بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   المنتدى الرياضى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=47)
-   -   المسابقه الرياضيه القوانين الجديده المشاركه رقم 305 (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=336911)

زملكاوى للأبد 09-07-2011 11:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد ابوالفتوح 2020 (المشاركة 3661024)
ليه يا عم انا معاك بس فى اجابات تطلعت صح

معلش بقى النت بدأ يتراخم عندى عاوزين نعرف النتيجه كام كام بقى

Mohamed_MA 09-07-2011 11:18 PM

نتيجه المسابقه الرياضيه الكبرى بين فريقى

زملكاويه ومين يقدر علينا

ضد

الاتحاد والتعاون

وكانت النتيجه هى

زملكاويه ومين يقدر علينا 2,5 نقطه

الاتحاد والتعاون 2,5 نقطة

وكدا النتيجه هى التعادل

ارجو ان تكونوا قد استمعتم

وارجوا ان اكون وفقت فى ادارة المسابقه

انتظرونا يوم الاربعاء القادم ومبارة جديدة

فحتى ذلك الحين لكم منى ارق الامنيات بالتوفيق والنجاح

والسلام عليكم ورحمه الله

عاشق البلانكو الابيض 09-07-2011 11:20 PM

الف مليون مبروك يا جماعة وهارد لك للفريق المنافس معلش بقا احنا الزملكاوية هههههههـ

زملكاوى للأبد 09-07-2011 11:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_MA (المشاركة 3661055)
نتيجه المسابقه الرياضيه الكبرى بين فريقى

زملكاويه ومين يقدر علينا

ضد

الاتحاد والتعاون

وكانت النتيجه هى

زملكاويه ومين يقدر علينا 3 نقاط

الاتحاد والتعاون 2,5 نقطه

الف مليون مبروك يا محمود ويا اميرة ويا هاله

وهاردلك يا احمد ويا زملكاوى للابد
وتتعوض المرة الجايه

الظاهر إحنا كنا إتنين ضد تلاته بس مش خساره فى الزملكاويه :d المهم الدرجات دى هتفضل معانا ولا فينيش ونعوض فى ماتش تانى

Mohamed_MA 09-07-2011 11:23 PM

الف مبروووووووووووووووووووووووووووك يا محمود , اميرة

عاشق البلانكو الابيض 09-07-2011 11:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زملكاوى للأبد (المشاركة 3661073)
الظاهر إحنا كنا إتنين ضد تلاته بس مش خساره فى الزملكاويه :d المهم الدرجات دى هتفضل معانا ولا فينيش ونعوض فى ماتش تانى

لا احنا كنا اتنين بس على فكرة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_ma (المشاركة 3661079)
الف مبروووووووووووووووووووووووووووك يا محمود , اميرة

ربنا يبارك في يا محمد

Mohamed_MA 09-07-2011 11:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زملكاوى للأبد (المشاركة 3661073)

لا هتفضل معاكوا وتكملوا بيها لغايه ما نشوف اكتر فريق معاه اكبر عدد من النقاط

وهاردلك وان شاء الله تتعوض المرة الجايه

زملكاوى للأبد 09-07-2011 11:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_MA (المشاركة 3661094)
لا هتفضل معاكوا وتكملوا بيها لغايه ما نشوف اكتر فريق معاه اكبر عدد من النقاط

وهاردلك وان شاء الله تتعوض المرة الجايه

طبعا ألف مبرووك ليك ياحوده والتيم بتاعك أنا مش زعلان عادى والله إحنا زملكاويه زى بعدينا فى الأول والأخر:friendsxs3:
بس على فكره أنا كنت عايز أقول بس إنه مكانش فيه كاس عالم 1932

سيف العدل البتار 09-07-2011 11:32 PM

الف مبروك لفريق المنافس و شكرا لتنظيم
ولا يهمك يا زملكاوى للابد تتعوض المرة الجاية ان شاء الله
وشكرا لكم

Mohamed_MA 09-07-2011 11:34 PM

لسه ناقص فرقتين يعنى باذن الله هتتعوض

ويا رب تكونوا استمعتوا

وميكونش حد زعل منى

( ماشي يا اللى فى بالى :d)

عاشق البلانكو الابيض 09-07-2011 11:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زملكاوى للأبد (المشاركة 3661117)
طبعا ألف مبرووك ليك ياحوده والتيم بتاعك أنا مش زعلان عادى والله إحنا زملكاويه زى بعدينا فى الأول والأخر:friendsxs3:

بس على فكره أنا كنت عايز أقول بس إنه مكانش فيه كاس عالم 1932

ربنا يبارك فيك يا باشا ومعلش لسه الفرصة قداكم والدورى طويل والتحكيم عادل:d

زملكاوى للأبد 09-07-2011 11:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_ma (المشاركة 3661142)

إن شاء الله نعوضها بس أنا عايز أعرف بس هو إحنا معندناش غير غلطه واحده يبقى إزاى 2.5

زملكاوى للأبد 09-07-2011 11:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشق البلانكو الابيض (المشاركة 3661169)
ربنا يبارك فيك يا باشا ومعلش لسه الفرصة قداكم والدورى طويل والتحكيم عادل:d

إنت صح وإن شاء الله نبقى نتقابل تانى فى ماتش فيصل على اللى يكسب ومبروووووك مره تانيه
بس الصراحه فيه حاجه غلط إنتوا تجيبوا أكتر مننا عادى لكن إحنا نجيب أقل من حقنا يبقى أكيد فيه حاجه غلط

زملكاوى للأبد 10-07-2011 12:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_ma (المشاركة 3661142)

ويا رب تكونوا استمعتوا

وميكونش حد زعل منى

( ماشي يا اللى فى بالى :d)

عمر ما حد هيزعل منك طبعا بس حضرتك مجاوبتش على سؤالى هو كان فيه كاس عالم 1932 هو مش كاس العالم كل أربع سنين يعنى 1930..1934...وهكذا هو ده السؤال اللى محيرنى حد يجاوبنى بقى؟؟؟

Mohamed_MA 10-07-2011 12:14 AM

احمد

من أول فريق عربي وصل لنهائيــات كأس العالم ؟ومتى ؟
مصر1936

النص نقصتوه هنا

هى المفروض 1932

Mohamed_MA 10-07-2011 12:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زملكاوى للأبد (المشاركة 3661277)
عمر ما حد هيزعل منك طبعا بس حضرتك مجاوبتش على سؤالى هو كان فيه كاس عالم 1932 هو مش كاس العالم كل أربع سنين يعنى 1930..1934...وهكذا هو ده السؤال اللى محيرنى حد يجاوبنى بقى؟؟؟

والله انا لقيت الاجابه كدا

ودورت فى كل جوجل ولقيت 1932

مش عارف ازاى الصراحه عشان مكدبش:d

Mohamed_MA 10-07-2011 12:22 AM

خلاص انا جبت كل دورات كاس العالم ولقيت انها 1934

معلش يا جماعه

كدا النتيجه هتكون التعادل

Mohamed_MA 10-07-2011 12:22 AM

انا اسف جدا انى اخطات ولكن الموقع اللى بجيب منه وفى كذا موقع كاتب 1932

ولكن هى 1934

Mohamed_MA 10-07-2011 12:23 AM

الدورة الثانية 1934 روما - إيطاليا

في الدورة الثانية لكأس العالم اصبحت هذه البطولة حدثا عالميا مهما وشارك 22 عضوا من اعضاء الفيفا الخمسين في دوري التأهل لكأس العالم مع تاهل 16 فريقا للنهائيات،استضافت ايطاليا البطولة الثانية قي 37 مايو من 1934م وفي هذه الدورة شارك المنتخب المصري لأول مرة.وكأول منتخب عربي يتأهل لنهائيات كأس العالم وبلا شك ان ذلك يعتبر بحد ذاته إنجازا. وشارك في هذه البطولة 16 فريقا من مصر إيطاليا وتشيكوسلوفاكيا وألمانيا والنمسا وأسبانيا وسويسرا والسويد والمجر وأمريكا ورومانيا وبلجيكا، وفرنسا والبرازيل وهولندا والأرجنتين.

سيف العدل البتار 10-07-2011 12:26 AM

النتيجة التعادل

فى بعض المعلومات على الانترنت تكون
مغلوطه لذلك لا ياخذ به كمرجع فى ابحاث وتوضيح المعلومة

كأس العالم (إيطاليا ١٩٣٤)
كان المنتخب المصرى أول منتخب عربى وأفريقى يصل إلى كأس العالم فى نسخته الثانية، التى أقيمت فى إيطاليا، وتأهل منتخب مصر بعد خوضه مباراتين فى التصفيات ضد منتخب فلسطين وفاز فيهما، أقيمت مباراة الذهاب يوم ١٦ مارس ١٩٣٤ فى القاهرة وانتهى الشوط الأول بتقدم مصر بأربعة أهداف نظيفة ثم توالت الأهداف فى الشوط الثانى لتنتهى المباراة ٧/١.
ثم أقيمت مباراة العودة فى القدس يوم ٦ أبريل ١٩٣٤ وفازت مصر ٤/١، بعد أن انتهى الشوط الأول لصالح مصر ٤/صفر، وهكذا تأهلت مصر إلى مونديال كأس العالم الذى كان يُلعب وقتها بنظام خروج المغلوب فورًا من البطولة.. وأوقعت القرعة منتخب مصر مع منتخب المجر الذى كان قويًا وقتها لتقام المباراة يوم ٢٧ مايو ١٩٣٤ فى مدينة نابولى الإيطالية وتخسر مصر ٢/٤ وتغادر الكأس العالمية من الدور الأول.. لتحتل المركز الثالث عشر فى البطولة!

التصفيات

اللقاء الأول: القاهرة- ١٦ مارس ١٩٣٤

مصر٧: فلسطين١، أحرز أهداف مصر «مصطفى كامل طه (هدفين) ومحمد لطيف (هدفين) ومحمود مختار التتش (٣ أهداف)».

اللقاء الثانى: القدس- ٦ أبريل ١٩٣٤

مصر٤: فلسطين١، أحرز أهداف مصر «محمود مختار التتش (هدفين) ومحمد لطيف وعبدالرحمن فوزى».

وتأهلت مصر لأول مرة فى تاريخها إلى نهائيات كأس العالم.

مشاركة مصر فى كأس العالم - إيطاليا ١٩٣٤

اللقاء: نابولى - ٢٧ مايو ١٩٣٤

مصر٢: المجر٤، أحرز هدفى مصر «عبدالرحمن فوزى ق ٣٥، و٣٩».

وقاد المنتخب المصرى فى هذه البطولة المدرب الأسكتلندى جيمس مكابى.. ومن الجدير بالذكر أيضًا أنه لم يكن مسموحًا وقتها بأن يتم تغيير اللاعبين أثناء المباراة حتى ولو تعرض أحد اللاعبين للإصابة.

بدأت المباراة بقيادة الحكم الإيطالى رينالدو بارلاسينا، ويتقدم المجريون فى الدقيقة ١١ من الشوط الأول عن طريق اللاعب بال تيليكى، وزاد زميله جيزا تولدى الفارق بإحرازه الهدف الثانى للمجر فى الدقيقة ٣١ من الشوط الأول.

لم يقف المصريون موقف المتفرج بل حاولوا تعويض النتيجة ليحرز اللاعب عبدالرحمن فوزى نجم النادى المصرى هدفين متتاليين لمنتخب مصر يعدل بهما النتيجة فى الدقيقة ٣٥ والدقيقة ٣٩ من الشوط الأول الذى ينتهى بالتعادل ٢/٢.

وفى الشوط الثانى تأتى الرياح بما لا تشتهى السفن ليحرز المجريون هدفهم الثالث عن طريق اللاعب جينو فينتش فى الدقيقة ٥٣ ثم يعزز اللاعب جيزا تولدى الفوز بإحرازه الهدف الرابع للمجر والثانى له فى المباراة فى الدقيقة ٦١ لتنتهى المباراة بفوز المجر ٤/٢ وخروج مصر من الدور الأول بعد أن قدمت مباراة رائعة.

تم اختيار اللاعب عبدالرحمن فوزى أفضل جناح أيسر مهاجم فى كأس العالم ١٩٣٤، وأيضًا ضمن منتخب العالم وهو أول لاعب عربى يحرز هدفين فى نهائيات كأس العالم.

وقد تألق أيضًا حارس المرمى مصطفى كامل منصور بشكل لافت فى المباراة مما أهله إلى الاحتراف فى الدورى الإسكتلندى.

ومنذ تلك البطولة قضى منتخب مصر فترة صيام كبيرة عن الاشتراك فى كأس العالم امتدت ما يقرب من ٥٦ عامًا حتى شارك مرة أخرى فى كأس العالم ١٩٩٠ التى أقيمت فى إيطاليا أيضًا.

كأس العالم «إيطاليا ١٩٩٠»

لم تلعب مصر فى الدور التمهيدى، ودخلت مباشرة مع ٧ فرق أخرى إلى دورى المجموعات، الذى تكون من ١٦ فريقاً مقسمة إلى أربع مجموعات، وقضى النظام بأن يصل أول كل مجموعة إلى الدور النهائى ليتنافس مع أول المجموعة المقابلة له ذهاباً وإياباً، وتأهلت مصر عن المجموعة الثالثة التى ضمت «ليبيريا، مالاوى، كينيا» بعد صراع كبير حيث فاز المنتخب فى ٣ مباريات على ملعبه، وتعادل فى ٢ خارج الأرض وهزم فى واحدة، وساعدت نتائج باقى الفرق فى حصول مصر على المركز الأول فى المجموعة..

وأحرزت مصر خلال تصفيات المجموعة ٦ أهداف منها ٣ للاعب المنتخب «هشام عبدالرسول» الذى حرمته حادثة سيارة من اللعب فى النهائيات رغم أنه كان صاحب فضل كبير فى الوصول إليها.. وتأهلت مصر لتلاقى أول المجموعة الأولى «الجزائر» وتصعد إلى كأس العالم بهدف «حسام حسن الشهير»، وقاد الكابتن محمود الجوهرى هذه المجموعة الرائعة من اللاعبين للصعود إلى النهائيات بعد غياب ٥٤ عاماً!

دورى المجموعات

اللقاء الأول: القاهرة- ٦ يناير ١٩٨٩

مصر ٢: ليبيريا صفر، أحرز هدفى مصر «علاء ميهوب ق٢٣» و«محمد رمضان ق٤٢».

اللقاء الثانى: مالاوى- ٢١ يناير ١٩٨٩.

مصر ١: مالاوى ١، أحرز هدف مصر «هشام عبدالرسول ق٦٠»

اللقاء الثالث: كينيا- ١٠ يونيو ١٩٨٩.

مصر صفر: كينيا صفر.

اللقاء الرابع: ليبيريا- ٢٥ يونيو ١٩٨٩.

مصر صفر: ليبيريا ١.

اللقاء الخامس: القاهرة- ١٢ أغسطس ١٩٨٩.

مصر ١: مالاوى صفر، أحرز الهدف «هشام عبدالرسول ق٢٨».

اللقاء السادس: القاهرة- ٢٦ أغسطس ١٩٨٩.

مصر ٢: مالاوى صفر، أحرز هدفى مصر «هشام عبدالرسول ق٥٨» و«إبراهيم حسن ق٦٢».

وبالتالى صعدت مصر كأول المجموعة، لتلاقى المنتخب الجزائرى- أول المجموعة الأولى- وتتمكن من التعادل معه سلبياً فى اللقاء الأول بالجزائر، وتأتى اللحظة التى تمناها الجميع بعد طول غياب لتفوز مصر على الجزائر فى القاهرة بهدف «حسام حسن» الشهير.. لتصل إلى نهائيات كأس العالم بإيطاليا.

الدور النهائى

اللقاء الأول: الجزائر- ٨ أكتوبر ١٩٨٩.

مصر صفر: الجزائر صفر.

اللقاء الثانى: القاهرة- ١٧ نوفمبر ١٩٨٩.

مصر ١: الجزائر صفر، أحرز هدف مصر للصعود إلى المونديال «حسام حسن ق٤».

مشاركة «مصر» للمرة الثانية فى كأس العالم- إيطاليا ١٩٩٠

أوقعت القرعة القاسية «مصر» فى المجموعة السادسة التى ضمت بجوار منتخبنا «منتخب هولندا بطل أوروبا الرهيب وقتها» و«منتخب إنجلترا العريق» و«منتخب أيرلندا العنيد».. وتوقع الجميع أن تخسر «مصر» كل مبارياتها وبنتائج ساحقة، إلا أن منتخب «الفراعنة» تجاوز «خضة» البداية العالمية وقدم أداء متوازناً قدر الإمكان نظراً لإمكانياته مقارنة بفرق مجموعته.

تعادل فى البداية مع «هولندا» بهدف لكل منهما، وهو هدف مصر الوحيد فى البطولة، ثم تعادل للمرة الثانية مع «أيرلندا» فى مباراة اعتبرها الجمهور ثانى مباراة فى الترتيب بعد لقاء «إنجلترا وأيرلندا» فى نفس المجموعة من حيث الملل، ثم خسر المنتخب المصرى بصعوبة وبهدف وحيد أمام «إنجلترا» لتغادر «مصر» البطولة من دورها الأول بعد أن كانت قاب قوسين أو أدنى من المرور إلى الدور الثانى بالقرعة، نظراً لتقارب نقاط هذه المجموعة تماماً، ولكن أبى القدر أن يمنح «مصر» هذه اللحظة التاريخية!

اللقاء الأول: باليرمو - ١٢ يونيو ١٩٩٠

مصر ١ هولندا ١، أحرز هدف مصر مجدى عبدالغنى من ركلة جزاء محتسبة لصالح حسام حسن فى الدقيقة ٨٣.

وبدأ أبطال أوروبا منذ البداية تحركاتهم السريعة ونقل الكرة فى كل أرجاء الملعب معتقدين أنهم سيهزون شباك شوبير مرات عديدة، وما إن صارت الدقيقة ٢٠ دون نتيجة حتى خف أداء الوسط الهولندى، فى حين لم يعرف المصريون بدورهم الطريق إلى تنظيم صفوفهم والقيام بهجمات خطرة يستفيدون منها واكتفوا بالدفاع فاستبسلوا وحالوا دون ترجمة فرص خصومهم، وصمد الفراعنة أمام المنتخب «البرتقالى» بكامل نجومه الساحرين فى الشوط الأول ووقف أحمد الكأس، أفضل زملائه، بالمرصاد لأخطر فرصة هولندية فى هذا الشوط حين أبعد كرة سددها فان باستن طائرة من مسافة ٦ أمتار،

لتنتهى الدقائق الخمس والأربعون الأولى بتعادل سلبى، مما أعطى جرعة معنوية قوية للفراعنة فى الشوط الثانى، لكن الاحتياطى «كيفت» قطع عليهم الطريق بهدف مفاجئ إثر تمريرة عرضية من فان باستن فمرت الكرة بجانب فرانك ريكارد دون أن يتمكن منها لتصل إلى «كيفت» فأودعها شباك أحمد شوبير (٥٨)، وبعد الهدف خيل للجميع أن الطريق إلى مرمى شوبير فتح أمام الهولنديين،

لكن المنتخب المصرى كان نداً عنيداً ورد على محاولات منافسه الهجومية بهجمات معاكسة وشكل خطورة ظاهرة للعيان على مرمى فان بروكلين وسنحت له ٣ فرص ثمينة لم يستغلها لاعبوه، إلى أن انطلق حسام حسن بالكرة كالسهم وشق طريقه إلى المنطقة الهولندية فما كان لدى رونالد كومان من حيلة سوى الانقضاض بقسوة على المهاجم المصرى فكانت عرقلة واضحة احتسب الحكم الإسبانى «أميليو آلادرين» على أثرها ركلة جزاء نفذها مجدى عبدالغنى بنجاح على يمين الحارس فان بروكلين (٨٣) مدركاً التعادل فى بداية المشوار العالمى، وهكذا نجحت خطة الجوهرى، الذى اعتمد أسلوب الرقابة اللصيقة «رجل لرجل» فى المباراة الأولى وحصد نقطة ثمينة من أفضل منتخب أوروبى حينذاك.

الحكم: أميليو آلادرين - إسبانيا، وأنذر «أحمد رمزى» فى الدقيقة ٥٥.

اللقاء الثانى: باليرمو - ١٧ يونيو ١٩٩٠

مصر صفر : أيرلندا صفر.

وكعادة المنتخب المصرى، فهو قادر على تقديم أفضل وأسوأ أداء خلال أسبوع واحد وهذا ما حدث فى مباراة أيرلندا وهى واحدة من أسوأ المباريات الدفاعية فى كأس العالم، حتى إن جاكى تشارلتون المدير الفنى لأيرلندا كان أقرب للبكاء بسبب الطريقة الدفاعية التى خاض بها الفراعنة المباراة، حتى إن إحدى الصحف الإيطالية نشرت كاريكاتيراً بعد المباراة يقول «الفراعنة يحنطون أيرلندا».. ولم يجد محللو المباراة أى حدث فيها يستحق الذكر، وبالفعل كانت مباراة مملة إلى أقصى حد!

الحكم: مارسيل فان لاندنهوف - بلجيكا، وأنذر «أحمد شوبير» فى الدقيقة ٧٢.

اللقاء الثالث: كاليارى - ٢١ يونيو ١٩٩٠

مصر صفر : إنجلترا ١

كانت فرصة الصعود إلى الدور الثانى قائمة، خاصة أن مباراة مصر الأخيرة كانت أمام إنجلترا التى لم تحقق الفوز على هولندا أو أيرلندا، وبدأت مصر المباراة بتراجع دفاعى وفشل الإنجليز فى هز شباك أحمد شوبير حتى الدقيقة ٥٩ عندما أحرز مارك رايت هدف التقدم وأضاع جمال عبدالحميد فرصة تعديل النتيجة من على بعد ٨ ياردات من مرمى بيتر شيلتون.. لتخرج مصر من البطولة وكذلك الاتحاد الدولى من مأزق تساوى المنتخبان الأربعة فى النقاط والأهداف.

الحكم: كيرت روسلسبيرج - سويسرا، وأنذر «مجدى عبدالغنى» و«إبراهيم حسن» فى قيقيتن ٣٨ و٤٧ على الترتيب.

أردنا فقط أن تكون هذه هى نهاية التقرير، والقصة كاملة، لأن ذكريات «إيطاليا ٩٠» هى أجمل وأسعد ذكريات قريبة للشعب المصرى، وخاصة للصغار منهم سنًا، الذين بدأوا فى التعرف وقتها على ماهية كرة القدم، شجعوا منتخب بلادهم ببراءة دون تعصب، أحبوا «حسام حسن وشقيقه، وشوبير وثابت، وطاهر أبوزيد - الحريف- وأحمد الكأس...» وغيرهم ممن حفروا أسماءهم فى وجدان الكرة المصرية وقلوب كل الشعب المصرى العاشق لبلاده على أى مستوى والمولع بكرة القدم الحقيقية.

وأذكّر الجيل الحالى بالمجد المنتظر فى حالة بلوغهم النهائيات، وهم يدركون ذلك، متفهمين ضرورة استغلال كم النجوم المتواجدين حاليًا على الساحة الكروية المصرية والتى قد لا يتكررون كل يوم!!.. فالشعب المصرى كله يطالبهم بالتركيز، وبذل أقصى جهد، وعدم الاستسلام أبدًا.

رسالة أخيرة إلى لاعبى المنتخب وجهازه الفنى واتحاد اللعبة وكل مسؤول: (نريد أن نحقق حلمنا.. حلم المصريين، فى أن نرى مصر هناك... فى كأس العالم)!!

عاشق البلانكو الابيض 10-07-2011 01:56 AM

حتى لو كده ده خط افى جزء من اجابة مش غلط فى سؤال بالكامل زيهم يبقى احنا كده متفوقين وانا احتج على هذه النتيجة

هما غلطانين فى صورة
وفى تاريخ يبقى ازاى تعادل
نتيجة ظالمة ومش مقبولة

زملكاوى للأبد 10-07-2011 02:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed_MA (المشاركة 3661321)
انا اسف جدا انى اخطات ولكن الموقع اللى بجيب منه وفى كذا موقع كاتب 1932

ولكن هى 1934

:022yb4::022yb4::022yb4:
أهى دى بقى الجمله اللى مزعلانى من ساعتها والمشكله إنى بعتها لأحمد 34 بس هو مخادش باله لكن مكانش يهمنا إن إحنا مغلوبين أو الزملكاويه يبقوا متقدمين علينا دا حتى أنا أبقى فرحان لما الزملكاويه يبقوا مكتسحين البطوله وإن شاء الله يكتسحوها تانى ونقابلهم تانى فى الفاينال.....يلا هارد لك يا زملكاويه على النص اللى راح وتعادل ونقطه من أول السطر

زملكاوى للأبد 10-07-2011 02:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشق البلانكو الابيض (المشاركة 3661689)
حتى لو كده ده خط افى جزء من اجابة مش غلط فى سؤال بالكامل زيهم يبقى احنا كده متفوقين وانا احتج على هذه النتيجة

هما غلطانين فى صورة
نتيجة ظالمة ومش مقبولة

ماشى يا حوده أنا هسيب أحمد يكلمك على الميل بقى كنت من شويه بتقول التحكيم عادل الوقتى نتيجه ظالمه:d

سيف العدل البتار 10-07-2011 02:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed_ma (المشاركة 3661034)
اجابات الفريقين
محمود

مصر في عام 1932م الاجابة الصحيحة 1934

الحكم المصري يوسف محمد وذلك في بطولة كأس العالم بإيطاليا عام 1934

اول صورة رقم 3 الصورة رقم 2

وتانى صورة رقم 2

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــ

احمد

من أول فريق عربي وصل لنهائيــات كأس العالم ؟ومتى ؟
مصر 1936الاجابة الصحيحة 1934
.من أول حكم عربي شارك في تحكيم مباريات كأس العالم ؟ ومتى ؟

الحكم المصري يوسف محمد إيطاليا عام1934

الصورة الاولى 2
الصورة الثانية 1 الصورة رقم 2

ازاى انت تفوز النتيجة التعادل

العضو ألمجهول 10-07-2011 12:48 PM

مسابقة جميلة
بالتوفيق ياشباب

Mohamed_MA 10-07-2011 01:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عاشق البلانكو الابيض (المشاركة 3661689)

هما غلطانين فى صورة
نتيجة ظالمة ومش مقبولة

ازاى الفوز يعنى

شوف الاجابات وهتلاقى التعادل

Mohamed_MA 10-07-2011 01:32 PM

الفريق الاول

bebo_93
lovely-girl5100
نسائم الروضه

ضد
الفريق الثالث

نقاء الروح

لولى التريكاويه

حبيبه حمدى

يوم الاربعاء بعد صلاه العشاء

الساعه 9,5 بالضبط هتبدا المسابقه حتى الساعه 11 مساءا

لو الفريق مجاش سيعتبر منسحب

amira elnaggar 10-07-2011 09:17 PM

اية دة يعنى احنا مش كسبنا

يلا قدر الله ماشاء فعل

lovely-girl5100 13-07-2011 09:23 PM

اقتباس:

ياااااااااااااااااااارب ماخد من الفريقين يجي والمبارة تتاجل هههههههههه
مفيش الا انا موجودة من فريقي والنت كمان وحش عندي
يارب يارب يارب

lovely-girl5100 13-07-2011 09:39 PM

ممممممممممممممم
الساعة بقت 10 الا ربع ومحدش جه
انا اللي فزت بقى ههههههههههه

lovely-girl5100 13-07-2011 10:09 PM

الساعة الان 10 وربع

LoOoLy El Treikawya 13-07-2011 10:34 PM

انا هنا اهووو وجارى استدعاء الباقى

بس فين الاسئلة

LoOoLy El Treikawya 13-07-2011 10:35 PM

يا اميرة انا معايا حبيبة انتى معاكى مين؟

lovely-girl5100 13-07-2011 11:01 PM

المفروض بيبو بس مش موجود بيصيف
ونسائم الروضة مش عارفة فين
----------------------
اصلا محدش من المشرفين على المسابقة هنا عشان يحطلنا الاسئلة

هيييييييييييييييييييييييييه اجااااااااااااااااااااازة ههههههههه

سيف العدل البتار 13-07-2011 11:10 PM

ايــــــــــــــــــــه ده !!!!!!!!!!!!!!!!
:confused::confused:

نسائم الروضة 13-07-2011 11:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lovely-girl5100 (المشاركة 3680456)
المفروض بيبو بس مش موجود بيصيف
ونسائم الروضة مش عارفة فين
----------------------
اصلا محدش من المشرفين على المسابقة هنا عشان يحطلنا الاسئلة

هيييييييييييييييييييييييييه اجااااااااااااااااااااازة ههههههههه

موجودة
شكرا lovely-girl5100

انقذتينا اصلي اتأخرت

LoOoLy El Treikawya 13-07-2011 11:21 PM

هههههههههههههههه ايوة يا مرمر اجازة

انا هقوم اكل عشان جعانة واقول لحبيبة تفك :d

lovely-girl5100 13-07-2011 11:30 PM

ههههههههه الساعة 11 ونص والمسابقة بتخلص 11 وهي لسة م**** اصلا نخليها يوم تاني على ما الباقي يكملوا بس ياريت ماتكونش بكرة او بعده عشان النتيجة

LoOoLy El Treikawya 13-07-2011 11:42 PM

المسابقة خلصت واليكم اعلان الفائز

الفائز ابى :d

هههههههههه سلاااااااااام

Mohamed_MA 14-07-2011 12:44 AM

انا اسف جدا لانى كنت فى معسكر كشفى

فباعتذر جدا مرة تانيه

LoOoLy El Treikawya 14-07-2011 01:10 AM

ميهمش حضرتك .. اصلا مكنتش الفرق كاملة والتأجيل من حظنا

Mohamed_MA 14-07-2011 04:24 PM

لفريق الاول

bebo_93
lovely-girl5100
نسائم الروضه

ضد
الفريق الثالث

نقاء الروح

لولى التريكاويه

حبيبه حمدى

يوم الخميس بعد صلاه العشاء

الساعه 9,5 بالضبط هتبدا المسابقه حتى الساعه 11 مساءا

LoOoLy El Treikawya 14-07-2011 06:02 PM

اسمنااااااا

السلام عليكم يا جماعة

بعد تدقيق عميق ومناقشات وفحوصات قررنا يكون اسمنا:

فريق

"النحل":d:d
زززززززززززززززززززززززززز

نون نقاء ح حبيبة لام لولى

واللى هيفكر يهزمنا هنلسعه :d:d

يا جماعة ممنوع الضحك على فكرة انا ما صدقت اقنعتهم

وان شاء الله هنكون موجودين فى المعاد

ززززززززززززززززززززززززززلام بقى:d

lovely-girl5100 14-07-2011 07:26 PM

ههههههههههههههههههههههه يخرب عقلك يالولي موتيني من الضحك

LoOoLy El Treikawya 14-07-2011 08:28 PM

هههههههههههه انا مش قلت ممنوع الضحك

انتى عاوزة باقى النحلات تيجى تقرصنى ((على فكرة عشان اقنعهم بالاسم قلتلهم اللى يضحك عليكو اقرصوه :d ))

lovely-girl5100 14-07-2011 08:49 PM

هههههههه تصدقي احنا لسة مافكرنشا في اسم
بيبو مش هنا كمان عشان يختار معانا
بس اكيد مش هيبقى فيه قرص ولسع والحاجات دي:d

Mohamed_MA 14-07-2011 09:10 PM

جارى تحضير الاسئله

والاجابات سترسل عالخاص

LoOoLy El Treikawya 14-07-2011 09:13 PM

ززززززززززززززز

احنا جاهزين

مش كدة يا نحلات :d

هههههههههه

Mohamed_MA 14-07-2011 09:16 PM

ها جاهزين

هاحط الاسئله

نقاء الروح 14-07-2011 09:17 PM

زززززززززززززززززززز زز
ايوة جاهزين :d

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:42 AM.