بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   آخر أخبار التعيينات وتفسير القرارات في المنيا وباقي المحافظات (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=330213)

أبو عمر وإلياس 20-06-2011 09:01 PM

جزاك الله كل خير يا دكتور ..

معلش عندي استفسار.. طيب اللي بالحصة من أول 2009 ومضى العقد الشامل من شهور فقط .. ده مصيره ايه ؟؟؟

الدزاوى1970 20-06-2011 09:10 PM

يا دكتور مش تشكيك فى قدراتك بس للتاكيد لانى من كثرة ما سمعت مش عارف اصدق مين انا معلم مساعد 1/1/2009 يعنى هتعين قبل شهر سبعة معلم ولا لا برجاء الرد وجزاك الله خير

أحمد جودة3 20-06-2011 10:00 PM

ارجو من الاخ صاحب الموضوع يفيدنا
يا تري اللى اشتغل 7 سنين بالاجر وليس على راس العمل هيكون ايه موقفه مع العلم ان اسمائنا موجودة بمديرية التنظيم والادارة من شهرين فاتوا

زهرة الرياضة 20-06-2011 10:19 PM

السلام عليكم جميعا الف شكر يا دكتور عبد الرحمن علي التوضيح ويا رب المسئولين يصدقوا في كلامهم معانا في حكاية التثبيت

عبد العزيز محمد مسلم 20-06-2011 10:19 PM

يعنى من الاخر كده اللى عقده مكافاة شامله105ودى تالت سنة ليه ايه اللى حيحصل معاه بالظبط
ومرتبه حيفضل زى ما هو؟

a.algohry 20-06-2011 10:37 PM

يا رب ............يارب......... يارب

على أبو غانم 20-06-2011 10:49 PM

جزاك الله خيرا استاذ/ عبد الرحمن هل للمعلم المساعد نصيب في المرتبات الجديدة أم سيظل كما هو لأنني سمعت الكثير من الآراء فأرجو التوضيح وجزاك الله خيرا

ريري منى 20-06-2011 11:20 PM

با رب يكون كلامكم صحيح انا باشتغل مدرسة من 8 سنين و لسة معلم مساعد

ريهمسة 20-06-2011 11:37 PM

بااارك الله فيك دكتور عبد الرحمن وجعله في ميزان حسناتك

a3memooo 20-06-2011 11:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريري منى (المشاركة 3564113)
با رب يكون كلامكم صحيح انا باشتغل مدرسة من 8 سنين و لسة معلم مساعد

اللي صبر 8 سمين يصبر كمان اسبوعين هانت

m_ezoo 21-06-2011 12:55 AM

حصل عندنا فى الادارة شىء غريب وعجيب ..... تم تثبيت المعلمين الذين أكملوا ثلاث سنوات على درجة معلم على الدرجة الثالثة التخصصية مع العلم بأنهم لم يدخلوا امتحانات الكادر لأنهم كانوا شغالين بالحصة ولم يحصلوا على عقد مميز ...وحصل هذا أمامى وعملوا اخلاء ثم استلموا كمعلمين

mr.yassour 21-06-2011 02:16 AM

اعزائى المعلمين المساعدين
بعد التحية

لا يوجد ادنى شك فى ان الوزارة تماطل فى تعييننا
( من اجتاز كادر 1/4 )
خاصة بعد ان استوفينا الشروط
والحل الان يكمن فى
تنظيم مظاهرة سلمية امام الوزارة للضغط على السيد الوزير لسرعة اصدار القرار
ولابد ان يتم ذلك قبل 1/7

إن لم نطالب بحقوقنا فلا نستحق ان نعيش على ارض هذه البلاد
نحن لسنا باقل من شباب التحرير إن لم نكن منهم
الرجاء من الزملاء الاتفاق على موعد نتجمع فية كلنا امام الوزارة ويكون قبل 1/7
انا اقترح بداية من الاربعاء 22/6 وياريت يكون العدد كبير
( والله انا شايف ان ده الحل الوحيد لان الوزير قال القرار هيصدر نهاية الشهر الجارى )
بس ده ممكن يتأخر وندخل فى سنة مالية جديدة

والله الموفق

aswan.com 21-06-2011 02:32 AM

نداء الي كل معلم مساعد محترم امتحن الكادر ونجح ان لا يقبل السكوت والاستسلام والانكسار فليسألني أحد وماذا نفعل فنحن مغلبوب علي امرنا لا لا لا لا بل هم _كل من يعرقل قرار تعيينا ويؤخره _ هم المغلوبون علي امرهم لاننا نحن مربو الاجيال ونحن عتق الشباب وهم اولو مناص ولحظات فارهة قد يزكرها التاريخ ان احسن أو يدعها تتطيار كرماد الدخان الازرق ؟؟؟علينا نتحرك بالاعتراض او الاعتصام او الكلام في المنتديات والمواقع حتي يشعر من لا يشعر بنا وبمدي أسفنا علي أحلام تكاد تتنفس أنفاسها الاخيرة .
عسكر الاسواني:039uw8:

aswan.com 21-06-2011 02:36 AM

نداء الي كل معلم مساعد محترم امتحن الكادر ونجح ان لا يقبل السكوت والاستسلام والانكسار فليسألني أحد وماذا نفعل فنحن مغلبوب علي امرنا لا لا لا لا بل هم _كل من يعرقل قرار تعيينا ويؤخره _ هم المغلوبون علي امرهم لاننا نحن مربو الاجيال ونحن عتق الشباب وهم اولو مناص ولحظات فارهة قد يزكرها التاريخ ان احسن أو يدعها تتطيار كرماد الدخان الازرق ؟؟؟علينا ان نتحرك بالاعتراض او الاعتصام او الكلام في المنتديات والمواقع حتي يشعر من لا يشعر بنا وبمدي أسفنا علي أحلام تكاد تتنفس أنفاسها الاخيرة .
عسكر الاسواني:039uw8:

امة الله محمود 21-06-2011 10:16 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
شكرا لحضرتك كتير د عبد الرحمن ,وجزاك الله عنا خيرنا,انا قولت حاجةزي كدا قبل كدا بس بردوا معرفتش اوصلهاوالكل طالبني بالدليل.مع انه الدليل في ايديناوهو قانون الكادر نفسه الذي ينص علي من ادي فترة في اداء وظيفة التدريس وااقصد(الاجر)وزفيه كل مواصفات الوظيفةينتقل الي اول درجة في كادر المعلم وهو المعلم المساعد,يعني كل الليبيحصل ده قانون الكادر الااشتغلو بالحصة والمكافاة من حقهم التتبيث علي معلم مساعدوزي محضرتك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 10:36 AM.