بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

ام رهف 30-05-2011 12:43 AM

ياجماعة انا استغربت لما ببحث عن الموضوع لقيته في الصفحة التانية اعتقد اخبار حلوة زي دي تستاهل ان الموضوع يهتم به وياريت الدكتور عبد الرحمن المنياوي ينور الصفحة علشان يشارك الناس فرحتهم ويرد على استفسارتهم كما عودنا
الف مبروووووووووك للجميع وعقبال الازهر

منى أبو الجود 30-05-2011 01:01 AM

ألف مبروك لأوائل كليات التربية والتعليم ويا رب في الأزهر حتى ياخدوا قدوة بيكوا ويعينوا العشرين الأوائل بدل الي إحنا سمعينوا ده انهم حيخدوا الأول والتاني بس ودا سبب إحباط للكثير

حنين الحسينى 30-05-2011 07:42 AM

ارجو الرد انا من اوائل الخريجين 2004 واعمل معلم مساعد
وامتحنت كادر ولسه النتجه
التعين حيكون فى نفس المكان علشان انا خريجه كليه عمليه
ونفسى اشتغل فى اى مكان اخر غير التربيه والتعليم

فاطمة الزهراء 86 30-05-2011 02:16 PM

إمتى التعيييييييييييييييييييييين يا جماعة الواحد زهق

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

والله ياجماعة الواحد لما سمع الخبر فرح جدا ولكن فين ده بقالهم شهرين ولا حس ولا خبر وبصراحة كده أنا زهئت من كتر الإنتظار كل يوم بحلم إن يجيلي جواب التعيين فأرجو من أي شخص لو عنده معلومات يدلنا إمتى التعيين وهل الكلام ده صحيح ولا لأ .

Mr.ramy00 30-05-2011 02:36 PM

يا جماعة انا خريج جامعة كفر الشيخ 2006 ومش لاقى كشف الدفعة 2006 بتاعتنا ولا فى طنطا ولا فى كفر الشيخ.....وده حسب الكشوف اللى موجوده فى موقع اكاديمية البحث العلمى......ياريت حد يفيدنى لو سمحتم

فاطمة الزهراء 86 30-05-2011 02:39 PM

يا جماعة هي الأسماء اللي نازلة في موقع أكاديمية البحث العلمي دي فعلا هتتعين وهما إمتى نزلوا الأسامي دي عشان لو هما نزلوها قريب يبقى خلاص التعين بقى قريب .

فاطمة الزهراء 86 30-05-2011 02:42 PM

والله يا أستاذ رامي أنا عماله أحمل الموقع مش نافع معاي فهل الموقع بيحمل فعلا كل الدفعات ولا لأ

Mr.ramy00 30-05-2011 02:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 3463081)
والله يا أستاذ رامي أنا عماله أحمل الموقع مش نافع معاي فهل الموقع بيحمل فعلا كل الدفعات ولا لأ

انا بصراحه مش عارف بس المشكله ازاى يسقطوا دفعة كامله من الكشوفات يعنى الجامعة استقلت 2006 لما اتخرجنا وفى نفس الوقت جامعة كفر الشيخ منزله الدفعات من 2007الى2010 فقط ولما دخلت جامعة طنطا يمكن نكون لسه تبعها لقيتها منزله من2003الى 2005فقط طيب احنا كده فين

شريف الصعيدى 22 30-05-2011 02:57 PM

بص ياعم رامى وربنا يابنى الحظ عارف صحابه
مشكلتك زى مشكلتى انا خريج تجاره 2005
بس للاسف كفرالشيخ مش بعتت غير من 2007 بس
اما باقى الدفعات من 2003 ل 2006 تم ارسالهم من جامعة طنطا
هاقولك خلاصة الكلام احنا اتظلمنا ف الموضوع ده
لو تعرف معاك ناس كمان كتير 5 او 10 من الاوائل برضه دفعات 2005 و 2006 نجمع بعض
ونطلع على المحافظة بطلب تظلم ونشوف ايه رايك
ارجو الرد للاهمية ياريت تبعتلى ميلك برسالة خاصه
لان لو واحد او اتنين راحو للمحافظ مش هايعمل حاجه
انما لو مجموعه هاعمل والله اكيد
ايه رايك
ولا هاتسيب حقك يضيع

شريف الصعيدى 22 30-05-2011 03:01 PM

ياسيد رامى طنطا بعتت اسماء من 2003 ل 2010 بس على مستوى الجامعة
يعنى من 2003 ل 2006 على مستوى جامعة طنطا كلها سواء فرع او جامعة
وانا شفت اسماء التجاره بنفسى بس للاسف صعب جدا تكون من اوائل الجامعة
من كفرالشيخ الا الاول بس هوه اللى عنده امل
منهم لله احنا مالنا بالكلام ده كله فرع وجامعه
حسبى الله ونعم الوكيل

شريف الصعيدى 22 30-05-2011 03:04 PM

فاطمة الزهراء
لو انتى اسمك فيهم يبقى مبروك ان شاء الله خير
وقريب جدا هاينبعتلك جواب تعيين فى الحكومه
وهاينطلب منك الاوراق بتاعتك
يعنى على حسب كلامهم قبل 1 يوليو ان شاء الله
مليون مبروك

منى أبو الجود 31-05-2011 02:24 AM

بعد ما الدكتور أسامة العبد أصدر القرار الخاص بتعيين أوائل الأزهر معيدين وجدد إلتزامة مرة بعد الأخرى يوصل الحال إلى هذه الدرجة حتى فقدان الأمل التام وتطالب الاوائل بتعيين الأول والثاني فقط من كل قسم معيدين في حين ان في التربية والتعليم بدؤا في تفعيل القراربتعيين 48 ألف طالب بمعدل العشرين الأوائل على كل دفعة في الجامعات والشركات , بينما العدد الذي ارسلته كليات الازهر كان 22ألف يعني نصفهم تقريبا , والسؤال : ليه دائما الازهر مهدور حقه مع انه أعرق وأقدم جامعة ؟؟؟؟؟
وربنا يوفق الجميع لما يحبه ويرضاه

فاطمة الزهراء 86 31-05-2011 06:44 PM

أسئلة أريد الرد عليها ممن لديهم العلم

الحمد لله على كل خير بس أنا عايزة حد لو عنده علم يعني يقولي هي الأسامي اللي نازلة في موقع أكاديمية البحث العلمي نازلة من زمان يعني من أول ما قالوا الخبر ولا نزلت الأيام دي .

سؤال تاني معلش لو الواحد متعين موظف مؤقت في الحكومة ولسه مكملش سنة في التعيين وهو من الأوائل هيعنوه إزاي , طيب لو هو عايز يبقى في مجال تخصصه يعنى مثلا هو متخرج من كلية التربية إنجليزي ونفسه يكون مدرس إنجليزي بس هو دلوقتي متعين موظف إداري مؤقت وخايف لحسن يقوموا يثبتوه في الوظيفة ديه وهو نفسه يتوظف في تخصصه لأن الوظيفة اللي هو فيها مش تخصصه لكنه لما جاءت مسابقة قبل كده أضطر وتقدم ليها طبعا لأن مفيش تعيينات .

أرجو ممن لديه معلومات أكيدة يرد علي وأرجوكم محدش يقول كلام هو مش متأكد منه .

ام رهف 31-05-2011 06:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منى أبو الجود (المشاركة 3464815)
بعد ما الدكتور أسامة العبد أصدر القرار الخاص بتعيين أوائل الأزهر معيدين وجدد إلتزامة مرة بعد الأخرى يوصل الحال إلى هذه الدرجة حتى فقدان الأمل التام وتطالب الاوائل بتعيين الأول والثاني فقط من كل قسم معيدين في حين ان في التربية والتعليم بدؤا في تفعيل القراربتعيين 48 ألف طالب بمعدل العشرين الأوائل على كل دفعة في الجامعات والشركات , بينما العدد الذي ارسلته كليات الازهر كان 22ألف يعني نصفهم تقريبا , والسؤال : ليه دائما الازهر مهدور حقه مع انه أعرق وأقدم جامعة ؟؟؟؟؟
وربنا يوفق الجميع لما يحبه ويرضاه

وااااااااااااااااأسفاااااااااااااااااااااااااااااا اه لا تثبيت متعاقدين ولا تعيين معيدين

meslmat 31-05-2011 08:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام رهف (المشاركة 3466810)
وااااااااااااااااأسفاااااااااااااااااااااااااااااا اه لا تثبيت متعاقدين ولا تعيين معيدين

غدا

ثورة

غدا

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:51 AM.