بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   الجودة والإعتماد التربــــــــــــــــــوى (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=369)
-   -   اللى داخل امتحان الكادر 26/7/2011 يدخل هنا (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=335929)

eng wahab 22-12-2011 10:59 PM

من الواضح انك مبسوط لانك هتسافر ربنا يوفقك يارب ويصلح حالك وحال ابنى ال مغلبنى
لان امتحاناته باقى عليها اسبوعين وشددنى معاه... بس انا حبيت اقول لك خد بالك على نفسك
وان شاء الله لما توصل بالسلامة تطمنا عليك والى لقاء

مشتاقه لمصر 23-12-2011 07:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud1011 (المشاركة 4175968)
أخواتي وزملائي الأعزاء جدا جدا جدا

ندى - المشتاقة لمصر - eng - أحمد

باذن الله هسافر الى الكويت يوم الخميس القادم 29-12 والطيارة الساعة 11:40 صباحا

انتوا فين؟؟؟؟

لا مش هينفع كدة خالص.. عاوز حضور أكتر من كدة اليومين الجايين دول يا جماعة..

عالعموم أنا مقدر مشاغلكم وبإذن الله ترجعوا نهاية الأسبوع علشان الأجازة..

كل مرة أفتح صفحتي على الأكاديمية وأقول: خير اللهم اجعله خير..

ولكن أجد نفس الصفحة أنه جاري تسكيني على الكادر.. عالعموم ربنا معاهم واضح إن عملية التسكين دي (معصلجة) معاهم شويتين خايف أظلمهم جايز مش لاقيين مكان أو إن العيب فينا والله أعلم..

بما إني مسافر خلال أيام ما قدرتش أفهم اي حاجة من اللي بيحصل فيما يسمى بأحداث مجلس الوزراء والقصر العيني والشيخ ريحان الخ الخ الخ.. جايز اما امشي تتضح الامور.. يا ترى انتوا كمان زييي والا إيه؟؟؟..

يا اهلا يا استاذ محمود
هلت البشاير
وربنا يصلح حالك ويدوم عليك فرجه
موضوع التسكين ده متشغلش نفسك به لانك مش على رأس العمل بس تابعه بالتليفون من الكويت من حد بالادارة يطمنك

اما بخصوص موضوع احداث شارع مجلس الوزراء كل انا زهقت من المتابعه وقلبى وجعنى
اللى انا شايفاه من الموضوعات دى
هى تدمير مصر باى طريقه وبكل طريقه
يعنى البنت اللى الدنيا قايمه عليها دى ملهاش اهل ؟؟ ازاى مهما بلغ وطنيتنا وحبنا لمصر ننزل بناتنا فى الظروف اللى مليانه بهدله ونرجع نقول ونعيد
ازاى نضيع هيبة دوله ونمنع دخول مجلس الوزراء لمقرهم لاداره شئون مصر والله لو حصل زى كده فى امريكا اللى بقولو بلد الحريات لابادو المعتصمين ونسفو بهم الارض ولا كان حد سمع عنهم بس احنا لدينا اعلام عظيييييييييييم ويحب مصر لدرجه الجنون ربنا ياخدهم حسبى الله فى من اراد بمصر سوء ويجعل كيدهم فى نحرهم انا مفروسه من حاجات ياما والشعب المصرى اصبح شعب خسارة فيه كلمه حريه
استغفر الله استغفر الله العظيم

ندي محمد ابراهيم المليجي 23-12-2011 09:53 PM

أعزائي مشتاقة - انج وهاب - محمود - احمد - وليد

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مفتقداكم كتييييير ووحشتوني برده كتييييير

اختي وصديقتي الغالية مشمشة أنا بشكرك جدا جدا علي ردك وأنا قرأته بتمعن وأستفدت منه كتييير بس المشكلة من الواضح فيه أنا لأني بقالي فترة ما نزلتش شغل هنا فلما نزلت كنت شوية قافلة علي نفسي رغم أني بحب الهزار والجو المرح .

ولكني وجدت الجو العام مختلف شوية فأنا لما جيت في البداية اشتغلت في مجال السكرتارية وبعدين اشتغلت في مجال تخصصي وترقيت لغاية لما أصبحت مساعد رئيس قسم رغم إن كان فيه ناس أكبر سناً ومقاماً بس توفيق من عند ربنا والحمد لله

وبعدين استقريت بالبيت لغاية لما نزلت تاني فالناس هناك مختلفة عن اللي كنت بتعامل معاهم يعني بيحبوا يتدخلوا في كل حاجة وأنا مش بحب كده بحب يكون ليه خصوصية شوية ولكني افتقدها لأن المكان مدرسة ثانوي وبالتالي التعامل لازم يكون اجتماعي أكثر مما أنا كنت متعودة لأني بشغلي اللي قبل ده كان ليه مكتب بملحقاته مستقل فعشان كده الوضع شويه مش مستقر معايا وعندي رئيسة قسم تعتبر لسه جديدة في الرئاسة فيبدو اللي هيه شفته خلال حياتها اللي فاتت طلعته عليه خلال الفترة القصيرة اللي أنا اشتغلت فيها معاها

وبدعو لها ولنا جميعاً بالهداية

المهم أنا فرحانة جدا لأننا تلاقينا مرة أخري بالمنتدي وبلاش تعصبي نفسك كلنا مش عاجبنا الاوضاع بمصر ومتفاجئين بسرعة الاحداث بمصر اللي أخذه البلد في منحني خطير من ناحية الاقتصاد والصناعة وحتي السياحة اللي ناس كتيرة فاتحة بيوتها منها

فدعوتنا جميعاً أن نكون أيد واحدة لأننا ملناش بلد ثانية غير مصر أرض أهلي وأجدادي وأولادي إن شاء اللي فزي ما قلت قبل كده هي أحن علينا من أي حد ثاني أو بلد تانية .
وأرجو المزيد من نصائحك يا مشمشة .

حبيبتي أنج وهاب وحشاني يا ست الكل أيه أخبارك أنت بالمدرسة دائما تطمنين علينا وتنسي تطمنينا علي أحوالك وأيه موضوع أمتحانات أبنك هو في أي مرحلة دراسية دعواتنا له بالتوفيق والسداد والهداية إن شاء الله وأدعي لي إن ربنا يكتب لنا العمرة السنة دي كمان بنصف السنة عشان أفتكركم وأدعو لكم جميعا بكل الخير .

الاخ المحترم محمود
أيوة يا عم حجزت خلاص وجاي الديرة توصل بألف سلامة ودعواتنا لك طبعاً بموفور الصحة والعافية وبقول لك أيه سيبك بأه من موضوع الكادر أنت لسه فاكر ده موضوع وعدي كمان كام سنة لما يفتكرونا وعلي رأي الاخ أحمد ماهر يعني نجحنا بالكادر عايزين أيه ننهب .

الحمد الله ده أحنا معانا الكادر بس علي فكرة يعني أيه كلمة كادر بالتحديد وليه مانقولش مرحلة متقدمة مثلاً أو الدرجة الأعلي .

المهم توصل بألف سلامة وأبقي طمنا عليك لما توصل .

وفي النهاية أنا طولت عليكم فالمعذرة ............
بس والله كنتم وحشني كتيييييييير

mahmoud1011 28-12-2011 03:23 PM

مسافر بكرة بإذن الله

بإذن الله مسافر بكرة الفجر :bosyht9: ..

إدعولي..

احمد ماهر حامد 28-12-2011 10:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud1011 (المشاركة 4187380)

إدعولي..

تروح وتيجى بالسلامه ان شاء الله احفظ الله يحفظك احفظ الله تجده تجاهك عليك بالقرآن فهو خير معين على السفر

احمد ماهر حامد 28-12-2011 10:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ندي محمد ابراهيم المليجي (المشاركة 4178574)
أعزائي مشتاقة - انج وهاب - محمود - احمد - وليد

مفتقداكم كتييييير ووحشتوني برده كتييييير

اختي وصديقتي الغالية مشمشة أنا بشكرك جدا جدا علي ردك وأنا قرأته بتمعن وأستفدت منه كتييير بس المشكلة من الواضح فيه أنا لأني بقالي فترة ما نزلتش شغل هنا فلما نزلت كنت شوية قافلة علي نفسي رغم أني بحب الهزار والجو المرح .

ولكني وجدت الجو العام مختلف شوية فأنا لما جيت في البداية اشتغلت في مجال السكرتارية وبعدين اشتغلت في مجال تخصصي وترقيت لغاية لما أصبحت مساعد رئيس قسم رغم إن كان فيه ناس أكبر سناً ومقاماً بس توفيق من عند ربنا والحمد لله

وبعدين استقريت بالبيت لغاية لما نزلت تاني فالناس هناك مختلفة عن اللي كنت بتعامل معاهم يعني بيحبوا يتدخلوا في كل حاجة وأنا مش بحب كده بحب يكون ليه خصوصية شوية ولكني افتقدها لأن المكان مدرسة ثانوي وبالتالي التعامل لازم يكون اجتماعي أكثر مما أنا كنت متعودة لأني بشغلي اللي قبل ده كان ليه مكتب بملحقاته مستقل فعشان كده الوضع شويه مش مستقر معايا وعندي رئيسة قسم تعتبر لسه جديدة في الرئاسة فيبدو اللي هيه شفته خلال حياتها اللي فاتت طلعته عليه خلال الفترة القصيرة اللي أنا اشتغلت فيها معاها

وبدعو لها ولنا جميعاً بالهداية

المهم أنا فرحانة جدا لأننا تلاقينا مرة أخري بالمنتدي وبلاش تعصبي نفسك كلنا مش عاجبنا الاوضاع بمصر ومتفاجئين بسرعة الاحداث بمصر اللي أخذه البلد في منحني خطير من ناحية الاقتصاد والصناعة وحتي السياحة اللي ناس كتيرة فاتحة بيوتها منها

فدعوتنا جميعاً أن نكون أيد واحدة لأننا ملناش بلد ثانية غير مصر أرض أهلي وأجدادي وأولادي إن شاء اللي فزي ما قلت قبل كده هي أحن علينا من أي حد ثاني أو بلد تانية .
وأرجو المزيد من نصائحك يا مشمشة .

حبيبتي أنج وهاب وحشاني يا ست الكل أيه أخبارك أنت بالمدرسة دائما تطمنين علينا وتنسي تطمنينا علي أحوالك وأيه موضوع أمتحانات أبنك هو في أي مرحلة دراسية دعواتنا له بالتوفيق والسداد والهداية إن شاء الله وأدعي لي إن ربنا يكتب لنا العمرة السنة دي كمان بنصف السنة عشان أفتكركم وأدعو لكم جميعا بكل الخير .

الاخ المحترم محمود
أيوة يا عم حجزت خلاص وجاي الديرة توصل بألف سلامة ودعواتنا لك طبعاً بموفور الصحة والعافية وبقول لك أيه سيبك بأه من موضوع الكادر أنت لسه فاكر ده موضوع وعدي كمان كام سنة لما يفتكرونا وعلي رأي الاخ أحمد ماهر يعني نجحنا بالكادر عايزين أيه ننهب .

الحمد الله ده أحنا معانا الكادر بس علي فكرة يعني أيه كلمة كادر بالتحديد وليه مانقولش مرحلة متقدمة مثلاً أو الدرجة الأعلي .

المهم توصل بألف سلامة وأبقي طمنا عليك لما توصل .

وفي النهاية أنا طولت عليكم فالمعذرة ............
بس والله كنتم وحشني كتيييييييير

استاذه ندى تحياتى واتمنى ان تكونى فى اسعد حال وربنا يكرمك بالعمره والحج ان شاء الله

eng wahab 29-12-2011 11:19 PM

اقتباس:

إدعولي..

الله خير حافظا وهو أرحم الراحمين

الشريف حسين 31-12-2011 12:53 PM

شكرااااااااااااا

وليد الجعب 01-01-2012 09:56 PM

1000000 شكر

مشتاقه لمصر 05-01-2012 06:13 PM

اقتباس:

إدعولي..

يارب تطمنا عليك يا استاذ محمود وتوصل بالسلامه
وييسرلك حالك ويوسعلك فى رزقك امييييييييييين

ندى وانج وحشتونى والله
ايه اخباركم ؟؟ لعلكم بخير واولادكم فى احسن حال
يارب ييسرلكم كل صعب ويصلحلكم الحال من حيث لا تحتسبو
انا كمان احتمال كبير اسافر ليبيا 17 يناير كام يوم كده :bosyht9:
دعواتكم اوصل بالسلامه

eng wahab 05-01-2012 10:51 PM

معلش النت بيفصل عندى تروحى وترجعى بالسلامة

mahmoud1011 07-01-2012 10:58 PM

أخواتي وزملائي الأعزاء أحمد - ندى - والمشتاقة لمصر - eng

جزاكم الله كل الخير على دعائكم فأنا والحمدلله بخير وكله تمام وكل ده بفضل الله ثم دعواتكم المخلصة

قرأت مقولة قبل ما أسافر بكام يوم بتقول : على قدر حظ الإنسان من قيام الليل يكون حظه من عطايا ربه جل وعلا له.. فعملت بيها فكان لي نصيب من قيام الليل من أول يوم وصلت وكانت النتيجة والحمد لله أكتر ما اتوقعت على صحتي وعلى شغلي ويارب يديم علي الفضل ده..

مهما قلت وعبرت مش هوفيكم حقكم على دعائكم ووقوفكم جانبي.. يارب يوفقكم ويديم عليكم الصحة والسعادة اللهم آمين..

احمد ماهر حامد 08-01-2012 12:15 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud1011 (المشاركة 4208426)

جزاكم الله كل الخير على دعائكم فأنا والحمدلله بخير وكله تمام وكل ده بفضل الله ثم دعواتكم المخلصة

قرأت مقولة قبل ما أسافر بكام يوم بتقول : على قدر حظ الإنسان من قيام الليل يكون حظه من عطايا ربه جل وعلا له.. فعملت بيها فكان لي نصيب من قيام الليل من أول يوم وصلت وكانت النتيجة والحمد لله أكتر ما اتوقعت على صحتي وعلى شغلي ويارب يديم علي الفضل ده..

مهما قلت وعبرت مش هوفيكم حقكم على دعائكم ووقوفكم جانبي.. يارب يوفقكم ويديم عليكم الصحة والسعادة اللهم آمين..

ربنا يوسع لك فى رزقك ويديم عليك نعمه الايمان والصحه

مشتاقه لمصر 09-01-2012 01:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng wahab (المشاركة 4204066)
معلش النت بيفصل عندى تروحى وترجعى بالسلامة

الله يسلمك يا انج
ايه اخبارك يارب تكونى بافضل حال ويصلح لك حالك

مشتاقه لمصر 09-01-2012 01:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud1011 (المشاركة 4208426)

الف حمدالله على سلامتك يا استاذ محمود
مبسوطين انك طمنتنا عليك
وربنا يصلح لك حالك ويديم عليك نعمة قيام الليل
ووالله انه لفضل عظيم
يتفضل به الله على عباده ويصطفيهم فينعمه بالتمتع للصلاة له والناس نيام
يااااااا يالها من نعمه ربنا ما يحرمك منها ما حييت اميييييييييين
ولاتنسانا من صالح دعائك

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 02:55 PM.