بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ملتقى كادر ابريل (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=440973)

حسين منصور 26-07-2012 02:56 PM

ألف مبروك لكل معلمي مركز أرمنت وعقبال معلمي مركز اسنا

ام عبدالله حسين 26-07-2012 03:24 PM

ا جماعة اختي سالت امبارح في ادراة نصر النوبة التعليميةباسوان
ومفيش اي اخبار وطبيعي احنا اخر ادارة بتنفذ اي قرار

محمد شعبان الاول 26-07-2012 04:39 PM

فية اى اخبار فى محافظة الجيزة ياريت حد يرد لو عندة جديد

محمد حامد البدراوي 26-07-2012 05:08 PM

اية مفيش اخبار عن محافظة اسيوط

shaban83 26-07-2012 10:33 PM

بنى سويف ادارة الواسطى
المطلوب افادة انك على رأس العمل فقط حتى الان

هدير هانى 26-07-2012 10:37 PM

الف شكر يااستاذ حسين وياريت لوسمعت اى اخبار جديدة تبلغنى

ام حفصه 27-07-2012 10:24 AM

الجيزة لا حس ولا خبر غير ان المديريه طلبت الاسماء اللى نطبق عليها القرار فقط من الادارات ولا جديد اخر

ابورحاب ابورحاب 27-07-2012 03:10 PM

سوهاج نفذت قرار تعيين المعلمين المساعدين الخميس 25/7/2012عقبال الباقى يارب

الحريف2 27-07-2012 03:16 PM

لسه مفيش اخبار في المنيا

الحريف2 27-07-2012 03:17 PM

المنيا مفيش حس ولا خبر:bosyht9:

الراجى5 27-07-2012 04:39 PM

قرار المنيا

شكرا يا استاذ شريف ياريت تنزل لنا قرار المنيا ورقمه

الراجى5 27-07-2012 04:41 PM

الاستاذ شريف

لو سمحت يا استاذنا شريف تثبت قرار المنيا وشكرا

الراجى5 27-07-2012 04:44 PM

هام

لوسمحت يا استاذنا شريف تثبت قرار المنيا وشكرا

خالد عبدالله اسماعيل 27-07-2012 06:27 PM

بالنسبه محافظة قنا

لا يوجد اى شى بالنسبه لمحافظه قنامن تعين المعلم المساعد كادر ابريل 2012
والله الموفق

حسين منصور 27-07-2012 11:04 PM

أستاذه هدير لمعرفة آخر الأخبار يرجى متابعتنا عالفيس على صفحة الأكاديميه المهنية للمعلمين

حسين منصور 28-07-2012 01:27 AM

ندااااااااااااااااااء عاجل الى كل معلمي كادر ابريل باسنا الأقصر الآن في اتصال هاتفي مع الأستاذ جمال مدير شئون العاملين بادارة اسنا أكد لي على صدور القرار وقال لي بالحرف الواحد (( القرار طالع من زمااااااااااااااااان وبكرة السبت أو الأحد أو...... حنبعت أ/محمد علي الى الأقصر يجبلكم الأوراق الخاصة بيكم )) الخلاصة أن هناك تراخي وكسل شديد من المسئولين يادارة اسنا أرجو من الزملاء المتابعه الجاده بالتردد على الكثير على الادارة في تلك الأيام الهامه لأني زي منتوا عارفين محدش حينادي علينا لازم نعمل كل حاجه بنفسنا رجاء للمرة الثانية كثرة السؤال والذهاب للادارة لسرعة اتخاذ اللازم وانا من ناحيتي جهزت مذكرة للاهمال المتعمد تجاه هذا الأمر للسيد/حسين آدم مدير الادارة والسيد / زكريا عبد الفتاح وكيل الوزارة لاتخاذ الاجراءات اللازمة تجاه المسئول عن هذا الاهمال .
اخواني خلااااااص سكتنا كتير وحان وقت الكلاااااام ..

hannanmattar 28-07-2012 03:00 PM

لسه مفيش اخبار في القاهره

محمد العارف 29-07-2012 11:35 AM

وصلونا لمرحلة اليس اهم شى عندهم الحافظة على الكرسى مش مهم احوال الناس انا من اسيوط واتحدى انى القرار هينفذ اخر محافظة

شريف حسن . 29-07-2012 12:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الراجى5 (المشاركة 4687148)
شكرا يا استاذ شريف ياريت تنزل لنا قرار المنيا ورقمه

ترقيه 1748 معلم بمحافظة المنيا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ورد إلى محافظة المنيا مساء الأمس كتاب السيد وزير التربية والتعليم والمتضمن نتيجة اختبارات الترقية لعدد 1748 معلم مساعد والتى عقدت فى وزارة التربية والتعليم.
وبناءا عليه
أصدر اللواء سراج الدين الروبى محافظ المنيا قراراً يتضمن ترقيه من نجحوا فى تلك الإختبارات إلى درجة معلم / أخصائى وما يعادلها والذين إستوفوا كافة الشروط طبقاً لما ورد من مكتب السيد وزير التربية والتعليم .
وقد وجه السيد اللواء المحافظ بسرعة تنفيذ القرار لمن توافرت فيهم الشروط الأساسية للوظيفة ، على أن يتم صرف بدل الإعتماد المقرر قانوناً للسادة المعلمين الجدد .

يذكر أن محافظة المنيا هي الأولى من بين جميع محافظات الجمهورية فى نسبة النجاح للمتقدمين لتلك الأختبارات طبقا لما هو وارد من مكتب السيد وزير التربية والتعليم .

وتمنى اللواء سراج الدين الروبى محافظ المنيا التوفيق والسداد للسادة المعلمين متمنياً لهم أن يكونوا أولى خطوات التقدم والنهضة لبلدنا مصر ، داعياً لهم بالتوفيق والسداد .

وبالله التوفيق

محافــــــظ المنيــا
لواء
سراج الدين الروبى

الصفحة الرسمية لمحافظة المنيــــــــــــــــــــــــــا هنـــــاااااااااااااااااااا

حسين منصور 29-07-2012 02:38 PM

مبروووووووووووووووووووووووووك كل معلمي اسنا محافظة الأقصر القرار وصل والأسماء وصلت عند الأستاذ جمال بالادارة وعليكم التوجه اليه لاستكمال الاجراءات ..

محمد حامد البدراوي 29-07-2012 04:33 PM

مبروك كل معلمي اسيوط الاسماء وصلت المديرية ، أنا كنت في المديرية في قسم التعيينات اليوم و قالت لي مديرية المكتب الاسماء وصلت و سوف تكون في الادارات للتنفيذ نهاية هذا الاسبوع و بداية الاسبوع القادم

مى الامورة 29-07-2012 05:24 PM

كفر الشيخ ليس هناك جديد فى الادارات يارب افرجها

psychology2009 29-07-2012 08:08 PM

قليوبية قليوبية قليوبية:av4056bb7jp3:

حسين منصور 29-07-2012 08:56 PM

مبروك معلمي اسنا الأقصر الاسماء وصلت وعليكم التوجه للادارة لاستكمال الاجراءات
ألف مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ووووووووووووووووووووووووووووووووك

هدير هانى 30-07-2012 04:53 PM

ممكن اعرف من حضرتك يااستاذ حسين اى الاوراق المطلوبة مننا معلش انا بتقل عليك والف شكر على الخبر الجميل ده

حسين منصور 30-07-2012 05:39 PM

لمعلمي اسنا حسب ما أكد أ / جمال و أ / محمد علي :
الأوراق الأصول اللي احنا قدمناها في العقد كما هي موجوده مش حنجيبها تاني .
ولكن حنزود عليها الآتي :
* اقرار زمة مالية من البوسته وياريت بسرعه وفي أقرب وقت نجيبه عشان بيخلص بسرعه ونحاول نصرف فيه .
*ملف فيه مجموعة أوراق خاص بالتعيين من المكتبه اللي قدام الادارة .
والأوراق دي حنقدمها ونستلم الجواب ونقوم بعمل أقرار القيام بالعمل بعدين في المدرسه يوم 1 من شهر أغسطس الموافق الاربعاء.
وسف أوافيكم بالجديد أخوكم محمود سعد ،مدرسة التجريبية لغات

حسين منصور 30-07-2012 05:41 PM

السلام عليكم محافظة الأقصر مركز اسنا
لمعلمي اسنا حسب ما أكد أ / جمال و أ / محمد علي :
الأوراق الأصول اللي احنا قدمناها في العقد كما هي موجوده مش حنجيبها تاني .
ولكن حنزود عليها الآتي :
* اقرار زمة مالية من البوسته وياريت بسرعه وفي أقرب وقت نجيبه عشان بيخلص بسرعه ونحاول نصرف فيه .
*ملف فيه مجموعة أوراق خاص بالتعيين من المكتبه اللي قدام الادارة .
والأوراق دي حنقدمها ونستلم الجواب ونقوم بعمل أقرار القيام بالعمل بعدين في المدرسه يوم 1 من شهر أغسطس الموافق الاربعاء.
وسف أوافيكم بالجديد أخوكم محمود سعد ،مدرسة التجريبية لغات

abo/ahmed 30-07-2012 08:41 PM

محافظة كفر الشيخ لسه مافيش أخبار عنها ربنا يسهل انا كنت بسأل واحد في إدارة قلين وقال إن الأسماء هتكون مع الموجهين بس لسه مافيش جديد وربنا يكرم

ابورحاب ابورحاب 30-07-2012 10:47 PM

الف مبروووووووووووووووووووووووووك

هدير هانى 30-07-2012 10:52 PM

الف شكر لحضرتك استاذ حسين منصور وربنا يكرمك ويجعله فى ميزان حسناتك

حسين منصور 31-07-2012 02:42 PM

لكل معلمي اسنا ملف التعيين وبه كافة الأوراق المطلوبة من امام الادارة ( مجلس المدينه سابقا ) المكتبه اللي عالشمال فيها شاب طويل 165سم أبيض وأسمه علاء هو ده عنده ، أنا كنت النهارده عنده بعد الاشاعات اللي بتقول مفيش أوراق فرحت الادارة الأول وأكد لي جمال ومحمد علي ان الأوراق المطلوبه كتبناها في ورقة وسلمناها للمكتبه اللي قدام الادارة وللتأكد من صدق حديث كليهما ذهبت عالى الفور لهذه المكتبه ورأيت بعيني الورقة المكتوب فيها الطلبات والمظروف اللي فيه الأوراق المطلوبه ، وأكدت على صاحب المكتبه بضرورة توفير العديد من المظاريف لتلبية طلبات الزملاء ووعدني بتجهيز العدد كله الليله لتكون جاهزة في الصباح غدا باذن الله ،، أشكركم على المتابعه الجاده ،، أخيكم / محمود سعد التجريبية لغات .

nnoorrmm 01-08-2012 08:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسين منصور (المشاركة 4705915)
لكل معلمي اسنا ملف التعيين وبه كافة الأوراق المطلوبة من امام الادارة ( مجلس المدينه سابقا ) المكتبه اللي عالشمال فيها شاب طويل 165سم أبيض وأسمه علاء هو ده عنده ، أنا كنت النهارده عنده بعد الاشاعات اللي بتقول مفيش أوراق فرحت الادارة الأول وأكد لي جمال ومحمد علي ان الأوراق المطلوبه كتبناها في ورقة وسلمناها للمكتبه اللي قدام الادارة وللتأكد من صدق حديث كليهما ذهبت عالى الفور لهذه المكتبه ورأيت بعيني الورقة المكتوب فيها الطلبات والمظروف اللي فيه الأوراق المطلوبه ، وأكدت على صاحب المكتبه بضرورة توفير العديد من المظاريف لتلبية طلبات الزملاء ووعدني بتجهيز العدد كله الليله لتكون جاهزة في الصباح غدا باذن الله ،، أشكركم على المتابعه الجاده ،، أخيكم / محمود سعد التجريبية لغات .

لو سمحت icdl مطلوبه مع الاوراق ولكم جزيل الشكر

abo/ahmed 01-08-2012 10:02 AM

أين معلموا كفرالشيخ
النهاردة 1/8 ولسه ما فيش حاجة وصلت الإدارات الرجاء لازم نتحرك بسرعة وإن لزم الأمر نتجمع و نعمل إعتصام أمام المحافظة للمطالبة بحقنا في التعيين مثل اقرنا بالمحافظات الأخري وفي الآخر لو فيه خبر الرجاء نشرة وشكراً .

asekot 01-08-2012 12:08 PM

الحمد لله اداره بلطيم كفر الشيخ الاسماء موجوده من يوم الاحد والنهارده استلمنا جوابات التعيين وعملنا اقرار القيام بالعمل

شوشوخالد 01-08-2012 02:05 PM

مفيش حد طلب حاجة

شوشوخالد 01-08-2012 02:08 PM

احنا معلمي ادارة الرياض كفر الشيخ واجتزنا كادر ابريل ولحد دلوقتى محدش طلب مننا حاجة للتحويل من معلم مساعد لمعلم حتي المرتب زى ما هوه 612 جنيه

شريف حسن . 01-08-2012 02:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شوشوخالد (المشاركة 4709426)
احنا معلمي ادارة الرياض كفر الشيخ واجتزنا كادر ابريل ولحد دلوقتى محدش طلب مننا حاجة للتحويل من معلم مساعد لمعلم حتي المرتب زى ما هوه 612 جنيه

حضرتك اسألى النهاردة اكيد فى جديد فى الادارة

بالتوفيق ان شاء الله

شريف حسن . 01-08-2012 02:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة asekot (المشاركة 4709160)
الحمد لله اداره بلطيم كفر الشيخ الاسماء موجوده من يوم الاحد والنهارده استلمنا جوابات التعيين وعملنا اقرار القيام بالعمل

مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك

ghorab123 01-08-2012 08:47 PM

الحمد لله النهاردة في إدارة كفر الشيخ
خدنا جواب موجه للمدرسة
للاخلاء من وظيفة معلم مساعد
والتعيين في وظيفة معلم
وطلبوا مننا اقرار القيام بالعمل واخلاء طرف من معلم مساعد اصل واربع صورة فقط
لم يطلبوا أي أوراق تانية
سؤالي للأستاذ شريف ليه مطلبوش مننا الأوراق اللي حضرتك كنت بتقول عليها مفردات التعيين ؟
وياترى كده احنا ماشيين صح
انا فاكر ان ايام العقد المميز قدمنا الورق ده .

شريف حسن . 01-08-2012 09:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ghorab123 (المشاركة 4710389)
الحمد لله النهاردة في إدارة كفر الشيخ
خدنا جواب موجه للمدرسة
للاخلاء من وظيفة معلم مساعد
والتعيين في وظيفة معلم
وطلبوا مننا اقرار القيام بالعمل واخلاء طرف من معلم مساعد اصل واربع صورة فقط
لم يطلبوا أي أوراق تانية
سؤالي للأستاذ شريف ليه مطلبوش مننا الأوراق اللي حضرتك كنت بتقول عليها مفردات التعيين ؟
وياترى كده احنا ماشيين صح
انا فاكر ان ايام العقد المميز قدمنا الورق ده .

اولا مبرووووووووووووووووك الف الف مبرووووووووووووووووك

ثانيا حضراتكم كده صح لكن عندنا هنقول ايه بس

الورق ده خدوه مرتين أو ثلاث مرات وكل مرة يطلبوه تانى

شغل حكومة وروتين بدل ما يتعبوا نفسهم يتعبوا المعلمين

مرة ثانية الف الف مبرووووووووووووووووووووووووووك

محمود يوسف محمد 01-08-2012 10:11 PM

انا من ادارة دسوق محافظة كفرالشيخ خلصت اجراءات التسكين كلها اليوم وبكرة ان شاء الله هاستلم العمل الجديد بعد التسكين ساستلم معلم لغة عربية ودراسات اسلامية بعد 31 شهر عمل كمعلم مساعد
مبروووووووووووووك لكل المعلمين الحمد للله
اجمل خبر ان رئيس شئون العاملين قال لي حينما سالته عن الاجازة قال بالحرف الواحد هات ليا اقرار قيام بالعمل واخليك تسافر بكرة الصبح
شكرا يا استاذ شريف جزاك الله خيرااااااااا

أم إياد 01-08-2012 11:42 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كل عام وحضراتكم بخير
دي اول مشاركه لي بالمنتدى ولكن انا متابعه المنتدى باستمرار وجزاكم الله خيرا على مجهوداتكم الرائعة
بس انا ليه استفسار انا معلم مساعد تابعه لادارة الرياض بكفرالشيخ ولكن محل اقامتي بمركز كفرالشيخ وعملت السنة الماضية ندب كلي لمركز كفرالشيخ والحمدلله ربنا اكرمني واستلمت بمدرسه اعدادي في بلدي ولكن الان بعد التعيين بيقولوا في ادارة الرياض اننا لازم نلغي الندب ونرجع نستلم بمدارسنا الاصلية ولكن انا متخوفه من عدم السماح لنا بالندب مره اخرى او النقل ومش عارفه اعمل الغاء للندب ولا مش اتسرع ارجو الافاده وشكرا

ghorab123 02-08-2012 01:05 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شريف حسن . (المشاركة 4710439)
اولا مبرووووووووووووووووك الف الف مبرووووووووووووووووك

ثانيا حضراتكم كده صح لكن عندنا هنقول ايه بس

الورق ده خدوه مرتين أو ثلاث مرات وكل مرة يطلبوه تانى

شغل حكومة وروتين بدل ما يتعبوا نفسهم يتعبوا المعلمين

مرة ثانية الف الف مبرووووووووووووووووووووووووووك

اشكرك يا أستاذ شريف وربنا يكرمك بس كان عندي سؤال أخير
كانت عاوز اخد اي سي دي ال تبع المنحة ونفسي اخدها من زمان وسألت بعض الناس قالولي لازم تاخد الدورة علشان تتمتحن فأنا عاوز الشهادة دي ضروري علشان حتنفعني في السفر فياترى إيه المطلوب مني علشان اقدر امتحن علطول والشهادة بتاخد وقت قديه على ما تطلع وواحد تاني قالي لازم واسطة علشان تدخل الامتحانات علطول مش عارف الكلام ده صحيح اذا كان صحيح فأنا مش حعرف ادخل علطول وشكرا جزيلا

مسيو /محمد حمادة 02-08-2012 04:32 AM

الف مبروك لمعلمى كفر الشيخ
وخاصة ادارة دسوق
واحد منكم
وسكر خاص لك انت يا استاذ شريف

ramrem 02-08-2012 10:30 AM

مفيش اخبار عن الشرقية ارجو التواصل

الشاب 2007 02-08-2012 02:30 PM

مفيش اخبار عن شمال سيناء ارجو التواصل عن التثبيت

ابورحاب ابورحاب 02-08-2012 03:18 PM

الحمدلله الاسماء وصلت فى ادارة دار السلام بسوهاج وخلصنا الاوراق
وعقبال باقى الادارات
ان شاء الله

om hams 02-08-2012 03:41 PM

انا رحت النهارده اداره زفتى بالغربيه ووجدت اسمى هناك والحمد لله وكشوف الاسماء كانت تضم اسماء الناجحين بكادر ابريل 2011و2012 وقدمت صوره لاول عقد واخر عقد وصوره المؤهل لارسالها للمديريه من اجل الدرجات الماليه على فكره انا صاحبه سؤال امبارح بتاع الاجازه هل المفروض بعد كل ده يااستاذ شريف يقولوا مالكيش اجازه بس انا مش هسكت وهبدا فى اجراءاتها من الاحد القادم حتى لو رحت للمحافظ

شريف حسن . 02-08-2012 06:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود يوسف محمد (المشاركة 4710594)
انا من ادارة دسوق محافظة كفرالشيخ خلصت اجراءات التسكين كلها اليوم وبكرة ان شاء الله هاستلم العمل الجديد بعد التسكين ساستلم معلم لغة عربية ودراسات اسلامية بعد 31 شهر عمل كمعلم مساعد
مبروووووووووووووك لكل المعلمين الحمد للله
اجمل خبر ان رئيس شئون العاملين قال لي حينما سالته عن الاجازة قال بالحرف الواحد هات ليا اقرار قيام بالعمل واخليك تسافر بكرة الصبح
شكرا يا استاذ شريف جزاك الله خيرااااااااا

الف الف مبرووووووووووووووووووووووووك

والحمد لله انك ان شاء الله تعرف تسافر

شريف حسن . 02-08-2012 06:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم إياد (المشاركة 4710865)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كل عام وحضراتكم بخير
دي اول مشاركه لي بالمنتدى ولكن انا متابعه المنتدى باستمرار وجزاكم الله خيرا على مجهوداتكم الرائعة
بس انا ليه استفسار انا معلم مساعد تابعه لادارة الرياض بكفرالشيخ ولكن محل اقامتي بمركز كفرالشيخ وعملت السنة الماضية ندب كلي لمركز كفرالشيخ والحمدلله ربنا اكرمني واستلمت بمدرسه اعدادي في بلدي ولكن الان بعد التعيين بيقولوا في ادارة الرياض اننا لازم نلغي الندب ونرجع نستلم بمدارسنا الاصلية ولكن انا متخوفه من عدم السماح لنا بالندب مره اخرى او النقل ومش عارفه اعمل الغاء للندب ولا مش اتسرع ارجو الافاده وشكرا

اهلا بحضرتك مس ام اياد المنتدى نور بوجودك

اعتقد ان حضرتك هتستلمى فى المدرسة المتواجدة بها حاليا

ده كان حال جميع المعلمين عندنا وان شاء الله هيكون كده بأذن الله

فمتتسرعيش حضرتك وان شاء الله لن يتم نقلكم

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 06:40 PM.