بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الكليات الأدبية والتربوية (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=161)
-   -   يا ألسنجيه يا مستجدين .. تحت أمركم اسئلوا براحتكم (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=442993)

Amr 18 22-07-2012 12:10 AM

لا مجموعي ف الانجلييزى مش كبير خالص 42.5 هلحق ايه فرست ؟؟؟؟؟ روسي بس

creative1 22-07-2012 12:59 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amr 18 (المشاركة 4667700)
لا مجموعي ف الانجلييزى مش كبير خالص 42.5 هلحق ايه فرست ؟؟؟؟؟ روسي بس

هتلحق صيني روسي عبري تشيكي تركي مش عارف هتلحقو ولا ايه لانه هيزيد ع السنين اللى فاتت بس ابقا حطه كرغبه اولي لغه حلوه ومستقبله جامد ف الايام الجايه دي

mool_hassan 22-07-2012 01:45 AM

معلش بس انا عايزه اعرف هو لو انا عايزه ادخل قسم اسبانى لازم اكون واخده اسبانى كلغة تانية و الثانوية او لو حبيت اخد فرساوى و المانى لازم اكون خريجة مدرسة فرنساوى يعنى لازم تكون اللغة الأولى بتاعتى فى الثانوية فرنساوى ... كمان لو حبيت اخد صينى و انا جايبه فى تانية فى الأنجلش 24 ممكن ؟؟ شكرا

creative1 22-07-2012 04:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mool_hassan (المشاركة 4668026)
معلش بس انا عايزه اعرف هو لو انا عايزه ادخل قسم اسبانى لازم اكون واخده اسبانى كلغة تانية و الثانوية او لو حبيت اخد فرساوى و المانى لازم اكون خريجة مدرسة فرنساوى يعنى لازم تكون اللغة الأولى بتاعتى فى الثانوية فرنساوى ... كمان لو حبيت اخد صينى و انا جايبه فى تانية فى الأنجلش 24 ممكن ؟؟ شكرا

لو حضرتك دراسه فرنش ف الثانوي تقدري تخشي اسباني او ايطالي بيخدوا من 47ل 48.5 كدا يعني

لو عاوزه تدرسي فرنش يبقي لازم تكون متخرجه من مدرسه فرنش والالماني لازم تكوني درستيه ف الثانوي

حضرتك قولي مجموع الانحلش ف تانيه و تالته ولا انتى لسه راحه تالته مش فاهم ;) :rolleyes: بس عموما الصيني خد السنه اللى فاتت من 40
.. العفو

eslam mohsen ali 22-07-2012 05:17 AM

السلام عليكم
ايه اللغات التى سوف تكون مطلوبه
لو انا اخذت روسى فرست ينفع أ خذ انجليزى لغة ثانية مع العلم انا حاصل على 43.5 فى الانجليزى

ايهما افضل فى الشغل (روسى ولا اسبانى ولا صينى)

Alaa teny 22-07-2012 05:37 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam mohsen ali (المشاركة 4668349)
السلام عليكم
لو انا اخذت روسى فرست ينفع أ خذ انجليزى لغة ثانية مع العلم انا حاصل على 43.5 فى الانجليزى

ايهما افضل (روسى ولا اسبانى ولا صينى)

علشان تدخل قسم روسي مش محتاج غير لدرجه الانجليزى
ومعلش ممكن توضح السؤال التانى (روسي- صينى -اسبانى) ايهما افضل من حيث ايه ؟؟

Alaa teny 22-07-2012 05:49 AM

اقتباس:

السلام عليكم

ايهما افضل (روسى ولا اسبانى ولا صينى)

اللينك ده خاص باتحاد 2011 ادخله وخد فكره عامه
http://dl.dropbox.com/u/31123736/fli...thadAlsun.html

eslam mohsen ali 22-07-2012 05:59 AM

بالنسبة للدراسة فى كلية السن هل فى ملازم وفى مكاتب تبيع هذه الملازم او مذكرات ولو فى مكاتب اين هى؟

ا رجو الرد على هذا السؤال

Alaa teny 22-07-2012 06:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam mohsen ali (المشاركة 4668383)
بالنسبة للدراسة فى كلية السن هل فى ملازم وفى مكاتب تبيع هذه الملازم او مذكرات ولو فى مكاتب اين هى؟

فى مكتب فرست امام باب حقوق وفى مول الزعفران ناحيه المترو هتلاقى مكتب السكريه وفى مكتبه اسمها الامل بس نصيحه لو بتفكر فى قسم المانى يبقى تنسي تماما موضوع الملازم ده الا قبل الامتحان لمجرد تاخد فكره

creative1 22-07-2012 07:16 AM

اقتباس:

السلام عليكم

ايهما افضل فى الشغل (روسى ولا اسبانى ولا صينى)

وعليكم السلام
السكند مش ليه شروط بس نصيحه مش تخد سكند انجلش بيجي صعب ومش هتستفاد حاجه بس براحتك

بص الروسي شغله ف مصر سياحه اكتر من الترجمه
الاسباني ترجمه وسياحه
صييني ترجمه بس متوفر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eslam mohsen ali (المشاركة 4668383)

اه الدكاتره بتنزل ملازم وتحطها ف مكتبه فرست قدام حقوق او جمب المدينه الجامعيه بنين او هتلاقيها ف مركز الامل او السكريه ودول ف مول الزعفران وكل حاجه موجوده يعني مش تقلق

nanogimy 22-07-2012 12:43 PM

السلام عليكم
يا ريت حد يساعدنى ويرد عليا انا هستنى ردكو بجد على نار
انا جبت 21 فى الانجليزى سنة ثانية ثانوى ونفسى ادخل السن قسم يابانى او كورى ومش عارفة اعمل ايه عشان احسن درجة الانجليزى دى يعنى لو شديت على نفسى شوية وجبت فى ثالثة ثانوى 24.5 كده برده هبقة ناقصة 4 درجات ومش هينفع عايزة بقة اسئلكو اذا دخلت مستوى رفيع انجليزى وجبت 9 كده ممكن الحق يابانى او كورى ارجوكو ردو عليا هل المستوى الرفيع لى علاقة بدرجة الانجليزى يعنى ممكن يحسنها وانا اسفة على التطويل بس راعو ظروفى
مع العلم انى جايبة فى الالمانى 48

Ahmed Asko 22-07-2012 01:09 PM

يا شباب انا جايب فى الانجليش 38 والالمانى 46 ايه الأقسام المتاحة ليا

Alan Tate 22-07-2012 01:22 PM

لو سمحت عندي استفسار .. انا جايب في الانجليزي 46 و اخدت مستوى رفيع انجلش و جبت فيه 8 و مجموعي يعدي التسعين .. هل ممكن الحق السن عين شمس .. و لو ملحقتهاش و لبست في المنيا .. اعمل ايه عشان احول عين شمس ؟

eljocker 22-07-2012 03:02 PM

المدينه الجامعيه يا جماعه عامله اييه؟؟ كل حاجه ليها وعليها لو سمحتوا؟

creative1 22-07-2012 08:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nanogimy (المشاركة 4668761)
السلام عليكم
يا ريت حد يساعدنى ويرد عليا انا هستنى ردكو بجد على نار
انا جبت 21 فى الانجليزى سنة ثانية ثانوى ونفسى ادخل السن قسم يابانى او كورى ومش عارفة اعمل ايه عشان احسن درجة الانجليزى دى يعنى لو شديت على نفسى شوية وجبت فى ثالثة ثانوى 24.5 كده برده هبقة ناقصة 4 درجات ومش هينفع عايزة بقة اسئلكو اذا دخلت مستوى رفيع انجليزى وجبت 9 كده ممكن الحق يابانى او كورى ارجوكو ردو عليا هل المستوى الرفيع لى علاقة بدرجة الانجليزى يعنى ممكن يحسنها وانا اسفة على التطويل بس راعو ظروفى
مع العلم انى جايبة فى الالمانى 48

وعليكم السلام

للاسف قسم ياباني او كوري مش بيقل عن 48 ل 50 وممكن 49 ل 50 دا الطبيعي بتاعه والمستوي الرفيع هنا مش بيتحسب

لو انتى حابه الالماني ادرسيه بس هوا صعب ف الكليه

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:31 AM.