بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   كلية الطب البشرى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=524)
-   -   حلم الطفولة (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=192122)

Awatef Esmat 16-05-2010 02:26 AM

انا نفسي ادخل كليه الطب انا في تالته اعدادي كلهم في البيت وقرايبي ومدرسينابتدائي كانوا بيقولولي يادكتوره بس انا خايفه لمقدرش احقق الحلم

timo mido 16-05-2010 10:51 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة atota011 (المشاركة 2176183)
انا نفسي ادخل كليه الطب انا في تالته اعدادي كلهم في البيت وقرايبي ومدرسينابتدائي كانوا بيقولولي يادكتوره بس انا خايفه لمقدرش احقق الحلم

بيقولولك يا دكتوره وانتي في تالته اعدادي:d
ماشي ربنا معاكي وعلي فكره هو مش حلم بعيد ولا حاجه
اي واحد ممكن يدخل طب مش شرط يبقي شاطر اوي يعني

Dr.AE 19-06-2010 02:06 AM

السلام عليكم
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة timo mido;2176673
:d
وعلي فكره هو مش حلم بعيد ولا حاجه
اي واحد ممكن يدخل طب مش شرط يبقي شاطر اوي يعني

والله يادكتور عندك حق انا لو بمذاكرتى اللى كنت بذاكرها عمري ما كنت دخلت طب ولا حتى شفتها :blush::blush::blush:والله كله توفيق من ربنا وع فكره انا مش بقولكم كده علشان تتكاسلوا عن المذاكره بالعكس لازم تبذلوا اقصى ما ف وسعكم
:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:
واهم شئ انكم تكونوا عايزين تدخلوا الكليه دى علشان رضاء ربنا وبس مش لاى سبب تانى وانكم تكونوا مخلصين النيه لله على كده وبظن ان ده سبب توفيق ربنا ليه ودخولى الكليه دى

وشدوا حيلكم وتأكدوا ان لو الكليه دي هى الخير ليكم وربنا كاتبهالكم هتدخلوها بتوفيق ربنا انشاء الله:friendsxs3::friendsxs3::friendsxs3:

pharma girl 26-06-2010 04:07 PM

بصى يا كيمو انا هقولك رأى مخالف شوية
عايزة تفكيرك يكون فيه مرونة شوية
بمعنى اه جميييل اووووى يكون ليكى هدف بس فى نفس الوقت ما اقولش انا حياتى هتتوقف لو ما دخلتش ووووو
عرفة انا كنت زيك كدة بالظبط
والله كأنك بتكررى نفس كلامى اللى بقوله بالظبط و متهيألى محدش دعا اكتر منى كمان
لكن شاء ربنا و السنة بتاعتى كانت فيها اصعب امتحانات و دخلت صيدلة
والله العظيم يا كيمو انا عرفت ربنا بيحبنى اد ايه لانه حطنى فى مكانى المظبوط و فى المواد اللى انا بحبها و فى كليتى اللى بموت فيها دلوقتى و بجد كل ما بدرس عندنا مثلا مواد من طب او رياضة يعنى مواد من هندسة
اقول ازاااى انا فكرت فى اى كلية غير كليتى اللى بعشقها و بحس انى فخورة بيها و عرفت ان ربنا خلى الدعوات دى تتحقق بس فى حااجات احسن
والله عرفت ان الانسان دايما المفروض يدعى بالحاجة اللى فيها خير ليه و ربنا بيحطنا فى المكان المظبوط بجد و اللى هنحقق فيه نجاح بجد
بس بجد والله بتمنالك من قلبى يكون ليكى خييير فى الكلية اللى بتتمنيها يا دكتورة ان شاء الله و تحققى احلى نجاح فيها بس حبيت اقولك على نقطة مرونة التفكير دى حتى لو مش ليكى يبقى لاى واحدة تانية من صحابك كانت بتتمنى نفس امنيتك
بجد نفسى كلنا نرضى باللى ربنا بيكتبهولنا و ما نقولش لو ما حصلش كذا يبقى هنمون وووووو
لا بجد كل حاجة بيكتبهالنا ربنا خير والله
ربنا يا ااااااا رب يرزقك بالكلية اللى بتتمنهيا و يكون فيها الخير ليكى
اسفة معلش على الاطالة

سميه عياد 14-07-2010 11:42 PM

ربنا يوفقنا جميعا انا كمان نفسي ادخل كليه الطب اوي همووووووووووووووت وادخلها

the promise 07-09-2010 12:17 PM

وانا وانا ادعولى ادخل طب لانى زيك كده ممكن يحصلى حاجه لو مدخلتهاش ربنا يوفقنا كلنا ياااااااااااااااااااااااااارب

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 04:25 AM.