كله وهيرجعك لوره
,,,,,,,,,,,,,اسف ع التطويل ياريت الفكره تكون وصلت

hebabasmala 21-06-2012 07:22 PM

شكرا ع الردود انا عارفة والله ان سنة من العمر صعبة بس امتحان الفيزيا كان سهل والظروف خلتنى محلش بعد ما جيت كل لما أشوف الورقة مش قادرة بجد

hebabasmala 21-06-2012 07:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة colona (المشاركة 4584946)
عنوان المشاركه بيقول ياريت استاذ بس انا طالب ولما قرأت المشكله حسيت انى ممكن اساعدك فانا هرد لو فيها تطفل

بصى انا واخد احياء برضوا وكنت بفكر نفس التفكير ده فى اخر شهر انى ااجل السنه دى وابدل رياضه وبدات اقنع نفسى وابرر القرار دا لكن الحمد لله انى معملتش كدا لانى فعلا كنت هفضل ندمان طول حياتى هو العمر فيه كام سنه يا هبه وبعدين يا ستى انتى اكيد تعبتى طول السنه وانا اقسملك ان ربنا مش هيضيع تعبك والله وجايز اللى حصل فى الفيزياء معاكى يكون فيه خير " وعسى ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم " فا ستعينى بالله وابدأى ذاكرى الاحياء . اما عن سؤالك اللى هو عن طريقه تمتحنى بيها الفيزياء تانى فده للاسف مرفوض وف حاله واحده بس يجوز انك تمتحنى الماده دور تانى وتخدى الدرجه كامله الحاله دى ان يكون فيه محضر يثبت حاله مرضيه حصلت فجاه قبل الامتحان ودا عايز لف وعلى فكره الجنه اللى ورانا فو واحده اغمى عليها وراحت المستشفى مع انها شاطره جدا واتضح انو مستحيل تمتحنه تانى حتى لو عملت محضر اثبات حاله لان الورقه كانت موجوده المهم سيبك كن تفكيرك السلبى دا لانو كلام فاكس كله وهيرجعك لوره
,,,,,,,,,,,,,اسف ع التطويل ياريت الفكره تكون وصلت

بجد شكرا انك حاولت تساعدنى بس كل الكلام ده ماشى لكن أنا مش قادرة أذاكر كل لما حد يقولى الأحياء هييجى سهل أقوله ما الفيزيا كانت سهله بس انا اللى محلتش
أنا عايزة أى حل غير انى اكمل ع المجموع ده

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 11:28 PM.