بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الجامعات الخاصة والمعاهد (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=167)
-   -   لطلاب الثانوية اسالنا اى سؤال عن اى جامعه (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=18402)

رائف 26-03-2007 08:58 AM

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا يوسف عضو جديد هنا في بوابة الثانوية العامه ب انا جايب 53% في الثاني الثانوي نا قدميش غير اللمعاهد الخاصة فا انا فكرت اخش قسم نظم و معلومات اداريه بس مش عارف بيقبل من كام بالظبط و انهي معهد بيكون فيه مجال الدراسه احسن في المجال ده ارجو الافاده بسرعة و النبي

Amerahoss 02-04-2007 07:13 PM

طيب حد يقوللى فنون جميله كام سنه بجد ضرورى وياريت حد يرد

جميله 02-04-2007 09:28 PM

فنون جميله ..... فنون

خدت من ادبي ...مش عارفه بصراحه

و علمى ..373.

اما فنون جميله ........ عماره

بتاخد من رياضه بس و خدت من..378.5.

و فنون تطبيقيه خدت من .....375.5 في دمياط

و 379 في حلوان.

و بتاخد من علوم و رياضه الاتنين

وهندسه زراعيه خدت من .... 90 _ 91 %

نتيجة التنسيق

Amerahoss 02-04-2007 09:48 PM

لا يا جميله انا عايزه اعرف بتقعد كام سنه يعنى اربعه ولا خمسه ياريت تبقى تردى عليا

Amerahoss 04-04-2007 09:06 PM

ايه هو ماحدش يعرف فنون جميله دى كام سنه ولا ايه هى فنون دى كليه غامضه اوى كدا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وبعدين انا لحد دلوقتى ماعرفتش فنون جميله قسم فنون دى الموجوده فى الزمالك دى بتاخد من كام لو محدش يعرف ياريت تقولو لى عشان مادخلش هنا تانى احسن يعنى
:( :angry:

فنكوشه المنكوشه 04-04-2007 09:15 PM

مرسي
اوي يا ايمن علي ردك
بس اعلام من 95 حرام
طيب لو من ادبي يا ايمن يعني الواحد لو فكر يحول هههههههههههه
بجد والله عايزه اعرف

emoo 05-04-2007 09:49 PM

ههههههههههههههههههه
عايزه تحولى يعنى
على العموم مفرقتش
لان اعلام السنه اللى فاتت
خدت علمى من 96 او 95 و شويه
و ادبى 94 و شويه
يعنى التحويل مش هيفرق فى حاجه :P

Unique Muslimah 05-04-2007 10:32 PM

Does anyone know if AUC is a good university? I heard good things about it and also rumors. Is Ein Shams good? which is the best university in Egypt? :)

emoo 06-04-2007 06:24 PM

انا من رايى جامعه القاهره

tootaa 06-04-2007 09:47 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا علمى رياضة وكنت عايزة اعرف كل حاجة عن كلية تجارة نظم ومعلومات هى المفروض انها تبع الكمبيوتر بس ان اعايزة اتاكد انه فى كلية بالاسم ده وعايزة اعرف بتاخد من كام ياريت تردوا عليا بسرعة شكرا

adel_mody 11-04-2007 01:47 AM

انا طالب فى 3 دبلوم فنى صناعى 3 سنوات ومحتار اخش معهد اية او لو فية كلية ممكن اخشها ياريت تفيدونى ضرورى

Unique Muslimah 11-04-2007 02:06 AM

thanks

مجدى قطب 17-04-2007 01:46 AM

شكر الله لك

LoNeCorE 17-04-2007 08:27 AM

السلام عليكم

انا جديد بس حاسس انى ممكن اساعد :)

رائف

<div class='quotetop'>إقتباس</div>
اقتباس:

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
انا يوسف عضو جديد هنا في بوابة الثانوية العامه ب انا جايب 53% في الثاني الثانوي نا قدميش غير اللمعاهد الخاصة فا انا فكرت اخش قسم نظم و معلومات اداريه بس مش عارف بيقبل من كام بالظبط و انهي معهد بيكون فيه مجال الدراسه احسن في المجال ده ارجو الافاده بسرعة و النبي[/b]
بص ياحبى انتا احسن حاجة تعملها تشيل فكرة نظم معلومات ادارية دية من دماغك خالص لانك لو خدتها صعب جدا تشتغل بيها لان نص مصر فيها
بس احسن حاجة ليك انك تشد حيلك وتجيب مجموع فى سنة 3 وتحاول تدخل اى حاجة تجارية معهد وممكن رينا يكرمك وتجيب تقدير فى اول سنتين فى المعهد وتحول كلية تجارة

بس ارجع واقولك فكر كويس وانسا الدنيا لانك بتحدد الشغل اللى حتفضل فية طول عمرك يعنى متحبطش وتفقد الامل عشان جبت 53% بس حاول وربنا يقدم اللى فية الخير B)

---------------------------------------------------
tootaa

<div class='quotetop'>إقتباس</div>
اقتباس:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا علمى رياضة وكنت عايزة اعرف كل حاجة عن كلية تجارة نظم ومعلومات هى المفروض انها تبع الكمبيوتر بس ان اعايزة اتاكد انه فى كلية بالاسم ده وعايزة اعرف بتاخد من كام ياريت تردوا عليا بسرعة شكرا[/b]
عايز بس اوضح حاجة لو انتى علمى اية اللى يخليكى بعد ماتتعبى ويطلع عينك تدخلى حاجة ممكن تدخليها من ادبى ؟ :blink:
وبالنسبة لنظم معلومات ادارية مفتكرش ان ليها اى علاقة بالكمبيوتر لو عايزة كمبيوتر ادخلى حاسبات ومعلومات ( علوم حاسب ) دية بتدرسى هناك برمجة وتعتبر هندسة بس مجموعها مجموع هندسة ولو انتى حالتك المادية تسمحلك ادخلى اكاديمية انا صاحبى فى اكاديمية اخبار اليوم فى نفس القسم ولو احتجتى تستفسرى اعتقد انه ممكن يساعدك وعلى فكرة مستقبلها كويس بس محتاجة شوية تعب ;)

بس طالما انتى فى علمى متضيعيش نفسك فى ادبى حراااااااااااام

sammer 27-04-2007 01:15 PM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الجامعات الخاصه مثل كليه اعلام بتأخد من مجاميع معينه :( :(

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 08:50 AM.