بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   أرشيف المنتدي (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=513)
-   -   ملتقى طلاب صيدلة الاسكندرية (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=74330)

nadashohayeb 11-03-2009 04:43 PM

ياجماعة please لو حد نزل صور للفقرات ياريت يحملها على الموقع اصل انا خايفة منهم ومش عارفة اذكرها :)

FUCHIA 11-03-2009 04:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ph.sameh (المشاركة 1130416)
يا جماعة أنا مش فاهم حاجة في الكهربا لا عملي ولا محاضرات الراجل في العملي يشرح يشرح يشرح و التجربة تطلع غلط
و بتاع المحاضرات ده شكله فاهم على قده أساسا و حافظ القوانين و بيدشها ورا بعض و فالح بس يقولك أنا شايل من عليكوا جزء الرياضة

و بتاع الأوبتكس يقولك عندكوا عقاب بعد خمس دقايق و يدينا مسألة عليها درجتين ألا هو صحيح what is when :stickjo4::stickjo4::stickjo4::mad::mad::mad::040v k0:

أنا مشكلتي في الكهربا العملي أني مش فاهمة خالص الهدف من التجربة،يعني أنا بشتغلها كويس والحمد لله بطلع التوصيلات صح بس مش فاهمة أنا بعمل التوصيلات ليه ،وعلى أي أساس،وأيه علاقة التجربة :confused::confused:بالنظرية،أمابالنسبة بقى للنظري فانا شايفة أن الدكاترة كويسين بس محتاجين تركيز عالي أوي يعني تقعد من أول المحاضرة لآخرها من غير حتى ما تبص جنبك،حاول تعمل كدة وأن شاء الله ربنا ح يوفقك

FUCHIA 11-03-2009 05:04 PM

جماعة هو أيه نظام اللغة معاكم ،أصلي الحمدلله وبلا فخر محضرتش غير محاضرتين من أول السنة ياريت بليز بليز بليز اللي بيحضرها يقول أيه اللي بيحصل فيها،وياريت حد يقولي هو أنا لازم أحضرها ولا استنى الورقتين اللي ح ينزلوا آخر الترم؟

FUCHIA 11-03-2009 05:12 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nadashohayeb (المشاركة 1131340)
ياجماعة please لو حد نزل صور للفقرات ياريت يحملها على الموقع اصل انا خايفة منهم ومش عارفة اذكرها :)

صور الفقرات dr.diamondمنزلاهم ح تلاقبهم في صفحة 175وأهلا وسهلا بيكي في المنتدى:av4056bb7jp3::av4056bb7jp3:

monii_noni 11-03-2009 05:26 PM

على فكرة دكتورة الان اورجانك كويسة جداا وبنفهم منها كويس
ركزوا انتوا بس فى المحاضرة وهتفهموا منها شتاااان ما بين دكتور ايمان ودكتورة مهجة (مهجة قلبى)
هوة فعلا صوتها مش عالى علشان مش بتستخدم مايك
انتوا ممكن تطلبوا منها تستخدمه لانكوا عددكوا كبير وصعب تستمعوا ليها

monii_noni 11-03-2009 07:53 PM

شكرا يا دايموند
جزاكى الله خيرا

dr/nona72 11-03-2009 09:10 PM

السلام عليكم
ازيكم يا جماعة ممكن لو حد نزل حاجة جديدة يقولي
اصل انا مدخلتش من زمان

dr/nona72 11-03-2009 09:12 PM

السلام علكم معلش في سؤال تاني
هو فعلا ممكن منشتريش كتاب الزو العملي ونرسم في اي حاجة
ولا دي اشاعات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا ريت تردوا علشان اقرر اشتريه ولا لأ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Ph.Sameh 11-03-2009 09:28 PM

متشكر بجد لكل اللي ردوا عليا
و بالنسبة لحضرتك يا fuchia هما فعلا مبيفهموش وصل هنا و هنا و شغل الجهاز خد القراية و روح لا تقرفنا ولا تقرف نفسك
و دي حاجة عمرها ما تتغير في بلدنا عشان كده مصر دي رايحة في ستين داهية على رأي د.اسماعيل صبري

و تخيلوا أن النتايج طلعت صح في الكهربا بس هو د.مهند في السكشن دكيك شويتين في النتايج و أي حاجة عنده غلط :stickjo4::stickjo4::stickjo4:

Ph.Sameh 11-03-2009 09:42 PM

سلام عليكم يا جماعة سوري نسيت أقولكم الأستاذ مصطفى حسني جاي اسكندرية غدا الخميس إن شاء الله في ندوة حيعيدها 3 مرات
اقتباس:

الاسكندرية – 12-03-2009
-------------------------------
يلتقي أهل الاسكندرية يوم الخميس 12-03-2009 بالداعية مصطفى حسني في 3 ندوات
1- الاكاديمية البحرية (ميامي) : بعد صلاة الظهر
2- كلية تجارة ( جامعة الاسكندرية) : الساعة 03:00 عصراَ
3- نادي الاتحاد السكندري : بعد صلاة العشاء
اللي أعرفه أن ندوة المجمع النظري الدعوة عامة بس العدد محدود و حتكون في مبنى تجارة انجليزي مدرج 4
أما ندوة نادي الاتحاد معرفش عامة ولا لأ بس عموما لو مش عامة حتحتاج عضو يدخلك و سعر التذكرة بخمسة جنيهات

و تاني أيوه هو الراجل اللي فالتوقيع.....lol

oxstreet 12-03-2009 09:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FUCHIA (المشاركة 1131367)
جماعة هو أيه نظام اللغة معاكم ،أصلي الحمدلله وبلا فخر محضرتش غير محاضرتين من أول السنة ياريت بليز بليز بليز اللي بيحضرها يقول أيه اللي بيحصل فيها،وياريت حد يقولي هو أنا لازم أحضرها ولا استنى الورقتين اللي ح ينزلوا آخر الترم؟

يا ريت حد يجاوب على السؤال ده لاني تقريبا نفس الوضع:stickjo4::stickjo4:

لؤلؤة محمد 12-03-2009 09:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oxstreet (المشاركة 1133088)
يا ريت حد يجاوب على السؤال ده لاني تقريبا نفس الوضع:stickjo4::stickjo4:

انا بقى الترم الاول كنت بحضر كل محاضرات اللغة ومش عارفة لية اما بقى الترم التانى محضرتش ولا محاضرة مش كفاية انى بروح ال6ايام الكلية يعنى معنديش الا الجمعة اجازة
وعلشان كده معنديش استعداد ان احضر اللغة بس انا سالت زمايلنا بتوع السنة اللى فاتت قالوا ان فى ورق بينزل ده بس اللى تذاكريه وكله بيجيب امتياز

Dr.ega100 13-03-2009 12:47 AM

ازيكم يا جماعة
بالنسبة لموضوع اللغة انا حضرت اول محاضرة فى الترم دة ولقيت الموضوع ممل فمحضرتش تانى
بس صحابى بيحضروا كل المحضرات للغة وفى واحدة سالت الدكتور الى مبيحضرش لغة دة حينقص فى درجات ولا اية
راح الدكتور قالها قولى لو محضرتش يحصل اية
المهم هو قال ان مفيش فى ايدة درجات بس الحضور ممكن يفيدنا فى اننا نعرف كلمات جديدة (دة مش بيحصل) ولما الناس عرفت كدة فى بعضهم خرج من المدرج

كل الخوف ان الدكتور يلاقى مفيش حد يحضر وينعكس علينا الموضوع فى الامتحان

د.لويالتى 13-03-2009 11:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.ega100 (المشاركة 1133361)
كل الخوف ان الدكتور يلاقى مفيش حد يحضر وينعكس علينا الموضوع فى الامتحان

هو فى دكتور واحد لكل المجموعات ولا مختلفين زى الترم الاول

لؤلؤة محمد 13-03-2009 11:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فراق (المشاركة 1129632)
السلام عليكم
اولا الحمد لله عودة المنتدى بجد من يوم الخميس والمنتدى مش بيفتح معايا خالص مع انه كان بيفتح مع كل الناس لدرجة انى افتكرت انى اطردت من المنتدى لانه حتى مكنش راضي يسجل دخول
عموما الحمد لله الترم الاول بتوفيق ربنا وبس انا جبت امتياز بهنى كل اللى جابو تقديرات كويسة وبقول للى مش جابو تقديرات كويسة شدو حيلكو وربنا يوفقنا جميعا
هسيبكو عشان مسافرة النهاردة
في رعاية الله

طاب هو انتى عملتى حاجة علشان يفتح ولا استنيتى لحد ما فتح معاكى اصل السهم الشافى مش راضى يفتح معاها ومش عارفه تعمل ايه

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:25 AM.