بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   القسم العلمى و الصحى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=567)
-   -   ضع حلمك او رؤيتك وباذن الله ستجد تأويله هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=355267)

RAiN 29-04-2014 09:52 AM

حلمت حلم لما كنت فى 6ابتدائى
كنت على السطح وشفت حمامتين
وحده جسمها ابيض وجناحها اخضر والتانيه جسمها ااخضر وجناحها ابيض

يعنى زى ميكونوا بيكملوا بعض

جنحهم وجسمهم اخضر ازاى والله مش عارفه

هو رؤيه ولا حلم وانا كنت بخرف ههههههه
وانا قليل خالص لو حلمت بس الحلم ده مش راضى يروح من دماغى

ارجوك تفسرهولى لو رؤيه بجد

وشكرا

mony1111 29-04-2014 07:53 PM

دار المسنين

الحلم بالانتقال لدار المسنين

Only Forward 29-04-2014 08:12 PM

هو من حوالي سنة

ومش عارفة ليه تاويل
انا كنت قبل مانام كنت بقرأـ قصو وااسلاماه
وازاى رؤية قظر لرسول اتحققت
المهم انا نمت
وحلمت انى علي السطح بتاعنا
المهم احنا في الدور الرابع
ومعاى راجل كبير و شكله كان اسود بس مش اووى
وبعيد عننا راجل واقف علي سقف بس كان بيطير ومعاه ناس كان شكلها غريب المهم انا كنت بقول في نفسي
ان الراجل ده تاجر رقيق وعبيد
سالت الراجل اللي كان معايا مين ده قالي محمد بن عبد الله
المهم انا فهمت انه الرسول (بس انا خايفة اقول انه قول وما يكون عنده علشان ما يكون ليا مقعد في النار)
وهو كان بيقول لي اسلمى تسلمى
وانا كنت هنزل مع الراجل اللى كان معايا وهو كان بينادى عليا ويقول نفس الكلام
المهم انا وقفت في النص مش عارفة اعمل ايه ؟؟
وقمت من النوم مستغربة جدددددددددا
انا عارفة ان ده اغرب من الخيال بس ياريت افهم يعنى ايه ؟

pakiboyahmed 30-04-2014 02:12 PM

السلام عليكم
استخرت للزواج
ورأيت في منامي بعد صلاة الاستخارة ان زوجتي وامها في السجن مجهول والبنت ليست نفسها التي رأيتها في الصورة.
ارجو التفسير وشكرا

mervat_serag 01-05-2014 10:02 AM

:excl: شكرا

kevok1 04-05-2014 03:02 AM

حلمت انى علي سرير وفي طفل علي رجلي وانامربعه وهو كان بيبكي بشده وانا فشلت انى اسكتو وفضلت انا كمان ابكي مع العلم انى مخطوبه والزواج بعد سنه

lawren 15-05-2014 04:54 PM

حلمت ان زوجى جه من الشغل وكان بيضحك وقعد هو وحماى كلوا سمك كبير ومشوى
اريد تفسير

lawren 15-05-2014 05:00 PM

حلمت ان زوجى جه من الشغل وكان بيضحك وقعد هو وحماى كلوا سمك كبير ومشوى
اريد تفسير

سمر لبكي 15-05-2014 06:29 PM

السلام عليكم
اريد ان افسر منام رأيته و قلقني قليلا هو رأيت نفسي ذاهبة الى محل والدي فأوقفني جدي في منتصف الطريق وهو متوفي رحمة الله علي سألني الى اين ذاهبة قلت لعند والدي فقال خذي هذه و ابقيها امانة عندك و كانت هذه الامانة هي باسبورو و قال لي اذهبي باصرار الان انا سوف الحقك لاحقا فأكملت طريقي و اعطيت الباسبور لوالدي اللهم اجعله خيرا

سمر لبكي 15-05-2014 06:32 PM

هل لي ايضا من تفسير منام اخر هو منام استخارة لشخص احبه رايت انني امشي في طريق طويل و لكنه جميل مع العلم انني ساصل الى ذلك الشخص و قد استيقظت منشرحة الصدر و سعيدة

dinaosama91 16-05-2014 08:56 PM

أحتاج تفسير عاجل

من كام يوم في واحد طلب الارتباط بيا و لما حكيت لأمي حلمت بيه بيديلها 4 أرغفة عيش أبيض كبير و طلب منها تعطيها لوالدي.. مع العلم ان اهلي ما شفهوش و هو اسمه خالد.
شكراً

ibrahemgad 19-05-2014 01:02 AM

السلام عليكم اخى الكبير حلم بامى عليها رحمة الله كنت انا واقف ودخل اخى الكبير فنظر الى امى فوجد نظرة خوف وقال لها مالك يا أمى فشاورت بيدها عليا انا ثم شاورت على رقبتها معنى الاشارة لى انا ثم لرقبتها ان انا عايز ا***ها مع انى كنت اعاملها معاملة حسنة لدرجة زوجتى وهى حامل كانت بتنام معها فى المستشفى والله على الارض تحت السرير وهى توفيت بالفشل الكلوى. ارجو سرعة الرد /ولكم جزيل الشكر والاحترام

imane lolita 20-05-2014 01:03 AM

حلم

السلام عليكم
حلمت كأن امرأة عجوز شقراء مسيحية قد دفنت بجانبي وأنا واقفة عند آخر رجليها على يمينها فانحنيت للحفرة
المستطيلة التي دفنت فيها أعدل لها وضعية رجليها هي كانت تحت الأرض ( الحفرة القبر) أما أنا فكنت فوق الأرض و على جانبها الأيسر كان أخي (هو الصغير بيننا عمره 22 سنة) متكئا على ظهره رافعا ركبتيه ذهبت إليه
وجلست جانب ركبتيه و عانقتهما و بدأت أبكي و كأني أقول له وأنا أراه مريضا أنه سيموت بعدها و هو يبكي كذلك. أرجو تفسيره ((((للعلم فقط في الواقع أخي هذا يعاني مرضا نفسيا يسمى الفصام عليه تناول الدواء يوميا على مدى الحياة))))

aleman 22-05-2014 07:26 AM

اعتذر يا جماعة عن تاخر التفسير
باذن الله سيتم التفسير قريبا اليوم او غدا

salman19735 22-05-2014 09:05 AM

حلم غريب

التى رأت الحلم امرأة ..

رأيت كأن هناك أمراة ليست كبيرة أوى وعندها 4 اولاد اتنين من الذكور واتنين من الاناث وكأنى أعيش معهم , وفيه ولد منهم خبط فى الباب ومات , وهذه المرأة كانت حزينة جدا وعندما لمستها أحسست كأنى أشعر بنفس الالم التى تشعر به .

أرجوا التفسير

mohamedka 23-05-2014 10:51 PM

رجل

حلمت انى تزوجت من فتاة كنت أحبها فى السابق وأتصور معها فى الاستديوا
وكنت انا جالس على كرسى وهى واقف ورأى وتبتسم وكانت أشعر بفرحها بى لانى تزوجتها
مع العلم وجود مشاكل بينى وبينها بسبب شخص قد وقع بيننا

Eco esraa feps 24-05-2014 09:51 PM

ولا انا طالبة فى تانيه جامعه
ثانيا انا حلمت انى كنت فى حفله كبيره فيها اغلب دكاترة القسم بتاعى وفيها كمان دكتور او او اتنين من قسم تانى فى الكلية بتاعتى وكان موجودين اصحاب ليا بس مش كتير المهم مره واحده لقيت فى دكتور بينادم ع اسمى وراح مدينى هديه شكلها غريب اوى ومتغطيه بورق احمر المهم روحت البيت وفتحت الهدية لقيت فيها نص رغيف عيش بلدى من اللى هو بشلن ده وفتحت نص الرغيف لقيت موجود فيه فلوس فضة تقريبا كده كان 175 قرش يعنى فضة جنية وربع وخمسن
مع العلم ان الدكتور اللى ادانى الهديه دى فى الواقع هو مش متجوز وكمان هو كان مواعدنى بهديه من ست شهور كده بمناسبة حاجه كده كنا عاملينها فى الكلية وانا اللى كسبت فيها وهو اللى كان مسؤول عن الحاجه دى ولسسه ما ادانيش الهديه لحد دلوقتى ومع العلم ايضا ان دكتورة القسم كانت زعلانة فى الحفلة ومشيت من نصها تقريبا
وشكرا

نورالحبيب 02-06-2014 11:08 AM

حلمت انى بشرب قهوه ولقيت على الفنجان رسومات من بره خطوطيه وتقريبا لقهوه وقعت او مش عارفه انكتب على ايدى من الكف او راحه يدى اسم فرحات على ايدى الاتنين وده اسمه واحد قريب زوجى فعلا وكان هو المقصود فى الحلم ووببص لقيت مرسوم تعبان على ملابسى بالقهوه ايضا فخفت
ممكن التفسير عاجلا لامر ما
معلش بتعبك معايا ..ربنا يجازيكى خير ويعينك على التفسير

الحلم ده انا نزلته من فتره وحضرتك مفسرتيهوش
انا راسلت حضرتك عالخاص ياريت تردى عليا ربنا يكرمك بعلمه وفضله

احمد جورني 02-06-2014 04:49 PM

رايت الله يقبض روحي وانا قريب من السماء وانا في غايه السعاده وفي اجمل شعور وهناك في السماء يد كبيرة منيرة بنور ابيض

aleman 02-06-2014 10:40 PM

اهلا ياجماعة انا عارفة انى مقصرة والله معكم بس معلشى
لى صديقة مريضة بقالها فترة وانا اللى براعى بنتها فمش بقعد كتير على النت وكمان التفسير بيحتاج منى تركيز كبير والله
باذن الله بالاجازة من يوم الخميس القادم بفسر كل الاحلام كاملة
شكرا ليكم

NICHA BIBICHA 04-06-2014 12:09 PM

السلام عليكم اخوتي انا البارحة حلمت ان اختي التي توفيت منذ سنتين انها قد ولدت توام ذكرين و كانوا غاية في الجمال و انا حملتهم في ايدي و كان معايا بابا حاملهم كمان و كانوا بيضحكوا و في مغطيين بغطاء ابيض بتاع الولاد حديثي الولادة و هي كانت في المستشفى بس ماكانتش ابدا تعبانة من الولادة مع العلم اني عزباء و هي عندها ولدين توام في الحقيقة بس كبار و عمرهم ست سنوات و الولدين اللي شفتهم في المنام كانوا حديثي الولادة ارجوكم تفسير الحلم ايه و شكرا

هو في ايه 04-06-2014 10:42 PM

السلام عليكم رأيت في المنام اني جت لي هدية من السعودية هي تايير روز جميل قوي ولكن مقاسه صغير جدا

تفاسير 05-06-2014 01:54 AM

السلام عليكم

استاذتي الفاضله حلمت قبل عشرة ايام تقريبا بحلم غريب ( في الحقيقة انا متزوجة وعندي بنت واحدة فقط عمرها سنة ولست موظفة )
المهم في الحلم حلمت انني وزوجي وابنتي ومعنا طفل ذكر كأنه طفلنا بالحلم وكنا داخل سيارة ثم توقفنا عند شاطئ البحر ودعى زوجي لأبنتنا اسمها امل دعى لها ان يجعلها الله من المحظوظين وان يجعل حظها كالذهب
ثم وقفنا عند الشاطئ وكان المنظر كأننا بمكان مليء بالاثار التاريخية والحضارات كان داخل البحر على مقربة من الشاطئ بيوت كثيرة صغيرة الحجم تعلوها قبب مثل قبة القدس والاقصى ذهبية اللون وكانت كثيرة جدا منظرها جميل ثم عبرنا انا وعائلتي البحر وكأننا نعبر على ممر من التراب لا اذكر لكننا عبرناه بسهوله وبعد ان عبرناه لفتنا الى الخلف ورأينا اختي وابنائها يودعونا وكانت اختي تريد ان ترسل اطفالها معي لكنني رفضت لانهم متعبون وتابعنا السير الى ان صعدنا الى مكان يشبة الكهف وكان مظلم وبرضو كان فيه موية زي الشاطئ بس كانت بالحلم انها عباره عن مياه الصرف الصحي للعراق سابقا ( يعني مياه الصرف الصحي لدولة العراق ايام حكم صدام ) وامي كانت متمدده على جنب وهي تقول ايام صدام كان اللي يبحث في مياه الصرف الصحي يلاقي كميات من الذهب وكان زوجي بالحلم يبحث بالمياه عن الذهب وتعب وهو يبحث ثم عاد ومعه الصف العلوي من طقم الاسنان وكان من الامام عادي ومن الخلف مطلي بالذهب ولكن غير واضح ثم ذهبنا عند محل الذهب لنسأل كم يساوي فقال لنا صاحب المحل انه لا يعرف ويجب ان يأخده الى المصنع ليسأل وهنا انتهى الحلم

انا آسفه يااستاذتي اعلم ان الحلم طويل لكنه فعلا كان حلم غريب واردت تفسيره
مع العلم بأني طالبة ماجستير وزوجي معلم وهو يحاول الحصول على بعثه ودائما يحاول ان يقنعني ان اسجل في البعثه لظنه ان الدراسه خارج البلد افضل
لدي ابنة واحده عمرها سنه وحالتنا الماديه متوسطه وحالتنا الدينية كذلك
ارجو تفسير حلمي واكون شاكرة لك

معالج إدمان 08-06-2014 03:02 PM

بارك الله فيك

nawel archi 12-06-2014 11:59 PM

السلام عليكم انا عضو جديد في المنتدى
لقد رات امي في المنام اني حامل مرتدية ثوب من الكتان اسود مع العلم اني ساتزوج قريبا (مخطوبة) و مو ظفة

zeinab mohameed 16-06-2014 01:01 PM

السلام عليكم
انا حلمت انهاردة انى انجبت بنت حلو اوووى وانا لسه متجوزتش لكن مخطوبه

noja2 24-06-2014 01:53 PM

السلام عليكم ورحمة الله انا عضوه جديده بالمنتدي
رايت حبيبي السابق قد مات وكنت حزينه عليه جدا وابكي عليه ثم رايته حيا جريت نحوه وبكيت علي صدره ووعدته اني لن اتركه مره اخري وسأتخلي عن حبيبي الحالي من اجله مع العلم ان جدتي متوفيه قريبا وكنت بدعي ربنا قبل ما انام اني اشوفها بالحلم واحكي معها ياريت الاقي تفسير للحلم

في الجنة أحلامي 26-06-2014 10:54 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا حلمت حلم فاكرة منه اجزاء بس
انا حلمت زي ما اكون رايحة محل اشتري حاجة ودخلت في شارع وكنت قلقانة شوية " الشارع ده في الحقيقة اتخطفت فيه واحدة قريبتنا وبيبقى فاضي " وكان الشارع فاضي الا اوله كان فيه كام شخص واقفين وانا عديت وتقريبا وصلت لنص الطريق كده وبصيت في الارض لقيت 4 جنيه معدن رحت خدتهم من على الارض وزي ما يكون حسيت ان فيه حاجة تاني بتلمع بس حسيت انها مش فلوس ومخدتهاش وبعد كده زي مايكون في ولد صغير جه عندي وانا اديته الفلوس وحاسة انه تقريبا كان كفيف وكان غالبا ماسك عصايه او حاجة كده وبيحركها على الحيطة او بيرسم بيها مش فاكره بالظبط وزي ما اكون انا في الحلم كنت بفكر انه ولد ذكي وكده
ومش فاكره ايه اللي في النص بعد كده بس فاكرة زي ما اكون وانا راجعة تقريبا نزل مطر غزير

aleman 26-06-2014 11:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة في الجنة أحلامي (المشاركة 5913040)

انا حلمت حلم فاكرة منه اجزاء بس
انا حلمت زي ما اكون رايحة محل اشتري حاجة ودخلت في شارع وكنت قلقانة شوية " الشارع ده في الحقيقة اتخطفت فيه واحدة قريبتنا وبيبقى فاضي " وكان الشارع فاضي الا اوله كان فيه كام شخص واقفين وانا عديت وتقريبا وصلت لنص الطريق كده وبصيت في الارض لقيت 4 جنيه معدن رحت خدتهم من على الارض وزي ما يكون حسيت ان فيه حاجة تاني بتلمع بس حسيت انها مش فلوس ومخدتهاش وبعد كده زي مايكون في ولد صغير جه عندي وانا اديته الفلوس وحاسة انه تقريبا كان كفيف وكان غالبا ماسك عصايه او حاجة كده وبيحركها على الحيطة او بيرسم بيها مش فاكره بالظبط وزي ما اكون انا في الحلم كنت بفكر انه ولد ذكي وكده
ومش فاكره ايه اللي في النص بعد كده بس فاكرة زي ما اكون وانا راجعة تقريبا نزل مطر غزير

تفسيرى المتواضع والله اعلم:
المطر خير ليكى باذن الله
وواضح انك شخصية مش طماعة قنوعة بما يكتبه الله لكى
تعملى خير كتير
والله اعلم

aleman 26-06-2014 11:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة noja2 (المشاركة 5910871)
السلام عليكم ورحمة الله انا عضوه جديده بالمنتدي
رايت حبيبي السابق قد مات وكنت حزينه عليه جدا وابكي عليه ثم رايته حيا جريت نحوه وبكيت علي صدره ووعدته اني لن اتركه مره اخري وسأتخلي عن حبيبي الحالي من اجله مع العلم ان جدتي متوفيه قريبا وكنت بدعي ربنا قبل ما انام اني اشوفها بالحلم واحكي معها ياريت الاقي تفسير للحلم

لاتقلقى دى اضغاث احلام نتيجة تفكيرك الداخلى بهذا الشخص
والله اعلم

aleman 26-06-2014 11:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zeinab mohameed (المشاركة 5900953)
السلام عليكم
انا حلمت انهاردة انى انجبت بنت حلو اوووى وانا لسه متجوزتش لكن مخطوبه

البنت رزق وخير باذن الله
خير بيجى ليكى او لخطيبك
والله اعلم

noja2 27-06-2014 11:54 AM

جزاك الله الف خير

hinda12 28-06-2014 03:54 PM

راية في المنام شاب اعرفه يتقدم لي وابي يرفض بشدة لان لديه ولد , مع العلم ان الشاب ليس لديه اولاد في الحقيقة

أمــلــي فــ ربنـــا كبيــــر 29-06-2014 11:08 PM

رأت سيده في النام شخص يناديها في المنام باسمها ثلاثي مع العلم ان لقب جدها هو محمد
وهذا الشخص المجهول يقول انها زوجه اسماعيل محمد وهذا ليس اسم زوجها و لا تعرف احد بهذ الاسم

mesho0o 96 01-07-2014 09:43 AM

لوسمحت تفسرلي هاحلم حلمت انتي جبت بالشهاد 73 وللنتائج قربت تطلع :bosyht9:

محمدفا 05-07-2014 02:43 AM

السلام عليكم
تفدمت لخطبة فتاة, والليلة التي صليت فيها صلاة الاستخارة حلمت ان صديقا لي اعرفه اهداني شيئا مصنوعا من الذهب الابيض.
ارجو تفسير حلمي في اقرب وقت جزاكم الله خيرا.

ياسمينة الشام 07-07-2014 04:09 AM

السلام عليكم

أنا فتاة غير متزوجه ------حلمت أن عيني اليسرى تؤلمني فذهبت الى الطبيب فوجد فيها نقطة حمراء وأخبرني أني ساموت قريباً وحزنت كتيراً وعندها ذهبت الى أمي وقلت لها استئصلو عيني ولا تجعلوني أموت

RAiN 07-07-2014 02:33 PM

كنت فى اولى ثانوى
وانا نايمه
مش عارفه ان كان حلم ولا حقيقه

حلمت ان فيه صوت ناس عماله تكبر حوليه وتقول الله اكبر وى ميكون صوت ملايكه مش عارفه
وحسيت بالم شديد فى رجلى زى متكون روحى بتتسحب من تحت كده

وكان التلفون موجود جمبى كنت عايزه اتصل باى حد يخلصنى باى طريقه بس للاسف لقيته فاصل
وكنت طول الحلم عايزه اقوم وكل حاجه قدامى ضلمه والالم يزيد

ممكن تقوليلى ايه ده لو سمحتى
والصوت اللى سمحته كان صوت الملايكه ولا ايه
بس طول الحلم كل اللى قدامى اسود

ghada_m 09-07-2014 01:43 AM

انا حلمت ان شوفت جدتى ام بابا وهى متوفية من سنتين فى البداية كانت ماسكة 6 جنيه ونص الخمسة قديمة والجنيه ورقةمقطوعة حته منه وفوقيهم نص حديد وكانت ماسكاهم وبتوريهملى انا وماما وتقريبا واحدة من عماتى معرفتش افهم معالم وشها بس تقريبا مش مبسوطة من الفلوس وماما كانت بتتكلم بلهفة انها تغيرهمله او تزودهم ده كان قدام بيتها ودخلنا البيت و لما دخلت على ما اتذكر لقيتها قاعدة بلبس جديد غير لبسها القديم بي اللبس ده كان بتاعى زمان ولقيتها عماله تتضحك وبعد كدة كنت طالعة بيتنا وقفت على قدام البيت وانا طالعة على السلم انا وماما وقالتلى وهى بتتضحك ياغادة تعاليلى بكرة الساعة 6 بالظبط اوعى تغيبى ل7 انا هستناك ياغادة وكانت بتقول بلهفة وانا قولتها متخافيش هجيلك 6 بالظبط ده انا مبنامش وبفضل صاحية للصبح هجيلك علطول وخلص على كدة
بس انا بصراحة خايفة ده يكون معناه ان هموت كمان 3 ساعات ونص من دلوقتى يعنى وكنت خايفة وقعدت ادعى ربنا كتير حتى فى صلاة التراويح وبقيت بتعامل مع اهلى كانها النهاية بس بصراحة انا فرحانة انى هقابل ربنا مفيش حاجة كنت عايزاها فى الدنيا غير رضا ربنا وانى احفظ القراان ( وانا لسة محفظتوش )
ولو ملحقتش اشوف الرد يبقى اكيد روحت لستو اما لو مروحتش هبقى متشوقة اشوف التفسير وشكرا للاستماع ناسف للاطالة :)

محمدالامين82 12-07-2014 05:05 PM

السلام عليكم

رأيت في المنام انني في بهو منزل ثم رايت دب جاء ليطاردني فهربت الى احدى الغرف واغلقت الباب من ورائي وكان معي شخص لااعرف من هو بعدها قام الدب بتكسير الباب فهربت الى غرفة مجاورة للاولى واغلقت الباب بعدها قلت للشخص الذي معي اطفئ النور كي يذهب الدب من هنا واخذ ذلك الشخص مفك وقطع الكوابل الكهربائية فاشتعلت النار فيها ثم انتهى الحلم . ارجو منكم تفسير هذا الحلم وشكرا.

هرنور 18-07-2014 07:34 PM

صديقى رأى في المنام بأني أخبره بوفاة إبني بهدوء ورضا

Mr.Amer 19-07-2014 02:15 AM

رأيت ان امى _رحمها الله وامواتنا واموات المسلمين_ تطلب منى ان ابنى لها بيتا

one life23 20-07-2014 12:09 AM

انا بنت غير منزوجه حلمت ان والدتي كانت واقفه معايا وبتقولي انتي مش هتيجي معايا ولالا وانا فضلت اقولها متخافيش انا هاجي معاكي مش هسيبك لوحدك خالص وكانت جميله جدا ساعتها زي ماتكون سنها صغر رغم ان عندها 56 سنه ارجو الافاده شكرا

aleman 20-07-2014 12:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr.amer (المشاركة 5935766)
رأيت ان امى _رحمها الله وامواتنا واموات المسلمين_ تطلب منى ان ابنى لها بيتا

اكثرى من الصدقات باسم والدتك وادعى لها باستمرار ف
وعامة كلامها وطلبها صدق لانها بدار الحق ونحن بدار الباطل
والله اعلم

aleman 20-07-2014 12:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة one life23 (المشاركة 5937281)
انا بنت غير منزوجه حلمت ان والدتي كانت واقفه معايا وبتقولي انتي مش هتيجي معايا ولالا وانا فضلت اقولها متخافيش انا هاجي معاكي مش هسيبك لوحدك خالص وكانت جميله جدا ساعتها زي ماتكون سنها صغر رغم ان عندها 56 سنه ارجو الافاده شكرا

تفسيرى المتواضع:
واضح انك بتسمعى كلام مامتك بصعوبة
فيه تعارض بالافكار بينك وبينها
مراهقة او شباب بقى
بس لاتقلقى دى اضغاث احلام
والله اعلم

aleman 20-07-2014 12:55 AM

[quote=هرنور;5935648]صديقى رأى في المنام بأني أخبره بوفاة إبني بهدوء ورضا

العمر الطويل لابنك باذن الله
الحلم وان دل يدل على ان حضرتك بمواضيع الحياه بتتقبل قضاء وقدر الله بصدر رحب
والله اعلم

black coffee 20-07-2014 01:09 AM

السلام عليكم

حلمت امي الله يطول بعمرها
انها نازلة من السلالم وقابلت امراة وهي طالعة السلالم
وكانت المراة لابسة ثوب ابيض جميل جدا
ولمن سالت مين هي .. قالو لها ( بنت الرسول )

وحلم اخر حلمته امراة اخرى
حلمت ان امي
عريانه وتتساقط منها قطرات ماء
افيدوني بتفسير الحلم بارك الله فيكم

aleman 20-07-2014 01:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة black coffee (المشاركة 5937369)
السلام عليكم

حلمت امي الله يطول بعمرها
انها نازلة من السلالم وقابلت امراة وهي طالعة السلالم
وكانت المراة لابسة ثوب ابيض جميل جدا
ولمن سالت مين هي .. قالو لها ( بنت الرسول )

وحلم اخر حلمته امراة اخرى
حلمت ان امي
عريانه وتتساقط منها قطرات ماء
افيدوني بتفسير الحلم بارك الله فيكم

امك من الصالحين وقد تحملت الكثير بصبر ورضا
ربنا يكرمها دائما باذن الله
والله اعلم

اتعلمت ولسه بتعلم 20-07-2014 01:15 PM

السلام عليكم
انا حلمت النهاردة ان انا كنت مع جدتي ام امي عند دكتور فطلب منها تحليل دم بس الكهربة ابتدت تضعف اوي وبتقطع شوية وبتجي الوضع دة طول شوية وناس كتير عند الدكتور مستنيه تكشف وانا كنت باخرج كل شوية اروح للمعمل وارجع تاني للعيادة والناس متوترة جداً وشوية كمان والحلم اتحول لكابوس الناس بتحاول تحمي بيوتها وكل واحد قفل باب بيته وكان في ناس بتحاول تاخد حاجات من الدكاكين اللي موجودة واصحاب الدكاكين بيدافعوا عن الدكاكين بتاعتهم وفيه ناس مستنية تنقل بضاعتها وانا كنت بدافع مع التجار عن الدكاكين من الناس كان منهم واحد جاري فبيقلي ليه كدة وكان بيبكي فاخدته في حضني و قلتله متخفش انشاء الله كله هيتصلح وركبت عند الدكتور وملقتش حد غير جدتي في العيادة حتا اللي كانت بتسجل الكشوفات مش موجودة ...................وكمان فية شوية تفاصيل مش فاكر اوي الوضع كان شبيه اللي حصل في الفلم الوثائقي (امريكه تحت الضلام)تقريبا اسمه كدة علي ناشونال جيوجرفك ابو ظبي انا مستني تفسير حضرتك شكراً جزيلاً

zizanie 21-07-2014 09:02 AM

سلام عليكم والله محتاجى افسر حلمي

سلام عليكم انا وللله من ما شفت هاد احلم وانا صاحيى مت 5 صبح لان الحلم مان بين الفجر حلمت يني شفت الماما **** مع تنين رجال و كن شباك و بعدين كان انا مش متبقلة الموضوع ولا صورة لشفتها فحاولت اني افهم لي عملت كدا لكن كانت تتصرف ببرود وكان ملزوم عليها بعدين شفت كاني قطعت *** واحد فيهم ورميتو في الشارع و بغضب و بعدين كان كان مطلوب مني ارقص لكن انا رفضت و كان صار بتنا مفتوح باي واحد و في ناس فس البيت و كان شفت ماما عطت صورة ليها لكن مش بايت وشها وانا عاتبتها وقالت لي لا مئ حتعرف المهم هادا كان كابوس الاول اني نش فاهماه و مع العلم امي متدينة ونقية والكل بشهد ليها لكن انا مصدومة في الحلم كنت مش قادرة اطلع فيها و خجللنة من تصرفاتها و بعدسن شفت نفسي لازم انزل في مكان زي لكون في ديزني والالعاب زي النفق لكن بسرعة انا وناس تانية و في صراخ و كان في رعب شديد لان انا بخاف مهاد الالعاب و كنت بصرخ من الخوف و بعدين كان في شاب جا خلصني و كان يحمني و ماسكني وخايف علي وهاد شب كان بدرسني في مؤسسة وكان يتعامل معايا برجولة وكان قوي اليدن انا فعلا محتاجة تفسييييير لان الحل فجعني كتييييييير و شكرا على رد

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:05 PM.