بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمي التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

boskovice 11-07-2011 01:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى اسلام الشاعر (المشاركة 3667989)
فعلا الكلام ده بتاريخ 11 شهر سبعة و ده مش عارف نسميه إيه جهل بالموضوع أساسا من قبل التنظيم و الادارة و لا الأكاديمية مبعتتش حاجة ليهم أساسا و لا الراجل اللى بيرد على الشكاوى ه راجل متكيف مرة خلال أسابيع هيتم التعيين و مرة مجالناش حاجة ومرة تفرحنى و مرة تبكينى ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى اسلام الشاعر (المشاركة 3667989)

عموما من غير تثبيط للهمم إحنا نعتبر ان القرار منزلش أساسا لحين ظهور بشارة عشان بس نبقا مهيئين نفسيا لأى حاجة

عندك حق فعلا

ومن ناحيتى انا مقدم فى كذا مسابقة لو ربنا كرمنى فى اى واحدة فيهم طظ فى الحكومة وطظ فى التعيينات

مش عاوز من الحكومة حاجة

محدش يعتمد ويرمى اماله للتعيينات دى يا جماعة هو فى تعيينات فعلا مقدرش اقول لا

بس بالهم طويل جداااااااااااااا

وربنا يوفقك الجميع وقريبا تتعينو يارب

:078111rg3:

Ahmed Farag12 11-07-2011 01:22 PM

منتظر رد ضروري
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا دكتور عبد الرحمن ، أو أم رهف ، او اي من الاخوة الزملاء يكون عنده معلومة
انا خريج 2007 كلية التربية تعليم اساسى بدمنهور والاول علي قسم الدراسات الاجتماعية ولست من العشرين الاوائل علي الكلية
وشفت اسمي ضمن الاسماء المرسلة من الكلية واكد ليا الموظف ان الاسم تم ارساله بس في الدفعة الثانية بعد طلب الاكاديمية وبعد ان اشتكى اوائل الاقسام
هل سيتم تعييني ضمن الاوائل بالله عليكم

اذكر الله اذكر الله اذكر الله
ألا بذكر الله تطمئن القلوب
سبحان الله و الحمد الله
ولا إله إلا الله والله اكبر
ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

فاطمة الزهراء 86 11-07-2011 01:27 PM

يعني نستسلم

يعني يا أستاذ Boskovice أنت رأيك إن احنا نستسلم لليأس ولا نعمل إيه والله أنا فعلا زهقت من طول بال الحكومة وكمان ردهم المتناقض على الشكاوى مرة يقولوا خلاص ومرة يقولوا منعرفش لسه .

فينك يا دكتور عبد الرحمن تهدي لنا النفوس وتروق بالنا

كيميائى اسلام الشاعر 11-07-2011 01:42 PM

[quote=Ahmed Farag12;3668330]منتظر رد ضروري
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا دكتور عبد الرحمن ، أو أم رهف ، او اي من الاخوة الزملاء يكون عنده معلومة
انا خريج 2007 كلية التربية تعليم اساسى بدمنهور والاول علي قسم الدراسات الاجتماعية ولست من العشرين الاوائل علي الكلية
وشفت اسمي ضمن الاسماء المرسلة من الكلية واكد ليا الموظف ان الاسم تم ارساله بس في الدفعة الثانية بعد طلب الاكاديمية وبعد ان اشتكى اوائل الاقسام

فين المشكلة يا أستاذ أحمد ان اللى فهمته إن حضرتك مكنتش فى القايمة الأولى بس نزلت بعد إستبعاد المعينين و القايمة التانية دى اللى هيعتد بها فى التعيينات يعنى ان شاء الله حضرتك معانا...

فاطمة الزهراء 86 11-07-2011 01:50 PM

الاستفسار عن موقف الشكوى يرجى ادخال رقم الشكوى يرجى ادخال ارقام تتكون من 0 الى 9 يرجى ادخال رقم الشكوى رقم الشكوى:10177موضوع الشكوى:انا من اوائل خريجى جامعة الاسكندرية دفعة 2004 وقد تركت العمل فى شهر يونيو 2011غير ان صاحب العمل لم يخرجنى من التامينات بعد ، وبالتالى ساظهر ضمن المؤمن عليهم رغم اننى لا اعمل بالفعل وفى هذه الحالة هل سيتم استبعادى من العشرين الاوائل ام لا ؟ هذا بالاضافة إلى انه الى الان لا اعلم متى سيتم تعيين اوائل الخريجين وما هى الوظائف المتاحة امامهم لذا برجاء اخطارى بذلك لاننا جميعاً كاوائل خريجين فى انتظار ذلك من سنوات ونرجو معاملتنا كابناء لكم وليس خصوم لذا برجاء الافادة والاهتمام. مع جزيل الشكر والتقديرالرد:تم دراسة الشكوى والرد عليهاالتعليق:لم تصدر أية تعليمات أو قرارات بشأن تعيين أوائل الخريجين حتى الآن وبالتالى عليك البقاء فى عملك لحين صدور قرار بتعيينك ضمن اوائل الخريجينتاريخ الرد:11/07/2011

boskovice 11-07-2011 02:06 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 3668350)
يعني يا أستاذ boskovice أنت رأيك إن احنا نستسلم لليأس ولا نعمل إيه والله أنا فعلا زهقت من طول بال الحكومة وكمان ردهم المتناقض على الشكاوى مرة يقولوا خلاص ومرة يقولوا منعرفش لسه .

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 3668350)

فينك يا دكتور عبد الرحمن تهدي لنا النفوس وتروق بالنا

هقولك راى بالنسبة للتعيينات دى بجد وهتتنفذ بس الموضوع شكلة هياخد وقت كبير

لانهم حتى الان مفيش اى تعليمات وصلت للجهاز المركزى باتخاذ اجراءات تعيين الاوائل

هقولك حاجة من الاخر كدة التنظيم والادارة مش عارف هيعين انهى دفعة حتى الان

يعنى ميعرفوش من سنة كام لكام ههههههههه

انا اقصد مش ترمى امالك على التعيينات دى بس وتتعشمى فيها اوى اوى

سبيها على ربك واسعى من ناحية تانية على شغل وقدمى هنا وهنا

جالك شغل تشكرى ربنا مش جالك اكيد هيجيلك من التنظيم والادارة

يعنى مش تشغلو دماغكم اوى وسيبو الامر لله لانى شايف ناس متعشمة اوى فى الموضوع دة

ومن وجهة نظرى العيب مش من الجهاز المركزى العيب من الحكومة والاكاديمية اللى معاندة معانا دايما

هما اللى بيتباطؤ فى القرار دة لان التنظيم والادارة قادر على انهاء التعيينات فى وقت وجيز للغاية كمان

على العموم انا لو سمعت اى شى اكيد هبلغكم وربنا يكرم الكل ويوفقكم وان شاء الله تتعينوو قريبا

بامر من الله مش امر من الحكومة

:)

boskovice 11-07-2011 02:09 PM

الدكتور عبد الرحمن دة عامل زى برتقالة المنتدى

بيدى الكل امل وبيطمن بالهم فى كل شى

ربنا يزيدة يارب على قد اللى بيعملة معاكم

ويكرمة دايما

hoda4 11-07-2011 02:18 PM

لو سمحتوة ياجماعة لو حصل وكان فى تعيين للاوائل ان شاء الله هيكون من دفعة كام الى كام لان فى ناس بتقول ان 2010 مش لها تعيييييييييييييين ارجو الرد

كيميائى اسلام الشاعر 11-07-2011 02:28 PM

انا مع كلام الأخ boskovice و شايف إن موضوع التعيينات هياخد وقت حبتين نظرا لأسباب كتير يعنى إذا مكانش عشان تقصير من الأكاديمية هيبقا عشان طول يوم التنظيم و الإدارة و إذا مكانش من ده أو ده و الأكاديمية و التنظيم هيموتوا و يعينونا برضو أنا شايف إن ظروف البلد مش هتسمح دلوقت بالتعيينات لإن الحكومة الحالية أصبحت حاليا محل خلاف للرأى العام هتقعد و لا هتمشى و لا مين مسئول عن إيه و كمان أنا أكاد أجزم إن آلية التعيين نفسها لسة مبانش لها ملامح رسمية ...

أنا مأنكرتش التعيينات لإن ده قرار وزارى لا يلغيه الا قرار وزارى مماثل ذى ما تفضل الدكتور عبد الرحمن و قال قبل كده ....

بس شايف انها هتاخد و قت فأنا بقول ان الناس متركنش لما القرار يتم تفعيله ونقدم أوراقنا هنا و هناك و لو فى عدالة اجتماعية معتقدش ان أى جهة هتلاقى أفضل منكم و الله المستعان ......

فاطمة الزهراء 86 11-07-2011 02:31 PM

أعمل إيه

والله يا إستاذ Boskovice أنا ممكن أستنى وأصبر بس أنا حاليا بشتغل في وظيفة إدارية في الحكومة بس الناس اللي معاي خنقني أوي وحاصل مشاكل في الشغل والله مش أنا السبب فيه بس هي الغيرة اللي عمله كده معاهم وهما مش راضيين ينقلوني مكان تاني لدرجة إني فكرت كذا مرة استقيل لحد لما جاء الخبر بتاع تعيين الأوائل فقلت أصبر شوي لما يأتي لي التعيين , وأنا بقالي أكثر من ثلاث شهور بعاني معاناة قاسية ومش عارفه أعمل إيه .

كيميائى اسلام الشاعر 11-07-2011 02:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoda4 (المشاركة 3668611)
لو سمحتوة ياجماعة لو حصل وكان فى تعيين للاوائل ان شاء الله هيكون من دفعة كام الى كام لان فى ناس بتقول ان 2010 مش لها تعيييييييييييييين ارجو الرد

أعتقد إن اللبس عند حضرتك فى إن دفعة 2010 قسمت لفئتين الفئة الأولى اللى هما عددهم 250 و دول أوائل هيتم تعيينهم كمعيدين بعيدا عن قرار مشروع تعيين الأوائل . الفئة الثانية اللى هما العشرين الأوائل على مستوى الجامعات المصرية بعد إستبعاد ال 250 دول ( المعيدين ) لإن نص القرار متضمن بشكل صريح دفعة 2010 ( من 2003 - 2010 ) .

أرجو أن أمون قد وفقت فى الرد

hoda4 11-07-2011 03:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى اسلام الشاعر (المشاركة 3668705)
أعتقد إن اللبس عند حضرتك فى إن دفعة 2010 قسمت لفئتين الفئة الأولى اللى هما عددهم 250 و دول أوائل هيتم تعيينهم كمعيدين بعيدا عن قرار مشروع تعيين الأوائل . الفئة الثانية اللى هما العشرين الأوائل على مستوى الجامعات المصرية بعد إستبعاد ال 250 دول ( المعيدين ) لإن نص القرار متضمن بشكل صريح دفعة 2010 ( من 2003 - 2010 ) .

أرجو أن أمون قد وفقت فى الرد

شكرا على رد حضرتك انا كنت بسال لان سمعت انهم بعتوا الفاكس من 2003 الى 2009

boskovice 11-07-2011 03:14 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoda4 (المشاركة 3668611)

المفروض على كلام الناس المسؤلين ان من 2003 - 2010

بس الايام دى محدش عارف حاجة فى اى حاجة الجهاز المركزى بيشككنا فى كل حاجة

التوفيق من عند الله

boskovice 11-07-2011 03:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فاطمة الزهراء 86 (المشاركة 3668690)
والله يا إستاذ boskovice أنا ممكن أستنى وأصبر بس أنا حاليا بشتغل في وظيفة إدارية في الحكومة بس الناس اللي معاي خنقني أوي وحاصل مشاكل في الشغل والله مش أنا السبب فيه بس هي الغيرة اللي عمله كده معاهم وهما مش راضيين ينقلوني مكان تاني لدرجة إني فكرت كذا مرة استقيل لحد لما جاء الخبر بتاع تعيين الأوائل فقلت أصبر شوي لما يأتي لي التعيين , وأنا بقالي أكثر من ثلاث شهور بعاني معاناة قاسية ومش عارفه أعمل إيه .

عاوزة راى اوعى تسيبى الشغل حاليأأأأأأأأأأأأأأأأاا

خليكى فى الشغل واستحملى شوية لحد ما يجيلك جواب التعيين باذن الله

عصفور على الشجرة خير من عشرة فى اليد

وبعدين حاولى تنفضى ليهم شوية لحد ما هما اللى يزهقو

boskovice 11-07-2011 03:22 PM

اولا انا مش خريج تربية بس شوفت الاعلان دة حبيت اعرفكم

ياريت اللى من نفس الكلية ونفس الجامعة يقدم ملفة وان شاء خير للكل

الاعلان بتاريخ 9/7 يوليوو وهيخلص التقديم 24 /7
ان شاء الله خير للكل

KAPTEN82 11-07-2011 03:27 PM

الاسماء نزلت على موقع اكاديمية البحث العلمى

boskovice 11-07-2011 03:47 PM

هناك خبرين لسة سامعهم من شوية ومش عارف انهى صح وانهى غلط هههههههه

الخبرين هما خبر وحش وخبر حلو هبدا الاول بالخبر الحلو وبعدين الوحش

اولا الخبر الحلو : ناس بتقول التعيينات على اخر شهر 7 ان شاء الله ونتمنى ذلك ومصدر الكلام دة ( التنظيم

والادارة اللى محدش فاهم منهم حاجة )

ثانيا الخبر الوحش : ان هناك شخص ما يقسم ان النحاس بيك قالة التعيينات كمان 3 شهور ودة على حد قول

الشخص فى محادثة تليفونية بينة وبين النحاس بية بيك باشا ونحن لا نتمنى ذلك

حبيت بس انبهكم محدش يصدق كلام من دة او دة الا لما تشوفو القرار بعينكم

لان حتى الان الكل بيكذب على كلة ومحدش فاهم حاجة :d

انا مليش دعوة محدش يدعى عليا هههههههههههههه

انا رايح اصلى احسن

سلام يا جماعة

hoda4 11-07-2011 04:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kapten82 (المشاركة 3668976)
الاسماء نزلت على موقع اكاديمية البحث العلمى

اسماء ايه هى مش الاسماء نزلت من زماااااااان وولا ايه

كيميائى اسلام الشاعر 11-07-2011 04:12 PM

يا عم boskovice الخبرين حلوين هههههه بعد 3 شهور بس هما ينفذوا بس ..

طبعا الاسماء نازلة فى الاكاديمية من زماااااااااااان...

معلم مساعد 2011 11-07-2011 04:31 PM

[quote=boskovice;3668946]

ان شاء الله خير للكل
[/quote

هو الاعلان ده موجود فين لاني مش شايفين كويس

د.عبدالرحمن المنياوي 11-07-2011 06:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيميائى اسلام الشاعر (المشاركة 3667833)
برحب الأول بالدكتور العزيز علينا كلنا دكتور عبد الرحمن اللى بقينا بجد بنعتز به كأخ قبل كل شئ و بجد كل الأخوة هنا روحهم جميلة فما أجمل أن تكون الصحبة هى صحبة إناس هم صفوة المجتمع ولو لم يصنفهم المجتمع كذلك . أرجو أن تستمر هذه الروح الطيبة بيننا فيما بعد .

و بقول للدكتور عبد الرحمن مصيبة لتكون قاصدها هتتعيم دى يا دكتور هههههههههه

هههههههههههه .. نصيبكوا بقى كده

د.عبدالرحمن المنياوي 11-07-2011 06:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mayar1505 (المشاركة 3665379)
انا اسفة جدا يا دكتور عبد الرحمن و انا كنت بتكلم و انا طماعة في سعة صدر الناس انها تسمعني انا حسيت انك اضايقت جدا من كلامي علي الرغم ان دي يمكن المشاركة الرابعة ليا في المنتدي لحد دلوقت انا كنت بقول مجرد رأي يا جماعة انا مؤمنة بالاية بسم الله الرحمن الرحيم " وفي السماء رزقكم و ما توعدون" صدق الله العظيم و ان كان في حد من زميلاتي زي و هيتعينوا في حركة التربية و التعليم فده ربنا مقدره للجميع و ده لعلمه هو حتي و ان ماكنوش تعبوا لأني عارفة و مؤمنة ان زي ما ربنا اخد مني و منهم حاجات كتير اداني و اداهم حاجات كتير قصادها يقول الله عز و جل بسم الله الرحمن الرحيم "وما ربك بظلام للعبيد" صدق الله العظيم

ربنا بيكافأ كل واحد حسب عمله في الدنيا و انا مش زعلانة من رزق اداه ربنا لحد او اقول انا ليه اتساويت بيه انا بقول الحمد لله علي كل حال و كل واحد بياخد نصيبه و يمكن ده اختبار عشان ربنا يشوف هرضي بكده و لا لأ

و انا اسفة تاني يا جماعة انا بس كان نفسي حد يتحمل كلامي و اسئلتي العادية او يمكن انا شايفاها عادية بس يظهر اني دايما بتفهم غلط انا اسفة جدا و شكرا عي ردودكم عليا و جزاكم الله كل الخير و ربنا يقدر ليكم كلكم الخير

لا اله الا انت سبحانك ربي اني كنت من الظالمين

لا يا أخت ميار انا مازعلتش انت كده فهمتي غلط .. احنا كلنا هنا اخوات .. بس انا حبيت أوضح ان الناس اللي مش أوائل ماهم لازم برضوا يتعينوا والا هيترموا في الشارع .. بس لما نلاقيهم اتعينوا معانا في نفس المكان ما نزعلش المفروض انت عارفة قدرك وكفائتك ..

واوعي تزعلي انت واحنا مستنيين مشاركاتك بصفة دائمة..

أخوكي عبدالرحمن

د.عبدالرحمن المنياوي 11-07-2011 06:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boskovice (المشاركة 3669061)
هناك خبرين لسة سامعهم من شوية ومش عارف انهى صح وانهى غلط هههههههه

الخبرين هما خبر وحش وخبر حلو هبدا الاول بالخبر الحلو وبعدين الوحش

اولا الخبر الحلو : ناس بتقول التعيينات على اخر شهر 7 ان شاء الله ونتمنى ذلك ومصدر الكلام دة ( التنظيم

والادارة اللى محدش فاهم منهم حاجة )

ثانيا الخبر الوحش : ان هناك شخص ما يقسم ان النحاس بيك قالة التعيينات كمان 3 شهور ودة على حد قول

الشخص فى محادثة تليفونية بينة وبين النحاس بية بيك باشا ونحن لا نتمنى ذلك

حبيت بس انبهكم محدش يصدق كلام من دة او دة الا لما تشوفو القرار بعينكم

لان حتى الان الكل بيكذب على كلة ومحدش فاهم حاجة :d

انا مليش دعوة محدش يدعى عليا هههههههههههههه

انا رايح اصلى احسن

سلام يا جماعة

أولا التعيينات بإذن الله في الأسابيع القليلة القادمة ونقدر نتابع بعد 20/7 مع التنظيم والادارة ..

ثانيا بالنسبة لرد الدكتور النحاس على الأخ .. ده واحد بيقولوا انا عاوز أسافر ومستعجل أعمل إيه ؟!! قالوا يا بني التعيينات خلال الـ 3 شهور الجايين .. وده مع مراعاة إن الناس الأوائل بيتصلوا يوميا بالتنظيم والغدارة وعاملين ضغط على الموظفين هناك .. ده كويس من إخواننا الأوائل .. بس من يومين بدأ الموظفين يفقسوا الموضوع فبقوا يردوا بأي كلام أو يمتنعوا عن الرد نهائيا ويعلقوا الخط .. الله يكون في عون الجميع ..

د.عبدالرحمن المنياوي 11-07-2011 06:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed farag12 (المشاركة 3668330)
منتظر رد ضروري

اذكر الله اذكر الله اذكر الله
ألا بذكر الله تطمئن القلوب
سبحان الله و الحمد الله
ولا إله إلا الله والله اكبر
ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم

يا أخي والله أنا رديت على استفسار حضرتك قبل كده أربع مرات بس مشكلتك انك بتدخل على آخر صفحة بس ومش بتدور في الردود السابقة ...

انت كده ضمن التعيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييين

وصلت الرسالة والا هتسأل تاني !!!!!!!

د.عبدالرحمن المنياوي 11-07-2011 06:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoda4 (المشاركة 3668859)
شكرا على رد حضرتك انا كنت بسال لان سمعت انهم بعتوا الفاكس من 2003 الى 2009

كلام غير صحيح الفاكسات من 2003 : 2010 وأي كشوف ارسلت خلاف ذلك تم ردها

د.عبدالرحمن المنياوي 11-07-2011 06:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معتز عبدالكريم (المشاركة 3664895)
انى احبك فى الله يا دكتور عبدالرحمن المنياوى وباقى اعضاء المنتدى انى احبهم فى اللهhttp://www.thanwya.com/vb/attachment...4&d=1310320569

احبك الذي أحببتني فيه

boskovice 11-07-2011 08:14 PM

[quote=معلم مساعد 2011;3669277]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boskovice (المشاركة 3668946)

ان شاء الله خير للكل

[/quote

هو الاعلان ده موجود فين لاني مش شايفين كويس

انتى ممكن تحملى الصورة وتعملى ليها زووم لان الاعلان دة وصلى على الميل

مش جايبة من موقع يعنى

لو عاوزة توضيح ممكن انقلك الكلام اللى فى الاعلان عادى مفيش مشكلة بس المهم

تلحقوو تقدموو

وربنا يوفقكم يارب

boskovice 11-07-2011 08:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 3669874)
أولا التعيينات بإذن الله في الأسابيع القليلة القادمة ونقدر نتابع بعد 20/7 مع التنظيم والادارة ..

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 3669874)

ثانيا بالنسبة لرد الدكتور النحاس على الأخ .. ده واحد بيقولوا انا عاوز أسافر ومستعجل أعمل إيه ؟!! قالوا يا بني التعيينات خلال الـ 3 شهور الجايين .. وده مع مراعاة إن الناس الأوائل بيتصلوا يوميا بالتنظيم والغدارة وعاملين ضغط على الموظفين هناك .. ده كويس من إخواننا الأوائل .. بس من يومين بدأ الموظفين يفقسوا الموضوع فبقوا يردوا بأي كلام أو يمتنعوا عن الرد نهائيا ويعلقوا الخط .. الله يكون في عون الجميع ..

ان شاء الله يا دكتور

بس المفروض الموظفين بتوع الجهاز المركزى يردوا رد كويس مش لا توجد تعليمات حتى الان

لان بسبب الموضوع دة انا سمعت ان فى ناس هتروح تعتصم قدام التنظيم والادارة قريبا هههههههههههه

ان شاء الله كلامك يكون صح والكل يتعيين خلال الاسابيع القادمة

بس ياريت بقا تعدل النت عشان مش هينفع كدة ههههههههههه

هنوصلك ازاى يعنى

منورنا يا دكتور والله

mayar1505 11-07-2011 08:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 3669847)
لا يا أخت ميار انا مازعلتش انت كده فهمتي غلط .. احنا كلنا هنا اخوات .. بس انا حبيت أوضح ان الناس اللي مش أوائل ماهم لازم برضوا يتعينوا والا هيترموا في الشارع .. بس لما نلاقيهم اتعينوا معانا في نفس المكان ما نزعلش المفروض انت عارفة قدرك وكفائتك ..

واوعي تزعلي انت واحنا مستنيين مشاركاتك بصفة دائمة..

أخوكي عبدالرحمن

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
جزاكم الله خيرا علي ردك يا دكتور و انا بكرر اسفي المرة دي لأني اسأت الفهم كان لازم اخد بالي ان حضرتك رجل محبوب من جميع اعضاء المنتدي و ربنا يديم ده عليك ماكنش ممكن اني افكر للحظة ان حضرتك تزعل اي حد لأننا فعلا اخوات في الله و من غير ما نشوف حضرتك كفاية ردودك و الوقت الي حضرتك بتقضيه معانا عشان تطمنا او تزودنا بمعلومات و الي في الدنيا دلوقتي زي حضرتك قليل و ربنا يقضي لك حوائكك زي ما بتعمل معانا
و يرزقك من خيره و يكفيك كل شر

meslmat 11-07-2011 09:35 PM

بالتوفيق للمتفوقين

El Ninio 11-07-2011 10:27 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيكم يا اخوانا
اتطمنوا ان شاء الله كله هيبقى تمام قريب

Ahmed Farag12 11-07-2011 10:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 3669893)
يا أخي والله أنا رديت على استفسار حضرتك قبل كده أربع مرات بس مشكلتك انك بتدخل على آخر صفحة بس ومش بتدور في الردود السابقة ...

انت كده ضمن التعيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييين

وصلت الرسالة والا هتسأل تاني !!!!!!!

الف شكر يا د. عبد الرحمن وربنا يجزيك عنا خيرا ويجعله في ميزان حسناتك ويبشرك بالخير دايما
ومش اسالك تاني ههههههههههههههه

د.عبدالرحمن المنياوي 12-07-2011 12:10 PM

اللهم اقسم لنا الخير حيث كان وارضنا به

د.عبدالرحمن المنياوي 12-07-2011 12:17 PM

بصو يا جماعة بالنسبة للحد الأدنى للأجور أنا ليه وجهة نظر :

هم قالوا حافز الإثابة يزيد ليصبح 200% يعني كل واحد يرفع حافز الإثابة في مرتبه من 25% إلى 200%

مثلا مرتب المعلم المساعد أساسيه 183.6 بياخد حوافز 45 جنيه يعني هنزود على مرتبه كمان 175% بواقع 315 جنيه

يعني مرتبه هيصبح 680 جنيه وده الصافي مش الشامل .. وكل واحد بقى يزود حوافزه 175% من الأساسي ويحسب مرتبه ..

نقول تاني .. يبقى أنا أعتقد كده ان المعلم المساعد مرتبه الصافي اللي هيقبضه هيكون

360 + 315 = 675 جنيه

والمعلم حديث التعيين

465 + 315 = 780 جنيه

وده الصافي يعني الاجمالي أكتر من كده وبكده أعتقد إنهم وفوا الحد الأدنى ..

اشمعنى نضيف 315 جنيه .. لأن احنا بنقبض حوافز 25% = 45 جنيه لما نحولها إلى 200% نزود 315 جنيه

وده لو الكلام مظبوط ولو إني أعتقد كده فعلا لأن تصريح وزير المالية قال كده ..

ramy gama 12-07-2011 12:40 PM

جزاك الله خيرا يا دكتور عبد الرحمن

معلم مساعد 2011 12-07-2011 12:43 PM

ربنا يجازيك خير يادكتور عبدالرحمن يارب

معلم مساعد 2011 12-07-2011 12:47 PM

يعني يادكتور 360 ده المرتب حاليا اللي بيتقبض مع الزياده 200% بواقع 315

طب انا مرتبي دلوقتي 372 يبقي المرتب بعد الزياده

372+315=687

د.عبدالرحمن المنياوي 12-07-2011 01:23 PM

مظبوط

تمام الناس تحسب مرتبها على الزياده دي

د.عبدالرحمن المنياوي 12-07-2011 01:32 PM

http://www.alwafd.org/index.php?opti...#ixzz1Rt4CORk4

د.عبدالرحمن المنياوي 12-07-2011 02:51 PM

مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وووووووووووووك

ramy gama 12-07-2011 03:06 PM

السلام عليكم دكتور عبد الرحمن ؟؟؟ عقبال يااارب لما تقولنا ألف مبروووك علي التعيين في الجامعه يااااااااارب

إن شاء الله يادكتور الكلام دا هيطبق الشهر دي ؟؟؟

كيميائى اسلام الشاعر 12-07-2011 03:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.عبدالرحمن المنياوي (المشاركة 3672940)
بصو يا جماعة بالنسبة للحد الأدنى للأجور أنا ليه وجهة نظر :

هم قالوا حافز الإثابة يزيد ليصبح 200% يعني كل واحد يرفع حافز الإثابة في مرتبه من 25% إلى 200%

مثلا مرتب المعلم المساعد أساسيه 183.6 بياخد حوافز 45 جنيه يعني هنزود على مرتبه كمان 175% بواقع 315 جنيه

يعني مرتبه هيصبح 680 جنيه وده الصافي مش الشامل .. وكل واحد بقى يزود حوافزه 175% من الأساسي ويحسب مرتبه ..

نقول تاني .. يبقى أنا أعتقد كده ان المعلم المساعد مرتبه الصافي اللي هيقبضه هيكون

360 + 315 = 675 جنيه

بص يا دكتور و أرجو من حضرتك طول البال

دلوقتى بفرض ان الاساسى 183.6 باضافة 200% إذن المبلغ كله 183.6 + 367= 550 جنيه طب اي الحسبة اللى حضرتك عملتها دى بقا و ايه هى 360 ( هل هى 200% ) طب بضيف لها 315 ( بضيف على 200% 175% ؟؟؟؟)
اسف على البلبلة بس أرجو التوضيح وربنا يكرمك
والمعلم حديث التعيين

465 + 315 = 780 جنيه

وده الصافي يعني الاجمالي أكتر من كده وبكده أعتقد إنهم وفوا الحد الأدنى ..

اشمعنى نضيف 315 جنيه .. لأن احنا بنقبض حوافز 25% = 45 جنيه لما نحولها إلى 200% نزود 315 جنيه

وده لو الكلام مظبوط ولو إني أعتقد كده فعلا لأن تصريح وزير المالية قال كده ..

شكرا مقدما على سعة صدرك يا دكتور عبد الرحمن

losacat 12-07-2011 03:45 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.

أولا انا أتوجه بالشكر للمنتدى والقائمين عليه وخاصة الدكتور عبدالرحمن لمشاركاته اللى بجد بتفيد كتير منا اذا لم يكن الجميع وكمان بتطمننا
:078111rg3:

وانا عضوة جديده فى المنتدى ولكنى متابعة الموضوع ده خاصة لانه يهمنى اكيد لكن الحمد لله وأخيرا قررت التسجيل فى المنتدى وقد تم

أسفة على الاطاله لكن لدى سؤال وأكيد بخصوص التعيين

أنا الاولى على قسم لغة عربية شعبة تعليم ابتدائى وكمان ال16 على الكلية لعام 2010 واسمى لقيته فى موقع الاكاديمية لكن لما سألت فى نادى الجامعة قالولى هيعينوكم وظائف ادارية (مع ان المدارس بيقولوا انها محتاجه ) لكن قالولى تعيين وظايف عادية ومفيش حاجة اسمها معيدين (قلنا ماشى ) لكن كمان تقريبا مفيش مدارس
وعينوا الاول والتانى على الكلية معيدين وقالوا هنحسب العشرين من بعدهم وقالوا كمان هناخد الاول والتانى على القسم وهيتعينوا عشان منظلمش اوائل الاقسام (هيتعينوا ايه بقى وفين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)
وكمان التنظيم والادارة وبعد الاطلاع على ردود الشكاوى واضح انهم ميعرفوش حاجة وكمان الكلية ميعرفوش حاجة

والحقيقة جالى كذا عرض خاص ورفضته املا فى الحكومى لانى شايفة انه افضل حتى ولو اقل ومش عارفه هل هيبقى فى فعلا تعيينات ولا هنترمى زى اللى قبلنا فى البيت لغايت ماربنا يكتب لنا الصلاح
:huh::mellow:

وشكرا لسعة صدرحضرتك

hoda4 12-07-2011 03:55 PM

لو سمحت يادكتور عبد الرحمن كنت عايزة اعرف هى دفعة 2010 دخلة فى التعينات ولا لا
ارجو الرررررررررررررررررررررررد

wafa2 12-07-2011 03:57 PM

ممكن سؤال هو التعيين بتاعنا المفروض هيكون على الدرجة الكام؟

wafa2 12-07-2011 03:59 PM

مع ملاحظه انى سمعت اننا هنتعين باثر رجعى يعنى انا دفعة 2005 سمعت ان التعيين هيجى وكانى شغاله من يوم التخرج هل دى صحيح ولا لا ؟؟

كيميائى اسلام الشاعر 12-07-2011 04:16 PM

التعيين للمؤهلات العليا على الدرجة الثالثة غالبا

hoda4 12-07-2011 04:31 PM

كنت عايز اعرف مرتب المهندس هيكون كام تقريبا وهل التعيين هيكون فى نفس مكان محل الاقامة

د.عبدالرحمن المنياوي 12-07-2011 04:33 PM

التعيين لأوائل الدفعات من 2003 : 2010

د.عبدالرحمن المنياوي 12-07-2011 04:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hoda4 (المشاركة 3673803)
لو سمحت يادكتور عبد الرحمن كنت عايزة اعرف هى دفعة 2010 دخلة فى التعينات ولا لا
ارجو الرررررررررررررررررررررررد

لو بصيتي فوق كده لأول الصفحة هتلاقي الرد ..

دفعات 2003 إلى 2010 يتعينوا .. يعني 8 دفعات .. يعني معاهم 2010

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 01:23 PM.