بوابة الثانوية العامة المصرية

بوابة الثانوية العامة المصرية (https://www.thanwya.com/vb/index.php)
-   منتدى معلمى التربية والتعليم (https://www.thanwya.com/vb/forumdisplay.php?f=737)
-   -   ايه اخبار تعيين أوائل الكليات ياجماعة؟ (https://www.thanwya.com/vb/showthread.php?t=300138)

ابراهيم حامد الشرشابى 16-10-2011 11:55 PM

اتمنى توضيح كيفية استخراج الموقف من الدراسات العليا

خالد عقيبى 16-10-2011 11:57 PM

يا ترى يا جماعه عند تجهيز الفيش والتشبيه نكتب الجهه المقدم اليها هل الكليه التى تخرجنا منها أم نكتب جامعة الأزهر
أرجوا التوضيح لمن لديه فكره عن ذلك

ابراهيم حامد الشرشابى 16-10-2011 11:59 PM

هل سيتم استخراجها من الكلية ام من الجامعة وهل استخراج بيان الاربع سنوات هياخد وقت ولا هيطلع فى نفس اليوم ارجو التوضيح لانة سوءال عدد كبير

خالد عقيبى 17-10-2011 12:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم حامد الشرشابى (المشاركة 4051350)
اتمنى توضيح كيفية استخراج الموقف من الدراسات العليا

أيوه يا د : ابراهيم بتذهب الى الجامعه وتجيب ورقه عاديه مختومه تفيد انك مش مسجل دبلومه أو لم تحصل على دبلومه اللى هى تمهيدى الماجستير

ابراهيم حامد الشرشابى 17-10-2011 12:07 AM

ازيك ياد/خالد بخصوص الفيش غالبا هتكتب موجة لجامعة الازهر لان مصوغات التعيين كلها ستوجة الى الادارة بجامعة الازهر لانها هى الجهة المنوطة لذالك وهى التى ستحتفظ بجميع البيانات واللة العل ارجو من الاخوة العالمين بذالك تاييد رايى من خطأة

خالد عقيبى 17-10-2011 12:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى ناجى الحوشى (المشاركة 4050612)
:022yb4::028ja7:هااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااام وعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااجل :cool::cool::cool::cool:أعتذر عما صدر منى لأنى والله ذهبت للكليةوقابلت أحد موظفى الشؤن وهواللى أخبرنى بالموضوع دية ولكن بعد صلاة المغرب وبعد جهود كبيرة منى للإتصال بأساتذة القسم عندى أتضح لى عكس ذلك فهذا الخطأ ليس منى ولكن من موظف الشؤن ولصدق كلامى أنا من أوائل الكلية وكده كده العشرين أو غيره أنا من المعينين ولكن حبيت أنبه إخوانى الأوائل من أوائل الأقسام حتى إن كان هناك لعب أولبس أوغيره ينتبهوا لذلك ويسرعوا فى إتخاذ الأجراءات يا إخوانى والله ما كان فى نيتى إلا كل خير وللبشرى تأكدت من أخصائى الشؤن فى الإدارة الجامعية بالقاهره أن إجراءات التعيين ستتم بعد أيام فأرجوا منكم قبول أعتذر ارى ويحبذا لو سمعت ردكم:028ja7:

ولا يهمك يا حج مصطفى بس نصيحتى انك تتريس ولا تنفعل ولا تسمع لكلام الموظفين لان شكل ما انت عارف الموظفين فى الكليات عاوزين يحوشوا عن دماغهم وهما مش متواصلين مع الجامعه أول بأول بل انت ممكن تعرف الأخبار قبل منهم من خلال التواصل على النت هما معندهمش فكره عن انت ولا معرفة الأخبار أول بأول وبديهى ان الموظف يحسسك ان هو رئيس الجمهوريه فخدوا على قد عقله وكبر دماغك الموضوع خلص من الجامعه واتصدق عليه من الماليه .......الخ
بس كنت عاوز اتعرف عليك انت خريج تربية تفهنا يا ترى أى الأقسام ودفعة ايه ومنين شكلك من كفر الشيخ

ابراهيم حامد الشرشابى 17-10-2011 12:11 AM

ياد/ خالد انتا موضحتش الدراسات العليا الورقة دى قصدك من الجامعة ولا من الكلية وان كانت من الجامعة جهز نفسك ان شاء اللة نزهب سوا

gmy10180 17-10-2011 12:17 AM

شكرا دكتور خالد على الرد

خالد عقيبى 17-10-2011 12:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gmy10180 (المشاركة 4051404)
شكرا دكتور خالد على الرد

لاشكر على واجب نحن جميعا اخوه وربنا يتم لنا موضوعنا على خير

aaa.agri 17-10-2011 12:39 AM

رجاء

يا ريت يا د/ عبد الرحمن إنت والأستاذة مني وغيركم لما تكتبوا مشاركة فيها كلام كتير تكون بخط كبير علشان ما تتعبوناش معاكم ونتوه وسط السطور

،،،،،مع قبول فائق الإحترام،،،،،

خالد عقيبى 17-10-2011 12:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابراهيم حامد الشرشابى (المشاركة 4051391)
ياد/ خالد انتا موضحتش الدراسات العليا الورقة دى قصدك من الجامعة ولا من الكلية وان كانت من الجامعة جهز نفسك ان شاء اللة نزهب سوا

الورقه دى يا دكتور ابراهيم بتطلع من الجامعه فى القاهره أنا كنت طلعتها مره من حوالى خمس سنوات من هناك لما أرسلوا لى من حوالى عام 2006 يارب يصدقوا بقى المره دى
بس مش عارف الورقه دى لسه معايا ولا ايه
على العموم ربنا يسهل هفوت عليك بكره

مصطفى ناجى الحوشى 17-10-2011 07:43 AM

:028ja7::028ja7::028ja7:
السلام عليكم يا دكتور خالدعقيبى
معلوماتى الشخصية كما طلبتها:
الإسم / مصطفى ناجى موسى الحوشى :friendsxs3:
كلية التربية تفهنا الأشراف دفعة 2008
قسم / التاريخ والحضارة الإسلامية
التقدير/ إمتياز مع مرتبة الشرف
العنوان /قرية حرارة ــ مركز حوش عيسى ـ محافظة البحيرة
كل زملائى من كفر الشيخ يا دكتور خالد وأنا أعرفهم جيداً وهم فى معزة أخوتى ممكن نتعرف على حضرتك.
ولى إستفسار عندك أنا حصلت على دراسات عليا من جامعة الأسكندرية كلية التربية فرع دمنهور ممكن الدراسات دية تنفع فى جامعة الأزهر أرجوا الرد السريع وشكراً:angry2:

مصطفى ناجى الحوشى 17-10-2011 07:48 AM

بيانات هامه للدكتور خالد
سلام عليكم يا دكتور خالدعقيبى

معلوماتى الشخصية كما طلبتها:
[/color]الإسم / مصطفى ناجى موسى الحوشى
كلية التربية تفهنا الأشراف دفعة 2008
قسم / التاريخ والحضارة الإسلامية
التقدير/ إمتياز مع مرتبة الشرف
العنوان /قرية حرارة ــ مركز حوش عيسى ـ محافظة البحيرة
كل زملائى من كفر الشيخ يا دكتور خالد وأنا أعرفهم جيداً وهم فى معزة أخوتى ممكن نتعرف على حضرتك.
ولى إستفسار عندك أنا حصلت على دراسات عليا من جامعة الأسكندرية كلية التربية فرع دمنهور ممكن الدراسات دية تنفع فى جامعة الأزهر أرجوا الرد السريع وشكراً

أبوخيرى 17-10-2011 07:51 AM

هااااااااااااااااااااااام (كلية التربية -تفهنا الأشراف)

أرجوا أن نتعاون مع بعضنا البعض لمعرفة الأخبار لدى الكلية واستكمال المشوار معا
لعل الله يتتم علينا التعيين ويكتب لنا فيه الخير
فالرجاء كتابة كل شخص : إسمه الحقيقى بالكامل (ليس اللقب سواء الفيس بوك أو غيره)
الشعبة - وسنة التخرج - الموبايل الخاص به
لكى نتعاون معا ويسهل التواصل سويا
وآخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

أبوخيرى 17-10-2011 07:56 AM

الاسم / السيد خيرى عبد الرؤف داود
كلية التربية تفهنا الأشراف
ممتاز مع مرتبة الشرف --الأول
شعبة/إنجليزى 2003----الموبايل/01007345083

العنوان/ كفرالشيخ-مركز قلين - قرية الطوال

جميع الأوقات بتوقيت GMT +2. الساعة الآن 07:00 AM.