بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

فاطمة الزهراء 86 09-12-2011 10:01 PM

معلش سؤال تاني يا دكتور عبد الرحمن اللي بيشتغل مؤقت يعمل إيه دلوقت يستقيل دلوقت ولا يستنى الجواب وإيه المطلوب منه أن يفعله أرجو الرد

mazen m 09-12-2011 10:28 PM

الخبر اللى منشور فى اليوم السابع فى اللينك اللى حطة دكتور عبد الرحمن بيقول فية النحاس ان لا عين شمس ولا حلوان اتقدمو باسماء الاوائل يعنى الواحد دلوقتى يعمل اية مش المفروض ان الناس المسئولة عن كدة تتجازى ولا اية بقى النظام مع الناس دى

د.بتول 10-12-2011 10:11 AM

دكتور عبد الرحمن

من فضلك لو حضرتك عندك معلومات عن موضوع المراحل طمنا وعرفنا ايه الجامعات اللي في الاولى ؟

أستاذة سارة 10-12-2011 10:39 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بصوا بقى ياجماعة انا تعبت اوى اوى اوى انا خريجة تربية وقالوا حنشتغل تربية وتعليم ماشى موافقة بس انا السنة دى الثالثة بالنسبة لى يعنى حتثبت فموضوع التعيين لو اتأخر اكتر من كدة انا ممكن اتقهر بصراحة لو اتعينت واتثبت طبيعى علشان انا بقالى 3سنين حاسة انى مأخدتش حقى انا الفرق بينى وبين اى حد معايا فى المدرسة ايه دلوقتى يبقى لا فائدة من الترتيب اللى اخذته كفاية مهانة فى شغل بالحصة لمدة 3سنين اتذلينا فيهم ولما تقول لحد انا من الاوائل يقولك هههههه وعملت بيها ايه يعنى ما انت زيك زينا الخلاصة انا تعبت نفسى اتعين بقى بجد

METO4050 10-12-2011 10:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 4153620)
يا أستاذ meto4050 على فكرة أنا كمان من محافظة دمياط فلو عرفت حاجة يعني لو وصلك جواب الترشيح بلغني على المنتدى هنا لأني انا كمان معدتش فاهمه حاجة مرة يقولوا 23/12 ومرة يقولوا 25/12 وهل إحنا فعلا هنروح القاهرة لإستلام الجواب من لجهاز المركزي .

والله يا اخت فاطمة الزهراء اذا جانى اى حاجة هبلغك على المنتدى ويا ريت لو اى حد جاله جواب من اى محافظة يقول
وربنا ييسر الخير للجميع

ادعو الله ان نتسلم الخطابات من المحافظة لان الواحد خايف يسافر وما يلاقيش حاجة
ولا يروح ما يلاقيش حاجة
ولا يقولوله فوت علينا بكرة يا سيد

وليد ابوزينة 10-12-2011 10:53 PM

السلام عليكم انا عضو جديد من البحيرة وعايز اعرف لوسمحتم ميعاد استلام الجوابات الخاصة بمحافظتى وعنوان التنظيم والادارة الرئيسى فى القاهرة وتليفوناته لو امكن للتواصل معهم قبل السفر لانه مشوار جاااااااااااااااااااااامد وشكرا

وليد ابوزينة 10-12-2011 11:03 PM

السلام عليكم انا عضو جديد من البحيرة وعايز اعرف ميعاد تسليم جوابات تعيين محافظتى وياريت عنوان التنظيم والادارة الرئيسى فى القاهرة وتليفوناته لو امكن عشان نتواصل معاهم قبل السفر عشان دا مشوار جااااااااااااامد وشكرا

alaarabie 11-12-2011 12:25 AM

سبحان الله..هو تكدير للناس والسلام؟يعني لازم نستلم الجوابات من المقر الرئيسي بالقاهرة؟تيسيرا وتسهيلا علينا المفروض كل واحد فينا يستلم جواب تعيينه من مديرية التنظيم والإدارة التابع لمحافظته..ولا هو النحاس أكيد فكر في عقل باله لازم اطلع عينيهم وابهدلهم في السفر من أخر الدنيا ،وبعدين أنا مش قادر اتخيل ازاي 46 ألف خريج يتجمعوا لإستلام الجوابات في يوم أو يومين أوحتي أسبوع بردة هيكون زحام جدا..بس عسي أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم أقصد أن ممكن تجمعا هناك في المقر الرئيسي نعمل منه مليونية ههههه يعني النحاس بكده بيخدمنا يا شباب من غير مايحس عشان بيلم شملنا ويجمعنا كلنا في مليونية هو اللي حدد موعدها بنفسه والمليونية دي هتكون أخر مسمار يدقه في نعشه إذا ماطل مرة أخري

ريمون22 11-12-2011 09:51 AM

المطالبة باستلام الجوبات من التنظيم والادارة بالمحافظات

المفروض الناس الي ليها صوت وتتواصل مع المسئولين يطالبو باستلام الجوبات من المحافظات تيسيرا علي الاوائل بدل السفر وبناشد الدكتور عبدالرحمن يهتم بهذا الموضوع

El Ninio 11-12-2011 10:55 AM

يا شباب اتطمنوا ان شاء الله الموضوع هيتم قريب جدا
واخر الشهر مش بعيد
انا كمان ناس كتير بتقولي ان الموضوع ده قرب فعلا وبيسمعوا اخبار عنه
ابن خالتي شغال في الجامعة وقالي ده بجد وخلاص
وليا صاحبي مدرس وقالي بردو انه الموضوع خلاص بتجيلهم اخبار على اخر الشهر
فخير ان شاء الله
بالنسبة لموضوع الاستلام من القاهرة متنسوش ان فيه ناس كتير اصلا كانت بتدرس برة بلدها
طمنوا نفسكوا قوي .. هانت خلاص .. فات الكتير ما بقى إلا القليل جدا :)

د.عبدالرحمن المنياوي 11-12-2011 02:29 PM

هناك محاولات بأن يتم إرسال الخطابات بالبريد على العناوين أو على الأقل تسليمهم بمقار التنظيم والإدارة بالمحافظات .. بس لسه ما فيش حاجة أكيدة حتى الآن ..
دعواتكم

د.عبدالرحمن المنياوي 11-12-2011 02:41 PM

جامعات المرحلة الأولى من التعيين:

المنيا
بني سويف
أسيوط
جنوب الوادي
سوهاج
القاهرة
عين شمس
المنوفية
كفر الشيخ
دمنهور

المرحلة الثالثة من التعيين :

الازهر
حلوان

والباقي مرحلة ثانية

mmm513654 11-12-2011 03:25 PM

الف شكر يادكتر
بس ياريت نعرف كام مده كل مرحله

قانونية 11-12-2011 03:49 PM

الاخوة الافاضل أعضاء المنتدى الكرام والدكتور عبد الرحمن اية يا جماعة مفيش أخبار عن الحاصلين على ماجستير من الجامعات المصرية يعنى فى فرصة يعلنوا ليهم عن وظايف ولا أية ؟

ام شذي 11-12-2011 04:23 PM

السلام عليكم اخباركم ايه واخبار التعيين ايه وهل لغات وترجمه اتعينوا ردوا بالله عليكوا عايزين نطمن:bosyht9::bosyht9::bosyht9::bosyht9::bosyht9:

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:34 AM.