بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   آخر أخبار التعيينات وتفسير القرارات في المنيا وباقي المحافظات (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=330213)

سمر2011 24-06-2011 10:39 PM

طيب بلاش دكتور عبدالرحمن يرد على سؤالى اى حد يتكرم ويرد علياااااااااااااااااااااااااااااااا ويارب اللى يرد عليا يتثبه وياخد اعلى حد ادنى يااااارب بخصوص نقل المعلم المساعد من محافظه الى محافظه خرى لمرافقه الزوج هل يق ام لا؟

د.عبدالرحمن المنياوي 24-06-2011 11:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adham1 (المشاركة 3573480)
يا جماعه انا من( المنيا ) ومعايا ليسانس اداب و تربيه و شغال بالحصه في تله الاعداديه من
2008
حتي الان و كلنا بنقبض بالترم كل ترم 27 جنيه فقط
واول سنه ما اخدناش مكافئه
وثاني سنه اخدنا 150 جنيه فقط
و السنه ديه قبضنا الترم الاول 34 جنيه
و الترم الثاتي قبضنا شهر 3 و 4 و 5 فقط 104 جنيه في كل شهر
و لغايه دلوقتي منعرفش حاجه عن المكافاه 22\6\2011 الاربعاء
و بعدين محدش قالنا علي امتحانات الكادر دي و لا نعرف حاجه عنها
حد ابن حلال يدلنا علي الوضع بتاعنا وشكرا

يا أستاذ أدهم انت شغال سنين إيه بالضبط ؟؟.. وليه انت لسه بالحصة؟؟ .. لما كل اللي في المنيا اتحولوا لعقود شاملة بعد الثورة مباشرة .. وبعد كده تم إرسال أسماء الناس اللي اتعمل لهم عقد شامل علشان يتم تحويلهم لمعلم مساعد .. انت ليه كده ؟؟؟؟؟؟؟؟

وبعدين المدرسين اللي في تلة بالحصة كلهم اتحولوا انت كنت فين بقى والا انت كنت منقطع والا إيه ؟!!!!!!!

ياريت توضح لي السنوات اللي انت عملت بها .. وشكرا

وبالمناسبة عديلي يعمل معكم بالمدرسة مدرس أول لغى عربية ( أ.أحمدعمر)..

د.عبدالرحمن المنياوي 24-06-2011 11:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سمر2011 (المشاركة 3573708)
ليا عتاب صغير على الاستاذ عبدالرحمن المنياوى انت رديت على اسنفسارات كل الزملاء ولكنك لم ترد على استفسارى مع انه ضرورى جدا بالنسبه لى بخصوص نقل المعلم المساعد ممن تتوافر فيهم كل الشروط من محافظه الى اخرى لمرافقه الزوج ارجوك رد عليا ضرورى

والله يا أستاذه سمر الأستاذة افاضلة ردت على موضوعك صح جدا فأنا ماحبتش أزود عليها وربنا يبارك فيها وفيكي وفينا جميعا ..

د.عبدالرحمن المنياوي 24-06-2011 11:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maqrishan (المشاركة 3573934)
ارجو الرد يادكتور غبد الرحمن والله انا اكثر واحد حيرة فى هذا الكون
اولا انا كنت معلم مساعد فى اول دفعة تم اختراع المعلم المساعد فيها وكمان امتحنت الكادر ونجحت فى اول دفعة بردو وواخد الicdl وكمان اسمى فى كشوف المتعينين بالقرار 53 لسنه 2011

شوف بقى المشكلة انا انقطعت عن العمل بعد كل دة مكنتش اعرف ان هيحصل تعيين لانى فقد الامل عشان انا شغال من 2003 وكل سنة كانو بيقولولنا السنة الجاية هتتثبتو

المهم انا حبيت ارجع عشان اسمى ضمن المعينين والمستوفين الشروط بس فوجئت بسحب قرار تعيينى وفسخ عقدى
غلبت ولفيت الدنيا من مدير الادارة الى وكيل الوزارة الى الوزير بس بدون جدوى

التوجيهة كتبلى جواب واستلمت شغلى وفى نفس المدرسة الى انا كنت فيها بس عقد عادى طبعا والادارة مشكورة كتبت اسمى ضمن العقود العادية الى اكتر من ثلاث سنوات لانى الان 8 سنوات عمل يعنى ضمن القرار 75

ارجو من سيادتك توضيح موقفى اولا هل لى الحق فى التعيين ضمن قرار 53 لانى منطبقة عليا الشروط
ثانيا اذا تم تثبيتى فى القرار 75 الى هو العقود العادية الى اكتر من ثلاث سنوات فما هو موقفى من امتحان الكادر مع العلم انى امتحنت الكادر ونجحت السنة الى فاتت عمرك شفت واحد عقد عادى وممتحن الكادر هو انا بقى طيب ولو اتثبت هبقى معلم ولا معلم مساعد

ارجو الرد والله لا استطيع النوم معلهش طولت عليك

شوف بقى يا عم :

انت هتتثبت عادي جدا على معلم مساعد زيك زي الناس كلها ثم هتقدم بيان نجاح صادر من الأكاديمية ومعاه طلب وهيتم نقلك على معلم بإذن الله .. وفي استمارة 103 هتتحسبلك الخبرة ..

الكابتن14 24-06-2011 11:39 PM

طب يااستاذ عبدالرحمن فين ردك عليا ياريت توضحلي وتطمنا وتقول نعمل ايه.

د.عبدالرحمن المنياوي 24-06-2011 11:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naspo (المشاركة 3577586)
الاخ الفاضل محمود عبد لرحمن
تحية طيبة
ياريت اعرف كيف اضم الفترة السابقة من عملى الى الخبرة فانا تعيين جديد وكنت اعمل يالعقد منذ 2004

يتم ذلك عن طريق ختم استمارة 103 من المدرسة والإدارة بسنوات الخبرة ..

د.عبدالرحمن المنياوي 24-06-2011 11:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medosobhe (المشاركة 3582554)
بعد اذنك فى نقطة مهمه فى محافظة الشرقية انا وكتييييييير من المعلمين كنا راسبين فى الانجليزى وامتحنا انجليزى مع دفعة 1/4 والنتيجة ظهرت بردوا معاهم ونجحنا والحمد لله واحنا اذاى بقه انته بتقول طلعلنا قرار تعيين من قبلهم واحنا نتيجتنا ظهرت مع دفعة 1/4 ارجوا الافادة ولكم جزيل الشكر

هتتعين على معلم مساعد ولما يصدر قرار تحويل المسمى الوظيفي للناجحين في 1/4/2011 هتتحول لمعلم معاهم

د.عبدالرحمن المنياوي 24-06-2011 11:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكابتن14 (المشاركة 3582640)
انا خريج تعليم اساسي من محافظه المنيا. واشتغلت بالحصه عام الدراسي2008/2009 ثم عملنا عقد شامل في شهر 3 اللي فات وطبعنا لم نمتحن الكادر وليس معنا شهاده ‏icdl

الاستاذ عبد الرحمن بيقول ان محافظه المنيا قامت بتحويلنا كمعلم مساعد هل هذا موكد ياريت تاكدلنا علي موقفنا من التثبيت و الحد الادني.

وياريت يااستاذ عبدالرحمن تقولنا الان احنا نعمل ايه.
هل فيه اوراق لابد ان نقدمها للاداره ولا نعمل ايه لان في المدرسه لا تعلم شي عن هذا.‏
ياريت لو فيه جديد ترد علينا بيه.‏

شكرا علي مجهودك وتعبك معانا‎ ‎

نعم صحيح ..

ولو انت إدارة المنيا اسأل الأستاذ محمد الصغير ولو ان الموظفين مش بيحبوا يقولوا حاجة بس انتظر انهم يبعتولك قريب.. متعملش حاجة الإدارة هتبعتلكم ع المدارس

د.عبدالرحمن المنياوي 24-06-2011 11:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ا حسن (المشاركة 3584586)
اللى بيخلينى اشعر بالأس والظلم الشديد اننا فى محافظة مطروح لم يتم تعيين الناجحين فى كادر 2009 حتى الان انا متعاقد من 2007 وفى 2008 بقيت معلم مساعد امتحنت كادر 2009 ونجحت واستوفيت كل شروط التعيين حتى الاى سى دى ال من 2009 واحنا فى مطروح حتى الان لم نعيين والظاهر لسة هناخد وقت كبير وفى المحافظات الاخرى الكلام على تعينن الناجحين فى كادر2011 مش حرام بقالنا سنتين ممتحنيين كادر ولغيت دلوقتى متعيناش

قرار التعيين صدر سابقا لكن القرار لازم يجي في آخره عبارة أن التنفيذ في يد المحافظة يعني مشكلة عند المحافظ بتاعك .. ولو ملقيتش حل يبقى لازم تشتكي في الوزارة .. انا مش عارف انتم ساكتين ليه لغاية دلوقت ....

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 12:52 AM

نسألكم الدعاء

سيد عبد اللاه 25-06-2011 01:31 AM

اخي العزيز الدكتور عبد الرحمن : انا مدرس مساعد متعاقد على المرحلة الابتدائية وحاليا منتدب للاعدادي منذ سنتين وامتحنت الكادر على المرحلة الاعدادية واجتازته في 1/4 فهل سيتم تعييني على المرحلة الابتدائية ام الاعدادية ان سيتم الغاء نتيجة الامتحان لاني امتحنت علي خلاف المرحلة المقيد عليها وشكرا لكم

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 01:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سيد عبد اللاه (المشاركة 3586318)
اخي العزيز الدكتور عبد الرحمن : انا مدرس مساعد متعاقد على المرحلة الابتدائية وحاليا منتدب للاعدادي منذ سنتين وامتحنت الكادر على المرحلة الاعدادية واجتازته في 1/4 فهل سيتم تعييني على المرحلة الابتدائية ام الاعدادية ان سيتم الغاء نتيجة الامتحان لاني امتحنت علي خلاف المرحلة المقيد عليها وشكرا لكم

هتتثبت حسب امتحان الأكاديمية .. يعني اعدادي .. وده كلام أكيد

صلاح محمد على سلامة 25-06-2011 02:01 AM

لماذالم ترد على سؤالى

mona bahr 25-06-2011 02:07 AM

انا مدرسه بالحصه من 2006 حتي الان في محافظة البحيرة وعايزين يعملوا لنا تعاقد 105 وحضرتك بتقول معلم مساعد ودي عقد عادي ايه الحل وشكرا

صلاح محمد على سلامة 25-06-2011 02:08 AM

دكتور عبد الرحمن لماذا لم ترد على سؤالى

new.heart.new.live 25-06-2011 05:40 AM

لوسمحت يادكتور عبد الرحمن انا من محافظة المنيا وهكمل لحضرتك سؤال الاستاذ الى سأل عن الا كان نازل فى اختبار اللغة الانجليزية ونجحنا لما عدنا الاختبار فى 1/4/2011 هل نعين على القرار الى اتعينوا علية اصحبنا وحنا اكملن 3سنوات معهم فى 15/3/2011 ولا نعين على قرار الدفعة الى بعدنا الى لسة ما كملتش 3 سنوات وملحوظة احنا بنقبض 391 وهما بيقبضوا 332
ارجوا من سيادتكم الرد عليا ضرورى ولكم جزيل الشكر والاحترام

new.heart.new.live 25-06-2011 05:45 AM

ولانرفع قضية لتسوية اوضعنا مع دفعتنا لانهم عينوا الى ما حصلش على icdl واعطوهم فرصة سنه واحنا ما امتحنوناش الى من قريب لو سمحت انصحنا نعمل اة
اتمنى ان تجيب نداء الرد ضرورى يا دكتور

miro86 25-06-2011 09:27 AM

استاذ عبد الرحمن
انت لم ترد على سؤالي الخاص بمعلمي الحصة بمدارس الخدمات التجارية . ما وضعهم من التعيين هل سيتم تعينهم ام لا ؟؟
علما بأننى خريجة تربية قسم لغة انجليزية !! ارجو الافادة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

maqrishan 25-06-2011 12:55 PM

ارجو الرد يادكتور عبد الرحمن والله انا اكثر واحد حيرة فى هذا الكون
اولا انا كنت معلم مساعد فى اول دفعة تم اختراع المعلم المساعد فيها وكمان امتحنت الكادر ونجحت فى اول دفعة بردو وواخد الicdl وكمان اسمى فى كشوف المتعينين بالقرار 53 لسنه 2011

شوف بقى المشكلة انا انقطعت عن العمل بعد كل دة مكنتش اعرف ان هيحصل تعيين لانى فقد الامل عشان انا شغال من 2003 وكل سنة كانو بيقولولنا السنة الجاية هتتثبتو

المهم انا حبيت ارجع عشان اسمى ضمن المعينين والمستوفين الشروط بس فوجئت بسحب قرار تعيينى وفسخ عقدى

التوجيهة كتبلى جواب واستلمت شغلى وفى نفس المدرسة الى انا كنت فيها بس عقد عادى طبعا والادارة مشكورة كتبت اسمى ضمن العقود العادية الى اكتر من ثلاث سنوات لانى الان 8 سنوات عمل يعنى ضمن القرار 75

ارجو من سيادتك توضيح موقفى اولا هل لى الحق فى التعيين ضمن قرار 53 لانى منطبقة عليا الشروط
ثانيا اذا تم تثبيتى فى القرار 75 الى هو العقود العادية الى اكتر من ثلاث سنوات فما هو موقفى من امتحان الكادر مع العلم انى امتحنت الكادر ونجحت السنة الى فاتت عمرك شفت واحد عقد عادى وممتحن الكادر هو انا بقى طيب ولو اتثبت هبقى معلم ولا معلم مساعد

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 08:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صلاح محمد على سلامة (المشاركة 3586456)
لماذالم ترد على سؤالى

يا جماعة بعد إذنكم تلتمسوا لي العذر .. لأن في اوقات كتيرة النت بيبقى فيه مشاكل عندي .. ولو سمحتوا الناس تدور على الردود في الصفحات السابقة لأنه ممكن ناس أكون رديت عليهم بس الرد راح لصفحة سابقة من كتر المشاركات ..

أما اللي مايلقيش الرد يرسل السؤال تاني .. بعد إذنكوا يعني ....

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 08:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mona bahr (المشاركة 3586472)
انا مدرسه بالحصه من 2006 حتي الان في محافظة البحيرة وعايزين يعملوا لنا تعاقد 105 وحضرتك بتقول معلم مساعد ودي عقد عادي ايه الحل وشكرا

الموضوع في إيد المحافظ ..

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 08:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new.heart.new.live (المشاركة 3586743)
لوسمحت يادكتور عبد الرحمن انا من محافظة المنيا وهكمل لحضرتك سؤال الاستاذ الى سأل عن الا كان نازل فى اختبار اللغة الانجليزية ونجحنا لما عدنا الاختبار فى 1/4/2011 هل نعين على القرار الى اتعينوا علية اصحبنا وحنا اكملن 3سنوات معهم فى 15/3/2011 ولا نعين على قرار الدفعة الى بعدنا الى لسة ما كملتش 3 سنوات وملحوظة احنا بنقبض 391 وهما بيقبضوا 332
ارجوا من سيادتكم الرد عليا ضرورى ولكم جزيل الشكر والاحترام

فرق القبض بينك وبينهم ده علشان فرق السنين فقط ..

لكن انت تتعين معلم مساعد ولم يصدر قرار تحويل للجداد تتحول معاهم ..

أبو عمر وإلياس 25-06-2011 08:31 PM

بعد إذن حضرتك يادكتور.. هل تعرف كم مكافأة العقد الشامل ؟؟؟؟ وجزااااااك الله كل خير وأعانك دائما على أن تكون في عون إخوتك

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 08:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maqrishan (المشاركة 3588104)
ارجو الرد يادكتور عبد الرحمن والله انا اكثر واحد حيرة فى هذا الكون

والله يا أخي أنا رديت على السؤال ده !!!!!!!!!

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 08:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miro86 (المشاركة 3587076)
استاذ عبد الرحمن
انت لم ترد على سؤالي الخاص بمعلمي الحصة بمدارس الخدمات التجارية . ما وضعهم من التعيين هل سيتم تعينهم ام لا ؟؟
علما بأننى خريجة تربية قسم لغة انجليزية !! ارجو الافادة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لماذا تتفرد مدارس الخدمات عن باقي المدارس .. المفروض الوضع واحد

أبو عمر وإلياس 25-06-2011 08:46 PM

بعد إذن حضرتك يادكتور.. هل تعرف كم مكافأة العقد الشامل ؟؟؟؟ وجزااااااك الله كل خير وأعانك دائما على أن تكون في عون إخوتك ............................... أنا كتبت السؤال تاني لأن ممكن حضرتك تكون مش أخدت بالك منه

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 09:45 PM

مش عارف والله الكلام كتير في الموضوع ده ناس بتقول 900 وناس بتقول 500 وانا مش عارف.. انتظر يومين وهتبان كل حاجة ..

د.عبدالرحمن المنياوي 25-06-2011 11:53 PM

يارب سهل للجميع

صلاح محمد على سلامة 26-06-2011 12:25 AM

دكتور عبدالرحمن انا اشتغلت بالحصة بالدقهلية من 2001الى2007 ثم استبعدونى تعسفيا وعدت للعمل بالحصة الترم الثانى 2011 فماموقفى بالله عليك

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 12:36 AM

يتعمل عقد شامل لغاية ماتكمل شرط الـ3سنوات ..

صلاح محمد على سلامة 26-06-2011 12:44 AM

شكررررررا يا دكتور عبدالرحمن 0000000000 وربنا يكرمك

daliamm 26-06-2011 01:24 AM

السلام عليكم يا دكتور عبدالرحمن
انا ليا استفسار واتمنى تكون اجابة سؤالي عند حضرتك
لو حد معلم مساعد ودخل الكادر الاخير 1-4-2011 ونجح وعنده ظرف مرضي واخد ال 15 يوم الاعتيادي وال 20 يوم المرضي
هيكون من حقه بعد اجازته دي ياخد اجازة مرضي بالخصم وعنده شهاده مرضية ؟ ولا العقد يتفسخ ؟
ارجو من حضرتك الاهتمام والرد على سؤالي وشكرا

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 01:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة daliamm (المشاركة 3592040)
السلام عليكم يا دكتور عبدالرحمن
انا ليا استفسار واتمنى تكون اجابة سؤالي عند حضرتك
لو حد معلم مساعد ودخل الكادر الاخير 1-4-2011 ونجح وعنده ظرف مرضي واخد ال 15 يوم الاعتيادي وال 20 يوم المرضي
هيكون من حقه بعد اجازته دي ياخد اجازة مرضي بالخصم وعنده شهاده مرضية ؟ ولا العقد يتفسخ ؟
ارجو من حضرتك الاهتمام والرد على سؤالي وشكرا

بمجرد صدور قرار التثبيت على معلم .. يتم دخولك الدورة الثلاثية للأجازة المرضية وهي حصولك على 3 شهور خلال 3سنوات .. تاخدهم في أي وقت خلالهما ..

لكن قبل تثبيتك لا يمكن ..

ناصر ريفا 26-06-2011 02:34 AM

جزاك الله كل خير

daliamm 26-06-2011 06:46 AM

شكرا يا دكتور عبدالرحمن
بس التثبيت ده شكله مطول يعني المتعاقد اللي عاوز يعمل عملية محتاجة فترة طويلة راحه ممنوع عشان الوزير مكسل يطلع القرار
حرام عليهم هو عشان متعاقدين يذلو فينا احنا شبعنا ذل والله كفاية كده

ajeebmido22 26-06-2011 09:48 AM

ربنا ييسر لنا امرنا.

احمد رضا2 26-06-2011 12:36 PM

والله كلامك ده مضبوط

الكابتن14 26-06-2011 03:07 PM

استاذ عبدالرحمن
انا من محافظه المنيا وضمن اصحاب العقد الشامل وكان ليا مداخله معاك.

انا كنت في المدرسه النهارده وقالوا ان الاداره طالبت كشف باسامي العاملين بالعقد الشامل في المدرسه فهل فيه جديد ولماذا هذه الخطوه هو مش عندهم كل الاسماء ياريت تقولي ايه الجديد.
وشكرا لحضرتك.
وياريت تقولنا اخر اخبار الحد الادني لاننا تعبنا من الاخبار.

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 05:18 PM

ربنا ييسر الحال وكل يوم الأمور فيها جديد وخير للكل بس احنا نصبر

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 06:03 PM

ربنا وفقنا إلى ما تحبه وترضاه ..

a3memooo 26-06-2011 06:03 PM

السلام عليكم
كيف الحال يا استاذ عبد الرحمن
انا سمعت ان التنظيم والاداره رفضت تعين الناس اللي بالعقد الشامل في المنيا او تثبتهم لانهم اعدادهم كبيره
هل الخبر ده صحيح
ولو مش صحيح الاسماء اتاخرت هنا ليه

anafree 26-06-2011 06:11 PM

رد علي يا عم المنياوي .. انا كان عندي مادة في الكادر ونجحت .. ولم يتم تعييني الي الان .
اروح لمين واقول يا مين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 06:13 PM

الخبر غير صحيح بالمرة .. والتأخير وارد

raian2011 26-06-2011 06:19 PM

طيب وليه متقلش ان الناس اللى قبلينا امتحنوا فى 2011 فضلوا سنه وشهرين الى ان صدر لهم القرار 53 ليه احنا يصدر لينا القرار بالسرعة ده ؟
على راسكم ريشة
وده فيه اهدار لحقوق المعينين حديثا
يا اما يدوهم الفروق باثر رجعى وده فى المشمش
وابقى سلمولى على القرارات

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 06:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة anafree (المشاركة 3595500)
رد علي يا عم المنياوي .. انا كان عندي مادة في الكادر ونجحت .. ولم يتم تعييني الي الان .
اروح لمين واقول يا مين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هو فين سؤالك يابيه ؟؟؟؟ .. وبعدين أنا رديت ميت مرة قبل كده على موضوع المتخلفين في مادة في الكادر .. عموما نأسف لأن عم المنياوي بتاع اللبن اتأخر عليك انهارده .... لاحول ولاقوة إلا بالله ...

الرجل الصالح 26-06-2011 06:24 PM

اقسم بالله اننى كنت واقف مع زملائى بالحصه اليوم الاحد 26/6/2011 امام المدريه وبعد كده انتقلنا الى المحافظه ثم قابلنا السيد المحافظ و استدعى الاستاذ محمود عتمان و الاستازه اسماء مشعل المدير المالى و الادارى و الاستاذ المستشار مصطفى رياض مدير التنظيم و الاداره ثم اتصل السيد الحاففظ هو و من معه بالمحافظات الاتيه سوهاج و الجيزه و الشرقيه للاستفسار على كيفيه التثبيت عندهم و من خلال اللقاء الذى امتد الى ما يقرب خمس ساعات وبكلام الاستاذ مصطفى رياض مدير التنظيم و الاداره فقد قرر الحافظ وبعد موافقه الجميع على الاتى /يتم بحمد الله تعالى تثبيت كل من يعمل بالحصه او العقد الشامل على درجه معلم مساعد بالتسويه ما بين الدرجه الثالثه او اقل اعتبارا من 2/7/2011 وهذا و الله العظيم ونحن داخل مكتب المحافظ و اله على ما اقول شهيد و الف الف مليون مبرروك لانكم تستاهلوا اكثر من ذلك اخوكم مصطفى 0175756578

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 06:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raian2011 (المشاركة 3595548)
طيب وليه متقلش ان الناس اللى قبلينا امتحنوا فى 2011 فضلوا سنه وشهرين الى ان صدر لهم القرار 53 ليه احنا يصدر لينا القرار بالسرعة ده ؟
على راسكم ريشة
وده فيه اهدار لحقوق المعينين حديثا
يا اما يدوهم الفروق باثر رجعى وده فى المشمش
وابقى سلمولى على القرارات

يا أخي أو يا أختي : ياريت لما ترد على حد تبقى تعمل اقتباس علشان الناس تقرأ الكلام اللي انت بترد عليه علشان تفهم وتقدر تتابع معاك .. ثانيا من غير ما الناس تمسك في بعض .. الأقدم لهم امتياز الأقدمية وفيه فرق مرتب له يفرقه عن الجديد .. لكن انت يعني زعلان ان البلد انصلح حالها وهيعينوا الناس بسرعة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دي ظروف ناس كتيرة مرت بيها واسأل والدك والناس اللي أكبر منك .. دايما بيبقى فيه أوقات النصيب يرجح كفت ناس عن ناس .. وهي دي الدنيا !!!!!!!!!

د.عبدالرحمن المنياوي 26-06-2011 06:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرجل الصالح (المشاركة 3595570)
اقسم بالله اننى كنت واقف مع زملائى بالحصه اليوم الاحد 26/6/2011 امام المدريه وبعد كده انتقلنا الى المحافظه ثم قابلنا السيد المحافظ و استدعى الاستاذ محمود عتمان و الاستازه اسماء مشعل المدير المالى و الادارى و الاستاذ المستشار مصطفى رياض مدير التنظيم و الاداره ثم اتصل السيد الحاففظ هو و من معه بالمحافظات الاتيه سوهاج و الجيزه و الشرقيه للاستفسار على كيفيه التثبيت عندهم و من خلال اللقاء الذى امتد الى ما يقرب خمس ساعات وبكلام الاستاذ مصطفى رياض مدير التنظيم و الاداره فقد قرر الحافظ وبعد موافقه الجميع على الاتى /يتم بحمد الله تعالى تثبيت كل من يعمل بالحصه او العقد الشامل على درجه معلم مساعد بالتسويه ما بين الدرجه الثالثه او اقل اعتبارا من 2/7/2011 وهذا و الله العظيم ونحن داخل مكتب المحافظ و اله على ما اقول شهيد و الف الف مليون مبرروك لانكم تستاهلوا اكثر من ذلك اخوكم مصطفى 0175756578

الحمد لله ومبرووووووووووووووووك للجميع ...

الكابتن14 26-06-2011 06:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرجل الصالح (المشاركة 3595570)

ربنا يفرحك يااخي وياريت لو فيه جديد تكتبه فورا وربنا يعوضك خير.‏

د.عبدالرحمن المنياوي 27-06-2011 01:32 AM

ربنا ييسر الأمر

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 03:56 PM.