بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   ملتقى طلاب صيدلة الاسكندرية (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=74330)

لؤلؤة محمد 26-03-2009 09:00 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السهم الشافى (المشاركة 1145787)
انا عن نفسى رحت المرة اللى فاتت وفضلت واقفة لحد كله ما مشى على امل ان الدكتور يجى وعلشان كدة مش رايحة بكرة خلاص؟؟؟!!!!!!

فاكره يا سهم المرة اللى فاتت وقفنا اد ايه انا كمان مش هاروح وربنا يخلى لنا الناس الجميلة اللى هتنزل لنا المحاضرة احنا عارفين ان احنا تقلنا عليهم بس كله بثوابه وربنا يوفقهم وممكن كمان د.جمال ما يدخلش

nour91 26-03-2009 09:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشفق الباكي (المشاركة 1145857)
ازيكم
يادكاتره
يارب تكونوا تمام
ياترى عملتوا ايه الترم اللى فات يارب تكونوا احسن مننا
وبالتوفيق ان شاء الله

احنا ولله الحمد اهم شي عدينا من النبات
ولكن انت عملت ايه

لؤلؤة محمد 26-03-2009 09:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة السهم الشافى (المشاركة 1145787)
انا عن نفسى رحت المرة اللى فاتت وفضلت واقفة لحد كله ما مشى على امل ان الدكتور يجى وعلشان كدة مش رايحة بكرة خلاص؟؟؟!!!!!!

انا كمان مش هاروح وربنا يخلى لنا الناس الجميلة اللى هتنزل لنا المحاضرة احنا عارفين ان احنا تقلنا عليهم بس كله بثوابه وربنا يوفقهم

nour91 26-03-2009 09:03 PM

احنا فعلا شكلنا بقي وحش خلاص يا لؤلؤة قلبي

nour91 26-03-2009 09:04 PM

بقينا اربعة ادعوا كمان كل الاعضاء يدخلوا

الشفق الباكي 26-03-2009 09:07 PM

لالالالالالالالالالالالالالالالالا

اوعوا تقولوا ان المشكله عندكم ف اسكندريه كمان النبات
اهئ اهئ

zizymoon 26-03-2009 09:08 PM

السلام عليكم
بجد لو في حد يعرف منكم يلاقي حل للنبات ده يقول يعني لان الواحد زهق بجد يعني مش كفاية اللي حصل الترم الاول لأ لازم يكملوا علينا الترم التاني
يعني بجد منه لله المشرف علي سكاشن النبات امبارح كانت الامتحانات صعبة جدا والمعيدين متلخبطين في العينات ومش كده وبس
بعديها كملوا علينا بشرح سيكشن تاني وايه الدكتور قال مفيش شرح ازيد من نصف ساعة والباقي عملي وموجود في الكتاب.
واحسن حاجة بقي ان الواحد مش عارف يعمل ايه في الميدترم ده ولا السيستماتيك دي اللي محدش عارف لها اول من اخر يعني من الاخر الموضوع اخر لخبطة
بجد اللي لسه ممتحنش يركز كويس اوي اوي ويحاول يفهم وميحفظش لان الامتحان اختياري يعني مش هيجيب حاجة من عنده وكمان هيشوف حاجات ما شافهاش قبل كده في العملي

nour91 26-03-2009 09:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشفق الباكي (المشاركة 1145879)
لالالالالالالالالالالالالالالالالا

اوعوا تقولوا ان المشكله عندكم ف اسكندريه كمان النبات
اهئ اهئ

ايه هو النبات مرض معدي لدرجة دي
ربنا يشفي كل مريض من المرض اللعين المعروف عالميا باسم
botany

Sara_Spider 26-03-2009 09:25 PM

you are right zizy انا كمان امتحنت و ربنا يستررررررررررررررررررررررررررررر العينات مختلفه تمامااااااااا وكمان بعد الامتحان اخدنا سكشن جديد بتاع الزهور ده انا كنت ناويه انتحر فى اليوم ده كان اصعب يوم فى حياتى .......

Sara_Spider 26-03-2009 09:27 PM

نورررررررررررررررررررررررر متقوليش كلمه Botany دى قدامى عشان عندى حساسيه .

nour91 26-03-2009 09:27 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizymoon (المشاركة 1145884)
السلام عليكم
بجد لو في حد يعرف منكم يلاقي حل للنبات ده يقول يعني لان الواحد زهق بجد يعني مش كفاية اللي حصل الترم الاول لأ لازم يكملوا علينا الترم التاني
يعني بجد منه لله المشرف علي سكاشن النبات امبارح كانت الامتحانات صعبة جدا والمعيدين متلخبطين في العينات ومش كده وبس
بعديها كملوا علينا بشرح سيكشن تاني وايه الدكتور قال مفيش شرح ازيد من نصف ساعة والباقي عملي وموجود في الكتاب.
واحسن حاجة بقي ان الواحد مش عارف يعمل ايه في الميدترم ده ولا السيستماتيك دي اللي محدش عارف لها اول من اخر يعني من الاخر الموضوع اخر لخبطة
بجد اللي لسه ممتحنش يركز كويس اوي اوي ويحاول يفهم وميحفظش لان الامتحان اختياري يعني مش هيجيب حاجة من عنده وكمان هيشوف حاجات ما شافهاش قبل كده في العملي

يا زيزي يا بنتي احب اعطيك نصيحة مجرب وهي:
اننا ضايعين ضايعين في هذه المادة
(شوفتي التوكيد اللفظي ده)

nour91 26-03-2009 09:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara_spider (المشاركة 1145925)
نورررررررررررررررررررررررر متقوليش كلمه botany دى قدامى عشان عندى حساسيه .

يا سارة مش بقولك مرض معدي
ومش عايزة يجيلك حساسية

nour91 26-03-2009 09:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara_spider (المشاركة 1145921)
you are right zizy انا كمان امتحنت و ربنا يستررررررررررررررررررررررررررررر العينات مختلفه تمامااااااااا وكمان بعد الامتحان اخدنا سكشن جديد بتاع الزهور ده انا كنت ناويه انتحر فى اليوم ده كان اصعب يوم فى حياتى .......

اعوذ بالله انتحار ايه بس

لؤلؤة محمد 26-03-2009 10:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nour91 (المشاركة 1145933)
يا سارة مش بقولك مرض معدي
ومش عايزة يجيلك حساسية

طاب مش عيب علينا ان احنا نكون دكاترة صيدلانين ومش عارفين نكتشف علاج للمرض المعدى ده
هو فعلا المشكلة فى النبات كبيرة اوى انا اصلا د. محمد ده صوته بينرفزنى مش بفهم صوته
والحمد لله الفيزياء الترم ده غلس هى كمان يعنى ربنا يصبرنا ويعينا

لؤلؤة محمد 26-03-2009 10:54 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara_spider (المشاركة 1145921)

انا كنت معتمدة ان افهم من العملى وكان عندى امل افهم واذاكر نبات لقيت المعيدين بكل بساطة بيقولوا ان احنا مش هنشرح لان الحاجات ديه اتشرحت فى النظرى
وانا اصلا حاسه ان المعيدين متلغبطين او مش فاهمين كل ما نسألوهم على حاجة يقولوا اصلها مش واضحة فى العينة
ومتقلقيش خالص ديه الايام الصعبة لسه جايه ما هواحنا هناخد كل اسبوع سكشن نبات

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:26 AM.